Ikäerot ja sisarusten suhtautuminen

Toki kaikki lapset/nuoret suhtautuu varmasti omalla tavallaan. Mutta me koettiin helpoimmaksi kertoa heti ihan avoimesti. On sitten aikaa sulatella asiaa.

Meillä toki ollut miehen tyttärellä tiedossa jo ennen raskautta, että kovasti lasta toivotaan, sillä tiesi kyllä että ollaan hoidoissa sitä varten käyty jo monta vuotta. Hänelle uutinen vaikutti olevan ihan positiivinen ja on ilolla tutkaillut mun kanssa ultra kuvia ja nyt kun dopplerin hommasin niin myös kuunellut sydänääniä ❤️

Muutama viikko sitten kerrottiin ja toistaiseksi kaikki onneksi sujunut rauhanomaisesti. :love7
 
Me ei olla vieläkään kerrottu. Varmaan sit parin viikon päästä rakenneultran jälkeen kun tiedetään kumpi on tulossa :)
 
Me kerrottiin tänää molemmat tuli vaan taputtamaan mun mahaa. 1 v 10 kk ei varmaa vielä oikee tajuu katottiin ultrakuvat et vauvalla näkyy pää ja raajat jne.
 
Pari viikkoa sitten kerrottiin ja 6,5-vuotias esikoinen kyselee välillä minkä ikäinen vauva on sitten kun hän on sen ja sen ikäinen tai taputtaa mahaa ja kysyy tykkäsikö vauva siitä tai puhuu muusta vauvaan liittyvästä ja on myös sanonut ettei malttaisi odottaa että vauva syntyy. Toivoo kuulemma, että tulokas olisi tyttö :)
4,5-vuotias ei juurikaan mieti asiaa, touhuaa vaan omiaan :D Mutta esikoinenkin on hämmästyttävän hyvin pitänyt salaisuuden kun sanottiin ettei vielä kerro esikoulussa tai muille tutuille :) Ja oli ihan huolissaan, että onkohan täti mennyt kertomaan muille kun ei paljastuksen jälkeen muistettu esittää toivetta ettei vielä laajemmin puhuisi. Seuraavalla kerralla nähdessä mainittiin eikä ollut aikonut kertoa yleisesti :wink
 
Meille tulee tytölle ja pikkusisarukselle ikäeroa 1v4kk, niin saas nähdä miten esikoinen suhtautuu. En oikeen vielä hänelle juurikaan puhu masuasukista, kun on itsekin vasta 10,5 kk. Meidän vauvasta tulee isosisko, mut on siihen asti vielä ihan vaan ja ainoastaan meidän pikkuvauva, kunnes toinen syntyy. Toivottavasti osataan sitten kakkosen synnyttyä vielä suhtautua isompaan sillä ajatuksella, että hänkin on vielä oikeasti pieni. Ettei tulisi odotettua häneltä liikoja.
 
Ihan pienellekin kannattaa puhua vauvasta vielä ei oo toki kiire, keväämmällä ehtii vielä hyvin. Meillä ainakin 1 v 7 kk tuntu tosi isolle vastasyntyneen rinnalla. Toisen kohdalla sitä vasta tajus miten pieni esikoinenkin oli 1 v 7 kk iässä.
 
Mulla ennestään lapset 19v, 17v ja 12v. Ovat innoissaan mutta tekivät selväksi että poika pitää tulla. Tyttöjä on kuulemma ihan tarpeeksi. Itse ajattelen että jos vaan tämä menee loppuun asti niin seuraava saa tulla heti kun on tullakseen. Olin jotenkin ihan varma että ei enää mun kohdalla ole mahdollista tulla raskaaksi:sorry:
Onneksi olin väärässä:Heartred
 
Takaisin
Top