Ihon hoito raskausaikana

jasmiinitee

Vauhtiin päässyt keskustelija
Lokakuun äidit 2019
Tässä ketjussa voi kysyä ja jakaa vinkkejä ihan kaikkeen ihon hoitoon raskauden aikana :)

Itse kaipaisin vaihtoehtoja ihan koko kropan rasvaamiseen. Yhdistelmänä herkästi kuivuva ja kutiava iho (erityisesti nyt maha ja rinnat + sääret) ja hajusteille herkkä mies :rolleyes: Vakiotuotteina minulla on Ceridal Lipolotion eli öljysuihke ja Body Shopin Aloe Vera vartalovoi. Vartalovoi loppui juuri ja mietin, ostanko samaa vai kokeilisinko jotain muuta välillä.

Weledan Stretch Mark Massage Oil houkuttelisi kovasti, mutta sen tuoksu voi olla liikaa miehelle. Vaikka omaan nenään ei kovin voimakas ollutkaan, kun kävin kokeilemassa.

Mitä ovat teidän luottotuotteenne?
 
Mulla ei ole varsinaista vartalovoidetta, Ceridalia laitan jos kutittaa enemmälti. Lapsella oli viime talven käytössä Weledan mantelivoide/vartaloemulsio ja se tuntui kyllä kivalta. Itselläni oli se käsivoide ja tykkäsin. Haju oli juuri levittäessä nenään tuntuva mantelin haju, mutta se katosi todella nopeasti. Imeytyi nopeasti eikä jättänyt iholle mitään lähmää.
 
Oliiviöljy ja kookosöljy. :happy: Sekä sisäisesti että ulkoisesti. Noilla jos rasvaa niin ei oo niin justiinsa vaikka vielä imetettävä muksukin saisi niitä suuhunsa esim rinnoista, eikä tarvi pelätä että mahassakaan vauva saa jotain kummallisuuksia mun voiteista... Eikä ainakaan hajusteet vaivaa!

Oon BodyShopin tuotteita käyttänyt aiemmin ahkeraan, mutta a) hinta ja b) muutto BodyShopittomaan kaupunkiin jätti ne aikanaan multa pois vakiovalikoimasta. Nykyään käytän noiden edellämainittujen öljyjen lisäksi ihan Prismasta ainakin saatavaa Oma Gertruden tyrni-aprikoosi vartalovoidetta, se on lähes tyystin luonnollisista raaka-aineista eikä siinä oo silikonijohdannaisia. Kiva mieto tuoksu muttei jää leijumaan ympäriinsä, ja imeytyy nopeasti. Itelläkin suht kuiva iho ja inhoan kaikkia keinotekoisia ja voimakkaita hajuja. Lisäksi tuo on todella edukas ollakseen luonnonkosmetiikkaa.
 
Mulle on tullut nyt kauheesti finnejä! Millä ihoo kannattas hoitaa et sais vähän rauhottuun vai auttaako oikeesti mikään Mulla ei oo ees teininä ollut finnejä niin nyt ihan uusi ongelma tämä.
 
Esikoista odottaessa käytin kookosöljyä. Nyt ällöttää sen haju. Käytän apteekin perusvoiteita, niitä meillä iso kasa aina varastossa kun esikoinen on atoopikko.
 
Mulle on tullut nyt kauheesti finnejä! Millä ihoo kannattas hoitaa et sais vähän rauhottuun vai auttaako oikeesti mikään Mulla ei oo ees teininä ollut finnejä niin nyt ihan uusi ongelma tämä.

Teepuuöljy? Ei oo omakohtaista kokemusta kun en myöskään oo kärsinyt finneistä, mutta monet tykkää. Liputan taas noiden luonnollisten keinojen puolesta... Tuoksu toki on melko tujakka, mutta mua se ei haittaa kun on luonnollinen tuoksu eikä mikään kemikaali.
 
Mulla oli joskus kun jätin e-pillerit pois, niin aikamoinen finniaalto eikä siihen teepuuöljy auttanut. Mutta kannattaa testata. Se mikä auttoi oli apteekista saatava Basiron AC 5% mutta sitä ei suositella raskaana.. eli pahoittelut, ei hyötyä näistä kokemuksista nyt. Testasin tuolloin vaikka mitä, myös proactivea, ja se auttoi ehkä myös hieman, mutta summaten, en löytänyt mistään apua. En edes apteekin kalleimmista rasvoista, kun se oli hormonaalista niin se kesti kunnes hormonit tasaantui. Kävin myös sarjana kasvohoidossa ja sillä oli ehkä ylläpitävä vaikutus mutta käytännössä ei siis kuitenkaan poistanut ongelmaa. Ei suolahuonehoidot, ei suolasaippua... huh kun muistelenkin. Tsemppiä, se varmasti menee ohi kun kroppaasi löytää tasapainon!

Tuohon mahan ja vartalon rasvaamiseen olen käyttänyt Body Shopin Shea butter vartalovoita. Olen tykännyt sen miedosta tuoksusta. Esikoisesta ei tullut raskausarpia mutta rasvasinkin todella tiheään ja aloitin jo aikaisin. Ja rasvasin rinnoista reisiin saakka edestä ja takaa.
 
Itsellä finneihin auttanut parhaiten säännöllinen pesu ja tarpeeksi hoitavat tuotteet, ts. iho ei saa kuivua liikaa vaan tulee olla myös kosteutettu.

Ihan normituotteilla menty tähän asti, lukuunottamatta bepanthenin raskausarpi voidetta mitä alkanut käyttämään lähinnä vatsan seudulle. Siinä ihan miellyttävä tuoksukin. Muutoin en vartalorasvoja ole aiemmin käyttänyt, mutta nyt tuntunut että etenkin vatsan iho tullut kuivemmaksi ja kaipaa kosteutusta.
 
Esikoista odottaessa käytin kookosöljyä. Nyt ällöttää sen haju. Käytän apteekin perusvoiteita, niitä meillä iso kasa aina varastossa kun esikoinen on atoopikko.

Mä oon hankalan ihon kanssa vannoutunut kookosöljyn käyttäjä. Ainakin Ruohonjuuresta saa "hajutonta" lukisko siinä mild oudorless
 
Takaisin
Top