Ihanimmat käsityöohjeet

Nyt vinkkejä kehiin! Mulla on kangas hakusessa!:happy:

Oon ajatellut päällystää äp-makuupussin uudestaan ja meidän rattaat on mustat joissa kirkkaan keltainen kuomuosa (ja turvakaari kunhan se otetaan koppavaiheen jälkeen käyttöön). En löydä mistään puuvillakangasta joka passais näihin. Mustavalkoiset kuosit olisi tietenkin yksi vaihtoehto, mutta haluaisin, että pussiin tulisi tuota keltaistakin. Marimekon Räsymatto kuosi olisi ihan jees, mutta vähän turhan hintava ostettavaksi "vain vanhaa pussia varten":grin Eli onko kellään vinkata mitään verkkokauppaa mistä löytyisi musta-valko-keltainen -puuvillakangas, jossa on kiva kuosi ja joka ei maksa älyttömiä? Mistä yleensäkkin tilaatte kivat kankaat? Oon ihan aloittalija näissä ompeluhommissa, joten parhaat kangaskaupatkin hakusessa.
 
Marimekolla vaan sattuu ole ne ihanimmat kuosit :woot: mut hintaahan niissä on sit. Eurokankaassa on yleensä niin laaja valikoima että sieltä luulis löytyvän jotain mieluisaa :)
 
Ikasyr.com, löytyy kivaa keltavalk. ja mustavalk. puuvillakangasta erikseen, niitä vois kyllä yhdistää.
 
Onko muuten kellään kokemusta pajuneliöiden virkkaamisesta, onko työläämpiä/vaikeampia paljonkin kuin isoäidinneliöt? Ajattelin peittoa tehdä, mutta tulisko ne isoäidinneliöt kuitenkin nopeammmin valmiiksi...
 
Pitää varmaan tehdä testiksi yksi pajuneliö, sittenhän sen tietää. Kuvissa pajuneliöistä tehdyt peitot on vaan niin kivan näköisiä.
 
Mä ulkoistin pajuneliöpeiton anopille :wink Jossain sattumalta näin kuvan pajuneliöistä Ja tykästyin niihin tosi kovasti. Itse jos olisin sen projektin aloittanut, niin olis ehkä saanut antaa peiton tytölle 15v lahjaksi :D
 
Mä ulkoistin pajuneliöpeiton anopille :wink Jossain sattumalta näin kuvan pajuneliöistä Ja tykästyin niihin tosi kovasti. Itse jos olisin sen projektin aloittanut, niin olis ehkä saanut antaa peiton tytölle 15v lahjaksi :D

Pitäisköhän minunkin, Anoppi on aika näppärä ja innokas tekemään :D Saattais olla myös mielellään tekemässä.
 
Pitäisköhän minunkin, Anoppi on aika näppärä ja innokas tekemään :D Saattais olla myös mielellään tekemässä.

Ainakin tässä tapauksessa anoppi tuntui olevan tehtävästä mielissään. Mun hermot ei kestänyt alkuraskaudessa mitään ylimääräistä hössötystä ja mies on pitänyt äitinsä niin tiukassa kurissa ja nuhteessa tähän asti ettei se ressukka ole tainnut uskaltaa tehdä/hankkia vauvalle vielä mitään :D On varmaan ottanut koville ja nyt nauttii kun saa luvan kanssa tehdä edes jotain :wink
 
Tarzuli, hieno! Olen suunnitellut tekeväni unipesän kun jään äitiyslomalle, kohtuu helpohkolta vaikuttaa. Mulla ois myös paljon trikoota mistä tehdä vaatteita, jaksaiskohan sitä tuhota nekin.... Nyt virkkailen peittioa vaunuihin.
 
Tänne on taas lisätty niin ihania :). Minäkin olen ehtinyt monenlaista tekemään, kun kroppa ja hermot ei oikeastaan kestä juuri muuta tekemistä enää tässä vaiheessa kuin jotain pientä näpertämistä.

standalone

standalone

Alpakkasilkkisetti, improvisoitu.


standalone


standalone

Kevyt kesäpeitto.


Mietin, tekisinkö vauvalle myös jonkin ihanan pastellinsävyisen afrikankukkaeläimen. Ne ovat työläitä mutta hauskan näköisiä. Tällaiset olen tehnyt aiemmin pojalleni ja lahjaksi pojan perhepäivähoitajalle nyt keväällä, kun poika siirtyy syksyllä päiväkotiin:

standalone


standalone

Stegosaurus esikoiselle.

standalone

standalone

Rouva Pöllö perhepäivähoitajalle.
 
Muokattu viimeksi:
Vihdoin mun virkkaus on valmis, yksin kotona ollessa sain tehtyä loppuun. Pieni peitto vaunuihin/kaukaloon, vaunun väreihin sopien :D Vähän liian isolla koukulla tein niin ei tullut niin siisti, mutta sain kuitenkin tehtyä niin olen tyytyväinen. Haluisin nyt tehd20160720_202143-480x853.jpg ä toisenlaisen, mut saiskohan sen valmiiksi...
 
Takaisin
Top