Ihanat kamalat sukulaiset

ReginaVeritas

Keskustelun kolmiottelija
Helmikuunmammat 2014
Ärsyttääkö anoppi? Juoko mummi? Laukooko setä härskejä vitsejä?

Sukulaisten kanssa on välillä tuskallista! Omasta tai puolison sukulaisesta ei noin vain pääse eroon, vaikka itku tulisi pelkästä puhelimessa puhumisesta.

Tänne voi purkaa isompia ja pienempiä sukulaisten aiheuttamia murheita! :) Ei haittaa, vaikka sydäntäsärkevää tarinaa juoposta perheenjäsenestä seuraisi ihan vaan hössöttävästä anopista purkautumista, kaikki tarinat mahtuvat tänne! :) Tarjotaan tosillemme lohtua ja jos joku keksii tavan auttaa, mikäs sen parempi!

Itse voisin aloittaa purkamaan omaa vyyhtiäni:

Äitini on ollut vuosia alkoholisti. Nyt taas jälleen kerran vakuutellaan raittiudella ja epäilen äitini jopa soittaneen minulle kerran selvinpäin! :O Näitä vakuutteluja on kuitenkin kuultu jo niin usein ja aina petytty, ettei enää jaksa uskoa. Asiaa ei yhtään auta, että välit on muutenkin solmussa, eikä asiasta olla koskaan juteltu, huudettu, itketty ja kiroiltu vain. Itselle ei enää tässä vaiheessa edes riitä pelkkä äidin raitistuminen, vaan kyllä ne välit pitäisi saada muutenkin korjattua.

Asia raastaa erityisesti, koska oma esikoinen syntyy pian. Itse olen saanut nauttia ihanista omista isovanhemmista, jotka pelastivat paljolta, kun kotiolot olivat lapsuudessa kamalat. Nyt pelkään, että joudun itse jossain vaiheessa kieltämään kokonaan äitiäni tapaamasta lastani, rajoituksia on pakko tehdä ainakin. Lisäksi asiaa hankaloittaa se, että isäni on nykyään raitis ja häneen välit ovat paljon paremmat, mutta hän on edelleenkin äitini kanssa yhdessä. Isäni tulee siis 'rangaistuksi' äitini alkoholismista. :sad001

Onneksi sentään anoppi on ihana ihminen ja lapselle on turvattu ainakin yksi turvallinen ja rakastava mummi. :Heartred Appikin on oikein mukava, mutta vähän erikoinen hippi, eikä aina ihan läsnä. :D
 
ReginaVeritas, kuulostaa tosi surulliselta. Hyvä kuitenkin että tarjoat omalle lapsellesi paremman lapsuuden kuin sinulla oli! Kai isäsi voi vierailla teillä itseksensä, ilman äitiäsi, jos tilanne menee ihan mahdottomaksi? Kyllä hän varmaan ymmärtää että lapsen parasta ajattelette, eikä mielestäni sinultakaan pidä vaatia äitisi seurassa olemista jos se tuntuu sinusta liian raskaalta.

Meillä jää yksi lapsen sukulainen esittelemättä lapselle kokonaan alkoholismin ja arvaamattoman, uhkaavan käytöksen takia. Ei se lapsi osaa varmaan sellaista sukulaista kaivatakaan jota ei ole koskaan tavannut, kun ympärillä on tarpeeksi hyviä ja välittäviä ihmisiä.
 
Pippuri Tottahan isä voi tulla lasta tapaamaan itsekseen! Jos hän vain tajuaa tilanteen... Hänellä kun on puolison asemassa välillä vähän 'laput silmillä' ja uskoo äidistä ikävä kyllä helposti vain hyvää, mikä tietysti äitini alkoholismia on alunperinkin mahdollistanut. Isäni on varinkin vaikea ymmärtää, ettei 'pelkkä raitistuminen' riitä, vaan myös ne riidat tulisi kyetä selvittämään.

Siinä olet kyllä oikeassa, että lapsi ei varmaan sellaista sukulaista osaa kaivata, jota ei ole tavannut! :) Pätee varmasti siihenkin, että jos lapsi pienestä pitäen oppii siihen, että toista mummia nähdään vain vähän ja tarkasti valvottuna, ei tilanteessa ole hänelle mitään outoa. Vanhempana lapselle voikin sitten kertoa rehellisemmin.

Ikävää, että teilläkin on sukulainen, joka täytyy jättää lapsen elämästä pois. :sad001 Nämä on hankalia tilanteita, mutta toisaalta on selvästi lapsen etu olla erossa syystä tai toisesta arvaamattomista sukulaisista, joihin ei voi luottaa tai ovat jopa potentiaalisesti vaaraksi lapselle!
 
Täälläpäin taas juurikin anoppi mietityttää...

Mies oli jouluna vanhempiensa luona käydessään kertonut meidän vauvauutiset, ja saanut osakseen lähinnä rauhalliset onnittelut. Samoin kävi mulla omien vanhempien kanssa, eli ei siinä mitään, mutta: Anoppi oli sitten tullut meille käymään tässä tammikuussa, eikä minulle sanallakaan maininnut koko raskaudesta koko käyntinsä aikana. Yhessä vaiheessa kahvipöydässä istuttaessa luulin jo, että "nyt se onnittelee", mutta kyselikin vaan mun uudesta työpaikasta. Näin sitten vietettiin yhteinen viikonloppu ilman mitään mainintaa meidän tulevasta perheenlisäyksestä.

Miehelle anoppi oli vaan jossain vaiheessa ohimennen maininnut, että yritti olla kohtelias, eikä siksi kysellyt mitään. Kai sitä nyt ihmistä onnitella voi??!!
 
Ikävää Gnome. :sad001 Onko raskaus kuinka alussa? Mietin vaan, jos anoppi on jotenkin ajatellut, että ei vielä 'uskalla'. Tiedä häntä! Luulisi nyt anopin onnittelevan! Itse ainakin koen, että siinä vaiheessa 'automaattisesti' onnitellaan, jos uutisesta kerrotaan! Onhan se silloin selvästi onnellinen uutinen, jos siitä avoimesti kerrotaan? :confused:
 
ReginaVeritas: Viikkoja oli anopin vierailun hetkellä joku 12, eli periaatteessa se "pelottavin" kolmannes menny.

Anopin aikasemmalla käynnillä olin tosin joutunu sille antamaan vähän palautetta, koska se oli ruvennu salaa siivoamaan meillä. Oltiin vasta kesällä hankittu talo, ja remontti oli vielä osin kesken, esimerkiksi yläkerran vessa vielä alkuperäinen 80-luvulta, joten toki sieltä niitä pinttymiä löytyy, mutta olin todellakin sen vieraita varten itse puunannut käyttökuntoon. Siellä se anoppi sitten vietti vapaa-aikansa suihkutellen ja jynssäten... Myös keittiö oli päässyt käsittelyyn kun oltiin miehen kanssa koiraa lenkittämässä, ja appivanhemmat jäi meille siksi aikaa keskenään (olivat siis viikonlopun ja jäivät yöksi).

Mulla keitti tossa vaiheessa tosi lujaa, mutta laskettuani noin kahteensataantuhanteen totesin anopille ihan asialliseen sävyyn, että "ensi kerralla kun tulette kylään, niin ei ehkä sitten mitään salaisia siivousoperaatioita". Ensin anoppi kielsi tehneensä yhtään mitään, mutta totesi vähän ajan päästä, ettei tarkoitus ollut loukata. Eli ehkä anoppi nyt sitten yrittää kompensoida olemalla ylivarovainen, eikä itse uskalla ottaa asioita esille.

Silti vähän kurja olo tuli, kun nyt on kuitenkin tällainen positiivinen uutinen jaettavana, muttei siihen kommentoinut mitään :sad001
 
Hoh! Omin päin siivoileva anoppi kuulostaa aika tungettelevalta! :O Vähän kuin olisi näpäyttänyt 'ei muuten kelpaa minulle!'. Ymmärrän kyllä, että on pahalta moinen tuntunut. :sad001 Toivotaan, että se anoppi siitä jotenkin tokenee! :)
 
Osa ihmisistä ei muuten sano mitään vaikka tietää kun ne haluaa antaa siulle sen ilon että pääset itse kertomaan ja voivat sitten onnitella. :) Ja onhan se tavallaan niin että se jolla on "asiaa" vois nostaa sen kissan pöydälle ja mainita sen elefantin keskellä huonetta ensin... Jos ei toinen ole tajunnut heti ovella onnitella.
 
Täällä minulta löytyy sisko, joka on niin syvältä..
Hän pönkittää omaa itseluottamusta sillä, kun aiheuttaa minulle vain pahaa mieltä. Haukkuu ja pilkkaa.. Tahallaan kerjää verta nenästään, minua kun ei kiinnosta kiistellä niin eihän sellainen hänelle käy ja sota syttyy..
Riidan aiheet koskee useimmiten kaikkea minulle tärkeää ym.
Sitten vielä kehtaa kysyä miksi olen hänelle niin äkäinen?!? Mitäs on niin p*skamainen itse minulle..
En yleensä jaksa kuunnella ja poistun paikalta, miksi minun tuollaista pitäisi kuunnella?
Hän pitää itseään jotenkin niin parempana ihmisenä, kuin mitä minä olen. Minä olen vain kasa p*skaa, jota voi kohdella miten vain ja pilkata..
Hän on niin katkera ja mustasukkainen. Argh..
 
Sisarussuhteet on hankalia joskus. :sad001

Itsellä eilen hieman kiristi, kun mummilla olimme miehen ja vauvan kanssa käymässä ja isä (mummi on siis äidin äiti) kävi myös pyörähtämässä paikalla ja koko ajan piilov*ttuili mummille ja enolle... :sad001

Myös vähä ärsyttää se, kun tungetaan aina mukaan kaikkea hilloa ja ties mitä, mitä me ei syödä. Tai hyvällähän ne vaan, mutta se on vähän rasittavaa, kun sitten pitää valehdella syöneensä, vaikka oliskin mennyt suoraan biojätteeseen. Antais ne marjat marjoina, eikä ällömakeina hilloina... :/
 
Täällä minulta löytyy sisko, joka on niin syvältä..
Hän pönkittää omaa itseluottamusta sillä, kun aiheuttaa minulle vain pahaa mieltä. Haukkuu ja pilkkaa.. Tahallaan kerjää verta nenästään, minua kun ei kiinnosta kiistellä niin eihän sellainen hänelle käy ja sota syttyy..
Riidan aiheet koskee useimmiten kaikkea minulle tärkeää ym.
Sitten vielä kehtaa kysyä miksi olen hänelle niin äkäinen?!? Mitäs on niin p*skamainen itse minulle..
En yleensä jaksa kuunnella ja poistun paikalta, miksi minun tuollaista pitäisi kuunnella?
Hän pitää itseään jotenkin niin parempana ihmisenä, kuin mitä minä olen. Minä olen vain kasa p*skaa, jota voi kohdella miten vain ja pilkata..
Hän on niin katkera ja mustasukkainen. Argh..

Siis ihan kuin mun isosiskosta kirjoittaisit.
Mutta ma otin aikalisan siskooni ja ehka sitten kun han tajuaa etta ei mua nay tai etta kertoisin mitaan asioitani hanelle tajuaa olleensa idiootti. Ma paatin etten anna hanen huonon olon ja katkeruuden vaikuttaa itseeni. Itse on soppansa keittany ni syokoot sen ihan ite.
Huvittavin piirre tassa sen meuhkaamisessa on etta on naamakirjassa pyydellyt mun ex:ia kavereikseen ja heille narisee miten paska olen. Moni heista on edelleen mun kaveripiirissa ja he sitten kyselevat onko siskos vajakki?
 
Haluisko joku vaihtaa aitia??
Aamulla otallettiin yhteen kun en pysty pahoinvoinnin takia nousemaan mitenkaan hirmu aikaseen ja pitaisi aidin mielesta tehda sita ja tata...Siis aitini ei tiennyt raskautumisestani mutta nyt tietaa.
Ja niin ihanan kannustavaa kommenttia taas.:sad001
Viime vuonna raskaus paattyi keskenmenoon rv 11+ ja nyt han kysyy miten pitkalla ja kun sanon etta viikko 8 niin toteaa vain etta saa nahda kykenetko nyt pitamaan. Tai jos onki tuulimuna vaan...
Han kuulemma uskoo etta ma saan muksun sitten kun se on syntyny.
Ja ei han vaan ollut pahoinvoiva puolta paivaa kun odotti siskoani tai mua.Ei ollut pahoinvointia ollenkaan ja se on kuulemma vaan korvien valissa jos on pahoinvoiva...:smiley-angry002
Saamari kun tekis mieli tyontaa se lentokoneeseen menemaan takasin Suomeen. Ma en todellakaan nyt tarvi tuollaista "kannustusta".
 
Mulla on ongelmana lähinnä toi miehen äiti. Niil on toi kulttuuri vähän sellanen että siihen ei ihan noin vaan sopeudukkaan. Näillä vanhemmat päättää vielä aikuistenkin lastensa asioista suht. paljon, ja anoppi sitten puuttuu jokaiseen asiaan. Tosi ahdistavaa.
 
Mun sisko on kans ihan omaa luokkaansa, panee sisarpuoltensa exiä ja sitten soittelee meille kuinka ihana tämä ja tämä on ja kuinka meidän exät kehuu sitä :D Ja tää ihminen on meitä 10 v vanhempi?
Välillä mietin missä mennyt pieleen, ei kenenkään tärkeän exiä mennä naimaan.. Ihan periaattesta!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Äitini on myös mielenkiintoinen draaman herättäjä, narsisti ja alkoholisti.. En edes kuvaile tarkemmin mitä kaikkea se n aiheuttanut....


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Ja siskoni on pettänyt miestään viimeiset 3 v, teki pahaa katsoa vierestä! Hän oli samaan aikaan miehensä kanssa yhdessä ja häntä nuoremman miehen kanssa, jota itse tapailin joskus :D Kaikista eniten pelottaa ottaa tätä tapausta kylään.. Milloin se siirtyy mun mieheen!

Ennen kuin astui alttarille miehensä kanssa, tasan kaksi viikkoa ennen kävi panemassa parhaan kaverinsa exää :D

Voin kertoa että kun olen teinistä asti seurannut tuota "avioelämää" niin luulin jossain vaiheessa etten itse mene ikinä naimisiin, jos jokaisen "onnellisen" tarinan takana on jotain noin mätää!
En vieläkään luota täysin ihmisiin, niin kieroja tyyppejä on tässä lähipiirissä.
Mieheeni luotan, en muihin :/


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Kyllä, hyvin ajattelematonta 32-vuotiaalta :D Ja se kun 3 lapsen äiti heittäytyy kaksoiselämään, ei sekään ole kovin kannattavaa kenenkään kannalta!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Ite otan aina aikalisää siskostani sekä äidistäni vuoronperään.. Sen verran energiaa vieviä ovat :/


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top