Ihana Joulu!

Täällä kans jouluihmisiä :grin
Ekat piparit ja tortut paistettu syyskuun puolella ja lapset on koristellut piparkakkutalot viime kuussa ja nyt kun jouluradio alotti koelähetykset niin fiilis on aika huipussa :joyful:

Meillä ei ole vielä kovin mitään joulukoristeita laitettu. Pihalla on kyllä valoja ja lastenhuoneen ikkunaan tulee tänään ikkunatarrat ja tähtivalot. Verhot tulee ehkä tässä viikon sisään.

Enemmän on ollut tota ruokapuolta jossa se joulunodotus näkyy. Riisipuuroa ja luumukiisseliä, pipareita ja torttuja. Maustekakkua nam. Just pari päivää sitten syötiin laatikoita.
Mä teen piparkakkutaikinaa reippaasti jääkaappiin ja sieltä sitten aina paistelen lähes päivittäin pikkusen pipareita. Tulee ihana tuoksu kotiin.

Mitenkäs te muut jouluihmiset ja sinä Nilla, mitä kaikkea jouluun liittyviä juttuja teillä on jo keretty?
Tässä kerkesin meidän jo listaamaan :laughing002
 
Mä oon kyllä jouluihminen mutta yritän pitäytyä siinä, että piparit yms. tulee vasta joulukuussa. Oon jo kyllä alottanut miettimään mitä kaikkea joulupöydässä tarjotaan ja mitä pitää leipoa. Kortteja en taida ehtiä tänä vuonna itse tehdä. Punaiset verhot laitoin jo mutta ne onkin yleensä koko talven. Koristeet vasta sitten lähempänä joulua. Mua myös kauhistuttaa kun en ole edes aloittanut lahjojen miettimistä. Ei niitä niin kovin paljon annetakaan mutta tykkään miettiä valmiiksi ja ajatuksella mitä kenellekin.
 
Mie oon ekaa kertaa 7 vuotee jouluhullu. En siis ole 7 vuotee sietäny joulua ja viime jouluki oli viel sellain "mööh, onko pakko"- joulu vaikka oli esikoinen silloin jo. Nyt meillä on jo jouluverhot, joulusohvatyynyt, tonttukoristeita, ulko-sekä sisävaloja, joulupöytäliinat :D oottelen jo joulukuusta. :D joulutortut ja piparitki on ekat jo paistettu aikoja sit. Ei enää kauaa :)
 
Täällä kans jouluhullu, joulukortit tein jo viime kuun puolella, ja joulusisustukseen oon hankkinut kaiken tarvittavan. Mitään en ole vielä laittanut paikalleen tai sen enempää joulua tehnyt kun muutetaan ensi viikolla. Pääsee sitten uutta kotia sisustamaan, joulua varten ja ennen kaikkea tulevaa pikkuista varten :Heartred joululahjat olen jo hankkinut suurimmaksi osaksi, tietysti peiniä lisäyksiä varmasti tulee vielä tytär puolelleni. :p Ja mielestäni mikä on ihaninta nyt niin se että sataa lunta, ja siitä vasta tuleekin joulufiilis, ainakin itselle. Viikonloppuna on pikkujoulut ystävien kesken, sinne ajattelin leipoa jouluisen kakun, niin kuin joka vuosi on perinteenä.
 
Meillä on jo kuusi ja jouluvalot ja koristeet, glögiäkin oon jo juonut. Joulukuussa sitten jouluherkkuja vasta ettei mene ihan överiksi:grin

Viime vuonna tehtiin joulukortit (esikoisen eka joulu) nyt en kyllä tiiä jaksanko askarrella mitään.
 
Me ollaan kaikkien läheisten kanssa sovittu ettei lahjoja aikuisille. Mä en yhtään tykkää kun saan aina jotain kauheita suihkusaippuapaketteja ja hajuvesiä joita en kuitenkaan herkkäihoisena käytä. Sit tulee muutenkin ihan tarpeetonta tavaraa niin kyllä helpottaa ettei tarvi saada turhaa kaapintäytettä. Sit on kiva ettei itekkään tarvi ostaa mitään lahjoja kenellekkään kun kukaan ei niitä sisältöjä tarvi. Toki lahjojen antaminen on ihanaa jos on joku idea. Niin kun meillä nyt tulee isovanhemmille lapsien kuvilla varustetut seinäkalenterit. Ja paketoiminen on ihanaa. Mulla on onneks omien lasten lisäksi neljä kummilasta niin niille pääsee laittamaan pakettia.
 
Täällä juotu glögiä syyskuusta asti, tehty torttuja ja just tilasin Martinexilta Muumipiparmuotit, niin teen pipareitaki tässä ku ehdin.. :) Joululauluja kuunneltu cd-levyltä kotona ja autossa! Kaikki lahjat hankittu ja paketoituki! Joulukortit tilattiin ifolorilta, niissä esikoinen tietenki poseeraa tonttupuku päällä :) Jouluvaloja löytyy ulkoa ja sisältä, mut lisää on vielä tulossa. Joulukoristeet/-sisustuksen laitan ensimmäisenä adventtisunnuntaina, samoin verhot. :) Ensimmäinen harjoituskinkkuki jo paistettu ja syöty laatikoiden ja rosollin kanssa. Esikoiselle aatoksi vaatteet valittu ja aaton ohjelma suunniteltu esikoisen rytmiin...ettei tarvii taas tapella pyhien jälkeen ku rytmit ja rutiinit sekasin, niin että yöt taas valvotaan :grin
 
Eikä ku onhan vielä kummilasten lahjat hankkimatta! :eek: Esikoisen kummeille on jo lahjat, mut omat kummilapset oon sit unohtanu!! :oops:
 
Aloitin jo korttien askartelun mutta kuvat pitäisi vielä niihin teetättää. Rakastan joulua. Jostain kumman syystä en ole saanut laitettua tänä vuonna kuin jouluvalot ja polttanut kynttilöitä. Glögiä tekee mieli keittää mutta maku ei jostain syystä käykkään suuhun tänä vuonna. Haluaisin vaihtaa kaikki joulupallerot yms uusiin väreihin, mutta ehkä jätän ne rahat joululahjoihin kuitenkin.
 
Minäkin olen jouluihminen ja joulunalusaika on yksi lemppariajoista vuodesta, mutta tykkään enempi fiilistellä ja nauttia tunnelmasta ilman liiallista touhottamista ja laittamista. Lahjat ovat toistaiseksi vielä miettimättä ja joulukortit jäävät varmasti tänä(kin) vuonna laittamatta.. Saa nähdä muuttuuko tahti ja alkaako hössötys ensi vuonna lapsen kanssa :joyful:

Itselleni joulufiiliksen tekee ennen kaikkea ihmiset, musiikki, hyvä ruoka ja jouluherkut, glögi, valot ja tietyt jouluiset esineet (kohtuudella). Tykkään eniten siitä, että joulunaikana pimeyteen tulee valoa ja loistetta. Vielä kun eteläänkin saataisiin kunnolla lunta! Tosin onneksi joulun saa viettää lomaillen kotikotona pohjoisessa, kunnon talvimaisemassa. :happy:
 
Ostin poitsulle v.sinisen ”vauvan ensimmäinen joulu 2017”-kuusenkoristepallon :Heartblue Ajattelin ensin, etten siihen hurahda, mutta....onhan se lapselle sit tulevina jouluina kivaa ku kuusessa on ihan oma pallo! :) Typylle ostan sit ensvuonna oman v.punasen 2018 pallon :grin
 
Ite oon jouluihminen! Alotan koristelun aikasin, mutta haluan melkein jo aaton jälkeen sittwn siivota kaiken pois. Tänä vuonna vaan jää koristelut vähäks muuton vuoksi.. Harmittaa kun lapsetkin haluais koristeita laittaa, mutta ne on jo viety uuteen taloon
 
Mulla ei kauheesti oo fiilistä koristeluille, mut joulukuusta odotan innolla, lasten lahjat lähes hommattu, vielä ehkä yhet tai kahet lahjat ostan vielä heille :) miehelle ostan jotain vaatetta, kun niitä tarttee :) muille en sit osta mummolaan vien kukan ja ehkä suklaa rasian :)
 
Ja aikasemmin oon ollu kunnon joulufani, mut joka ikinen joulu mitä miehen kanssa oon ollut, on ollu ihan hirveitä, niin nyt mennyt ns. Fiilis, toivottavasti tää joulu menis paremmin, ainaki mies lupautu tulemaan mun mummolle jouluksi syömään :) aikasemmin on jäänyt kotiin yksin...
 
Joulu on rauhoittumisen aikaa :Heartred minulle joulu merkitsee sen alkuperäistä tarkoitusta eli muistetaan että pimeydessä vaeltavien ihmisten keskelle on syntynyt Valo, Kristus, Vapahtajamme :) toki olen laittanut jouluvaloja symboloimaan tätä. Torttuja on leivottu jo moneen kertaan. Joulukortit olisi tarkoitus viedä postiin tänään. Kaikki lahjatkin on jo paketoitu :) sittenpä jää aikaa leipomuksille ja rauhoittumiselle :love2
 
Mä en malta odottaa vuoden 2018 joulua. Okei, siihen on vielä vuosi, mutta kovat odotukset on jo pystyssä.
Nimittäin olen viimeiset 4 joulua ollut töissä (tämän vuoden joulu on viides), joten tavallaan ihan tarkoituksella olen unohtanut joulufiilikset ja sen hypetyksen ihan vain sen takia, ettei tule paha mieli.

Mutta suunnitelmissa on viettää vauvan kanssa ensimmäinen joulu mökillä ihan vain kolmistaan. Vauva olisi silloin 9kk niin ei ihan vastasyntyneenkään kanssa tarvitse sitten mökkeillä. Ja haluaisin ensimmäistä kertaa elämässäni viettää sellaisen omannäköisen joulun. Tähän asti on aina menty vähän vanhempien luomien perinteiden ym. mukaan.
 
Miten ja missä aiotte joulun viettää ? :) meillä oli alkuperänen tarkotus mennä mun mummolle niin kun mä oon lasten kanssa joka vuos mennytkin, mutta voipi olla että mummo ja äiti ja muut tulevatkin meille, no sovittiin et perjantaihin mennessä sovitaan tää että missä joulu vietetään, tosin jos meillä niin äiti tulee jo aatonaattona, niin laitetaan sitten yhdessä kaikki valmiiksi, mulle käy kumpi vaan, mutta toivon mummon takia että mielummin meille, niin ei jää mummille mitään tehtävää, ei siivomista eikä muutakaan, hän on joka joulu ollut se joka järjestää kaiken ja nyt sais vaan tulla valmiiseen pöytään ja nauttia :)
 
Käydään aamupalan jälkeen aamusaunassa ja siitä sitten oman pitäjän hautausmaalle viemään kynttilät haudoille. Sieltä anoppilaan. Viedään anoppi joulukirkkoon ja viemään kynttilät sukulaistensa haudoille, kun hän kotosin naapuripitäjästä. Sieltä anoppilaan takasi syömään ja esikoinen saa varmaan siellä jo avata jokusen lahjan. Sit illaks kotiin kolmistaan avaamaan omat lahjat, esikoinen nukkumaan ja me vielä hetki löhötää glögien kans sohvalla lahjoja tutkien. Esikoinen ei kauaa sinä iltana saa uusilla leluilla leikkiä, ku tiedän anopin venyttävän siellä oloa mahdollisimman pitkään ties millä verukkeilla.... :dead: Leikkikööt ja tutkikoot sitte seuraavana aamuna. Mä kyllä alan tekee lähtöä heti jos alkaa olo olee tukala. Tänään käytiin kaupoilla ja laitettiin kuusi, niin mulla supistellu nyt aikalailla ja pikkuhousunsuojaan oli tullu vähä rusehtavaa vuotoa :bored: Nyt on alavatsa hellänä.
 
Takaisin
Top