Hyviä kirjoja/leffoja/tms raskauteen liittyen

Sohvi87

Silmät suurina ihmettelijä
Ensimmäistä lasta odottavana olisi ihana saada vinkkejä millaisia kirjoja raskauteen tai äitiyteen/perheen kasvuun liittyen olette lukeneet, mistä tykänneet? Sama myös puhelimen sovelluksista, elokuvista yms :).
 
Minä latasin tuommosen kun Preglife.
Ensimmäisen raskauden jälkeen heitettiin uuniin ainut lastenkasvatusopas mikä ostettiin :D meillä poika ei nukkunu yhtään ekaan 9 kuukauteen, vaikka kaikkemme tehtiin. Siinä vaiheessa opas sai kyytiä :wink
 
Suosituksia olisi kiva kyllä kuulla! Meillekin eka tulossa :love017

Preglifen myös latasin, niin muistaa missä viikot (no okei päivät) menee. Kirppikseltä löysin "Äidiksi" nimisen opuksen, olikohan saksalainen nainen kirjoittanut vaan en muista nimeä. Pinkki kansi (of course). Siinä oli monipuolisesti asiaa ja vinkkejä alkuraskaudesta aina siihen saakka, kun lapsi täyttää 9kk. Paljon realistisen kauniita valokuvia kuinka keho muuttuu matkalla jne, liikuntaharjoituksia ja pohdittavaa. Suosittelen kiertämään kirppiksiä!
 
Mä sain vinkin kaverilta kirjasta "Unihiekkaa etsimässä". En oo vielä kirjaa hankkinut, mutta jossain vaiheessa olisi tarkoitus hankkia.
 
Hain roskalavaryhmän kautta kolme kirjaa joista ihan ehdoton suosikki on hieman humoristisesti kirjoitettu kirja Vauva - omistajan opas!

Mulla on sekä Preglife että Vau.fi Odotus. Sama idea kummassakin mutta noi viikkojen tekstit on hiukan toisiaan täydentäviä ja jälkimmäisessä on joku pikkuteksti joka päivälle erikseen. Esim tänään lukee "Kohtusi painaa nyt noin 250 grammaa ja sisältää 2,5dl lapsivettä". Lisäksi saa askarreltua kivoja kuvia, kuten vertaus minkä kokoinen sikiö on verrattuna johonkin esineeseen tai kuinka paljon jalan pituus eroaa äidin jalasta.
 
Minä olen tykännyt Kaisa Jaakkolan "Reipas, rakas raskaus" -kirjasta. Keskittyy enemmän äidin hyvinvointiin; ruokavalioon ja liikuntaan raskausaikana.
 
Takaisin
Top