Hyviä kalsiumin lähteitä?

Lady Alice

Seurustelun sensei
Helmimammat 2018
Kesä-äidit 2020
Hei!

Itse kärsin nyt erittäin vaikeasta raskauspahoinvoinnista, ja mikään ei tunnu nyt sopivan vatsalle. :hungover: Ongelmana on nyt erityisesti tuo kalsiumin saanti, kun esim. maito, juustot ja jogurtit tulee hissillä ylös. Jos jollakin ollut vastaava tilannetta, niin otan vinkkejä mieluusti vastaan! Vai pitäisikö siirtyä suosiolla tablettimuotoon?
:anyone
 
Minä söin kalsiumia purkista, koska en käytä maitotuotteita. Hyvin toimi. Ja raudan imeytymisongelma on aina kalsiumia ottaessa, tuli se kalsium sitten pilleripurkista tai maitopurkista.
 
Minäkin aion turvautua kalkkipurkkiin. Käytän maitotuotteista ainoastaan juustoa leivänpäällä....
 
Kasvimaidot ovat hyviä vaihtoehtoja maidottomalle, itse käytän jonkin verran soija-ja kauramaitoa. Ja lisäksi soija-tai tavallista jugurttia ja juustoa. En siis ole maidoton, mutta lehmänmaitoa en pysty juomaan ja olen muutenkin halunnut vähentää maitotuotteiden käyttöä. Tahini on ollut itselläni hyvä kalsiumin lähde, mutta harmikseni huomasin, että seesaminsiemenetkin on kielletty niiden mahdollisesti sisältämän kadmiumin vuoksi. Joten tahini jäi pois. Tofu on käsittääkseni hyvä kalsiumin lähde. Edellisessä raskaudessa tein listan eri kasvisten ja muiden ruoka-aineiden sisältämästä kalsiumista, mutta pitänee kaivaa tiedot uudelleen netistä.
 
Päivittelen tänne sen verran, että siirryin tuohon tablettimuotoon lopulta, ja hyvin on toiminut. Tosin rautalisää kanssa saa olla tarkkana.

Viimeinen raskauskolmannes menossa, ja nyt menee välillä perusjuusto leivällä ja mustikkajogurtti. Varoiksi otan kuitenkin tabletin edelleen silloin tällöin. :)
 
Ainoa mikä itsellä menee on piimä. Jos rasvatonta piimää en pystyisi juomaan, ottaisin tabuna. Aamuisin en pysty mitään nestemäistä juomaan ellei samalla ole kiinteätä ruokaa ja piimä on ollut pelastus, voi huoletta ottaa hiukan ja hoitaa aamutoimet ennen aamupalan tekoa eikä tarvi pelätä että oksennus tulee suihkussa.
 
Takaisin
Top