Hups tuli huhtikuu

polkulainen

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei naiset! Oletteko vielä voimissanne? Veivätkö kevätpuuhat kätösenne kukkaruukkuihin? Uskallanko hankkia käytetyn istuimen lapselle polkupyörääni? Kertokaahan!

Minä siivosin eilen parvekkeen!
 
Täällä voidaan hyvin :) Kesää odotellen. Pyöränistuimesta ei kokemusta niin en osaa sanoa, omalla hankintalistalla on pyöräkärry. Vaan just mikä ois viime kesänä haluttu ois pitäny hakee Porista asti, pöh. Jeij, sokeriarvot on kotimittauksella ollu kaikki ok. :)

Orvokkii: Mitäs teille kuuluu? Kai vielä täällä pyörit. Tää on kyllä aika hiljanen nykyään,
tuu sinne mistä täällä ei saa puhua :)
 
Täällä kanssa voidaan hyvin ja meille itseasiassa kotiutui tossa eilen illalla karjalan karhukoiran pentu! :Heartred On kyllä rauhallinen pentu, mutta oppimista riittää vielä talon tavoille. Santtu on aivan innoissaan pennusta. :grin

Mua kans kiinnostais mitä orvokille kuuluu. :)
 
Täällä minä :grin Kiva kun on uusia kirjoituksia tullut, nyt on ollut niin hiljaista pitkään.....

Suviii onnea uudesta perheenjäsenestä! Ja mukava kuulla että Kiips ja Suvii voi hyvin :)

Mä jakselen myös hyvin, alun pahoinvointien jälkeen tämä raskaus on kyllä ollut helppo. Nyt on rv 31 menossa, aika menee uskomattoman nopeaan. Vähän väsymystä on ilmassa ja jalat jomottelee, mutta muuten ei ole mitään valittamista!

Mä voisin vielä tulla paremmalla ajalla kirjoittelemaan uusiksi ja toivottavasti muutkin mammat aktivoituisivat kirjoittelemaan kuulumisia :)
 
Meillä menee hyvin. Poika viihtyy päiväkodissa, toiset kulmahampaat tekevät tuloaan, joista jo 2/4 on läpi. Tällä viikollakin on tuosta syystä herätty itkemään keskellä öitä. Päätin pitkästä aikaa kokeilla nukuttaa poikaa omaan sänkyyn. Poistin laidan ja pistin omalle puolelle sänkyyn kiinni pojan sängyn. Ei hän eilen illalla sinne nukahtanut, mutta siirron jälkeen nukkui siellä aamuun, jolloin kömpi vielä viekkuun jatkamaan unia. Päiväunille mennessä vaihteli oman sängyn ja meidän sängyn välillä, mutta nukahti lopulta ihan itsekseen omaan sänkyyn, kun pötkötin ihan vieressä omassa sängyssä. Olin vähän aistinut, että poika alkaa ola sen verran iso, että saattaisi noin vaan itse käydäkin omaan sänkyyn. Toivottavasti jatkuis samaan malliin, niin saatais kaikki vähän enemmän nukkumistilaa, vaikka muuten ei pojan tarviskaan vielä omaan sänkyyn siirtyä :) pölytystä omaa ja oikeitakin sanoja tulee paljon ja laukaukin pojan suusta enemmän ja enemmän kuuluu. Potkupyöräilyä harjoitellaan ja ulkosalla paljon viihdytään. Tulis vaan se lämpimämpi kevät takaisin :)

Muoks. Meillä on tosiaan tehty toisia poskihampaita eikä kulmahampaita :D
 
Muokattu viimeksi:
Hillevi tarkoitatko toisia poskihampaita? :) Olin oikeestaan juuri aikeissa tulla tänne kyselemään, että onko monella jo puhjenneet ne. Meillä on ollut niin kiukkuista nyt viikon tai kaks, sormet suussa koko ajan ja kuola valuu. Nukkuukin huonommin kun normaalisti. 16 hammasta jo on, että voiskohan ne toiset poskihampaat olla jo tulossa...tulis vaan pian! :eek:

Täälläkin on vointi parantunut alkuraskauden jälkeen. Pahoinvointi ja väsymys kesti ehkä viikolle 16, mutta nyt on tosiaan helpompaa.

Ihanaa kun on ollut aurinkoista, vaikkakin tuulee niin että tukka lähtee päästä! Ollaan ostettu tytölle potkulauta ja kohta sen vois viedä ulos sitä kokeilemaan. Ollaan odoteltu lämpimämpiä kelejä, kun liikkuminen on helpompaa vähemmissä vaatteissa ja kevyemmissä kengissä. Tyttö viihtyis ulkona tuntikausia päivässä, varsinkin jos on muita lapsia pihalla. Tekee innoissaan hiekkakakkuja, on jo aikamoinen kakkumestari. Juttelee paljon, nyt tulee jo 2-3 sanan lauseitakin välillä. Hauskaa kuunneltavaa! :)

Hyvää kevättä kaikille!
 
Niin joo, kyllä mä varmaan uskaltaisin ostaa käytetyn pyöränistuimen, kunhan ei ole ihan antiikkinen. :)
 
Rakenneultrassa käyty ja kaikki hyvin :Heartred Eloveena: Onko siulla millon LA? Ollaan näköjään molemmat syyskuunmammoja :D

Mitäs orvokille ja polkulaiselle kuuluu ja oliko täällä vielä joku kuka käy vaan täällä? :)
 
Polkulainen on hengissä ja löysi taas hukkaan joutuneen salasanansa. Viimeviikot olen paahtanut yhden ikivanhan kurssityön kimpussa, eilen lähetin sen luettavaksi proffalle. Mun yliopistooni oli tullut tässä hiljattain tutkinnonuudistus, joten on pakko paahtaa - opintoni vanhenevat 31.7.2016. Sitä ennen pitää olla kirjoitettuna, korjattuna ja hyväksyttynä kaksi tutkielmaa, yksi käännös ja kaksi lyhyttä kirjallisuusanalyysiä. Tutkielmat on jo aloitettu ja lähteitä olen tässä käynyt haalimassa kirjastoista.

Taapero touhuaa yhä reippaasti kotona, mutta on taas ollut flunssassa. Eilen innostui viimein mansikan syönnistä ja tänään sai sitten ihottumaa... On kyllä varmasti maailman kiltein poika, koska työntää niin nätisti ostoskärryä kaupassa :)

Ranteeni on tullut kohtuullisen kipeäksi tuosta opiskelusta, joten olen kantanut aika paljon poikaa taaperorepussa, kun en ole kestänyt työntää rattaita. Selkä menee välillä aika jumiin ja eilen iltapäivällä oli vatsalihakset tosi koetuksella! Näin se kunto kasvaa... :)
 
Kiips: Meillä on LA 23.9. :) Onnea hyvistä ultrauutisista! :)

Meidän tyttö on nyt ihan yhtäkkiä alkanut omia kaikkia leluja esim. avoimessa päiväkodissa ja huutaa tiukasti kaikille ympärillä että "miun!". Olinkin ihmetellyt miten tuo ei koskaan aikaisemmin ole tuollaista tehnyt, ojennellut vaan ystävällisesti sekä omia että muiden leluja kakille muille.. Tavallaan ihanan normaalia, vaikka hiukan rasittavaa. :hilarious:
 
Onnea Kiipsille hyvistä rakenneultra uutisista! :) Selvitittekö samalla kumpi teille on tulossa?

Joko Eloveena on käynyt ultrassa?

Meille kuuluu hyvää! Molemmat tytöt on nyt olleet jokusen viikon terveinä, tästä osaa taas nauttia kun ollaan todella paljon sairasteltu talven aikana.

Nuorempi on tosi vilkas ja tekemistä riittää että pysyy perässä tämän mahan kanssa :) Hän matkii kaikessa isosiskoaan, oppii kokoajan uusia sanoja ja nyt tulee jo jonkin verran 2 sanaisia lauseita. Myös pottailu on ruvennut sujumaan aika kivasti. Meillä on tytöllä sellainen nelipyöräinen potkupyörä ja sen kanssa hän painelee kovaa kyytiä ulkona! Temperamenttia häneltä löytyy reilusti mutta vastapainona hän on onneksi myös tosi iloinen ja hymyileväinen pikku tyttönen :)

Mulla alkoi raskaudessa 34 viikko ja kaikennäköistä pikkukremppaa on ruvennut ilmaantumaan. Turvotus, rannekivut, väsymys ja supistellut ovat vähän vaivanneet mutta onneksi eteenpäin porskutellaan vielä suht hyvin ja eipä tässä enää onneksi kovin kauan aikaa ole laskettuun aikaan! Kovasti isompi tytöistä jo odottelee koska saadaan pikkuveli kotiin :)

Ihania ja lämpöisiä kevätpäiviä kaikille ja Kiipsille, Eloveenalle +!Suviiille hyviä vointeja!
 
Meillä on myös Eloveena nuorempi tyttö on tosi tarkka leluistaan ja kauhea meteli kyllä pääsee jos joku uskaltaa niihin koskea tai ottaa kädestä. Uusi juttu meillä kun vanhempi lapsista on aina ollut ihan päinvastainen :)
 
Joo poskihampaitahan meille toisiaan tulee. Nyt on 18 hammasta ja pari vielä uupuu. Yks on tosin varmaan puhkeamassa ihan näinä päivinä, kun viime yö oli huutoa särkylääkkeeseen asti ja hampaita ei saa ylhäältä pestä. Kuolaa tulee myös erittäin paljon eikä ihan normaalisti ruoka maistu.

Meidän poika on oppinut päiväkodissa nätisti leikkimään, kun tänäänkin suorastaan väisteli 10 kk nuorempaa serkkupoikaa, antoi ottaa lelut nenän edestä ja odotti kiltisti vuoroa kiikkuun.
 
Ihana poika hillevillä! Kuutti on melko vähäsanainen pikkumies, matkii tosin innokkaasti eläinten ääniä. Tänään kuulosti siltä, kuin olisi sanonut ilmapallo. Innostui niistä vappuna! Sai hän myös vappuhyrrän :)
 
Meillä kans hyrrä ja paloautopallo olivat ihan hittejä. Myös munkit ja sima maistuivat :)
 
Moi, meillä myös munkki maistui tytsille. Sima taisi olla liian hapokasta, lähes irvistys siitä seurasi :)
 
Takaisin
Top