Huomaako eläimet?

Keskustelun 'Raskaana' aloitti Vargynja, 8 marras 2018.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. Vargynja Foorumi-vastaava Staff Member Administrator

Oletteko huomanneet että eläimet huomaisi raskautenne? Miten eläimet on siinä tapauksessa käyttäytyneet?
  2. Nunnu84 Peruskäyttäjä Kesäkuun äidit 2019

Mun toisen raskauden meiän silloinen koira huomas. Jos mun lähelle tuli vieraita koiria koirapuistossa se hyökkäs heti väliin ja näytti hampaita mitä normaalisti ei tehny.
  3. Eliza79 Ihastunut foorumiin Lokamammat 2018 Joulumammat 2016

Kesällä kun olin n.30 vk raskaana kävimme kotieläinpuistossa ja siellä hevoset nuuskivat ja tönivät turvalla masua, joten ne ainakin tiesivät jonkun siellä asustavan. :) Samoin omat koirat (narttuja) ovat heti alkuraskaudesta lähtien tainneet tietää kun nuuskivat ja tunkivat lähelle ihan eri tyyliin (rasittavuuteen saakka). Loppuraskaudessa sitten jo seurasivat kuin hai laivaa ja nukkuivat lähellä. Jännää on myös, että raskausaikana muutoin säyseä ja välinpitämättömästi muihin koiriin suhtautuva vanha rouva alkoi puolustaa minua lenkeillä vastaantulevia koiria vastaan. Nyt kun vauva on syntynyt, tätä ei enää ole.
  4. Enni Rakastunut foorumiin

Meidän kissa ei huomannut, tai ei ainakaan näyttänyt sitä mitenkään.
  5. Purpleribbon Peruskäyttäjä Elokuun äidit 2019

Viime raskaudessa edesmennyt koirani todellakin reagoi. Sille tuli niin voimakas valeraskaus että rupes erittää maitoa! Siis sen peti oli aivan maitoläikissä. Lisäks se "pesi" niin rajusti sängyssään et mylläs joka päivä petinsä aivan mullin mallin. Jouduin antaa sille sellasen kalliin lääkityksen et sai sen loppumaan kun olihan se raskas vanhan koiran elimistölle olla mukamas raskaana.
  6. Rosalina Ei muuta elämää Elomammat 2018 Kesäkuunmammat 2015

Kollikissa tuli usein mun vauvamasun päälle nukkumaan. :) hassu katti! Ja vauvan synnyttyä ja vauvan ollessa tissillä sama kisu tuli ja hyppäsi vauvan viereen lupia kyselemättä. Kun esikoinen oli syntynyt niin tää kissa vauvan kotiin tultua muutaman päivän säntäili ympäri taloa sekopäisenä, oli kai hämillään. :D toinen kisu silloin vain kurkki silmät suurina sohvan takaa, että mikä ihme toi on. :'D
  7. siska Tuttu foorumilla Heinämammat 2018

Meidän koirat (2 narttua) on aina suhtautunut raskaana oleviin vierailijoihin sillain, että seurailevat kuin hai laivaa, ja tunkevat jalkoihin tai tuolin alle makoilemaan (tai mihin nyt ikinä kaksi tollaista keskikokoista koiraa nyt mahtuu). Omana raskausaikana oli enää vain tuo toinen koira ja loppuraskaudesta se seuraili mua aina joka paikkaan, totuinkin käymään vessassakin ovi auki, koska koira saattoi ilmestyä sinne "vahtimaan". En yhtään muista missä vaiheessa raskautta tuo alkoi, mutta kyllä maha jo silloin näkyi, lisääntyi vaan mitä pidemmälle raskaus meni.
  8. Jonde0991 Uusi käyttäjä

Voi olla, että kuvittelen mutta mun mielestä meidän kissa aistii. Saattaa sohvalla ollessani tulla viereen istumaan ja tuijottaa minua hitaasti silmiänsä räpytellen o_O Saattaa toki olla myös vain huomiota vailla :cat:
    • Tykkää Tykkää x 1
  9. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Meillä leikkaamaton uroskoira aisti mun ekan raskauden. Oletan että se haisto sen. Täällä maalla muita koiria oo et sen ois mua tarvinnu mitenkään puolustaa, mut muutoin sen käytös muuttu. Se ei enää noussu mahaa vasten seisomaan ja toisaalta se seuras mua lenkeilläkin niin ettei päästäny mua näkyvistä. Vapaana kun kulkee.
    Tokan raskauden kohdalla vähän sama juttu, mut ei ehkä enää niin voimakkaasti. Sit jossain välin leikkautettiin poju ja tän kolmannen raskauden alettua ei koira reagoinut raskauteen mitenkään.

Jaa tämä sivu