Huoli liiallisesta painonnoususta

Aira

Silmät suurina ihmettelijä
Moikka,
Tänään oli neuvola ja siellä laskettiin. Että viikossa mun paino olis noussut keskimäärin n. 470g. Neuvolatäti sano että ollaan nyt vähä ylärajoilla kun suositus on maksimissaan se 500g viikossa.

Oon kyllä tähän asti syöny kaikkea mitä mieli tekee. Näin oon ennen raskauttakin syönyt. Pitäiskö nyt alkaa laskemaan kaloreita ja jättää herkut pois? Jotenki ahdistaa kesälomalla tollasia ruoka asioita stressata.
 
Mun taktiikka on se, että en laske kaloreita, mutta syön säännöllisesti ja monipuolisesti niin että pysyy nälkä poissa ja saa ravintoaineita. On kyllä pakkokin, kun muuten tulee huono olo. Poikkeuksena pahoinvointipäivät, jolloin syön sitä mitä saan alas. Jos tekee mieli jotain herkkua mietin hetken tekeekö sitä mieli vain tavan takia, ja usein jääkin lopulta ottamatta. Mutta syön kyllä herkkujakin. Ei niitä vaan isoja määriä jaksa mättää, jos on syönyt kunnolliset ateriat. Onneksi kesällä on niin ihania terveellisiäkin herkkuja kuten vesimelonia, herneitä ja kohta marjoja. :p Tää on toiminut mulla toistaiseksi. Riippuu tietty ihan yksilöllisestä tilanteesta kuinka tiukkaa linjaa joutuu vetämään, jos vaikka radin takia on tarkkaa. Jännittääkin jos se vielä puhkeaa. Siksi nautin nyt siitä ettei ole ihan niin justiinsa ruokavalion kanssa, mutta pidän homman aisoissa jotta voisin välttää radin.
 
Mun strategia on ollut vaihtaa herkut hedelmiin. Kun tekee mieli suklaata syön banaanin. Vesimeloni on kanssa tosi jees, sitä voi syödä itsensä ihan piukkaan ja suurin osa on vaan vettä. Onhan niissä hedelmissäkin kaloreita mutta vähemmän kuin suklaassa ja hedelmissä on kanssa kaikkea hyvää. Mulle tuntuu tuottavan enemmän ongelmia se napostelun pois jättäminen kuin naposteltavan laadun muuttaminen.
 
Tänään kävin vaa'alla pitkästä aikaa ja huomasin että 10kg on jo tullut:sad001 Järkytyin painonnoususta, vkojakin vasta 21+6.
Sokerirasitukseen ei ole aikaisemmin ollut aihetta, mutta nyt kyllä haluan mennä. Huomenna neuvola niin otan asian puheeksi.
Onko täällä muita joilla paino noussut jo näin paljon?
Neljäs raskaus ja aiemmista tullut kanssa 20kg, mutta tällä menolla nyt taitaa tulla enemmän :sorry:
 
Täällä kans aiemmin noussut 18kg melkein jokaisesta. Yksilöllisesti sitten saanut kilot pois raskauden jälkeen. Mä vaikutan olevan tyyppiä joka kerää kaiken talteen, toki nyt oon useamman viikon ollut vaan todella väsynyt. Ja kun oon väsynyt niin syön miten sattuu. Ahdistaa ja oon tosi surullinen tän painonnousun vuoksi. Nyt jo sellainen pallo-olo. En tiedä miten menee loppuraskaus.
 
Mulla aikaisemmissa raskauksissa kertyneet kilot lähteneet nopeasti pois. Nyt vaan jotenkin tuntuu erilaiselta ja pelkään että jos niitä tulee liikaa, niiden pois saaminen myös hankalaa.
 
Tänään kävin vaa'alla pitkästä aikaa ja huomasin että 10kg on jo tullut:sad001 Järkytyin painonnoususta, vkojakin vasta 21+6.
Sokerirasitukseen ei ole aikaisemmin ollut aihetta, mutta nyt kyllä haluan mennä. Huomenna neuvola niin otan asian puheeksi.
Onko täällä muita joilla paino noussut jo näin paljon?
Neljäs raskaus ja aiemmista tullut kanssa 20kg, mutta tällä menolla nyt taitaa tulla enemmän :sorry:

Mulla tänään 21+3 ja vaaka näytti +10,4kg :sad001

Sokerirasitukseen vaadin ja kävin ja ne arvot oli oikein normaalit.
 
Takaisin
Top