Huoleton huhtikuu

Mulla ei ole vauvakuumetta. Mies ilmeisesti haluaisi vielä toisen. Sanoin että poika saa olla sitten kolmen ennenkuin uusi vauva syntyy. Voi olla että mieleni muuttuu mutta nyt en ainakaan halua toista. On ollut liian rankkaa.
 
Omppu15, pitääkö se sit Kuopioon lähtee synnyttää vai mihkä jos Mks kiinni? :-o
 
Mä harkitsen jo vakavasti että laittaisin piuhat poikki. Kyllä mun lapset on tehty.
 
Mä haluaisin toisen suht pian mutta kroppa on siinä kunnossa, että ei tulisi nyt mieleenkään. Mä olen ihan romuna! :sad001
Olenko mä muuten ainut joka stressaa vielä näin paljon? Nyt kun hampaita puskee tasaiseen tahtiin on saanut heittää hyvästit ruoka- ja päiväunirytmeille. Ei maistu kuin hedelmäsoseet ja vastike. Pelkään ettei tuo poika suostu kohta syömään muuta. Onneksi yöunet on vielä pysyneet rytmissä. Jotenkin tuntuu etten osaa nyt yhtään mitään.
 
Mä haluaisin toisen suht pian mutta kroppa on siinä kunnossa, että ei tulisi nyt mieleenkään. Mä olen ihan romuna! :sad001
Olenko mä muuten ainut joka stressaa vielä näin paljon? Nyt kun hampaita puskee tasaiseen tahtiin on saanut heittää hyvästit ruoka- ja päiväunirytmeille. Ei maistu kuin hedelmäsoseet ja vastike. Pelkään ettei tuo poika suostu kohta syömään muuta. Onneksi yöunet on vielä pysyneet rytmissä. Jotenkin tuntuu etten osaa nyt yhtään mitään.
Meillä on lakkoiltu kans ruoan kans, kun noita hampaita tulee. Välillä ei pullostakaan suostu juomaan korviketta. Kylmä hedelmäsose maistuu. Kerran huomasin jäädyttää äippäpakkauksen kalan ja sillä jäähdyteltiin ikeniä välillä ja sitten maistui ruokakin taas.
 
Oli täälläkin 1-2 helvetillistä viikkoa kun yöllä huudettiin ja päivisin ei ruoka maistunut. Hampaat ei oo tullu mutta ruoka alkanut taas kelpaamaan.
 
Kirpsu et ole ainoa. Stressiä pukkaa vähän väliä ja on tosiaan olo etten tiedä mitään. Lounas lihasose ja haalea iltapuuroo menee mutta päivällä ei kelpaa kuin kylmä kurkku tai hedelmäsose.
 
Tätä ei varsinaisesti suositella, mutta meillä kiireen ja nälän sattuessa samalle kohdalle esikoisen vauva-aikana syötin sille ihan lämmittämätöntä pilttiä ja hyvin uppos. Enkä varmaan ole ainut joka on lapselleen silleensä tehnyt. Ihan on terveenä ja elossa pysynyt tähän saakka :wink
useammat lapset tykkäävät syödä ruokansa pikemmin haaleana kuin lämpimänä.
 
Omppu15, pitääkö se sit Kuopioon lähtee synnyttää vai mihkä jos Mks kiinni? :-o

Käsittääkseni joko Lappeenrantaan tai Kuopioon.

Samalla menis myös tottakai synnyttäneiden osasto ja vauvateho muualle. Ja kun vauvateho loppuis Mks:tä niin Lastenlääkärien päivystys loppuis samalla myös lasten tehon puolelta (niillä sama päivystävä lääkäri).. että sellasta. Nämä siis kuulopuheita muilta mammoilta, saa oikaista jos olen väärässä.
 
Ei täälläkään lämmitetä pilttiä joka kerta... Ai että se olis jotenkin väärin... o_O

"Tölkkiruoat ovat valmista, kypsää ruokaa ja ne voidaan syöttää lämmittämättä. Ruoan maku kuitenkin paranee lämmityksessä ja varsinkin kylmänä vuodenaikana on miellyttävää syödä lämmitettyä ruokaa.

Jos olet säilyttänyt avattua tölkkiä jääkaapissa, se kannattaa aina lämmittää, ettei vauvan tule kylmä. Hedelmä- ja marjasoseita ei ole tarkoitettu lämmitettäviksi."

(Lähde: http://pilttipiiri.kynamies.fi/ota-yhteytta/ukk-valmistus/usein-kysyttyja-kysymyksia-valmistuksesta)
 
Joo mä en kyllä lämmitä ruokia reissuissa. Siis noita purkkiruokia. Hyvin on uponnut molemmille. Tällä hetkellä vauva ei oikein edes suostu syömään mitään lämmintä (paitsi puuroa).
 
Nyt varmaan uppoaa taas päivällinen kun kipu on ilmeisesti helpottanut. Päivällinen käsittää pakastimesta otettua kasvissosetta joka mun mielestä pitää kyllä käyttää mikron kautta.
 
Maalaisjärjellä pärjää aika pitkälle näissä ja monessa muussakin asiassa. :)
 
Meillä on opittu sylkemään. Aivan raivostuttavaa äitistä., vauva riemuitsee. Kolme pv menny silleen että kaikki soseet syljetään pärskeellä ulos. Sitten yöllä huudetaan mammaa kun on niin nälkä. Tänä aamuna jekutin vauvaa silleen että syötinkin sylkyssä lattialla ja ilman syöttökauluria. Eipäs muistanut uutta taitoaan. Puuro ja sose hävis masuun mamman kera :grin. Pitänee seuraavalla kerralla syöttää vaikka ulkona tai ullakolla...
 
Meillä rupee jäämään rattaiden kova koppa lyhyeks. Onneks selkäpehmusteesta ja jalkasuojasta saa muokattua sopivan pussukan.
 
Että ärsyttää nää mainokset näillä sivuilla kun kännykällä selaan. Heittää aina ylös vaikka olen jo alhaalla.
Ärsyttää myös nää kelit kun pitää arpoa mitä vauvalle pukee vaunuihin. Ma-ke oli 15 lämmintä ja Arska helotti. Eilen ja tänään 7 ja kylmä tuuli. Poika myös heräilee yöllä ja päivälläkin kesken unien. Pitää käydä vaunuja hytkyttämässä välillä.
Viikonloppu on ihana asia mut mies on keksinyt itselleen menoja että se siitä äidin levosta. Tästäkin saatiin riita aikaiseksi.
 
Juurikin kun olin illalla saanut itse hetken nukahettua herää esikoinen itkemään.. n. Klo 00.30.. käytän vessassa ja vien sänkyyn. Kohta taas itkee.. käyn taas ja haen potan sille huoneeseen. Hän kun ei illalla suostunut laittamaan yöksi vaippaa. Ei aikaakaan kun olin hetken torkahtanut ja taas se herää. Mies käy siellä välillä ja koittaa selvitellä asiaa, mutta toinen kun ei oikein osaa puhua, niin ota siitä sit selvää. Tätä rallia puol neljään asti. Klo 5 soi isännän herätyskello ja tyttökin herää syömään. Klo 5. 45 herää esikoinen, ei meinaa pystyy kävelee ja valitti jalkoja. Ei niissä mitään ollu, mut sit huomattiin kattoo pöksyihin ja pippeli oli turvonnu kaksinkertaseks ja ihan kirkuvan punainen oli. Niin pipi oli ettei saanu koskee ollenkaan, joten aamutoimet tuli tehtyä varsin sukkelasti että päästäis nopeesti lääkärille. Esinahassahan sillä joku tulehus oli. Lääkkeet saatiin ja eiköhän ne muutomassa päivässä auta. Mutta kylläpähän pääsi täälläkin paska äiti fiilis valtaamaan olon ja mielen kun ei sillon yöllä tajunnu että toinen on oikeasti niin kipeä. Ja kun aamusta pitäen rytmit heitti häränpyllyä niin lapset ollu väsyneitä ja itkuisia vuoronperään.
 
Omppu, meilläpä oli esikoisella sama juttu alkuvuodesta. Useempi päivä piti antaa särkylääkettä maksimimäärä, että uskalsi pissata. Nytkin pariin kertaan meinannut tulehtua uudelleen, mutta on laitettu heti noita oftan akvakol -tippoja niin ei pääse pahemmin päälle tulehdus.
 
Takaisin
Top