Huoleton huhtikuu

Hepsuli

Sukkela juttelija
Niin. Olikos tämmöstä ketjua vielä. Ihana juttu että täällä jaksetaan vielä turista! Mä en oo koskaan osannut noihin yleisiin keskusteluihin mitään kirjoitella.vaikka nämäkin on julkisia niin silti jotenki kivempi.

Heräsin nukuttuani pari tuntia päänsärkyyn. Maha kurnii ja huominen aamu jännittää. Kissa ilmeisesti luuli että kun lapsi nukkuu nyt omassa sängyssä niin on kissan vuoro tulla mun kainaloon nukkumaan! :D :wink Siis se nukkuikin kainalossa kun oli 3kk-1v
 
Täällä lopetellaan imetystä, mikä yllättävää kyllä onkin vähän haikeaa, vaikka kuvittelin hyppiväni riemusta. Jo yhden-kahden imetyskerran väliinjättäminen ei enää aiheuta yöllistä tissiräjähdysahdistusta. Yöllä ei siis imetetä myöskään.

Sit tosiaan iskee paniikki, että tää oikeasti loppuu.
 
Me kanssa lopetellaan imetystä, syö enää öisin. Enää en tunne edes kun maito nousee rintoihin. Kai sieltä jotain kuitenkin vielä tulee kun kerran suostuu lutkuttamaan.
 
Yöimetys loppui n. viikko sitten vauvan toimesta ja nyt olen ollut kuin raivohullu pari päivää. Tulistun nollasta sataan sekunnissa, yleensä esikoiselle (poika parka). Onkohan näillä asioilla yhteyttä toisiinsa eli tekevätkö hormonit tämänkin?
 
Leina, mä en tajunnutkaan aiemmin, mutta kun poika lopetti yösyönnit niin olin hetken aikaa todella hermoheikko! En yhdistänyt näitä asioita, mutta nyt aloin miettimään yhteyttä! Olin ihan varma, että kuukautiset on alkamassa, mutta ei niitä kuitenkaan kuulunut. Eli tosiaan imetyksen vähentyminen lienee syy!
 
Täh! Mä yhdistän kanssa tähän imetyksen vähenemiseen mielialan heittelyt! :eek: Luulin jo että alan seota..
 
Nyt kun vauva nukkuu omassa sängyssä niin ehkä päivänukkumisetkin on helpottuneet. Päivällä päiväuniaika aamun menojen takia venyi tunnilla (nukkui kyllä autossa mennen tullen) ja kun imetin ei torkahtanutkaan rinnalle kuten yleensä. Pakkasin vauvan sitten vaunuun. Ulkona vähän hyräilin tuttua unilaulua ja sinne nukahti! o_O
 
Jopas oli kuukauden aloitus.
Siskoni, jota näen harvemmin oli vanhempieni luona käymässä ja ajattelin että menen sen kanssa edes yhdeksi päiväksi yhtäaikaa porukoille. kävi kuitenkin ilmi että hän olisi lähdössä porukoilta pois samana aamuna, kun minä meinasin että menisin porukoille iltapäivästä. No, ehdin jo miettiä et jos kuitenkin lähtisin porukoille päivää aiemmin, ni ehtisin näkee siskoakin. Mutta. en oo kuukauteen päässy käymään perhekerhossa ja kovasti teki mieli mennä sinne. Näkee samalla kavereita. Ajattelin lähtee kerhon jälkeen sit ajaa suoraan porukoille. Menin aamulla kerhopaikalle ja kas, ovessa oli lappu; perhekerho peruttu. Hiukan harmitti. Ei kerhoa ja siskokin oli jo ehtinyt lähteä porukoilta. No, ollaan ny sit kuitenkin 4 yötä lasten kans mun vanhemmilla, saa isäntä ladata akkuja välillä.
 
Aika jännä että siskosi ei halunnut nähdä teitä sen vertaa että olis vähän aikaa oollut kauemmin.
 
Meillä on alhaalla 2 kulmahammasta pilkottanu ikenen alta jo kauon ja nyt tulee ylöskin kulmiin :0
 
Siskolla ei oo autoa, etelä-suomessa kun asuvat. Ja porukat asuu itä-suomessa, missä ei oo enää ihan niin hyvä julkinen liikenne. Et jos ei oo omaa autoo käytössä, ni täytyy sitten lähteä senmukaan mitä julkinen liikenne menee.
 
Omppu mulla oli isän kanssa vastaava tilanne vasta just niin jotenkin kolahti.

Huoleton huhtikuu..heh heh. En tiedä koska mulla tää vauva-arki tasoittuu. Meen välillä aallonharjalla ja välillä upoksissa pohjalla. Poika kohta 7kk. On aika mennyt nopeasti! Mietin jo että kohta täyttää vuoden. Riippuuko tuki vanhempainraha kauden jälkeen jostain ed. palkasta?
 
Ihan tajutonta vauhtia joo mänee aika! Tyttö on ens viikolla 6kk.. Missä mun pieni vauvani oikein on :-) Ihanaa kyllä kun toinen oppii koko ajan kaikkea uutta mutta aika ajoin tulee hirmunen ikävä sitä pientä vastasyntynyttä nyyttiä!
 
Meillä taapero on ollut flunssassa koko viikon ja mulla hajoo pää nyt ihan tosissaan. Mihinkään ei oo voinu lähtee kipeän kanssa ja kun koko viikon on enemmän tai vähemmän satanutkin. Ja kun oon ite saamassa saman taudin (tuntuu ainakin siltä) niin en oo edes iltaisin uskaltanut lähtee treeneihin etten riko kroppaa. Ja ootan vaan et milloin vauva sairastuu ja yöt menee taas entistäkin levottomammiksi. Päivät kuluu niiiiiiiiin hitaasti. Millä te tsemppaatte itseänne arkipäivinä?
 
Mulla on Tuffe niiiin samat tunnelmat. Niin kauan kun vauva oli 4kk se tuntui jotenkuten pikkuvauvalta vielä mut 5kk kuulostaakin jo paljolta ja on lähes puolivuotias! Vieläkin on semmonen olo että meidän vauva on vasta syntynyt, vaikkei sentään ihan vastasyntynyt. Mut sit katon sitä ja se päristelee ja kikattelee takaisin, pyörii, hyörii ja häärää minkä kerkeää. Ja sit kurkin neuvolassa ohikulkevien äitien kaukaloihin ja nään niitä todellakin vastasyntyneitä mallia kevät -16 vauvoja jotka hädin tuskin on itse huomanneet poistuneensa kohdusta. Kyllä aika menee hurjaa vauhtia kun elää vaan tässä omassa vauvapöhnässä. Varsinkin sen pitkän hitaasti madelleen raskausajan jälkeen. Muistatteko vielä viikoittaiset tuikitärkeät poksahtelut? :D
 
Tuo on niin totta minivöö. :) Kyllä se oma tyttö on itselle vielä niin vauva mutta kun jalat tulee jo reilusti turvakaukalosta yli ja pieniä vaatteita pakatessa tuntuu että justhan ne oli vauvan päällä ja nyt näyttää niiiin pieneltä. Vaikka rankkaa välillä onkin niin kyllä sitä pikkuvauvaa on jo ikävä, eli toisin sanoen vauvakuumetta pukkaa. :D
 
Ihana tuhisija tuo mutruhuuli :love017
Heti esikoisen syntymän jälkeen mulla ei todella tainnut olla mitään vauva kuumetta,mut tän tokan jälkeen :rolleyes:

Meillä ei siis olla vielä päätetty lapsien lukumäärästä muuta ku maks. Kolme. Joskus tuossa isännälle sanoin et jos meinataan et oisin kotona kokoajan, ni äkkiä se kolmonen kehiin tai meen sit vuodeks töihin ja sit uudestaan mammalomalle. Toisaalta Mks:tä menee synnäri kiinni ilmeisesti kesällä -17 ja minua ei hirveesti kiinnostais lähtee synnyttää minnekkään 2h ajomatkan päähän. Ei edes polikliinisesti.
Hyvähän se on meidän toisaalta suunnitella, mutta eihän me voida sitä tietää suodaanko meille edes kolmatta lasta. onhan näissä kahdessakin tekemistä:shy:
 
Takaisin
Top