Huolet / pelot

Tää on kuin luotu mulle :D
Jooooo... Minullakin välillä tulee mieleen melko järjettömiäkin pelkoja ja huolenaiheita. Tänne voi niitä sitten listata. :grin

Nyt ensimmäisenä huolena on tietenkin onko pikkunen matkassa ja kaikki hyvin. Vasta 3 viikon päästä ultra, kun aiemmin ei näy syke vielä ja sitten ultraaja on viikon lomalla.. kääk!
 
Mulla on kolme viikkoa neuvolaan ja siellä aletaan keskustella ultrasta... Huolestuttaa, että on kiinnittyny ihan vääriin paikkoihin tai jotain on mennyt pieleen. Oireita on tasaisesti, ei kovia kipuja eikä vuotoa. Mutta kukapa näistä koskaan tietää.
 
Mä kanssa haluaisin jonkun varmistuksen että pieni matkassa mukana ja pelkoja lähes mistä vaan. Kun on vaan todisteena se että on pissannut tikkuun (tai tikkuihin :wink)
 
Tämän päiväisen ultran jälkeen tosiaankin huolettaa ja 1,5 viikkoa uuteen ultraan on ikuisuus. Sykettä siis ei näkynyt. Alkio vastasi viikkoja 6+0 ja ultran tehnyt kätilö vakuutteli kaiken olevan ok mutta eipä sitä itse osaa olla niin luottavainen. Voi vain odottaa, harmi että odottavan aika on niin pitkä :P
 
Ilmeisesti ei näy välttämättä heti viikolla 6+. Viikolla 7+ pitäis kyllä jo. Näin ainaki itselleni uskottelen. Googlen mukaan joskus tässä 6+ viikolla kai yleensä alkais näkyä, tässä vaiheessa taitaa yhdelläkin päivällä olla väliä.
 
Ja siis alunperin sain ajan tälle päivälle kun tuo kätilö sanoi että 6+2 alkais näkyä ja se mulla ois "pitänyt" olla. Mut se jos onkin 6+0 kuulosti hänen mukaan ihan normaalilta ettei syke näy. Ja tuo parin päivän heitto viikoissa on sinänsä mun kohdalla ihan selitettävissä, lähinnä tuo sykeasia huolettaa mutta kaipa se on sit ihan uskottavaa ettei vaan näy. Toivottavasti ensi viikon perjantai tulee pikavauhtia ja saatais mielenrauha sitten.
 
Hmm, June. Aika jännä, että noin tiukille antoi ajan, juurikin kun päivälläkin on väliä. Eiköhän siellä kuitenkin perjantaina jo pieni sydän syki :Heartred
 
June, nyt vaan rauhassa odottelet uutta aikaa! Varmasti kaikki hyvin, ajoissa vaan oot ollu ultrassa :)
Mulla torstaina ultra ja silloin pitäis olla rv 6+5 (neuvolan mukaan rv 7+3) että toivottavasti syke näkyis!

Laivan buffet raskaana, kokemuksia? Jääkö kaikki kalaherkut syömättä :sad001 pitää varmaa neuvolasta kysyä ennen matkaa mut taitaa tulla köyhä buffet illallinen :grin
 
Laivan buffetista raskaana ainut kokemus et ällötti sillon kaikki kun laiva hiukan keinu joten jäi syöminen aika vähiin :D
 
ellikki, toi keinuminen tän pahoinvoinnin kanssa olis ihan kamalaa! :grin Mä toivon ettei sillon keinuta ja pystyisin reissusta nauttimaan muutenki ku hytissä oksentaen :p
Harmittaa vaan ku se ruoka (kalapöytä!) on aina niin nam!
 
Iskallt ja Meritähti90, kiitos tsempeistä. Toivotaan parasta :)
 
Joo laivan buffassa kalapöytä on just se paras :) miten muuten kun lukee niitä Eviran ohjeita mitä ei saa syödä.. niin onko se vaan RAA'AT vakuumi/tyhjiö/mikäliepakatut? Eli esim graavilohi ja kylmäsavulohi on nounou...
Miten esim lohipala joka sellasessa muovirasiassa missä jauhelihakin yleensä.. niin kun sen kypsentää, voi syödä,vai?

Entäs merenelävät? Niitä ei kyllä mainittu Eviran kielletyissä..
 
Mulla varmistu 6+0, että sydänsykkii ja kohdussa on. Silti huolettaa tietty että kasvu pysähtyy :sad001 Tosiaan vielä tuolloin 6+0 ei välttämättä sykettä näy, vaikka kaikki olisi hyvin :) Mulla kävi tosi hyvä tuuri, että just oli alkanut sykkiä (ja sen takia sykki vähän epäsäännöllisesti vielä).
 
Kalan saa syödä kuhan on kypsennetty. Esim. Loimulohi, lämminsavustettu käy. Kylmä savy ei käy kun ei ole kuumentunut yli 70 astetta. Ja ite tosiaan kun vaan valmistuksessa kuumenee yli 70 niin voi syödä. Oikeestaan kaikkea mitä pitää varoo listeriabakteerin takia voi syödä jos kuumentaa.
 
June, nyt vaan rauhassa odottelet uutta aikaa! Varmasti kaikki hyvin, ajoissa vaan oot ollu ultrassa :)
Mulla torstaina ultra ja silloin pitäis olla rv 6+5 (neuvolan mukaan rv 7+3) että toivottavasti syke näkyis!

Laivan buffet raskaana, kokemuksia? Jääkö kaikki kalaherkut syömättä :sad001 pitää varmaa neuvolasta kysyä ennen matkaa mut taitaa tulla köyhä buffet illallinen :grin

Mä olin viime Raskaudessa laivan buffassa ja sain ruokamyrkytyksen (saa niin paljon helpommin raskaana. Oli rv30 ja aivan hirveä oli loppu matka. Huusin hytissä hallelujaa ja ahvenmaalle olisin halunnu jäädä sairaalaan. Olin varma et kuolen.
 
Hui Rubiini! Kuulostaa ihan kauheelta! :wideyed:
Toisaalta ainahan on mahdollisuus mennä ala carte puolelle, jolloin ne ruoat ei ehkä seiso niin pitkään missään :grin
Pitää miettiä asiaa, mitään ruokamyrkytystä en haluis enkä haluis jättää syömättäkään :rolleyes:
 
Takaisin
Top