Huolet ja murheet

Hei,kävin tänään neuvolalääkärillä ultrauksessa emättimen kautta. Kuukautisten mukaan olisi jo raskausviikko 9, kuitenkaan ultrassa ei näkynyt kuin pelkkä ruskuaispussi. Sain uuden ajan kahden viikon päähän... Miten jaksan odottaa kaksi viikkoa, onko teillä kokemusta että olisi myöhemmin näkynyt vielä elämää? :sad001

Mullahan oli tilanne se että neuvolassa rv 9+1 ultralla ei näkyny muuta kuin ruskuaispussi ja 3 päivää myöhemmin tyksissä löytyi rv 9+5 vastaava kaveri jolla kaikki kunnossa..
 
Hei,kävin tänään neuvolalääkärillä ultrauksessa emättimen kautta. Kuukautisten mukaan olisi jo raskausviikko 9, kuitenkaan ultrassa ei näkynyt kuin pelkkä ruskuaispussi. Sain uuden ajan kahden viikon päähän... Miten jaksan odottaa kaksi viikkoa, onko teillä kokemusta että olisi myöhemmin näkynyt vielä elämää? :sad001
Mulla valitettavasti molemmat edelliset raskaudet meni kesken, kun alkion koko ei vastannut viikkoja. Mulla oli se tilanne, että tiesin, että ei voi olla varhaisempi raskaus kyseessä, kun olisin tehnyt positiivisen raskaustestin jo rv 2+, jos se olis pitänyt paikkaansa. Toivottavasti sulla ois kaikesta huolimatta kaikki ok. Ihmeitäkin tapahtuu, kuten yllä voit lukea! Voimia uuden ultran odotteluun! :Heartpink
 
Onko teillä alkanut raskausoireet helpottaa? Itselläni oli viikoilla 6-8 etovaa oloa melkein joka aamu, mutta nyt tuntuu, että huonovointisuus on tipotiessään. Aloin jo vähän hermostua, onko kaikki kunnossa, tänään olen 9+6... :sad001
 
Onko teillä alkanut raskausoireet helpottaa? Itselläni oli viikoilla 6-8 etovaa oloa melkein joka aamu, mutta nyt tuntuu, että huonovointisuus on tipotiessään. Aloin jo vähän hermostua, onko kaikki kunnossa, tänään olen 9+6... :sad001

Mulla myös nyt 9+6 menossa ja kolmas lähes oireeton päivä. Mutta aiemminkin on ollut pari välipäivää oireettomana ja sitten taas oireet palannut. Eli jää nähtäväksi. Itselläni mieltä helpottaa, että olen saanut sykkeet kuuluviin. Viimeksi kokeilin tällä viikolla tiistaina ja kuului selkeästi.
 
Onko teillä alkanut raskausoireet helpottaa? Itselläni oli viikoilla 6-8 etovaa oloa melkein joka aamu, mutta nyt tuntuu, että huonovointisuus on tipotiessään. Aloin jo vähän hermostua, onko kaikki kunnossa, tänään olen 9+6... :sad001

Juuri tänään havahduin siihen, että sekä väsymys että kuvotus on häipyneet. Viikkoja 10+3. Jotenkin en osaa olla asiasta huolissani, koska on aika tavallista, että kyseisenlaiset oireet alkaa helpottaa ensimmäisen trimesterin loppupuolella :)
 
Onko teillä alkanut raskausoireet helpottaa? Itselläni oli viikoilla 6-8 etovaa oloa melkein joka aamu, mutta nyt tuntuu, että huonovointisuus on tipotiessään. Aloin jo vähän hermostua, onko kaikki kunnossa, tänään olen 9+6... :sad001
Mullahan on ylipäätään ollut tosi oireeton raskaus. Mutta lievä aamuinen etova olo taisi loppua 9+ viikon alussa tai edellisen lopussa. Nyt mennään melko oireettomana 10+2, mut sydänäänet oon saanut yhä kuulumaan, ni yritän uskoa et kaikki ois yhä hyvin. :)
 
Mulla pahoinvointi itseasiassa myös alkanut helpottaa. En ole edes hoksannut.

Väsymystä riittää, mutta liittyy myös töihin osittain. Kevätkiireet painavat päälle arvioinnit, kevätjuhlat jne, ohjelmaa riittää. Onneksi enää 9 työpäivää ennen kesän työttömyyttä, eli kesälomaa.
 
Mulla edelleen etovaa oloa ja kuvotusta, jos ei syö 1-2h välein, mutta ainakaan enää en oksenna, kuten alussa, eli voisi sanoa, että on vähän helpottanut. Viikot 7-10 oli kyllä ehdottomasti pahimmat. Nyt mennään rv 10+2 ja eiköhän se tästä ole suunta vai ylöspäin :rolleyes:
 
Mulla periaatteessa kanssa alkanut helpottaa. Päivät töissä menee jo kevyemmin ja pahoinvointia on lähinnä iltaisin. Tosin ehkä pahempaa kuin aiemmin, mutta sen kestää kun ei enää tarvitse koko päivää voida huonosti. Rinnat kyllä edelleen kipeät. Niin ja viikkoja arviolta 9+3, epävarmaa kun ne meidän ekat ultrat oli mitä oli...
 
Mulla tänään 10+0 ja sen kunniaks oksensin ekan kerran. Enää ei pystyny pidättään ku yökkäytti niin kovasti, että tuli sitte tavaran kans. :yuck: Flunssaki ollu viikon ja kauhee lima kurkussa, joka varmaan tekee osansa oloihin. Tuntuu että väsymys lisääntyy vaan, ja ummetus..
 
Mulla tänään 10+0 ja sen kunniaks oksensin ekan kerran. Enää ei pystyny pidättään ku yökkäytti niin kovasti, että tuli sitte tavaran kans. :yuck: Flunssaki ollu viikon ja kauhee lima kurkussa, joka varmaan tekee osansa oloihin. Tuntuu että väsymys lisääntyy vaan, ja ummetus..

Mulla muuten myös tulee helposti oksennus, jos yhtään limaa kurkussa, esim. just aamulla nyt raskaana ollessa :depressed: ja väsymys.. Ai että se on kyllä pahentunut.. Meen suunnilleen kasilta illalla nukkumaan ja herään töihin 6-7 aamulla oon silti koko päivän ihan horroksessa.. Ummetus valitettavasti myös tuttu vaiva ja ilmavaivat....on tää hehkeetä aikaa :rolleyes:
 
Onko kukaan kärsinyt aiemmissa raskauksissa tai nykyisessä päänsärystä? Mulla on migreeni, mut tää ei oo samanlaista. Tällä viikolla särkenyt päätä ihan joka päivä. Joskus jo aamusta, joskus alkaa iltapäivällä ja eilen alkoi vasta illalla. Mietin, että pitäisikö ottaa yhteys neuvolaan, että voiko tää kieliä esim. matalasta raudasta, verenpaineista tms? Vettä oon yrittänyt juoda enemmän. Toinen mitä mietin, on nää lämmenneet kelit ja mun huonot aurinkolasit, joita on joutunut pitämään päivittäin.
 
Onko kukaan kärsinyt aiemmissa raskauksissa tai nykyisessä päänsärystä? Mulla on migreeni, mut tää ei oo samanlaista. Tällä viikolla särkenyt päätä ihan joka päivä. Joskus jo aamusta, joskus alkaa iltapäivällä ja eilen alkoi vasta illalla. Mietin, että pitäisikö ottaa yhteys neuvolaan, että voiko tää kieliä esim. matalasta raudasta, verenpaineista tms? Vettä oon yrittänyt juoda enemmän. Toinen mitä mietin, on nää lämmenneet kelit ja mun huonot aurinkolasit, joita on joutunut pitämään päivittäin.

Mulla särki edellisessä tosi kauan lähes päivittäin. En tarkkaan muista missä kohtaan, mutta aika alkua tais kuitenki olla. Ei siihen tainnu mitään erikoista syytä olla ku vaan raskaus.
 
Mulla on nyt särkenyt tavallista useammin päätä ja meteliä on vaikea kestää töissä. Uskon että liittyy raskauteen.
 
Mulla myös särkee päivittäin päätä. En oo uskaltanut särkylääkettä ottaa. Epäilen, että syynä on pahasti tukossa olevat hartiat.
 
Luin ketjun läpi ja tsemppiä kaikille kovasti! Toivotaan kaikkien huolien olevan turhia.
Itsellä oli 4+5 jälkeen oireita mut nyt 6+2 muutamia oireettomia päiviä ja huolettaa. Tuossa viime viikon alussa tuli verta pyyhkiessä, edellisenä iltana olin käynyt rankemman polkujuoksu lenkin. Toivon sen vain ärsyttäneen limakalvoja, mutta sain silti itselleni melko hysterian aikaan. Soitin hädissäni aamusta päivystykseen ja sieltä sanoivat heti että keskenmeno. Olipa kiva kuulla tsemppaavaa hoitajaa. Neuvolasta onneksi pitivät toivoa yllä ja sanoivat että seurata tilannetta. Verta ei ole onneksi tullut yhtään enempää. Mutta siis oireettomuus todella huolettaa..
 
Luin ketjun läpi ja tsemppiä kaikille kovasti! Toivotaan kaikkien huolien olevan turhia.
Itsellä oli 4+5 jälkeen oireita mut nyt 6+2 muutamia oireettomia päiviä ja huolettaa. Tuossa viime viikon alussa tuli verta pyyhkiessä, edellisenä iltana olin käynyt rankemman polkujuoksu lenkin. Toivon sen vain ärsyttäneen limakalvoja, mutta sain silti itselleni melko hysterian aikaan. Soitin hädissäni aamusta päivystykseen ja sieltä sanoivat heti että keskenmeno. Olipa kiva kuulla tsemppaavaa hoitajaa. Neuvolasta onneksi pitivät toivoa yllä ja sanoivat että seurata tilannetta. Verta ei ole onneksi tullut yhtään enempää. Mutta siis oireettomuus todella huolettaa..

Jos voin yhtään rohkaista, niin mulla on ihan samanlaista. Plus että vuotoa on välillä runsaamminkin, eikä kukaan ole puhunut keskenmenosta mitään. Mulla oli edellisessäkin raskaudessa ekat viikot päivittäin sitä vuotoa ja kaikki meni erinomaisesti. Toki tää on ihan ärsyttävän turhauttavaa, mutta voi hyvinkin olla vaaratonta. Oireita lähinnä vatsan turvotus, ummetus, herkemmät rinnat, ehkä herkistynyt hajuaisti, mutta ei juurikaan pahoinvointia, väsymystä on vaikea arvioida (meillä taapero heräilee taas öisin).

Mulle neuvolatäti vaan sanoi lempeästi, että olet vielä niin alussa, ettei kannata huolestua (nyt ehkä 7+4).
 
Mulla on takana yksi keskenmeno, jonka perään tulin heti uudestaan raskaaksi esikoisesta. Ja siis tosiaan ihan heti. Olin käynyt keskenmenon jälkitarkastuksessa, jossa sanottiin kuukautisten alkavan reilun viikon sisään. No, ei kuulunut ja testiin pärähti uusi plussa. Nyt esikoinen on reilun vuoden, mutta sen koko raskauden ajan pelkäsin keskenmenoa ihan hirveästi. Jokaisesta vihlasusta ja kivusta olin paniikissa. Muutaman kerran kävin äitipolilla tarkistuttamassa tilanteenkin, kun mielestäni ei oltu mahassa liikuttu lainkaan/tarpeeksi. En siis osannut iloita tuosta raskaudesta yhtään. Hyperemeesi ei auttanut asiaa, kun oksentelin kymmeniä kertoja päivässä. Tuolloin jaettiin ilouutinen vasta rakenneultran jälkeen (oli helppo vältellä sukulaisia toisella paikkakunnalla ja mun maha ilmestyi vasta ihan loppuvaiheessa).

Nyt olen ollut tässä raskaudessa huomattavasti kevyimmin mielin liikenteessä. Toki pieni pelko on takaraivossa, mutta enää en pelästy jokaista eri tuntemusta kehossani. Pahoinvointi alkoi tällä kertaa jo rv 6 :hungover: mutta ei olla vielä päästy hyperemeesin kaltaisiin lukuihin oksentelussa, vaikka päivittäin kyllä oksennankin, ja paino on laskussa. Tähän oon asennoitunut niin, että jos pitää lähteä sairaalaan nesteytyksen, niin sitten menen. :) Pitää vaan seurata tätä omaa oloa ja kroppaa.
 
Tsempit Lady Alice. Mä en esikoisesta syönyt mitään lääkkeitä hyperemeesikseen mutta nyt oon syönyt alkuun primperania (auttoi niin että en ollu tiputuksessa) ja nyt postafenia. Jälkimmäinen auttaa selvästi ja nyt jo 4 pv kun ihan hyvä olo. Väsyttää vaan hirveesti se lääke.
 
Takaisin
Top