Huolestuttaa!!!

Tintukka

Silmät suurina ihmettelijä
Heippa kaikille!

Kun tein positiivisen raskaustestin ja kävin neuvolassa ekaa kertaa, mulle annettiin lasketuksi ajaksi tammikuun alku ja sanottiin raskausviikoksi yheksän. Siitä sitten menin muutaman viikon päästä ekaan ultraan ja siellä alkiolle annettiin kooksi vain rv 7+5! Mistä voi johtua, että noin paljon heittää!? Onko kellään samoja kokemuksia?
Ultraaja sano, että vauva on elossa ja kaikki on ok mutta mulla pelottaa silti. Mitä jos se on jotenkin hyytynyt se kehitys.. :( Voiko sellainen olla mahollista?

Mitään vuotoja ei ole ollut. "Kuukautiskipuja" kyllä, mutta ne on kuulemma ihan normaaleja..
 
Kaikkihan on mahdollista raskaudessa. [&o]
Mutta tuo päivän vaihtuminen on tosi yleistä. Miullakin tässä raskaudessa siirtyi LA hieman yli viikolla aikasemmaksi kun taas parilla muulla kerralla on siirtynyt parillakin viikolla myöhemmäksi. Etenkin tuo myöhemmäs siirtyminen on kaikkein yleisintä, niin ultraajatkin ovat sanoneet.
Ovulaatio kun ei voi olla ihan päivän tarkka, mutta ei myöskään ultra. np-ultrassa pystytään määrittämään (ultraajan mukaan) noin +-3-4pvä:n tarkkuudella ikä.
Miulla kierto on ollut päivälleen tarkka joten siirto noinkin aikaiseksi yllätti mutta kuittaan sen sillä että esim. miun ovis ollutkin esim. kolme-neljä päivää aikaisessa ja ultraajalla "heittää" ne loput päivät. [;)]
Jos ultrassa näyttää että kaikki on ok ja elimet siellä missä pitää eikä mitään poikkeavaa ole huomattu niin eiköhän siellä ole kaikki ihan kohdallaan. Vauva onkin vain nuorempi kuin mitä on aluksi laskettu. Sitä vartenhan myös nuo ultrat ovat että voidaan hieman tarkentaa synnytyksen ajankohtaa.. [:D]
Tietty kyllä sitä aina pohtii asian pahimmat laidat ja kai se sekin kuuluu raskauteen. Mie sitä ainakin olen harrastanut joka kerta (nyt viides tulossa) ja aina olen vauvan palkinnoksi saanut. Netti ja tieto vaan pahentaa epäilyksiä ja jos on jollekkin tutulle jotain sattunut.[&o]
Voithan kysellä vielä neuvolasta voisiko ultrata uudelleen tai esim. yksityiseltä puolelta tiedustella missä voisi käydä vielä katsomassa että saat itsellesi mielenrauhan.
Ja pianhan ne sydänäänetkin saadaan esille (ellei kuulu jo) niin voit aina kun epäilys hiipii mieleen soittaa sinne ja käydä kuunteluttamassa. [:)]
Iso tsemppihali raskauteen ja ihania masun kasvatuksia..
 
Tintukka, älä huoli, ihan ollaan kohtalosisaruksia! Täällä meinaa oli täsmälleen sama tilanne! :)

Meillä ekassa ultrassa piti olla viikkoja 11+, mutta sitten kätilö mittaili nyyttiä ja viikkoja olikin vain 9+. Saatiin sitten uus aika np-ultraan, ja tuo ensimmäinen sattumalta oli sitten meille vain "kunnallinen varhaisultra", eli oon kääntänyt sen positiiviseksi ajatteluksi [:D]

Nyt oli viikko sitten edellinen ultra, ja siellä meidän nyytti oli ihan kasvanut niinkuin pitääkin - täsmäsi kuulemma päivälleen siihen, mitä ekassa ultrassa oli laskettu! Eli vaikka itsekin pohdin kaikkia kehitysviivästyksiä ja muuta, niin turhaa oli huoli ja murhe.

Oottelet vaan rauhassa pari viikkoa, ja sitten pääset taas laskeskelee niitä viikkoja etiäppäin! [:)]
Ja ylipäänsä, onnea vauvauutisista! [:)]
 
Täällä kanssa yksi kohtalotoveri. Kuukautisista laskettuna laskettuaika oli 22.11 mutta ultrassa se siirtyi 8.12 eli 2,5 viikolla. Sitten vielä lääkäri hämmensi soppaa sanomalla että kohdunkoon perusteella raskaus on jo pidemmällä, joten menin sitten yksityiselle np-ultraan, ja mahassa siis kaikki hyvin. La edelleen 8.12. Heitto johtuu vain ja ainoastaan siitä että kierto ei ole säännöllinen ja ovulaatio ei aina samaan aikaan. Nou hätää!!! Nyt vaan yrität nauttia raskaudestasi!
 
Kiitos kun vastailitte ja rauhottelitte mun hermoja! Eiköhän siellä kaikki ole kunnossa kun ultraaja sano että vauva on elossa ja sydänäänet kuulu jo silloin.. :) Ja jos kerran muillakin samoja kokemuksia, niin miksi minun kohdala se nyt olisi niin epänormaalia. Ja pääsenpä nyt vielä yhteen "ylimääräseen" ultraan! :)

Tuntuu, että tämä raskauden alku on sitä, että yhestä pelosta kun selviää niin toinen jo koputtaa ovelle... Se on uskomattoman voimakas tunne mitä siihen pieneen solmii jo näin alussa! Maailman kamalin asia olis jos mun pikkuselle sattuis jotain..

Mutta nyt pitää vaan koittaa olla positiivisella mielin! :)
 
Takaisin
Top