Hukassa IVF-maailmassa

Evadenz

Silmät suurina ihmettelijä
Hei! Olen ihan pihalla, sitä enemmän googlailen ja luen näitä eri palstoja. Voisiko joku vastailla minulle? :)
Olemme jonossa IVF hoitoihin OYS'ille. Jono kuulemma 4-6 kuukautta.
Kokkolasta (jossa meille todettiin, että IVF ainoa mahdollisuus) sain jo reseptit valmiiksi. En vain ole missään vielä huomannut, että joku muu olisi saanut näitä lääkkeitä? Suprecur nenäsumute, sekä 9+1kpl Bemfola 150 piikkejä. Onko nämä siis pitkän vai lyhyen kaavan lääkkeitä? Mitä eroa pitkällä ja lyhyellä?
Tietääkö kukaan lähemmin tuota Oulun jonoa? Missä vaiheessa sinne tulee kutsu? Olenko menossa Kokkolaan tutkimuksiin vielä, ennen kuin aloitan lääkkeet?
Nämähän tietenkin selviäisi soittamalla Ouluun, mutta jos joku haluaisi vastailla täällä? :) Viime käynnillä Kokkolassa luulin, että nythän minä tiedän mikä meitä odottaa, mutta ai että...en todellakaan tiedä!
 
Moi. En osaa vastata tuohon et onko pitkä vai lyhyt stimulointi. Mulle on tehty 1 IVF johon käytin Puregonia, Menopuria(muistaakseni) ja jarrupiikkejä loppuun. Noin ns ovispäivien aikaan tehtiin keräys, 4päivää keräyksestä tuotesiirto. 4 4-päiväistä blastokystaa pääsi pakkaseen. Ainahan voit kysyä lääkäristä et pitkä vai lyhyt stimulointi. Mut olikohan mulla lyhyt?

Anyway, tuloshan se ratkaisee. Tsemppiä :Heartred
 
Tuo sumuttelu viittaisi pitkään kaavaan. Lyhyessä kaavassa käytetään pelkästään niitä kasvattelu- ja jarrulääkkeitä..korjatkaa muut jos olen ihan väärässä. Bemfola on tuttu, helppo pistettävä eikä tullut mitään ylimääräisiä oireita! Laitoin 125 annoksella ja miun kohdalla oli vähän liian pieni annos kun 9 munasolua kerättiin mutta niistä vain 3 oli kypsiä. Tuohon OYS-asiaan en osaa kommentoida kun olen eri paikkakunnalla hoidoissa mutta noihin lääkejuttuihin jotain osaan sanoa :)
 
Kuulostaa pitkältä kaavalta. OYS:in käytäntöjä en tiedä tarkalleen, mutta veikkaisin että teille tulee kutsu allekirjoittamaan hoitosuostumukset (pitää allekirjoittaa hoitavassa sairaalassa) siinä vaiheessa kun olette jonottaneet sen 4-6kk. Sitten odotat että seuraavat kuukautisesi alkavat, soitat Kokkolaan (jos siellä tapahtuu ultrat ja muut?) ja ilmoitat että ovat alkaneet, sitten niiden jälkeen alkaa varsinaiset lääkehoidot, tulee ultrat yms. Saatan kyllä olla väärässäkin, mutta näin mä luulisin :)
 
Hei teille! Tänään otin ja soitin Kokkolaan, kun oli muutakin kysyttävää. Oulusta tulee kuulemma ohjeet päivämäärillä milloin aloitan sumuttelun ja mille päiville varaan ultrat kokkolaan. Aiemmin ajattelin, että kunhan tulee tammikuu, ei ole enää pitkä aika odotella. No nyt se tammikuu tuli ja alkaa jo hiukka jännittämään! Tänään kun hoitajan kanssa lopettelin puhelua, hän vielä huikkasi, nähään sit kohta! Ai kauhea, siinä se sitten minullekin aukesi, kohta tämä alkaa :)
Kiitos teille vastauksista :)
 
Takaisin
Top