Huhtikuuta huitelee

Olipas mukava käydä kaupungilla kahvilla ystävien ja vauvan kanssa. Hormoonit on varmaan tasottunu, kun enää en ole IHAN niin herkkä arvostelulle ja katseille. Anopin kanssa olen kehittänyt teletappikuuntelun (anopin puhe on mun korvissa: laa laaa laa laalaa...).

Tuli tuossa lenkillä mieleeni, että miten kauan vauva on herkkä tuulelle? Pidättekö vielä harsoa vaunun aukolla? Mitenkäs pukeutuminen? Äiti oli tänään taas vähä ylipukenut lasta, kun pää ja kypärälakki oli ihan märät emoticon
 
Huhtikuu! :) Suurin piirtein vuosi sitten sai meidän ihana vauvatyttömme alkunsa emoticon emoticon *Hihih, löytyihän tuolleki hymiölle käyttöä ;-) * Äkkiä on mennyt vuosi!!


Wii
: Mä en alussakaan pitäny vaunuissa harsoa lauhalla kelillä ja jos ei tuule. Vaunujen oman peitteen tuulisuoja nousee aika korkealle niin se riittää useimmiten yksistään. Saa kait siellä vähän raikas ilma kiertääkin :) Tuulisella kylmällä kelillä ehkä käytän sit harsoa niin kauan kuin vauva vaunuissa kulkee. Kai. ??

Pari päivää sitten kun oli vähä kylmempää, puin tytön lenkille+päiväunille toppahaalariin, jota en ollut moneen viikkoon käyttänyt. Kun siis siirryin käyttämään ohuempaa fleecehaalaria jo ajat sitten, kun pakkanen laski alle kymmeneen. Mutta lauhalla kelillä ja luonnollisesti aina plussan puolella on käytetty fleecehaalaria, siellä alla yleensä ihan sisävaatteilla. Hyvin on tarjennut tyttö ja makoisasti nukkunut. Mutta kypärälakki ja villapipo on ollu toki aina päässä.

Tulikin mieleen, että kohtahan pitää ruveta miettimään mitä pukee sitten, kun fleecehaalari alkaa käydä kevään lämmetessä kuumaksi / jää liian pieneksi. Onkohan ä-pakkauksen vanuhaalari sitten se seuraava vaihtoehto päällysvaatteeksi. Vai oletteko hankkineet vauvoillenne jotakin muuta ulkovaatetta? 



 

Hui, tosissaankin melkein vuos sitten Roni sai alkunsa. Monttu loksahti auki kun huomasin tuon laskettu aika 2012 foruminemoticon

Meillä oli tänään vaunuilemassa pitkähihainen body, housut, villasukat, kypärämyssy ja ellokselta tilattu nallepuku emoticon ja hyvin poika tarkeni, oli selkä ihan hiessä meillä molemmilla kun tultiin kotia. Tuokin nallepuku jää ihan kohta pieneks vaikka äsken vielä Roni hukkui sen sisään! Kohta pitää kaivaa isommat vaatteet kehiin kun 56/62 on jäämässä pieneks. Onneks on äitiyspakkauksellinen vaatteita odottamassa käyttäjää, kiitos anopin emoticon

Meillä on noita niskapaskoja tullut jo useemman kerran. Melkein joka kolmaspäivä ja välipäivinä tulee sit pienempiä. Joinain päivinä on joka paikka ollut kakassa, Äiti, poika ja vessa kun poika on kunnolla päräyttänyt. Sen jälkeen onkin pojan saanut kylvettää kun tuntuu et kakkaa on ottaa myöten emoticon

Roni on meinannut jo monesti pyörähtää mahalleen leikkimatolla ollessaan. Se nostaa jalkoja niin korkeelle ilmaan et alakroppa pyörähtää kun se laskee ne ja samalla se ottaa maton reunasta kiinni ja yrittää sillein saada loppu kroppaakin ympäri...kyllä se siitä kohta onnistuu! 

Tänään poika on nukahtanut joka kerta ilman huutoraivareita emoticon jospa se tulis jatkumaankin eikä olisi näin harvinaista

 
Pitkästä aikaa meidänkin kuulumisia. Puolen tunnin päästä neiti 3kk! Ekaa kertaa tuntuu että aika todella kuluu nopeasti kun kevättä aina oottelen malttamattomana. Nyt on pikkunen siivittämässä aikaa.
Huomenna on neuvola ja saa tyttö rokotteet, täytyykin varuiks hakee sitä nestemäistä panadolia, ja jos sellasen nopean digimittarinkin, jos sattuu lähiapteekissa sellasia ees olevan. Kotipuntari näyttäs tytön olevan jo yli 7 kiloo! Ja kyllähän tuo selässä jo tuntuukin nuo nostelut. Tyttö on voinut hyvin, mitä nyt satunnaisia ilmavaivoja, mistä saan ihteeni vaan syyttää, kun karkkia menisi pussi tolkulla, aamupalaks, välipalaks, yöllä..koko ajan siis järkyt makeenhimot! Nyt alotin kromi-kuurin, josko auttas hillittemään yhtään tuota makeenhimoa. Muutama päivä ollu kyllä helpompi.
On tuo imetys kyllä tehokas kilojen tiputtaja! Oon syöny ihan miten sattuu, ja silti vaan vaaka näyttää aina pienempää lukemaa. Mikä ei kyllä haittaa yhtään :) Raskauskiloja tuli neuvolakortin mukaan17, ja ne on nyt jo lähtenyt. Mutta ennen ekaa neuvolaa, olin jo kerryttänyt painoani viidellä kilolla..Ne saisi vielä lähteä.
Täysimetyksestä oon nyt lipsunut sen verta, että pakko on päästä ratsastamaan kerran-kaks viikossa, ja oon sillon sellasen 2.5tuntia poissa, niin on iskä antanut korviketta jos on tarvinnut. Pumppaaminen ei jostain syystä enää luonnistu, et sais omaa maitoa kerättyä pakkaseen. en oikeen oo keksiny mikä ois hyvä hetki siihen pumppaukseen, ilmeisesti aamu?
Väsy painaa ihan hirveesti. En muista koska oisin nukkunu sikeessä unessa yli kahta tuntia. Tyttö nukkua posottaa kyllä viidenkin tunnin pätkiä, itellä on vaan nukahtamis ongelmaa. Stressaannun nykyään jo aina illalla, ku tiiän et kohta on yö, ja tyttö kun nukahtaa unille, nii ite on virkee ku mikä. Sit tulee vaa pyörittyä sängyssä ja iso ratas vaan raksuttaa.. Aamusin sitten ihan zombi.
En tiedä vaikuttaa varmaan tuo kilpirauhas ongelma tuohon nukkumiseen. Olin nyt verikokeissa ja oli vajaatoiminta muuttunut liikatoiminnan puolelle. Jätettiin lääke pois ja parin viikon päästä katellaan taas veriarvoja. Ja varasinpa sit ajan baby blues-työntekijällekkin, se on keskiviikkona, pääseepä sinnekkin purkaan näitä aivoituksia. Jospa se unikin tulis sitten helpommin ku pääsee ihan koulutetulle ihmiselle valittamaan :)
Me ollaan vaunuiltu tähän asti niin että vaunuissa on lämpöpussi, sinne ei oo enää tarvinnu laittaa muutako pitkähihanen body ja pöksyt, pipot,hanskat,sukat. Ja hiki meinaa tulla, tarttee nyt jättää se lämpöpussi pois. Sit onkin taas uus opettelu mitä päälle. Mut otanpa teiltä mallia sitten :)
Mukavaa Huhtikuuta kaikille!! Tää jatkaa päättötyön tekemistä ja päätöntä surffailua..
 
Pitkästä aikaa meidänkin kuulumisia. Puolen tunnin päästä neiti 3kk! Ekaa kertaa tuntuu että aika todella kuluu nopeasti kun kevättä aina oottelen malttamattomana. Nyt on pikkunen siivittämässä aikaa.
Huomenna on neuvola ja saa tyttö rokotteet, täytyykin varuiks hakee sitä nestemäistä panadolia, ja jos sellasen nopean digimittarinkin, jos sattuu lähiapteekissa sellasia ees olevan. Kotipuntari näyttäs tytön olevan jo yli 7 kiloo! Ja kyllähän tuo selässä jo tuntuukin nuo nostelut. Tyttö on voinut hyvin, mitä nyt satunnaisia ilmavaivoja, mistä saan ihteeni vaan syyttää, kun karkkia menisi pussi tolkulla, aamupalaks, välipalaks, yöllä..koko ajan siis järkyt makeenhimot! Nyt alotin kromi-kuurin, josko auttas hillittemään yhtään tuota makeenhimoa. Muutama päivä ollu kyllä helpompi.
On tuo imetys kyllä tehokas kilojen tiputtaja! Oon syöny ihan miten sattuu, ja silti vaan vaaka näyttää aina pienempää lukemaa. Mikä ei kyllä haittaa yhtään :) Raskauskiloja tuli neuvolakortin mukaan17, ja ne on nyt jo lähtenyt. Mutta ennen ekaa neuvolaa, olin jo kerryttänyt painoani viidellä kilolla..Ne saisi vielä lähteä.
Täysimetyksestä oon nyt lipsunut sen verta, että pakko on päästä ratsastamaan kerran-kaks viikossa, ja oon sillon sellasen 2.5tuntia poissa, niin on iskä antanut korviketta jos on tarvinnut. Pumppaaminen ei jostain syystä enää luonnistu, et sais omaa maitoa kerättyä pakkaseen. en oikeen oo keksiny mikä ois hyvä hetki siihen pumppaukseen, ilmeisesti aamu?
Väsy painaa ihan hirveesti. En muista koska oisin nukkunu sikeessä unessa yli kahta tuntia. Tyttö nukkua posottaa kyllä viidenkin tunnin pätkiä, itellä on vaan nukahtamis ongelmaa. Stressaannun nykyään jo aina illalla, ku tiiän et kohta on yö, ja tyttö kun nukahtaa unille, nii ite on virkee ku mikä. Sit tulee vaa pyörittyä sängyssä ja iso ratas vaan raksuttaa.. Aamusin sitten ihan zombi.
En tiedä vaikuttaa varmaan tuo kilpirauhas ongelma tuohon nukkumiseen. Olin nyt verikokeissa ja oli vajaatoiminta muuttunut liikatoiminnan puolelle. Jätettiin lääke pois ja parin viikon päästä katellaan taas veriarvoja. Ja varasinpa sit ajan baby blues-työntekijällekkin, se on keskiviikkona, pääseepä sinnekkin purkaan näitä aivoituksia. Jospa se unikin tulis sitten helpommin ku pääsee ihan koulutetulle ihmiselle valittamaan :)
Me ollaan vaunuiltu tähän asti niin että vaunuissa on lämpöpussi, sinne ei oo enää tarvinnu laittaa muutako pitkähihanen body ja pöksyt, pipot,hanskat,sukat. Ja hiki meinaa tulla, tarttee nyt jättää se lämpöpussi pois. Sit onkin taas uus opettelu mitä päälle. Mut otanpa teiltä mallia sitten :)
Mukavaa Huhtikuuta kaikille!! Tää jatkaa päättötyön tekemistä ja päätöntä surffailua..
 
Täällä ei oo vieläkään raskauskilot tippuneet! Tai vielä ja vielä, eihän tuo tyttö oo kun 2,5 kk. :-D Mutta paino tippui nopeasti siihen, että oli noin 4 raskauskiloa jäljellä ja jäi sitten jumiin siihen. Mutta nyt näyttäs siltä, että imetyksen tehostuminen alkaa vaikuttaa, ja kilo oli taas tipahtanut. Joten toivon mukaan tuo paino nyt lähtis tippumaan ilman että tarvii mitään tehdä! :-D 3 kiloa vielä raskauskiloa, ja sitten ois vielä ne noin 5 ennen raskautta tullutta kiloa.

Meillä löytyi viikonloppuna onneksi ratkaisu niskapaskaongelmaan. Liberon 3 koon vaipat tuntuu pitävän. Kaikki muut päästää läpi, niin kertikset kuin kestotkin.
 
Ohops, Wii ja Sokeri84, saatte itse poistettua nuo tuplat, niitähän nyt näkyy olevan reilusti :O Ylimääräisen kirjoituksen perästa klikkaa vaan 'poista'. Mut älkää poistako sitä alkuperäistä niinkuin minä oon joskus tehny :D
 
Me vaan jatkettiin juttelemista maaliskuun puolella..... hyvä että joku hoksasi laittaa uuden ketjun pystyyn :-)

Meidän vauva, lopputammikuun taimia kun on, sai alkunsa vasta lähempänä kuun loppua tai ehkä toukokuun puolella. En ikävä kyllä laittanut merkille päivämäärää, vaikka tiedän kyllä mistä kerrasta se tapahtui. Mehän siis ikäänkuin vähän niinku ehkäistiin mutta kun toinen puoli aivoista halusi että vahinko tapahtuisi, niin oltiin huolimattomia. Tää oli tällainen erittäin toivottu psykosomaattinen vahinkoraskaus. Vauvaa kyllä haluttiin, mutta neljän keskenmenon jälkeen tuntui että vauvaa ei ole tulossa, vain lisää niitä menetyksiä, eikä niitä halua kukaan :-/ 

ONNEKSI oltiin huolimattomia! 

***

Luin lehdestä, että kevät alkaa tällä viikolla Etelä-Suomessa. Siis terminen kevät eli vuorokauden keskilämpötila jää pysyvästi vähintään +2 asteeseen.... silti voi olla vielä pakkasia ja lumisateitakin. No, tänään satoi aamulla lasten kouluun lähdön aikaan kaatamalla vettä, se oli kieltämättä keväistä! Nytkin sataa, ja on harmaata kaikkialla. On puolenpäivän aika. 

***

On jotenkin onnellinen ja rauhallinen olo. Sain erittäin hyvät yöunet, ehkä parhaat tähän mennessä. Vauvan on ollut vaikea nukahtaa iltaisin, yläpäästä kuuluu onnetonta käninää ja alapäästä paukuttelua, silmät ovat viiruina mutta ei osaa nukahtaa. Ehkä meidän telkkarikin häiritsee, ehkä tämä on vauva joka kaipaisi hiljaisuutta ja pimeyttä nukahtaakseen mutta minulle ja miehelle on tärkeä hetki illalla katsella sängystä dvd:itä (menossa Boston Legal 5. season - löytö kirjastosta tämä mainio sarja jota en ole ennen katsonut!). Nukahdettiin yhdessä vauvan kanssa vasta keskiyön aikaan. IImetin yhdeltä. Heräsin kuudelta lähettämään lapsia kouluun, imetin samalla vähän ja vaihdoin vaipan, nukahdin seitsemän jälkeen uudelleen ja heräsin vasta puoli yhdeltätoista hyvin levänneenä. Ja vauva heräsi samaan aikaan ja antoi leeeeveän hymyn tervehdykseksi. No, te tiedätte miten ihanalta se tuntuu :-)


 
Meillä on kuun puolenvälin (LA 15.1) beebe ja laskennallinen hedelmöitys olisi tapahtunut 25.4. joten loppukuun beebet on käsittääkseni toukokuun puolelta lähtöisinemoticon Kohta on vuosi viimeisistä kuukautisista (11.4) ennen näitä jotka niin ihanasti (>:() alkoivat ristiäispäivänä. Onneksi oli vielä siteitä hoitolaukussa jälkivuodon ajalta... 

Meillä tulee niskapaskoja välillä, eilen oli ihan järkky ja ei meinattu saada pestyä kun naurettiin kippurassa kun niitä kakkaisia vaatteita riisuessa meni kakkaan niin vauvan pää kuin äitikin. Oli jotenkin niin koomista kun mietittiin eri tapoja selvitä tilanteesta  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a055.gif[/img] 

Ristiäiset oli lauantaina ja kaikki meni hienosti, neiti ei malttanut nukkua koko päivänä kuin kolmet vartin kiitounet... Hyvin sitten yöllä nukutti ja äiti sai nukkua omat univelat pois myös. Isi jutteli aamuneljään asti kaverinsa kanssa facebookissa, prinsessoista näyttivät keskustelevan kun kävin välillä kattomassa  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/s040.gif[/img] 

Nyt meillä on koko perheen loma, mietitään mitä tehdään alkuviikko...
 
Se on tosiaan jo huhtikuu..jestas sentään! Saan siis juhlia omaa syntymääni tässä kuussa kun täyteen tulee 23 v. =)
 
Täältä myös meidän kuulumiset pitkästä aikaan! :) Ei voi muuta sanoa kuin että meillä menee ihan loistavasti! Meidän typykkä on niin tyytyväinen vauva että en ois ihan heti uskonut että tämä pikkuvauva aika menis näin helpolla :D

Minä taisin tuossa viime kuussa valitella tätä mun kaameaa makeanhimoa, niin nyt on kuulkaan 4 viikkoa karkki/suklaalakkoa takana ja 1 viikon olen ollut täysin ilman pullia,keksejä yms mikä viittaakin makeaan! Voisko jotenki sanoa että onpas vain "kevyempi" olo, olen myös ehtinyt käydä jumppailemassa sen 3 krt viikossa nyt parin kuukauden ajan ja tuntuu että olen paremmassa kunnossa kuin pitkiiiiin aikoihin, ihanaa!! :)

Ja huh huh tosiaan kun tämä aika vain vierii nopeaa, meidänki piika on kohta jo 4kk!! Ihana on kyllä huomata pieniä oppimisia hänessä,. Tuossa tuli mieleen, että mieheni veli käy voisko sanoa että joka päivä melkein meillä niin sekin sanoi että eikö tämä teijän vauva itke koskaan :D No eipä se kyllä itke turhia! :) Mites teillä muilla, onko temperamenttia löytynyt, millaisia persoonia sieltä oikein onkaan tulossa?

Aivan mahtavia vaunukelejä kyllä ollut, kyllä näillä ilmoilla ihan varmasti saa tähän kalkkilaivan kapteeniin edes vähän päivetystä!! Meidän talon pihalta pääsee voisko sanoa melkein suoraan meren jäälle, niin mikäs mahtavinta on siellä käydä vaunuilemassa, tosin nyt taitaa vesi sulattaa niin nopeeseen tahtiin tuon lumen ettei sinne ole kohta menemistä! Ihanaa alkanutta huhtikuuta kaikille teille! :)
 
meilläkään ei turhasta itke millonkaan ja harvoin on niitä muitakin kiukkuja enää kun osaan jo ennakoida hyvin sen väsymyksen ja on vähän selkeempi päivä rytmi. voih kun itsekkin sais makea lakon mutta meillä mies syö niin paljon makeeta ja on laiha niin ei meidän kaapista lopu ne herkut ku aina ostaa lisää.. tietty jos itsellä olis sellanen kuri että en vaan söis niitä... nyt ostettiin pakastin niin saan enemmän kasviksia syötyä niin jospa se tästä... ei kyllä meinaa nuo kilot tippua millään... just kun on kilo tippunu niin seuraavana viikolla on tullu takas samat kilot. mulla on niin heikko itsekuri!!! 

mutta olipas muuten piristävää käydä viihteellä kavereiden kanssa pitkästä aikaa... isi halus ihan välttämättä viettää kahdestaan poikien iltaa kotona niin oli vähä pakko lähtee.. ja muutes hirmu hyvä että tietää vähän mitä on päivä ja yö olla pojun kanssa kahdestaan... ei niin paljon valita mulle että muka ei olis yhtään väsyttävää.. oli niin ihana tulla kotiin mun miesten luo takas. ja ikävä oli hirmuinen... meinasin syödä pikku miehen kun sen näin! on se vaan niin söpö!
 
Pieni kateuden pistos kävi kun lukee miten hyvin osalla nukutaan. :)
Meillä menty parin tunnin pätkällä jo kuukauden verran. Tänään tais olla pisin pätkä 4h putkeen. Jonka ansiosta ei väsytä niin paljon ku eilen.

Tänään olis neuvola ja piikit laitetaan, pelottaa jo nyt että miten paljon huutoa tulee ja tuleeko kuumetta, yms. Apteekin kautta mennä ja ostaa panadolia suppoina tai sitä nestettä, kysyä kumpaa saa antaa. Ja puhun neukkutädille kiinteiden aloittamisestaki, jos meillä ruvettas nukkuu paremmin, toi puklailu loppuis ja masuvaivatkin helpottais.
Pitää tulla laittaa siitä sitten tuonne neuvola osioon kun käydään.

Ite oon saanut viimesetkin raskauskilot karistettua. Tuntuu että lähti liian helposti, en oo oikeestaan tehnyt muuta ku käynyt vaunulenkeillä kelien salliessa ja imettänyt. Syönyt oon jopa normaalia enemmän kun tuntuu että koko ajan nälkä, imetys taitaa vaikuttaa sen verran. :)  Ja on ihanaa kun mahtuu vaatteisiin. :) Pidän muillekkin tsemppipeukut pystyssä että muutkin onnistuu urakassa. emoticon

Tämmönen by the way... Monestikko ootte leikanneet vauvoilta varpaiden kynnet?
Mä leikkasin äsken toista kertaa. Kasvavat niin paljon hitaammin mitä sormien kynnet. Sormista leikkaan 1-2 viikossa kun kasvaa niin paljon.

 
Mulla ei kilot lähe mihinkään..plaah. kävelen het vaikka kuinkamonta kilsaa vaunujen kanssa enkä kerkiä ees syömään niin mitään ei tapahu.. jojoilee + - 2kg ja siinä se.

Mä puen pojan aina ihan sika täyteen...on vanupuku ja äippälaatikon lämpöpussi ja vaikka mitä! pitäs ehkä vähän vähentää kun on niin hikinen ukko. Mut hankala pukea kun kävelee kuitenkin väh. 1h suuntaansa jos vaikka kaupungille lähtee niin siinä matkalla kerkee tulla kylmä jos on sisä lämmön mukaan pukenu..tai sit ei..pitäs vähän treenata tota pukemista. Mä en harsoo käytä ku jos sataa jotakin sisälle. ja jos ihan hirveesti tuulee ja alkaa valitus (niinkuin tuolla rannikko ilmastossa :p)

Meillä kans tosi helppo vauva! olin varautunut paljon pahempaan. yöt nukutaan hyvin ja poika nukkuu ku äiti tahtoo viipottaa jossain ja jos ei nukuta enää niin se pällistelee vaunuista maisemia. iltakiukkua on ruvennut nyt kyl viikon verran, mutta tunkee tuttia suuhun (oppi viikonloppu reissulla tuttia syömään)  ja kiikuttaa hirveellä myrskyllä niin nukahtaa ja sit taas hymyilee ku hetken torkkunut!

Meilläkin se sillon yhtenä päivänä mahalta selälleen kierähti vaikka kuinka monta kertaa mut nyt ei innosta sitä yhtään. se vaan jää hengailemaan sinne ja kattelemaan koiria..sit kun niskat väsyy niin alkaa kiukku.. Kauheesti tahtois seisomaan ja pylly nousis jo kontaukseen mut ei onnistu ei.. näyttäis vähän siltä että meillä opetellaan ensin keskustelemaan sittten liikkumaan. kauhea tarina teppo on tuo meidän poika :)

Käytiin eilen ihotautilääkärillä näyttää tota jalan luomea ja se on hyvänlaatuinen ihomuutos joka on pysyvä, eli suomeks kaiketi syntymämerkki. Siinä jo nyt tulee tummaa karvaa ja sen kuulemma voi leikata sitten jos alkaa häiritsemään mutta ei vissiin tarvii terveydellisestä syystä leikata. 2vuotiaana tulee sitten uus kutsu ja katotaan miten on muuttunut. ottivat kuvat ja mitat siitä nyt. Tänään ois sit 3kk neukkula ja rokotukset..pitäis varmaan kauppaan mennä ja hakee särkylääkettä varuulta et mitä jälkioireita se puskee..toivottavasti ei ihan heti tulis et kerkeen siellä kaupassa käymään. Hui!
 
mä en oo varpaan kynsiä saanu ku kerran leikattua ku se ei tykkää yhtään siitä..pottuvarpaat on aika pitkät. sormien kynnet kasvaa ihan sika nopeeta! sais joka  päivä leikata ja aina raapii itelleen haavoja jos ei kerkiäkkään. ne on vähän helpompi ottaa kun kaveri nukkuu.
 
Öööh,.... mä en oo leikannu tytön varpaankynsiä vielä kertaakaan emoticon oonko mä  jotenki omituinen? mutta kun musta ne ei ole vielä kasvaneet niin pitkiksi että edes pystyis leikkaamaan. No, just tänä aamuna kattelin että ehkä pottuvarpaat voisi oikeastaan jo leikata, mutta ei vielä muita varpaita. Vai kasvaako tolla vaan jotenki hitaasti kynnet?! Muistan että muut oli leikanneet vauvalta sormienki kynnet jo monta kertaa, kun mä en ollu vielä aloittanutkaan. Sormenkynsiä leikkaan tuolta ehkä kerran viikossa, korkeintaan 2 krt.

Raskauskilot ei tunnu karisevan enää, vaikka jonain päivänä tuntuu että en ehdi edes syömään kunnolla. Ehkäpä sitten kompensoin jonain muuna päivänä herkuttelemalla liikaa. Oon niin makean perso...emoticon sokeri84:lla näytti olevan samanlainen "kilokertomus" kuin mulla, kiloja tuli raskauden aikana 17 ja jo ennen ekaa neuvolaa oli varressa noin 5 kg ylimääräistä. Synnytyksen jälkeen paino humahti alas, mutta sitten paino on juminut, tarttis varmaan tuota ruokavalioo miettiä ja tosiaan lähteä tutustumaan tuohon crosstraineriin... Miten voikin olla näin saamaton olo ettei saa itteään liikkeelle, muuten kuin vaunulenkeille. emoticon Mutta en mä nyt jaksa ressata kiloista tai omasta ulkonäöstä. Tärkeämpääkin on elämässä :) emoticon

Kiva kuulla että monella menee hyvin tämä vauva-arki :) Mäki luulin että tää olis raskaampaa, mutta meille kans siunaantui aika helppohoitoinen vauva. Tsemppejä kuitenkin uni- ja syöntivaikeuksien kanssa painiville! emoticon
 
Täällä tuli eilen ensimmäiset kyyneleet. Meinasin itekki alkaa itkee ku toinen huutaa niin sydäntä särkevästi väsymystään. :( Neiti kikattaaki jo ääneen ku sitä kutittaa masusta ja leuasta <3
Mä en pääse millään eroon kiloista. Kymmenen kiloa olis vielä tiputettavana, neiti on nyt täysimetyksellä, pari tuntia vaunuillaan päivässä enkä edes syö mitään karkkeja, pullia, sipsejä jne.. En tajuu. Omat vaatteet ei mee päälle vaan pukeudun vieläki mammavaatteisiin. Masentavaa, ku koko 44 on just ja just sopiva vaikka en mielestäni kovin läskiltä näytä.Mahassa tollasta ällöttävää roikkunahkaa, hyi.

Me ei olla leikattu muksulta kertaakaan varpaankynsiä. Ne on niin megalyhyet vieläkin, ettei saksilla ees sais niistä otetta. Sormista joutuu kyl leikkaamaan 1-2 kertaa viikossa kun kasvaa niin nopee.
 
Nopsasti, eilen sai meillä rokotukset. Neukkutäti suositteli et antaa kipulääkettä heti ku päästään kotio (nestemäinen panadol-imeytyy nopeammin ku suppo), ihan senki takia ku molemmat reidet saa piston, nii voi tulla jo pelkästään ne reidet ihan sika kipeeks. Muistelin miten sikapiikistä kipeyty käsi, nii oli ihan järkeenkäypä selitys. Annoin sit kotona satsin, maistuu vissiin ihan hyvältä :) Vähä väsähtänyt oli pimu, ja aamuyöllä oli vähä lämpönen, 37.8, (totesin meiän mittarin epämääräseks, ku anto mitä sattuu lukemia). Mut annoin toisen satsin kipulääkettä. Nyt ihan pirtsakan olonen.
Ja meiän prinsessa ei itkeny ku laitto piikit, vaan karjui emoticon !
Varpaankynsiä ei oo leikattu viel kertaakaan, on saanu vielä käsillä lyhyemmäks, kun on ollu pidempiä ja repsottanu kulmasta. Kätösistä sais olla kyllä jatkuvasti napsimassa, ku kipeetä tekee ku iskee rinnuksiin kiinni naskalikynsillään.
Kahvin keittoon ja aurinkoa ihailemaan!
 
No huh, onneksi oli muitakin varpaankynnenleikkausneitsyitä :D

Labitsi täällä kans vielä mammavaatteissa mennään... siis -housuissa. Mitkään omat housut ei mahu, ei mee ees lantiosta ylöspäin, tai jos menee niin ei sitten mahan kohalta kiinni... :( Ja nyt mun äitiysfarkuissakin on jo kulunut reikä haaroihin... Ei ihme, onhan niitä pidettykin kaikkialla melkein joka päivä raskauskuukaudesta 3 lähtien :D

Housut on siis tosi iso ongelma tällä hetkellä, kun ei viitsis vielä lähteä housuostoksille jos koko vielä pienenis. Vai onko se toiveajattelua, täähän voi kestää vielä kauankin tää tilanne. Pakko kai jotku päälle sopivat housut on käyä ostamassa kohta. Ehkä huomenna, samalla kun pääsee kahvittelemaan oulumammojen kaa :)

Buranaakin oli muistaakseni nyt tullut nestemäisenä valmisteena. Saakohan sitä antaa vauvalle vai pitääkö sen olla panadolia?
 
Takaisin
Top