Huhtikuun vauvakuulumiset

Niinpäniin..huomenna meidän pikkuneiti täyttää 4kk, hurjaa :eek: Täällä me vaan köllötellään söngynpäällä kaksin. Ostettiin vihdoin eilen pimennyskaihdin makkariin nii taitaa typyllä olla vähän pasmat sekasin kun on niin hämärää :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Jaa,a ja mikähän se sönky on...huh hah hei näitä puhelimen kirjainnappeja kun ovat nii pienet

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo, hyvää huhtikuuta vaan kaikille... :) Jääny kyllä ihan täysin tämä foorumin seuraaminen kun ei oo sitä sovellusta kännyssä :sad001 Meillä Käännyttiin tänään ekaa kertaa selältä vatsalleen.. jeeeeee :gen014 ja ikää oli se 3kk ja 2viikkoa
 
Tasan vuosi sitten elettiin jänniä aikoja: tein elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin! Nyt tuo "kaksi viivaa" tuolla sängyssä tyytyväisenä tuhisee :love7
 
Sofffi: Viime vuonna tähän aikaan ihmettelin, että mikä hitto mua närästää niin kauheasti, kun ei muuten ollut ikinä aiemmin vaivannut. :grin
 
Tähän aikaan ootin, että millon vauva maha näkyy ja peilistä tutkin :D

Sent from my RM-875_eu_finland_208 using Tapatalk
 
Hmm... mä näihin aikoihin yrjöilin jo ihan urakalla... mikä jatkuki sitten sinne 2 päivää ennen synnytystä asti :wink

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä taisin olla jo siirtyny mammafarkkuihin :rolleyes: Kun kaikissa tavallisissa resori paino jotenki ikävästi.. tai ehkä en sentään ihan? Mut melkein. Ainaki yrjösin kans ja ihmettelin, miten kuunaan oon pystyny käyttään hajuvettä, juomaan kahvia... Melkein tekis mieli tässä muistellessa lähtee toiselle kierrokselle :grin Mutta onneks menkat ei oo alkanu,niin ei ihan vielä pysty.
 
Täällä tarvittais hyviä kikkoja päiväunille nukuttamiseen...

Yöllä poika menee tosi kivasti unille, kun eka syötetään pullollinen maitoa ja sitten pesut, yökkäri päälle, unilaulut soimaan ja sänkyyn. Niin ja tutti suuhun. Nukahtaa ihan itsekseen, eikä protestoi. Välillä saattaa tutti tippua pahassa vaiheessa ja inahtaa sen verran, että käyn tyrkkäämässä tutin takas suuhun.

Meillä nukutaan päivässä n 3-5 päiväunet. Ensimmäisille päiväunille poika nukahtaa yleensä hyvin, kun vähän silittelee ja pitää kädestä. Ekat päikkärit on 1-3 h, mutta yleensä vähintään yksi imetys välissä ja nukahtaa uudestaan tissille. Se monet päiväunet sen jälkeen nukutaan, määräytyy noiden ensimmäisten perusteella. Muut päiväunet nukahtaa vain esim turvakaukaloon autoon tai sitten liikkuviin vaunuihin tai sitteriin, kun sitä vain heiluttaa. Eli siis nukutaan vaan, kunhan jotenkin on liikkeessä. Saan pojan myös välilä nukutettua "pakottamalla" siten, että laitan kyljelleen ja heijaan häntä. Koittaa välillä oikein tapella unta vastaan ja itkeskelee, mutta nukahtaa kyllä jossain vaiheessa. Yleensä ensimmäisten päikkäreitten jälkeen on hereillä sen 1-2 h ja sen jälkeen, kun yrittääkin viedä päiväunille sänkyyn, niin alkaa jo sänkyyn laittaessa huutamaan. Tuntuu pahalta ns pakottamalla nukuttaa protestoivaa vauvaa, joten yleensä sitten lähenkin jonnekkin, jotta vauva nukkuu matkalla. Mutta onko tollanen väkisin heijaaminen ns. pahasta? Kun kuitenkin vauvasta huomaa, että se on jo väsynyt. Ois se vaan niin helppoa, kun nukahtais päivällä noin kivasti kuin yöunille...

Niin ja todellakin ärsyttää, kun kaikki toitottaa, että "vauva pitäis heti opettaa nukahtaan itsekseen", niin että miten helvetissä se tehdään?!?! :grin Aina kun kysyn näiltä ihmisiltä, niin he sanovat vaan "laitat vaan sänkyyn ja lähet pois". En todellakaan pysty jättämään itkevää/karjuvaa vauvaa yksin sänkyyn... :oops:
 
No mä en kyllä omaan sänkyyn saa myöskään vauvaa nukkumaan. Meillä toimii se, että laitan typyn meidän sängyn keskelle nukkuu ja pidän hetken kädestä kiinni nii ei siinä yleensä kauan mee kun on untenmailla. Meillä on myös ilmankostutin makkarissa joka pitää sellasta pientä hurinaa kokoajan nii sen aina laitan päälle unien ajaks :) Meillä nukutaan yleensä sellaset 2-3 päikkärit.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Niin joo eli päikkäreistä oli kyse...jostainsyystä yöllä suostuu paremmin omassa sängyssä nukkuu...vaikka viimepäivinä seki on ollu vaikeeta.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Cherry87: Meidän esikoinen oli ihan samanlainen :D Poikkeuksena vielä se että kun nukkui niin uni oli tooooosi levotonta aina. Eikä se valitettavasti millään vippaskonsteilla muuksi muuttunut. Mulle sanottiin kans aina että ei sitä vauvaa mitään nukuttaa tartte, laitat vaan sänkyyn niin kyllä se nukahtaa. Juuei. Ehkä se Elmerin nukahtaminen / nukuttaminen helpottui jossain 1v paikkeilla. Ei varmaan hirveästi lohduta. Sori :p

Mut nyt taas tämä pikkukakkonen, Onni. Tää on kyllä niin ihme tapaus mulle tän nukkumisen suhteen edelleen. Onni tosiaan nukahtaa itsekseen omaan sänkyyn sekä päivä- että yöunille. Ihan vaan sillä etttä laitan tutin suuhun, harson annan 'hipellettäväksi' kun on alusta saakka siitä tykännyt ja sit mobile soimaan. Soittaa ehkä 10 minuuttia jonka aikana poika nukahtaa.

Tässäkin sen taas näkee että miten erilaisia yksilöitä vauvat on vaikka sisaruksia ovat.
 
Meillä nukahtaa itekseen omaan sänkyyn, mutta nyt on kans päiväunikriisi. Päivisin nukkuu vaan ihan hetken (30 min) ja yhtäkkiä herää huutamaan. On usein vielä silmät kiinni kun tulen hätiin. Toista selvästi väsyttää mutta jostain syystä heräilee kesken unien päivällä. Välillä nukahtaa uudestaan jos pidän sylissä käärittynä vilttiin tai makupussiin. Sitten saattaakin nukkua jopa tunnin. Jos ollaan vaunuilla liikenteessä niin nukkuu hyvinki pari kolme tuntia.
Minkälaisia pätkiä teillä pienet on päivisin hereillä?


Asiasta kukkaruukkuun. Käytiin eilen ekaa kertaa vauvauinnissa. Aile oli niin keskittynyt nyrkin jyystämiseen että ei ilmekään värähtänyt altaassa. Koko puolituntisen jaksoi hienosti :) Nukkui sitten mukavasti koko yön n. 21-07 ilman syöttöä (normaalisti syö kerran). Taitaa olla edelleen väsy kun suostuu tuossa sängyllä makoilemaan tutti suussa. Näyttääpä hakevan uniasentoakin :D
 
Meillä kans haastetta päiväunien kanssa. Tyttö nukahtaa edelleen vain tissille tai vaunuihin. Ja ajoituksen täytyy osua juuri kohdalleen tai muuten tulee hirveä huuto, eli ns. "väkisin" en saa tyttöä nukkumaan vaikka vaikuttaisi vähän väsyneeltä. Aina ei siis nukahda vaunuihinkaan. Ja iltaisin kun nukahtaa tissille niin siinäkin vaatii jo vähän silittelyä että rauhoittuu. Neuvolassa kun viimeksi kyselin neuvoja nukuttamiseen/nukahtamisen, niin neuvolan täti tosiaan sanoi vaan että "kyllä vauva nukkuu kun sitä nukuttaa"!! Joo ei meidän vauva. Parina kertana on tullut jo niin järkyttävät huutoraivarit kun on illalla ollut ihan yliväsynyt. Lääkärineuvola on ensi viikolla, täytyy siellä ottaa asia taas puheeksi.

annushka, mihin aikaan päivästä teillä oli vauvauinti? Meillä alkaa ens viikolla, mutta on klo 8 aamulla eli ei varmaan noin hyvin vaikuta yöuniin. :)
 
Meilläkään ei poika nukahda yleensä yksin... Vaatii nukahtaakseen tissiä tai pientä keinuttelua. Jos ei tissille nukahda niin saattaa nukahtaa sen jälkeen kun päätä vähän silittää.
Yöunille nukahtaminen on paljon vaikeampaa nykyisin kun päiväunille. Illalla alkaa olla jo niin väsy että menee kiukuksi. Ennen ei taas nukkunut millään päiväunia, mutta nyt olen oppinut että poika jaksaa olla kerrallaan valveilla noin 1-2h, jonka jälkeen päiväunet on kohdallaan. Tällöin kun alan poikaa nukuttaa niin nukahtaa helposti. Jos menee yli 2h valveilla olo, niin ei enää niin helppoa nukahtaminen olekaan...
Joku taisikin täällä sanoa, kun oli viihdyttämisestä puhe, että tunnin viihdyttää jonka jälkeen touhut rauhoitetaan. Tätä kun olen kokeillut niin poika on pari kertaa jopa nukahtanutkin vierelleni ihan noin vaan :)
 
Meillä on illalla 19.45-20.15 tuo vauvauinti. Eli suoraan unille mentiin :)Siis meillä tyttö kukkuu kevyesti 4 tuntia päivällä hereillä :/ Ja nukahtaa kyllä siis ihan helposti mutta sitte jostain syystä uni keskeytyy.
 
Meillä on kans nukahtaminen sujunut melko ongelmitta tutin kanssa niin yöllä kuin päivälläkin. Joskus pitää käydä laittamassa tuttia takas suuhun tai hetki pitää kättä tytön kasvojen lähellä, että nukahtaa. Mut päiväunissa on havaittavissa samaa, että kotona nukkuessa havahtuu hereille melko lyhyen ajan jälkeen vaikka vaikuttaa vielä väsyneeltä. Joskus heijailun/tutin ansiosta nukahtaa uudestaan ja joskus ei. Liikkeellä jos ollaan, nukkuu yleensä ihan hyvin. Vaunuissa nukkuu siis kotonakin.

Liekö tässä taas joku vaihe menossa, että on herkkäunisia vauvoja päivällä. :)

Sent from my HTC Incredible S using Vau Foorumi mobile app
 
Okei, hyvä tietää ettei kaikilla muilla nukahda ja nuku vauvat niinkuin oppikirjoissa... :) Mä luulen, että monilla aika kultaa muistot, kun kaikkien vauvat ketkä on jo isoja lapsia niin on mukamas nukkuneet aina 5 h päiväunia ja tietenkin nukahtaneet ihan itsekseen ilman kitinöitä. :grin

Aarnikratti, toi hurina on kyllä hyvä. Täällä kans nukutaan hyvin silloin ku on joko pyykin- tai astianpesukone päällä. Mutta ei ole varaa joka päivä pyörittää :grin

TMJ, itseasiassa helpotti :grin. Vertaistuki helpottaa aina... Ja juu, yksilöitähän nämä ovat. Olen sentään onnellinen siitä, että poika nukkuu 12 h yöunet (enää vaan 2-3 syötöllä) ja nukahtaa sentään yöunille kivasti :).

annushka, täällä ollaan tosi vaihtelevasti hereillä 1-3 h. Välillä kylläkin on päiviä, että nukahtelee useasti, mutta nukkuu sen 10-15 min vaan kerralla... Onneks näitä päiviä on kuitenkin harvassa :p

jemppu, mä ainakin mainitsin tuosta, että kerralla vaan 1h viihdytystä ja sitten rauhotus. Kunhan vaan ite muistaisin noudattaa tätä :oops:.

Mary^, mä kovasti toivon, että tää on vaan vaihe :grin

On muuten jännä miten sitä itekkin heti unohtaa edellisen kuukauden asiat, kun en mä muista ollenkaan miten poika nukku esim 1-2 kuukautisena :grin
 
annushka, no toivottavasti meillä sit nukutaan kunnon päiväunet ainakin uinnin jälkeen. :)

Miten rauhoitatte vauvan viihdyttämisen jälkeen? Mä oon yrittänyt ottaa tyttöä syliin tai sohvalle viereen, mutta jatkaa vaan touhottamista eikä rauhoitu kuin tissille.
 
Takaisin
Top