Huhtikuun hulinat

Ihanaa! Suuret onnittelut emoticon  Mukavasti tsemppaa itteäkin tuo, että sillon tapahtuu kun vähiten sitä odottaa... Täytyy siis koittaa odottaa kaikkea muuta kuin synnytystä! (ei onnistu emoticon )
 
Onneaponnea lilleroinenemoticon !

Tässä olisi vielä kaksi yötä ja yksi päivä aikaa, että täälläkin tapahtuisi sellainen pieni ihme kuin synnytyssupistusten alkaminen. Tänään on jomotellut mahaa, mutta jomotus tuntuu lähinnä siltä kuin iho venyisi. Muutaman päivän sisään olen saanut ilokseni myös vauhdilla lisääntyvät raskausarvet ja närästyksen. Olis näiltäkin säästynyt jos vauva olisi tullut ajallaan :P.

Huomenna alkaakin sitten raskausviikko 43 ja ollaan "virallisesti" yliajalla.

Mukavaa viikonloppua kaikille maaliskuisille!emoticon  Toivottavasti Katruskalaisella ja bellylläkin tulisi pian lähtö synnärille!
 
Täällä kulutellaan aikaa keittämällä tutteja ja tuttipullo. Jos nyt sattuis lähiaikoina tarvitsemaan =) Eilen oli jo fiilingit että ens yönä tapahtuu, mutta ei!! emoticon
 
lilleroinen onnea todella paljon! emoticon

Katruskalaiselle
paljon tsemppiä ja onnea tiistaille! Pian pääset tositoimiin! emoticon Ja Eiffe huomenna. :)

belly sulle lähetän poksahdusterkkuja! emoticon
 
kiitos paljon .. :) onhan tuo pikkumies aika ihmeellinen tapaus. ei sitä voi ku ihailla .. :) 

tsempit teille jotka vielä mahdollisesti isojen masujen kanssa tuskailette. eikö ne sieltä pian tuu viimesetki. jos ei oo jo tulleet. :)) 
 
Mä jäin pyöriin tonne maaliskuun osioon kun ajettelin protestiksi että kukaan ei varmaan jaksa enää avata huhtikuun keskustelua kun ei täällä enää oo meitä montaa mutta belly oli onneksi niin reipas.

Mahtavaa että joku todistetusti yhtäkkiä poksahtaa; onnea lilleroinen!

Ja kiitos kaikille tsempistä - viimeistään tiistaina sitten. Tuntuu vaan että siihenkin on nii-in pitkä aika ja ei millään malttais! Eiffelle tsemppiä myös!
 
lilleroinen: Onnittelut poikavauvasta:)

Toivotaan, että loputkin maalismammat pääsevät pian tositoimiin. Täällä on mennyt ekat 2 vkoa vaavin kanssa ihan hyvin. Vauveli on tosi rauhallinen eikä turhista tuhise. Paljon nukkuu ja parin tunnin välein pitäisi maitoa saada. Ite koitan kovasti toipua, jotta pääsisin pian vaavin kanssa vaunulenkkeilemään. Paikat on vielä tosi kipeänä sen välilihan leikkauksen takia, mutta kai ne tässä pian paranee. Ainakin toivotaan. Nyt jännittää, kun mies menee ensi viikolla takaisin töihin, että mites tosiaan se arki sujuu sitten kahdestaan vauvelin kanssa. Kaipa se hyvin menee, mutta silti jännittää.
 
Hehe, langoilla täällä roikutaan kun ei ole muutakaan tekemistä! :D hirveässä flunssassa vieläkin, lihaskivut tullut vielä lisäksi. Ei kiva emoticon  Odottelua ja odottelua. Joka aamu herää pettyneenä, että ei sitten yöllä mitään tapahtunutkaan... Toivotaan että moona83:kin olo paranee! =)
 
Tässä aamuyöstä heräsin enkä saanut enää unta. Käväsin vessassa ja melkein heti alkoi tuntumaan pientä puristusta lantiossa n. 10min välein. Parin tunnin ajan kesti, mutta nyt ainakin vähän hiljentynyt. Tosin äsken tais mennä limatulppa, että katsotaan, miten tässä edetään! :-) Ainakin jotain tapahtuu! emoticon
 
belly;joko voi sanoa, että on ikävä sitä tunnetta ja jännitystä ku synnytys alko??  siitä on nyt 5päivää aikaa ja voihh.. taitaa hormonit hyrrätä pahemman kerran ku miehellekki jo itkeskelin, että olisin tietysti nauttinu raskaudesta enemmän jos olisin tienny mikä ihme tuola masussa asusteli .. synnytyski meni niin hienosti ja nopeesti, että voin suositella semmoselle joka kysyy, että kannattaako .. :D voiku ajassa pääsiski taakse päin.. jeap, hormoonit .. :D 

moona83; täälä toivutaan kans epparista .. :s vaikka miten rauhassa yrittää olla niin kipeehän se on.. parasetamolia otan suosista .. yöt varsinki on hankaia ku vauvan nostelu on hankalaa sängyssä ja kääntyminen.. :/ noooh, josko se siitä .. ku vaan jaksaa huoltaa! 
 
Belly: Jännää toivottavasti jotain on tapahtumassa!

Omaa: Näyttää paljolti siltä että aamulla mennään käynnistykseen. Pesen täällä pyykkiä ja laittelen kotia kuntoon ja nautin omasta ajasta. Koitin mennä aamupäivänokosillekkin että aika kuluisi nopeammin mutta oikein ei malta nukkua ... varmaan ensi yönäkään! Tarttee miettiä noita lilleroisen kommentteja mahankaipuusta ... tällä hetkellä kuitenkin uteliaisuus voittaa että kuka tuolla yksiössä oikein asustelee.

Toivottavasti huomenna kaikki menee hyvin ja synnytys käynnistyis alakautta kumminkin tolla pienemmälläkin annostuksella ja tyyppi mahtuis hyvin peppu edellä maailmaan. Jännää ajatella että muutaman päivän päästä tullaan kotiin jonkun kolmannen kanssa!

Tsemppiä kaikille jakautuneille / jakautumattomille! emoticon
 
Moikka!

Täällä kestänyt kuukauden ihanaa vauvan täyteistä arkea. Kaikki on mennyt mukavasti mitä nyt reilu viikko kärsitty pienistä vatsavaivoista, mutta toivottavasti helpottaa pian. Kävin ostamassa apteekista disflatyl-lääkettä, toivottavasti helpottaa poitsun oloa.

Moona83 ja lilleroinen: Mulla oli epparihaava kaksi viikkoa tosi kipeä mutta on parantunut pikku hiljaa. Viikonloppuna kokeiltiin K18-hommia hyvällä menestyksellä emoticon .

Paljon tsemppiä kaikille jakautumattomille viimeisille päiville!
 
Heippa, täälä on tänään kotiuduttu emoticon  1.4, 7.37 aamusella näki aprilli-tyttö vihdoin päivänvalon. Suparit sitten johti synnytykseen asti... pe aamuna piti mennä käynnistykseen, mutta neiti päätti hoputtaa meidät torstaina jo synnärille... piiiitkä avautuminen ja nopea ponnistus, siinä se. Tikkejä ei tarvittu ja alateitse mukavasti tuli ulos, en siis edes revennyt! *ihmettelee itsekin*
Laitan tarinaa myöhemmin sitten kun on paremmin aikaa.

Tsemppiä vielä viimesille odottajille... vai onko enää ketään?
 
Minä taidan täällä yksin vielä kuulua odottajien joukkoon! :/ Tänään 41+0. Kaks viime yötä on tullut valvottua kun on säännöllisesti supistellut. Lisäksi järkyttävä flunssa päällä, joten valvominen+tauti= töttöröö-olo :D Ei mitään nautittavaa...

Vipa neuvolakin käyty tänään, ja yliaikaskontrollia mulle kuulemma soitellaan tänään tai huomenna. Toivotaan hartaasti ettei sinne tarvii mennä! Jospa nää tuntemukset jo kohta johtais johonki... emoticon

Nannasullaki ilmeisesti käynnistysaika säikäyttäny vauvan ulos, niin jospa se täälläki =)
 
belly: näin taisi käydä emoticon  kyllä se sunkin "nyytti" sieltä pian ulos putkahtaa, älä huoli.

Tätyy kyllä sanoa näin (lähes) vikko synnytyksestä että olo on mitä mainioin... kropalla ei tietoakaan synnytyksestä.. no vähän jälki suppareita viel tulee, mut vuoto on tooosi niukkaa ja kaikki muu sujuu normaalisti. Tosin pissa meinaa karkailla kun paikat on jo hieman löysät mut jumppailiulla sekin korjaantuu. Eilen huidoin jo hulluna imurin kanssa ja pesin pyykkiä monta koneellista, normi arki siis paulautunut aikas hyvin, viel kun pääsee vauvan kanssa ulkoilemaan ja kunnon lenkeille! Rintatulehduksen meinasin toissapäivä heti napata, mut hyvällä ennakoivalla hoidolla siitäkin selvittiin säikähdyksellä, onneksi ei ehtinyt kuume nousta.
Mulla ei todellakaan ole mahaa ikävä, ihanaa kun näkee taas omat varpaansa ja pystyy toimimaan normaalisti... ei ole masu tiellä! Sairaalaan multa jäi 10kg ja loputkin lähtevät toivottavasti aika nopeasti. emoticon

Tällästä täälä... tsemiä nyt lopuillekin, kyllä se odotus vielä iloksi muuttuu!
 
mitä ihmettä Nannasu ?!?! itellä on nyt 8pvää synnytyksestä ja imuri saa kyllä odottaa tuola nurkassa .. :D hyvin on palautuminen lähteny käyntiin muuten, mutta ainut mikä kovastikki vaivaa on tuo epparihaava joka on vielä kaiken lisäksi revenny .. :/ tänä iltana pitäis ottaa ekat suolakylvyt, terkkarin mukaan se parantaa haavat .. toivotaan. tuo alapään huono kunto ku hidastaa tätä kaikkea muuta .. vaikkakin, juuri kävimme näyttämässä vähä herran nenua ulkona .. :) makoisastihan hän tuola vielä nukkuu haalari auki .. :D pienenpieni kävelylenkki tehtiin ja voi että oli ihanaa .. :) kovasti odotan, että päästään vain kunnon lenkeille .. 

sairaalaan täälä jäi 7kg ja tänä aamuna puntari näytti -8kg .. :D turvotusta on vielä havaittavissa, mutta paljo sitä sinnekki jäi .. 

tossa oon kyllä Nannasu samaa mieltä, että huomattavasti helpompi on toimia ilman sitä isoa mahaa .. :D suihkussaki saa pestyä jalat kunnolla !! :D elämän pieniä iloja .. 

 
Hirrrmuiset onnittelut Nannasu:lle ja muillekin jakautumisesta :)

Meillä oli eilen miehellä eka työpäivä isyysloman jälkeen ja hienosti on mennyt tytön kanssa kaksin. Vaunuissa ja turvakaukalossa typy nukkuu hienosti, kun ulkona tai kylässä ollaan. On ollut ihanaa päästä vähän uloskin täältä neljän seinän sisältä. Eka kaupassa käynti tuntui melkein ulkomaanmatkalta :D ..Vaikeaa vaan yrittää pukea pikkuista oikein, ettei olis liian kuuma tai kylmä. Ulkona kun on niin kökkö ilma välillä, vettä sataa mutta kuitenkaan ei oo kovin kylmä ja välillä taas aurinko paistaa mutta sitten tuulee kylmästi. Aina neiti on kyllä ollut ennemmin vähän liian lämmin, kuin viluinen.
Hehkutus-osio: Mulla on lähtenyt kaikki raskauskilot, tiistaina kävin neuvolassa vaa'alla ja kaikki 15kg ovat poissa!! Jee! Enkä oo ees tehnyt mitään kummallista, en itse ees omista vaakaa et voisin seurata painoani. On kyllä ihanaa mahtua taas vanhoihin vaatteisiin ja nähdä peilikuvassa se entinen vartalo (tosin pienellä maha"röllykällä" varustettuna :D).

Alakerta-asiaa synnytyksen jälkeen: Mulla on nyt synnytyksestä kolme viikkoa, alapää ei enää oo lainkaan arka tai kipeä eikä tikkilankoja enää oo yhtään jäljellä, eli tikit varmaan kaikki sulaneet kun ei tunnu yhtään että mitään olis koskaan ollutkaan. Tossa pari päivää sitten ehdin jo iloita, että jälkivuoto olis loppunut, mutta p*skat, se oli pois vaan sen yhden päivän sekä yön ja joko jatkuu taas tai sitten mulla alkoi heti perään ekat kuukautiset. Vuoto muuttui nimittäin sellaisesta vaaleanruskeanlimaisesta ihan veriseksi tuon tauon jälkeen. Kipuja ei kuitenkaan oo ollut tai mitään muutakaan ihmeellistä, joten voisin olettaa että menkat on sitten alkaneet heti perään -ihanku tässä nyt ei olis käyty tätä terveysside-rumbaa jo tarpeeksi (!!!). Ärsyttävää. Olis jo ehkä vähän haluja kokeilla jotain K-18 toimintaa, mutta nää vuodot vaan vähän pilaa fiilistä. Miehelle en oo ees viitsinyt sanoa, että mulla olis jo jotain haluja, kun haluan sitten vuotojen loputtua yllättää sen ihan totaalisesti ;) Se ressu taitaa nimittäin olla siinä uskossa että seksi on meidän (ja kaikkien muidenkin) pienen vauvan vanhempien taloudessa unohdettu juttu lopullisesti :D Jälkitarkastus mulla on 27.4. enkä kyllä malta sinne asti odotella, jos vaan vuoto loppuu ennen sitä. Kondomiahan tietty tarvii käyttää, kun minipillerit saa vasta tuolloin tarkastuksen jälkeen. Olis oikeesti ihan järkyttävä ajatus alkaa taas odottaa vauvaa, en kyllä tiedä mitä oikein tekis jos nyt napsahtais taas raskaaksi  :D
Pahoittelen tätä alakerta-osuutta, toivottavasti kukaan ei yökkäile näppikselle. Olis kiva lukea muidenkin fiiliksiä synnytyksen jälkeen.
 
Pini: Mulle kävi jälkivuodon kanssa samalla tavalla, mutta neuvolassa sanoivat, että se on normaalia. Eli tuskin on vielä kyseessä ensimmäiset menkat. Me tosiaan harrastettiin K18 toimintaa neljä viikkoa synnytyksestä, kun jälkivuotoa oli enää hyvin niukasti. Oli mahtavaa pitkästä aikaan emoticon. Mulla kun loppuraskaudesta ei tuntunut enää kovin mukavalta.

Mulla myös lähtenyt kaikki raskauden aikana tulleet 10 kg pois. Omiin farkkuihin mahtuminen tuntuu aivan mahtavalta. Nyt olen tukastellut imetyspaitojen kanssa. Kaupoista saatavissa on melkein kaikissa (ainakin HM:n) tilaa isommalle mahalle ja eihän sitä enää tarvii, kun just on siitä päässy eroon. Täytyy keksiä jotain toppi löysä t-paita yhdistelmiä niin onnistuu julkisella paikallakin imetys.
 
Takaisin
Top