Huhtikuun hulinat

Meillä kuuluu itkuhälyttimestä naapuritalon työmaan puolalaisten raksamiesten keskustelut :wacky:
 
Hui että kun pelästyttiin eilen illalla! Tyttö on ollut nuhassa ja yskässä, ja eilenkin unissaan yski usein. No, mies valvoo aina puolille öin viikonloppuisin ja heräsin, kun se oli tulossa nukkumaan. Pyysin miestä kurkkaamaan, että tyttö hengittää. En yleensä ikinä tarkastele sitä enkä ole huolissani, mutta nyt tuli pyydettyä miestä tarkastamaan. Sydän pomppasi kurkkuun, kun mies sano hädissään, että ei hengitä, se on ihan veltto! Säntäsin nappaamaan tytön syliin ja vähän taputtelin ja heiluttelin, ja se olikin ihan veltto. Kokeilin sormella nenän alta ja... Huh, tuntui kevyt hengitys. Tyttö oli niin sikeässä unessa, ettei herännyt ollenkaan meidän huutoon ja retuuttamiseen, ynähti vain kertaalleen. En olisi millään ton jälkeen raaskinut laittaa tyttöä pinnikseen nukkumaan, mutta ei se olisi osannut meidän sängyssä nukkua, vaan yö olisi mennyt konttaamiseksi ja itkemiseksi. Kai tyttö oli vaan flunssasta väsynyt, nukkui pari tuntia pidemmät yöunetkin kuin normaalisti. Koko tämänkin päivän ollut vielä kamala olo tuosta. :sad001
 
Huh, Kuukiurustakesään, olipa pelottava tilanne. Onneksi mitään hätää ei kuitenkaan ollut, mutta ihan jo sydän oli mullakin kurkussa tuota lukiessa. Voi kun kaikki flunssat ja muut pysyisivät nyt pikkuisista kaukana. Toivottavasti ainakin kesällä pöpöjä olisi vähän vähemmän liikkeellä.
 
Hui kauhistus mikä tilanne :sad001

Meillä oli tänään riemuikas kotiinpalaaminen kahteen viikkoon venähtäneen evakkokyläilyn päätteeksi. Ja voi kun poika oli silminnähden onnellinen! Ja oppi laittamaan jopa neljä palikkaa torniksi, ja joka kerta kun 2 tai 3 meni päällekkäin, tuuletti villisti kädet korkealla ja hirnui naurusta :D Sitä neljän palikan tornia piti oikein kumartua viereen ihailemaan, poski maata vasten. Ei voi olla mitään niin söpöä, kuin saavutuksestaan iloitseva 10-kuinen!
 
Hui mikä tilanne kuukiurustakesään :wideyed: varmasti hirmu pelottava! Miten sitä voikaan olla huolissaan siitä omasta pienestä! Nämä flunssat kyllä kaataa pienet ja isot petiin!
 
Huhhuh kuinka sydän pamppaili, kun luki tuota tekstiä kuukiurustakesään! Onneksi ei ollut muutakuin sikeää unta, mutta varmasti pelästytti ja jätti sellaisen pienen epävarmuuden tunteen takaraivoon silti.
 
Kiitos sympatioista! Tuollaista säikähdystä ei kyllä kenellekään toivoisi, saati sitten tositilannetta... Mutta hei, uusi upea viikko edessä! Nautitaan keväästä ja unelmoidaan ekstratunnista (tai parista) vuorokauteen, että ehtisi nauttia ulkoilmasta JA tehdä kotityöt JA nukkua riittävästi.
 
Kauhukeittiöstä päivää. Meillä on toistaiseksi edistynyt vähän laiskasti se, että koko perhe söisi samaa ruokaa. Testasin nyt sitten todellista klassikkoa: spagetti bolognesea kesäkurpitsalla ja porkkanalla höystettynä. Pikkuinen tykkäsi vain kesäkurpitsasta ja porkkanasta, jonkun spagetinpalankin poimi suuhun. Isompi lapsi ei tykännyt kesäkurpitsasta eikä porkkanasta. MIes ei tykännyt spagetista (söi kyllä kiltisti, muttei ole pastan ystävä). Mutta hei, mulle kelpasi kaikki ja otin vielä jälkkkäriäkin :hungry::grin:p.
 
Onpa ollut kamala tilanne kuukiurustakesään ja varmasti säikäytti!!

Meillä pikkuhiljaa myös suunnitellaan, että kohta syödään samaa ruokaa kaikki. Kalakeittoa olen tehnyt koko pesueelle, suolan vain lisännyt vasta kun poikasen annos on otettu lautaselle. Itselle ja lapsille keitin parsa-ja kukkakaalia lisäksi keiton sekaan, mies ei niistä välitä enkä viitsi pakkosyöttää. Hienosti maistui, kaikille. :D

Poikasesta on tullut melkoinen mr. Ilkikurinen. Ihan mahtava virne naamalla, kun tekee jotain jännää, esim. laittaa laatikon kiinni, tai vessan oven jonkun perässä. :) Poikanen on oppinut ojentamaan meille esim. lelun, ottaa kyllä heti poiskin mutta ojentaa saman tien uudestaan, ihanan virneen kera. Hassu poikanen.. Siskon kanssa leikkivät "hippaa", hirmu kyytiä kontataan eteen päin tai vaikka arkkupöydän ympäri, kurkataan taakse, naurun hyrinää ja sama uudestaan.. Voi meidän pienet! ❤
 
Muokattu viimeksi:
Ja meillä vaan käydään joka laatikko ja kaappi läpi :wink erityisen kiinnostava on roskiskaappi :hungry: Pitää liikkeessä tämä tyttö :grinAateltiin hankkia jo pikkuhiljaa hiekkalaatikkoa pihaan kun sellaista ei vielä löydy tontilta, päästään sit kakkuja tekemään. Kiikun asennuskin on jo hyvällä mallilla :happy: Huomaa että kesä tulee, ihanaa!
 
Salme, meillä sama jahtaamisleikki! Toimii niin olkkarin pöydän kuin yläkerran savupiipunkin ympäri. :) Kukkuu-leikit on edelleen huippuja ja ota-anna-leikkikin on opittu. Monesti esine annetaan siksi, että äiti saisi maistaa tai laittaa sen päähänsä. Monta kertaa tyttö on ottanut pyykinkuivaustelineestä alushousut, laittanut ne päähän ja sanonut "hattu!" Siinä on naurussa pitelemistä! :D

Jeee! Meillä tehtiin tänään ekaa kertaa kakka pottaan!!
 
Onko muut vieläkin ihan tosi herkillä? Mä nimittäin oon! Kauhee itkupillittäjä :sad010
Tänään oon herkistynyt, kun huomasin, että on ilmestynyt Laskettu aika 2017 -ryhmä jo tuonne! Meidän omat rupee oleen jo niin isoja, kun nyt jo lasketut ajat menee tuonne asti :sad015
Sitten äsken itkin, kun telkkarista tuli mainos, missä oli vauva! Joku asuntokauppamainos...
Enkä oo edes raskaana! :woot: Mutta ihan sellainen olo tuon herkkyyden puolesta...
 
Siis mikähän se biisi on kun soi radiossa ja mieslaulaja laulaa jotakin vastasyntyneestä.. Mulla nousee aina pala kurkkuun kun kuulen sen kohdan.. Yhyy :D Että kyllä välillä täälläkin nousee tippa linssiin millon mistäkin!
 
Mä oli juuri kirjoittamassa, että täällä ei kyllä herkistä mikään, mutta... Jostain ihan kummasta kätköstä tähän tietokonepöydälle oli ilmestynyt esikoisen vaaleansininen nilkkatunniste synnäriltä. Väliaikainen henkilötunnus, sukunimi, poika. Ja niiiin pieni nilkanympärys. Voi nyyh.

Nyt kyllä alkaa tuo pikkuinenkin tuntua jo enemmän taaperolta kuin vauvalta. Tyttö nousee seisomaan ihan kaikkia pintoja vasten. Kätevästi seisoo vessan ovea vasten, kun joku on siellä käymässä, ja telkeää oven... Tiskikoneen ja hellan napit ja nupit kiinnostavat ja jos johonkin ei yletä seisten, aina voi nousta varpaille. Meillä on kyllä lapsilukko liedessä, mutta mietin liesisuojuksen hankkimista, ettei vaan kattiloita saisi vahingossa vedettyä alas. Tyttö alkaa olla niin pitkä, että yllättävän korkealle pian ylettyy varsinkin varvistaen.
 
Meillä on tullut kaupassa käynnistä aivan kauheeta :D tyttö ei viihdy ostoskärryissä vaan haluaa itse kävellä. Kun annan kävellä, niin repii kaikki tavarat pois hyllyistä. Jos kiellän ja nostan kärryihin, niin huuto on jotain aivan järkyttävää. Tytöllä on niin kova oma tahto, että ollaan vielä pulassa joskus :D huh huh.
 
Hellis, on ihanaa olla herkkä. :Heartred Mulla välillä tulee vielä vauvajutuista herkistymistä, mutta ei kovin usein. Toisaalta herkistyn normaalistikin niin helposti, että jollekin se olisi jo epänormaalia. :D

Joo! Pesukoneiden nupit ja napit on vastustamattomia. Yhtenä päivänä tyllerö otti kiinni matkasuöttötuolin yläreunasta ja roikkuikin kohta siinä käsien varassa jalat heiluen... Tuli mammalle kiire nappaamaan tyttö syliin, ennen kuin olisi päästänyt irti ja muksauttanut itsensä pahemmin. Meillä on vasta paremmin (eli ilman aikuisen jarrutusta) opittu kävelemään Brion kärryjä työntäen. Käsistä pitäen ei suostu edelleenkään kävelemään.
 
Yllättävän vähän olen viime aikoina herkistellyt, mutta just radiosta jotkut biisit saa herkistelemään varsinkin jos itse laulelee mukana. Juurikin "katsetta ja viisautta vastasyntyneen" niin ääni särkyy tuohon kohtaan joka kerta. Samuli Edelmannin Tähtipölyä on toinen joka itkettää, kun äiti ottaa rinnoilleen lapsen vastasyntyneen.... Nyyh! Näitten lasten jotkut väläykset pistää herkistämään. Minä olen miettinyt, etten ekan synnytyksen jälkeen oikeastaan palannut "normaaliin", vaan jäin jotenkin vähän herkemmäksi kuin aiemmin. Mutta eihän se huono juttu ole. :)
 
Takaisin
Top