Huhtikuun höpinät

Mekin ollaan lähdössä vappuaattona kahdeksi viikoksi Madeiraan. Ootan jo innoissaan, mutta just mietin onko jotain erityistä mitä pitäs ottaa huomioon / ottaa mukaan..? Neuvolasta en just saanut mitään vinkkejä. Just syömisten kanssa varmaan on vielä tarkempi...
 
Me oltiin pari viikkoa sitten Gran Canarialla ja ainakin sain neuvolasta ohjeeksi välttää maitotuotteita ja syödä lihat kypsänä. Muuten ihan sama kuin mitä täälläkin olisi... Ja katoin vähän muutenki mitä suuhuni laitoin, tosin oosn kattonut ilman raskauttakin :D
 
Ja mulla oli mukana desnfioivia kosteuspyyhkeitä. Lasten takia myös, niillä sai hyvin pyyhittyä kädet puhtaaksi. Me oltiin kaikki terveenä koko reissu, ei saatu mitään vatsapöpöjä. Lennolla mulla oli tukisukat ja pari kertaa nousin jalottelemaan ja istuessa pyörittelin nilkkoja.
 
Miks pitää välttää maitotuotteita? Oon kuukauden päästä lähdössä Maltalle ja haaveilen jo isoista jäätelöannoksista :D
 
Miks pitää välttää maitotuotteita? Oon kuukauden päästä lähdössä Maltalle ja haaveilen jo isoista jäätelöannoksista :D

Listerian takia, maidot ei välttämättä ole pastoroituja. Ja ilman raskauttakin pitäisi välttää niitä "jäätelökiskan" jäätelöpalloja. Niistä saa aika herkästi vatsapöpöjä koska se kauha saattaa lillua koko päivän vesiastiassa jossa on käytettävissä hanavettä. Hanavesi taas usein on juomakelvotonta.
Ja majoneesit on myös se mistä aika usein saa istua vessassa.
Toki jos haluaa lomastaan osan istua vessassa vatsakipeänä niin mikäs siinä sitten :D Listeria tosin voi olla vaarallinen sikiölle, samoin toksoplasnoosi jonka voi saada raa'asta lihasta ja likaisista kasviksista.
Vaikka en kauhean tarkka ja hysteerinen ookkaan näiden asioiden kanssa niin kyllä mä ulkomailla katson vähän tarkemmin mistä ja mitä syön. Hygienia kun ei kaikkialla ole samanlaista kuin meillä...
 
Aivan joo! Kyllä mä oon pehmeitä juustoja sun muuta vältellyt mut en vaa tajunnut yhdistää listeriaa jäätelöön :D :D en vissii ollutkaan ajatellut asiaa niin paljon.. muuta kun sitä jäätelöä :wink
 
Täällä taas sairasloma jatkuu.. eilen olin aamuvuoron töissä, pienestäkin rasituksesta tuli harkkareita ja kun ei pystyn kesken työpäivän lepäilemään, niin kohdunsuullakin alkoi taas nipistellä. Tk lääkäri kirjoitti nyt viikon saikkua ja ma laittoi ajan gynelle, että tarkistetaan kohdunsuun tilanne.
Ei meinannut lääkäri saada dopplerilla sykkeitä kuulumaan kun pieni aina karkasi kun löytyi syke hetkeksi. Kokoajan tuntuu olevan pieni liikenteessä. Saa nähdä millainen vauhtihirmu on tulossa.
Kesäloma asiatkin saatiin tänään jotenkin sovittua. Kaks viikkoa kesäkuun alussa ja kaks viikkoa ennen äippä lomaa. Kaikkia lomapäiviä ei luvannut pitää vaan osa jää säästöön.
 
Eilen oli neuvolassakäynti ja kotiin lähdettiin jotenkin itkun sekaisin tuntein :sorry:
Oma työni on ihan hirveän fyysistä ja tämän viikon alku on ollut todella raskas ja sen seurauksena jäi yhdet yöunetkin ottamatta kun vatsa meni niin kipeäksi ja vihlovaksi että ei enää uni maistunut. Työn touhussa välillä tuli myös vatsa"kramppeja", ja mahaa paineltaessa vasemmalta puolelta löytyikin niin kipeä kohta että :sad001 Loppupäivä eilen meni siihen että tuntui kuin vatsassa olisi ollut vajaa ilmapallo täynnä vettä joka hölskyy ja voi räjähtää milloin vain. Kauhea pelko siitä että onnistuuko tämä sittenkään. Onneksi nyt aamulla jo hieman parempi olo ja vauvan liikkeet tuntuu :Heartred
Huomenna sitten neuvolaan takaisin ja lääkärille tutkittavaksi joka myös kirjoittaa sairaslomaa ajalle x.
Olen aina ollut kauhean huono jäämään sairaslomalle, vaikka olisi oikeasti sattunut jotain pahasti työssä tai ollut esim.kuumeessa.
Onneksi neuvolassa ihana täti jolle voi puhua surut ja murheet ja ymmärsi tilanteen hyvin, että tarvitsen hieman "tuuppausta" sairaslomalle jäämiseen....
Toivotaan vielä että huomenna lääkäri käynnilläkin olisi kaikki hyvin
 
On tämä muisti kyllä jotain aivan käsittämätöntä. Vähän ennen neljää säpsähdin hereille ja muistin, että mulla on tänä aamuna tytön eskarissa kehityskeskustelu. En oo muistanut koko asiaa, niin unihan se karkasi ja nousin täyttämään keskusteluun tarvittavan arviopaperin. No nyt ei saa sitten unta, taitaa olla pitkä päivä tiedossa..
 
Ahven kuullostaa hyvältä! Meillä ei kyllä lapset herätä tai ainakin tosi harvoin. Nytkin kaikki muut vielä nukkuu, mutta mulla uni hävisi jo viiden aikaan..
 
Toi kaks vee herättää joka yö vähintään kerran, jotain ihme vinkumista öisin :wideyed: eipä oo ainakaan tottunut liian hyvään sit ku vauva tulee :grin
 
Mies raksalla ja esikoinen neljättä päivää kuumeessa (joten lääkärikeikka). Eli kotona hölläilyä. Ajattelin alkaa raakata tavaroita muuttoa varten lapsen ollessa unilla, niin saa rauhassa katsoa, mitä muutetaan mukana, mikä kuuluu varastoon ja mikä heitetään kaatikselle.
 
Ruuth, ihanalta kuulostaa, onko siellä jo maa sulanut? ja immelle tsemppiä kuumeisen lapsen kanssa, inhottavaa kun lapsi sairastaa :-(
 
Kuudes työpäivä tälle viikkoa kuudesta varmaan noin neljään..eipä tarvii varmaan muuta suunnitella tälle päivälle :S
 
Takaisin
Top