Huhtikuun höpinät

Mulla on aikoja sitten varattu kampaaja ensi viikolle, enkä todellakaan meinaa sitä perua!! Kemikaaleja saa joka paikasta, enkä meinaa olla ilman esim deodoranttiakaan... Eikä mun päähän mitään radikaalia tule muutenkaan, joten useampi kk pärjään tällä värjäyksellä. Jos pari-kolme kertaa tarvii värjätä raskausaikana. Toki jos pystyy välttämään tai ei ole pakko värjätä/käyttää imeytyviä kemikaaleja, niin hyväksihän se on niin äidille kuin sikiöllekin. En ole ainakaan löytänyt hiusvärien käyttöohjeista estettä raskauden ajan värjäyksestä. Voin tarkastaa vielä huomenna... Jos muistan.
 
Olis kiva jos Anskulainen muistaisit kysäistä :) mulla on väri tällä hetkellä punainen ja juurikasvu maantien harmaa joten ihan "kiva" yhdistelmä :wink
 
Hussilla on sivuilla juttua aiheesta: http://www.hus.fi/sairaanhoito/sair...tologinen-tietopalvelu/Sivut/Kosmetiikka.aspx

Itse lopetin värjäämisen jo ennen kuin alettiin esikkoa yrittää. Itse en käytä muutenkaan juuri mitään kosmetiikkaa, sillä huolettaa jo normaalisti ympäristön kuormittuminen ja oman kehon kemikaalikuorma. Joillekkin käy silleen, että väri ei tartu tai väristä ei tule tasaista raskausaikana. Jos nyt kerran pari värjää, niin ei se varmaan maailmaa kaada. Vakavampaa on esim tupakointi raskaus aikana. Siinä sikiö ihan oikeesti kärsii ja just syntyy ennen aikaisena&pieni kokoisena:sad001
 
Palmikko, kiva kuulla että muitakin samassa tilanteessa. Nyt yritän jättää tän ajatuksen ja stressin ainakin hetkeksi ja odottaa ajan kulumista.
 
Katsoin tänään Schwarzkopfin Igora-värisarjan ja kotimaisen KC:n käyttöohjeet ja varoituksia/rajoituksia/kieltoja ei ollut kuin alle 16 vuotiaille. Toki silti kannattaa jokaisen itsekseen miettiä saamaansa kemikaalikuormaa kokonaisuudessaan. :)
 
Mä sain vastauksen ystävältä joka on NEO:ssa töissä :
No siitä on eri mielipiteitä.. kai raidottaa esim vois koska ei osu päänahkaan suoraan. Mutta kun itsekin kyselin niin jokainen tekee niin kuin haluaa[emoji1]
 
Aamuvarhain käyty ultrassa ja sieltä löytyi normaalikokoinen alkio/sikiö (lääkäri kutsui sikiöksi?!) ja sydän löi myöskin normaaliin tahtiin! :smiley-bounce012
En voi jotenkin uskoa tätä todeksi!:Heartpink:Heartpink:Heartpink

Antaa pikkaisen mielenrauhaa vaikka realiteetit pitää tottakai pitää mielessä. Lääkäri sanoi että hyvältä näyttää. Ja "vähintään 90% todennäköisyys että menee loppuun asti". Sanoi kuitenkin että kun meillä on ollut epäonnea matkassa, niin katsotaan mielenrauhan takia uudestaan ultra 2vk päästä.
Tänään 6+6 ja olin osannut laskea lasketun ajankin oikein eli 1.12!
 
:cat:Ihania uutisia. Itse en vielä uskaltanu edes neuvolaan soitella, kun täytyy sulatella ja varmistaa alkuviikosta et onko tosiaan plussa.. Miehelle pitäis varmaan kertoa kans mut en kehdannu kesken työpäivän ilmotella, ettei häntä ala ahdistaa :D

Lopetin hiustenvärjäyksen esikoisen raskausaikana plussattuani. En oo sen jälkeen värjänny, kun halunnu välttää kemikaalialtistusta ja riskiä pahempiin allergioihin. Mulle tullu monesta kosmetiikasta allergisiaoireita niin sen vuoks nykyään enempi hippeilen ja meen luomuna ilman meikkii tms :-D
 
Voiko tän raskauden takia olla näin väsynyt[emoji15] kokoajan väsyttää ja on nälkä mutta siltiki etova olo
 
Nika: Kuulostaa kovin tutulta!

Oon myös vollottanu taas tänään tosi yllättäville jutuille. Esimerkiks luin juttua siitä saksalaisen jalkapallojoukkueen bussiin viikolla tehdystä pommi-iskusta. Yllättäen mua ei se isku itkettäny, mutta vierasjoukkueen fanien osottama empatia sai kyyneleet virtaamaan ihan solkenaan. :rolleyes:
 
Mä en omille asiakkaille suosittele esim. vaalennusvärejä raskaana ollessa. Ei varmasti haittaa jos silloin tällöin värjäätte. :) Eikä siitä ole virallista ohjeistusta. Ei suositella ekalla kolmanneksella eikä viimeisellä. Ite värjäsin kerran viime raskaudessa, mutta se on kun olin töissä ja altistuin väreille päivittäin. Halusin edes vähän pienentää kemikaalikuormaa.
 
Muokattu viimeksi:
Mä oon menossa ens viikolla kampaajalle ja aattelin vaalentaa hiuksia.. En kuitenkaan värjää tyveä ja koitan sillä tavoin välttää edes vähän mahdollisia haittoja, kun väriaine ei koske ihoon. Onkohan se ihan ok tässä vaiheessa raskautta, kun viikkoja on värjäyksen aikaan 7+6 ? Jostain luin, että raidoittaminen sopii raskaana oleville.

Toinen asia on sitten volyymiripset. Otin ensimmäiset alkuvuodesta ja oon rakastunut. Nyt varmaan pitää luopua niistäkin. Onko jollain näkemystä tästä asiasta?

Ens viikon keskiviikkona neuvola. Pääsee kysymään paljon kysymyksiä. Pitäs varmaan joku lista tehdä. :D
 
Periatteessa ripsissä ei ongelmaa... vähän kaikessa on se riski että raskaana herkistyy ja allergisoituu helpommin
 
Mä oon menossa ens viikolla kampaajalle ja aattelin vaalentaa hiuksia.. En kuitenkaan värjää tyveä ja koitan sillä tavoin välttää edes vähän mahdollisia haittoja, kun väriaine ei koske ihoon. Onkohan se ihan ok tässä vaiheessa raskautta, kun viikkoja on värjäyksen aikaan 7+6 ? Jostain luin, että raidoittaminen sopii raskaana oleville.

Toinen asia on sitten volyymiripset. Otin ensimmäiset alkuvuodesta ja oon rakastunut. Nyt varmaan pitää luopua niistäkin. Onko jollain näkemystä tästä asiasta?

Ens viikon keskiviikkona neuvola. Pääsee kysymään paljon kysymyksiä. Pitäs varmaan joku lista tehdä. :D
Ripset on ok, onhan noita ripsiteknikoita raskaanakin ja moni raskaana oleva asiakas on ottanut ripsipidennyksiä. Hiustenvärjäystähän ei suositella, on sanottu kemikaalien menevän verenkiertoon. Jos siis aikoisi tyven värjätä, mutta raidoitus on ok. :)
 
Mulla ripset ollut nyt kahden vuoden tauon jälkeen 1 kk ja peruutin huomisen huoltoajan eli annan tippua pois. Kutittaa (ja turvottaa) silmiä ihan helkutisti ja nyt kun ei saa mitään lääkkeitä siihen ottaa niin totesin, että ei ole tällä hetkellä sen arvoiset.
 
Takaisin
Top