Huhtikuun höpinät

Tänää oli kyllä iha huippu päivä, likka kaverit tuli tekee meille voileipäkakkua, huomenna meikäläisellä on synttärit nii sen takia :-) ei iha perinteine synttärikakku! :-D huomenna ajattelin sitten rientoihin lähteä pitkän harkinnan jälkeen :-)
Onneks on pitkä loma nyt miehellä, niin mies pääsee auttamaan mua ja siskoa kanalan rakentamisessa, noh enemmänki putkien katkomisessa ja johto töissä :-) on onni että mies on sähkömies!
Soittelin ryhmänohjaajallekkin tänään, että voinko tehdä opin näytetyön tästä kanala rojektista, onneks se passas :)

Siskon kanssa piti vain käydä kyselemässä eristeitä, hupsista vaan! Peräkärrylline tavaraa! :-D
 

Liitteet

  • 1427908901074.jpg
    1427908901074.jpg
    40.7 KB · Katsottu: 29
Idapa, meinasitko ihan nuorikkoja ottaa vai aikasia silkkikanoja? :) Mun äitillä on 4 maatiaiskanaa ja yks kukko, tipujaki siunautu keinohautomolla 4 ja yhdellä kanalla myös 4, pääsiäistipuja siis :) 1 kana sai syksyllä surmansa ku haukka oli ängenny kanahäkkiin ja tappo sen, ja kukko sai myös aika pahaa osumaa kun puolusti akkojasa, selvisi kukko kuitenki..
 
Nuorikkoja, vanahin oli 1,5v ja nuorin tais olla 7kk. Ei luvut pysy päässä hyvin :D me ollaan kans mietitty niitä tyrnäväläisiä, mutta ehkä myöhemmin hommaillaan niitä, tietysti omaan paikkaan. Kehtoo kuitenkaa sekottaa :D
Myöki haluttas tipusia, mutta ne kaikki on sukulaisia toisilleen, niin pitäis hommata sitte uus silkkikana, että voijaan toteuttaa haave :)

Uhhuh, inhottavia nuo elukat kun hyökkäilee :sad001 onnes selevis kuitenki kukko!
 
Saako Idapa kysyä, että mitä sä opiskelet? Ei meinaan taida kovin monelle alalle kanalaprojekti passata oppariaiheeksi, mulle tuli ekana mieleen luonnonvara-ala (itte olen maaseutuyrittäjän tutkinnon suorittanut) :). Kanat on söpöjä, jos niitten häkkiin ei tarvitse mennä, terveisin lintukammoinen :grin.
 
Huh huh ! Ostoshelvetistä selvitty ! Olipa taas maailmanlopun fiilis :P Itsehän oli kanssa pakko ängetä sekaan kun päätin että leivon (ihan ekaa kertaa elämässäni) appelsiini-mangojuustokakun sunnuntaiksi kun poika täyttää 5 kk ! Löysin ohjeen pilttipiirin fb-sivuilta :D Saas nähdä kuinka onnistuu. Oon kyllä niin tumpelo keittiössä :D
 
Myös täältä hyvää pääsiäistä marrasmammoille ja vaaveille!
Remppa hommia kohti lähti tää poppoo. Täytyy jotenkin sumplia kun ei saatu typylle hoitajaa. Tänään pystytään koko perhe hääräämään, mutta huomenna ei neitin kanssa voida asunnolle mennä kun maalaillaan.
 
Eläintenhoitaja ja suuntaudun tuotantopuolelle :-) eli tulevaisuudessa navettaan sitte töihin ! :-)
No joo, kyllä muaki jännittää se miten ne kanat käyttäytty jne. En oo ikinä kanojen kanssa ollu tekemisissä :D

Niin ja pääsiäistä teillekkin ! :)
 
Hyvää pääsiäistä vaan!! Vaijan (mun isän isän) synttäreitä juhlittiin tänään, 13 aikuista ja 6 lasta. Olihan hulinaa :D mutta hyvin pienikin jaksoi menossa mukana kun välillä kävi hetken sivussa rauhoittumassa..
 
Hyvää pääsiäistä kaikille, tämä mamma leipoi nutellakakun ja yrittää olla syömättä kaikkea ennen kuin vieraat tulee :)
 
Siis voi :banghead::angry5:smiley-angry002:smiley-angry016 tällä viikolla ei oo oikein mikään asia mennyt kerralla putkeen. Ja nyt siihen saatiin huipennus. Tällä mammalla silmätulehdus. Eipä oo koskaan ennen ollu. Huomasin alkavat oireet matkalla miehen veljen perheen luo. Eihän täällä mitään päivystystä oo ku tunnin ajon päässä, kotiin kahden tunnin matka ja tänne köröteltiin mun vanhempien luota 6 tuntia tuon pienen kanssa!!!! No, kun nyt vaan en olis tietämättäni tuota pientä kultaa tartuttanut.
 
Voi ei Jonsku :/ ettei ois allergista? Meillä opittiin serkulta 7kk päristämään. Kieltä on näytetty pari viikkoa :D
 
Jonsku jos tulee maitoa, niin laita pari tippaa äidinmaitoa silmään :) lypsä vaikka lusikkaan ja siitä silmään. Äidinmaito on antibakteerista ja voi tuoda ensiavun niin silmä - kuin korvatulehdukseen. :)
 
Stork, kyllä mä luulen että tää on tähän mun kolmatta vai lienee jo neljättä viikkoa jatkuvaan parempiviikko-huonompiviikko mallia olevaan flunssaan liittyvää. Nyt on meinaan tän suhteen taas huonompi viikko.

Ja kiitti vinkistä Justiina, ei olis tullut mieleen omaan kroppaan hyödyntää tota äidinmaitoa. Aamulla sitä viimeksi lypsin pojalle perunan joukkoon :)

Keitetyllä vedellä ja vanulapuilla on onneks saanut pidettyä auki silmän, yöllä ja aamulla oli kyllä ummessa. Mutta sitkeästi yritän tiistaihin pärjätä, onneks yksityiselle sai netistä varattua ajan ni voi olla varma että sitten saa hoitoa...
 
Kannattaa kokeilla Jonsku, imetyksen tuki sivuilta olen tämän oppinut ja käytin omaan särkevään korvaani, mielestäni puudutti. :) lypsin puhtaaseen lasiin ja lääkeruiskulla pari tippaa laitoin. Toki kannattaa lääkärissä myös käydä, mutta saattaa vähän auttaa. :) sopii yhtälailla tietysti myös lapsen silmiin / korviin.
 
Moi kaikki. Mulla on ihan sikahyvä päivä tänään vaikka illalla oli unille meno raivarit ja yöllä heräiltiin useasti. Tänään on treffit ystävän ja hänen pikkuisensa kanssa. Jee! Ja Pääsiäinenkin oli kiireetön ja nähtiin läheisiä. Mitäs teille muille? Miten meni pääsiäinen?
 
Takaisin
Top