Huhtikuun höpötykset

Moiks!

Mä aloin eilen yöllä klo. 00.05 kellottelemaan supistuksia, jotka oli kipeitä, pitkiä ja tuli aika tiheesti. Puol neljä herätin miehen ja sanoin et en uskalla kauan enää katella näitä kotona että lähetään sairaalaan. Sinne mentiin, käyrille pistettiin ja supistuksia piirtyi hyvin voimakkaita osaksi, asteikolla oli siinä 70-80 paikkeilla tiukimmat. No olin tietty et jee, nyt se syntyy!! Mennessä sinne oli kohdunsuun tilanne oli reilu sentti kanavaa ja yhelle sormelle auki. Sitten siirryttiin perhehuoneeseen ja sain peräruiskeenkin jopa. No sit lähettiin käppäilee pitkin sairaalan käytäviä ja kateltiin ikkunasta kuinka päivä valkeni... Supistuksia tuli edelleen. Aamuvuoron kätilö tuli sitten kattomaan kohdunsuun tilanteen puol kasin pintaan ja se sano että kahdelle sormelle auki ja ihan vaan pikkuinen reuna enää kanavaa, taas että jee, edistystä! Sit mua alko väsyttää ihan sairaasti kun en ollut nukkunut koko yönä ja se kätilö toi mulle kipupiikin jonka iski persuksiin ja lähti. Meni viis minuuttia niin tuli ihan tajuttoman huono olo. Äkkiä ylös ja yrjölle, koko vatsalaukun sisältö tuli ylös! Johtukohan lääkkeestä, who knows. Mutta sen jälkeen kun sänkyyn tulin takas, supistukset koveni. Torkahtelin siinä parin tunnin ajan ja sit heräsin ja tajusin et ei helvetti, en ollut tuntiin tuntenut supistusta!! Nouuu.. No sit tunsin taas, mut ihan hirmu laimean ja kohta tuli kätilö ottaa taas käyriä. Siihen piirty pari laimeeta supistusta ja toivo synnytyksestä alko hiipua ja mieskin siinä oli että lähetäänkö kotiin oottelee.. Olin heti vastaan et helvetti minen lähe täältä ilman vauvaa. :) Siinä kulutettiin pari tuntia kävellen ympäriämpäri ja iltavuoron kätilö, mikä oli aivan ihana tapaus!!!!, tuli lääkärin kans tutkimaan tilanteen ja lääkäri totes että kahdelle sormelle auki ja vajaa sentti reunaa jäljellä. Luotan siihen lekurin arvioon enemmän kuin sen aamuvuoron kätilön arvioon. Ja niin yhdessä päätettiin että lähetään kotiin ottaa vähän lisää vauhtia tähän touhuun. Lääkäri käski pysyä liikkeessä paljon ja kätilö käski harrastamaan seksiä :) Ja sain ohjeen että jos mulla menis vedet kotona, pitäs tilata ambulanssi ja istua koko matka. Ettei tuu työntämisen tarvetta. Ja sano että tuu sairaalaan kun supparit tulee 5 minuutin välein. Noh, tässä sitä nyt ootellaan taas.. Supistukset ei oo kokonaan loppunut missään vaiheessa, edelleenkin niitä tulee :) Että voihan se olla että piakkoin on lähtö. OIKEA lähtö ;)

Ja Cava, mä en voi muuta ku nauraa tälle mun tilanteelle :D Täällä mä kärvistelen viimeisten joukossa vaikka eka olin synnyttämässä ensimmäisten joukossa :) On tää piruvie sitkee vauva, mielenkiinnolla odotan hänen tapaamistaan :DD
 
Mä olin ihan varma, että enkuli85:lla ja Reetta80:lla on jo kääröt sylissä :) mutta ilmeisesti nämä loppupään vauvat antavat odottaa itseään!

Täällä ei mitään uutta synnytysrintamalla... koko päivän supistellut kivuttomasti, mutta eipä muuta... ei mitään näköhavaintoja kuulusta limatulpasta tai muustakaan... noh, korkeintaan reilu viikko, niin josko sitten. Täällä ei kuulema anneta mennä kuin 10pv yli (nyt 40+2). Huomenna olisi kyllä hyvä päivä syntyä, muistaisi ainakin mitä merkittävää maailmalla tapahtui :) 

Ainut hyvä puoli tässä pitkälle menneessä odotuksessa on se, että ikkunat on pesty ja piha harvavoitu :) kahden pienen kanssa olisi voinut jäädä myöhemmälle...  

Mulla on enkuli85 varmaan samat fiilikset, jo helmikuun alusta asti ollut varpaillaan, ettei vaan liian aikaisin synny ja nyt sitten saakin odotella oikein kunnolla.... 

Kipeitä supistuksia (tai ainakin "oikeita") kaikille toivotellen....
 
Ei taida meidän Ipana tuntea vielä kalenteria... Tänään 40+0 täynnä eikä merkkejä ulostulosta. Pyhitänpäs siis tämän päivän kuninkaallisille häille emoticon !
 
Kävin aamulla neuvolassa ja vihdoinkin pää on kiinittynyt! Muuten olo mitä mainioin. Eilen illalla taas supisteli kaheksasta tuonne puolelle öin ja sit ne loppu, terkkari sano et kyllä viikonlopun aikana pitäs syntyä mut varattiin aika vielä maanantai aamulle. Vielä me kaikki keritään huhtikuun puolella synnyttämään
 
Mä kans viime yönä luulin, että päästään lähölle, kun alkoi napakasti supistella n. 15-20 min välein, mutta sitten olin taas nukahtanut... eli se siitä! Tänään on sitten ollut ihan voimaton olo ja kurkku vähän kipeenä Pikku lenkillä ja ulkoilemassa yritin esikoisen kanssa käydä, niin tuntui, että jalat pettää alta... nyt ei kyllä olisi edes voimia synnyttämään lähtäkään. Ihana saada vielä flunssa tähän päälle, kun ei muuten tukala olo olisi... 

Nyt siis rv 40+3.... 
 
Vois tännekin kirjoitella kuulumisia vähän. Vauva on nyt 10 päivää vanha ja hyvin on meillä mennyt. Heräilee yöllä n. 2-3 tunnin välein.Eilen kävi neuvola täti kylässä ja pojalle oli tullu viikossa painoa 410g! :D Että hyvin on oma maito riittänyt. Syö kyllä ihan hirveesti. Mulla on lähteny jo kaikki raskauskilot mitä tulikin (16kg). Oli kyllä aika yllätys että ne lähti näinkin nopeesti.
Kyllä taitaa enkuli ja reetta poksahtaa nyt vapun aikoihin. :) Tsemppiä teille!!
 
outi222:  Meillä menee kutakuinkin samalla lailla, eli 2-3 tunnin välein heräilee syömään, ilta-aikaan pitää kyllä melkoset imumaratoonit, ½-1 tunnin välein tissillä roikkuu kunnes nukahtaa yöunille ja nukkuu eka unet 3-4 tuntia :D Meillä oli painoa tullu viikossa 150g, eli päivää kohden reilu 20g, mikä on kuulema hyvä.
Mut noista raskauskiloista, niin minä olin kans ihan ihmeissäni miten nopeesti ne sit lähti, laitokselta kun kotiuduttiin, niin jäljellä oli enää 1kg ja nyt, 2 viikkoa synnytyksen jälkeen, on paino pudonnu jo 4kg vielä siitä, mitä painoin eka neuvolakäynnillä viime syksynä. Että vissiin se sit pitää paikkaansa että imetys kuluttaa aika mukavasti :)
 
Onnittelut poikavauvoista Leijonalle ja Kipaselle emoticon !
Kiva kuulla outi222 ja Jolane että kilot karisee nopeasti. Se ois minunkin tavoite, luulen että mulle on jotain 17 kiloa tullut kaikkineen, joten kyllä siinä riittää pudotettavaa. Osa on onneksi turvotusta eikä pelkkää läskiä...

 
Mulla oli myös aika paljon turvotusta loppuraskaudessa. Sormissa ja jaloissa. Ja nyt tuntuu jalatkin niin pieniltä,kun on turvotus hävinnyt. :) Eikä enää närästä, eikä kramppaa jalkoja. :)
Piti ihan tänään kokeilla, meneekö korkkarit jalkaan, ja menihän ne! Huomenna sitten vapun viettoon vanhempien luokse vauvan ja miehen kanssa. :) Onneks on hyvää säätäkin lupaillut.
 
Onkohan enkuli ja reetta jo vauvanhaku -matkalla? Ei taida meitä enää montaa olla, jotka eivät ole vielä poksuneet...?

Napakasti taas supistelee, mutta arvatenkin kun nukkumaan menee, niin loppuvat. Ei jaksa edes kellotella enään, kun varmaan sen kymmenen kertaa on turhaan tullut aikoja ylös pistettyä. Jos vielä tunnin päästä jatkuu, niin ehkä sitten...

 
Edelleen kotona, eilen ei sitten tullu yhtään supistusta illalla. Oliskohan tyyntä myrskyn edellä..... Yöllä heräsin neljän maissa yhteen napakkaan supistukseen mut siihen se jäi. Taitaa tää baby tulla vasta toukokuun puolella, tai onhan tässä aikaa vielä 13 tuntia.
 
Limatulppaa irtoillut eilen ja tänään, supistuksia harvakseltaan, ja maha selvästi laskeutunut! Toivoa siis on, että tämä täältä tulee ulos joku päivä...
Mutta luulen, että täälläkin mennään toukokuun puolelle!

Hauskaa vappua kaikille!!!
 
Mulla on 14 raskauskilosta lähtenyt tähän mennessä (kymmenessä päivässä) puolet. Turvotusta ei ollut juuri lainkaan... Että aika paksusti voidaan vielä. Mulla on muuten samat vatsakivut jatkuneet vielä synnytyksen jälkeenkin kuin mitä oli loppuraskaudesta. Siis kävellessä sattuu tuonne alavatsan alueelle. Ilmeisesti ne on nuo venyneet lihakset. Näin ne ainakin sairaalassa epäilivät. Kohtu kuitenkin oli neljässä päivässä supistunut lähes entiselleen, lääkäri oikein ihmetteli, että mihinkä se on hävinnyt :) Parin viikon päästä ajattelin mennä kokeilemaan tanssituntia.. Ens viikolla meen vaan esittelemään käärön, mut sitä seuraavalla ajattelin jättää vauvan miehen hoitoon. 
Tsemppiä viimeisille odottajille ja iloista vappua (vaikkakin ainakin meillä aika maidonhajuista) kaikille!
 
Laskettu aika tänään ja ei mitään ihmeitä oo tapahtunu. Eilen yöllä joskus 4 aikaan supisteli kivuliaasti jopa 15 minuutin välein tunnin ajan ainakin, mut tietty sitten sain kuin sainkin unen päästä kiinni! :( Aamulla eikä nyt päivällä oo ollu mitään ihmeellisiä tuntemuksia kun harkkari suppareita. emoticon Tyhmää mie haluaisin jo synnyttämään! Nooh, jos ens yönä tai jo tänään illalla alkais jotain lupaavampaa tapahtumaan! emoticon (Ainahan saa toivoa!) :D
 
Takaisin
Top