Huhtikuun hölinät

Kyllähän varmasti monelle kerrostaloelämä sopii hyvinkin, itse ei vaan kuulu niiin ihmisiin :) Itse sai viettää lapsuuden aivan ihanassa omakotitalossa tosi kivalla asuinalueella ja nyt harmittaa että tämä oma elämä mitä voi lapselleen/lapsilleen tarjota on niin kaukana siitä.. Mutta ehkä joskus.. :grin Tiedä vaikka lotossa voittaisi :hilarious:

Meillä oli etsinnässä lämpimiä kelejä varten jotkut tosi ohuet "tuulihousut" tms.. Sellaiset jotka eivät niinkään lämmitä vaan suojaa sisähousut pölyltä ja lialta. Mummu nähtävästi on sellaiset nyt ostanut ja ensiviikolla saadaan ne.. :) Aiemmin oli jo tytöllä kiva ohut takki.. Ne sitten ulos päälle kun on niin lämmintä.. :) Nyt ollut vielä ohut haalari ja siellä alla sitten ohuita tai paksumpia sisävaatteita sään mukaan.. Tänään oli kyllä hetken tosi lämmintä..
 
Meilläkin on semmoset ulkoverskahousut odottamassa lämpimiä kelejä. Ja kesäksi varmaan ristitään jotkut pöksyt ulkokäyttöön, niin saa sotkea ja rikkoa rauhassa :)
 
Myö ollaa puettu pojalle ulos vielä vk haalari ja kurahousut, tai pelkkä vk haalari. Ei oo toistaseks ollu niin lämmin että vois kevyemmin pukeutuneena ulos lähteä. Pelkät kurahousut sisävaatteiden päällä on aika kevyt vaihtoehto, se seuraavana kun lämpenee. Sit kesäks täälläkii täytyy vähän huonompaa vaatetta ottaa ulkokäyttöön että ei haittaa vaikka menee pilalle. Täytyy varmaan kirpparille lähtee :grin Meillä on vähän liian hienoja vaatteita kaikki kun en tykkää käytettyjä ostaa...
 
Meillä on vielä routa maassa ja luntakin niin ulkoillessa päällä vielä ihan toppapuku ja kurikset. Välikausipuku menis varmaan jo villapuvun kanssa, mutta on tuo maa niin kylmä, etten oo vielä siihen lähteny ja helpompi, ku ei tartte mitään väliasuja toppapuvun kanssa. Lapsilla on tuulipuvut ja sellaiset vuorelliset kangashousut sitten ulkoiluun, kunhan lämpiää ja välikausipukukin liian lämmin. :)
 
Miten muilla vierastaminen? Meillä on nyt taas joku pahempi vaihe. Muskarissakaan ei olisi millään odottanut lattialla edes sitä aikaa, että sain itseltäni ulkovaatteet pois/ takaisin. Jos joku erehtyy tervehtimään, niin itku tulee. Kaupoissa ei halua kävellä, vaan olla vain sylissä/ kärryssä. Edellispäivänä nähdyt isovanhemmat aiheutti "ujo-reaktion" (=pitää minua kaulasta ja painaa pään alas) seuraavana aamuna.
 
Meillä ei tyttö avoimessa päiväkodissa suostunut jäämään millään lattialle juuri tuon omien ulkovaatteiden riisumisen/pukemisen ajaksi ja muutenkin menee melko kauan kun saa itsekin olla joko lattianrajassa tytön kanssa tai kantaa tätä sylissä.. Mutta sitten taas muissa paikoissa ei tuota ongelmaa ole ollut..

Tytöllä taisi/taitaa olla jokin vatsapöpö :confused: Su aamuyöstä yski ja kuulosti räkäiseltä aamulla, mutta päivän mittaan se yskiminen muuttui oksenteluksi.. Oksensi eilisen aikana 4-5 kertaa.. Oli kuumeinen ja apaattinen supoista huolimatta ja nukahti elämänsä ensimmäistä kertaa syliin sohvalla.. Tai niin.. Vauva-ajan jälkeen jolloin nukahti tuttipullolla, mutta yleensä ei paikallaan olevassa sylissä nuku.. :eek: Onneksi sentään söi ja joi melko hyvin, vaikkakaan mikään muu ei kelvannut kuin pusseissa olevat puurot ja smoothiet.. Tänään lounaalla kelpasi muutama lusikallinen ruokaakin ja loppu sitten hedelmäsosetta.. Kuumetta oli vielä aamuyöstä, mutta aamulla oli laskenut jonkin verran. Reippaampi ja enemmän oma itsensä ollut tänään, sen tiesi heti aamusta kun koitti syöttää äidille hiuspinniä ja kikatti päälle :grin Toivottavasti nyt kuume ei nouse uudelleen ja olisi paranemaan päin.. Tiedä sitten onko saanut jonkin pöpön esim kaupassa vai tuliko lauantai aamulla jotakin ylimääräistä mukaan kun oltiin tytön kanssa ulkoilemassa lähimetsässä jossa kyllä liikkuu sitten kaikki alueen koiranulkoiluttajatkin ja rusakot yms..
 
Ku tietäiskin mikä pöpö meilläkin jyllää.
Eka oli poika kuumeessa, viikko sit, meni nopeesti ohi, käytiin ulkona ja kavereillakin. Sit alko räkäisyys ja yskä. Nuha myös mulla. Sit mä olin pe ja la kamalassa kuumeessa. Vieläkin olen tosi tukkoinen, poika myös. Ja kaiken päälle, miehelle iski joku vatsaflunssa yöllä.
Onneks oma olo on jo vähä parempi, et jaksaa vahtii poikaa, ku muuten oltais oltu aika pulassa. :sad001
No, sovittiin miehen kans, et tää oli viimenen kerta, ku ollaa yhtäaikaa kipeit. :D
 
Nyt on pakko kysellä ihan mielenkiinnosta että kun teillä alkoi menkat uudelleen synnytyksen jälkeen niin olivatko miten pitkään epäsäännölliset? Mua ihmetyttää nämä kuukautiset kun ennen raskautta kierto heitti pari päivää joskus eteenpäin,mutta nyt on tammikuusta asti saattanu alkaa jopa viikkoa aiemmin kuin olisi tarkoitus ja ilman mtn kipuja niin kuin ennen.. Ei siis ennen raskautta ole koskaan alkanut oletettua aikaisempaan ja nyt jo monesti alkaneet ihan ihme aikaan.. Mulla alko kk uudestaan siis vasta marraskuussa,eli nyt 6. Sen jälkeen. Luulin että ennen oli epäsäännölliset,mutta nyt ne vasta ovatkin. :S
 
Emma, mulla kierto tasaantui oikeastaan heti niiden alettua. Mullakin kierto käynnistyi marraskuussa ja oli alkuun 31 päivää ehkä pari kiertoa ja sitten tasaantui 33:een, joka oli aika tavallinen kierron pituus ennen raskautta. Itseasiassa mulla on nyt ollut tasaisempi kierto, kun ennen raskautta. Mutta jokainen kroppahan on yksilöllinen ja hormoonit tekee kaikenlaista.
 
Sepä se kun kaks ekaa kktta oli normaalit ja sit meni aivan sekaisin tammikuussa,alkoi vuoto yli vkn etuajassa.. :S
 
Imetitkö vielä emma? Mulla käynnistyi kierto helmikuun lopussa. Kierto ollu n. 33 päivää. Ennen oli se 28. Imetyksen loputtua saattaa viedä puolisenkin vuotta että kierto tasoittuu kuoppiinsa. Mulla tosiaan ollut vasta kahdet menkoiksi luokiteltavat niin en osaa sanoa onko tasoittunut :) ekat oli varsin niukat, toiset runsaammat.
 
Huhhuh sentään mikä yö! Heräsin aamuyöstä siihen kun poika oksenti. Tätä jatkui tunnin ajan ja nyt on kaikki vuodevaatteet pesussa. Vaipasta löytyi aamulla limainen uloste ja hieman kirkasta verta. Pitää seurailla meneekö ohitse. Nyt poika oma normaali itsensä :)
 
Imetyksen olen lopettanut jo viime syksynä. Kahdet ekat kk tuli suht säännöllisesti kipujen kanssa, nyt ei mtn varoitusta edes että olisi alkamassa..
 
Voi sentään Kotimama teidän pientä. :oops: Toivottavasti vointi siellä kohenee pian!
 
Tsemppiä kotimama :Heartred mulla on ainakin kuukautiset vielä ihan sekasin, mutta imetänki vielä aika paljon

Onko muilla imettäjillä paino noussut kuukautisten alkamisen jälkeen? Mun paino on puolessa vuodessa 5kiloa ja oon aika järkyttynyt.. :P Ja kun syön ihan oikeasti terveellisesti ja vaan kerran viikossa herkkuja. Nyt pohdin, että voiko hormoonit aiheuttaa tämmöstä.

Meillä todettiin pojalla sunnuntaina korvatulehdus (oireeton) ja sai 5pv. antibioottikuurin. Lääkäriin mentiin kun yskä yltyi taas, noh jospa toi pöpö kohta ois selätetty..
 
Mulla nousi nibaba 4kg ja olo järkytys :D liikun paljon eikö oo paino tippunut yhtään tässä kevättalven aikana.taisin johonkin ketjuun siitä joskus täällä kirjoittaakin.

Hieman pelotti tuo veri pojan vaipassa mutta loogisin selitys lienee suolen ärtyminen. Jos vielä jatkuu niin mennään sitten lääkäriin. Reipas poika nyt kyllä ollut :)
 
No mä käyn kanssa päivittäin 1-2lenkkiä 3-4km ja teen lihaksia kotona +imetän+syön terveellisestin ja herkuttelen vähän. Tuntuu oikeesti ihan hullulta :D Oli pikkasen masentuneet fiiöikset vaa'alla käynnin jälkeen, kun painaa nyt kilon vähemmän, kuin viikko synnytyksen jälkeen... Oon koittanu keventää syömistä, mut tuntuu että koko ajan on hirvee nälkä ja sitten kärtytyttää :sad001 Noh kai tää tästä :P
 
Millaisia vatsapöpöjä teidän pienillä ollut? Mitä olette tuputtaneet kun ei meinaa mikään maistua?

Viime yönä poika tosiaan oksenteli tunnin ajan (x3) ja aamulla löysät housussa. Nyt päivän ollut ok ja kevyitä/helppoja ruokia syöty. Huomasin kumminkin ettei ruoka ja juoma maistu entiseen malliin. Illalla oli puklannut ja iltapalaa meni vähän. Nestemäistä velliä annoin onneksi kun ei suostunut nyt illalla edes rinnalle :sad001 ei vaan kelvannut. Huolihan siitä tuli.. Pitää käydä vielä illalla hakemassa smoothie pusseja huomisen varalle.

Pojan suuhun tsekkasin ja alaposkihampaat on osittain puhjennut ja ien tosi aran näköinen. Ne voisi kyllä tehdä myös huonoa oloa, kuola valunut pitkin päivää. (pahoinvointikin toki aiheuttaa syljen runsastumista muttakun poika ollut hyvällä tuulella -ei pahoinvoiva muuten)
 
Pienin säästyi ainakin toistaiseksi mahataudilta. No hieman vetelää kakka oli kyllä tässä viime viikolla. 3-vuotias oksensi kerran, kävi päivän hoidossaki ennen kuin 3 vrk:n päästä oksensi taas kerran. Sama itellä eli päivän verran voin huonosti ja kerran oksensin. Kuumetta ei kellään. Lapset söivät jotain ja joivat hyvin. Osmosalia meillä varalta aina kaapissa, mutta en nyt joutunut antamaan sitä.
 
Mulla paino oli palautunut silloin jälkitarkastuksessa samalle tasolle kuin ennen synnytystä, mutta lihaksiaan oli paljon vähemmän. Ennen raskautumista (imetys loppui 3 kk kohdalla) paino oli sitten noussut ja ekassa neuvolassa painoa oli 4 kg enemmän kuin jälkitarkastuksessa :eek:

Nyt paino on puolisen kiloa alle ton neuvolan aloituspainon, synnytyksestä 2,5 viikkoa. Kunhan 6 viikkoa mennyt synnytyksestä ja olo hyvä, aloitan kunnon hikiliikunnan.
 
Takaisin
Top