Huhtikuu ´12 - melkein kesä!

Moi Maarinen!!! :-) Keikkamamma siellä... ;-)

Just kun ehdin valittaa välikausihaalarista, niin anoppi kurvasi pihaan ja toi tytölle haalarin. Pitipäs sattua! Nätin oli valinnut ja saanut vielä puoleen hintaan. :-)

Maarinen, sulla aina sattuu hyvä tuuri noiden kirppareiden kanssa, kun tunnut sieltä löytävän. Minä löysin tytölle kirpparilta syksyksi lähes uudenveroisen haalarin 5,5 €:lla, mutta se on sellainen paksumpi versio. Ohuempia ei ole juuri ollut tarjolla. Ja mulla on nyt vaan sellainen periaate, että käytetyn haalarin pitää olla käytetyn hintainenkin, eikä mitään 40 euroa. ;-)

 
Moikkelis

Aamu alkoi mukavasti ja pääsin vielä lenkillekin, hurraa! Valolta jäi nyt aamu-ulkoilut tekemättä, mutta ollaan iltapäivällä senkin edestä sitten.

Tuossa mietin, että toivottavasti ei ole kellekään jäänyt sellaista kuvaa, että meillä pelkästään otetaan yhteen tuon pikkuipanan kanssa :) On meillä kivaakin. Itsestä välillä, tai aika usein nykyään, tuntuu siltä, että monista asioista saa vääntää ja ihan hirveästi. Lounaalla Valo päättii kipata lusikallisen ruokaa lattialle, mikä oli olevinaan tosi hyvä vitsi. Ei naurattanut. Nostin Valon pois pöydästä ja motkotin asiasta. Siitä se lähti. Sitten sellainen tilanne, että mitä te tekisitte, kun lapsi ei antaisi puhua toisten aikuisten kanssa? Minä jatkan jutteluani ja jossain vaiheessa sanon Valolle, että äiti juttelee nyt, kohta tulen, odota hetki, leiki vaikka. Jos siis mitään hätää ei ole. Kotona tuo vaan usein tekee sen, että alkaa huutamaan tai tekemään jollain lailla kiusaa, että saisi keskustelun katkaistuksi. Puuh! Kyllä lapsi vaan osaa testata, että mitä aikuiset hyväksyvät.

Lukiko kukaan tuon vau:n etusivun jutun jostain saksalaisesta ammattikasvattaja-kirjailijasta? Joka on sitä mieltä, että on huonotapaisia lapsia on ihan ongelmaksi asti? Omalla työkokemuksellani voin osan hänen mielipiteistään allekirjoittaakin.

Sannan lahjaongelma lienee jo ratkaistu omilla hyvillä ideoilla ja Maarisen loistavilla lisäyksillä. Tiedänpä mistä kysellä, kun täytyy itse miettiä lahjaa seuraavan kerran.
 Itseasiassa toukokuussa olisi meidän hääpäivä :)

Vau Maarinen, sitä on oltu ihan ihmisten ilmoilla ja vielä tienattu rahaakin! En minäkään jaksaisi enää yötä myöten riekkua, ikä painaa. Mites Venla, allergiaa vai flunssaa? Kurjaa. Tuntuu että viime talvena on ollut joka paikassa paljon tautia ja nyt vielä jatkuu :( Naamiaiset kuulostaa ihanalta, Valon kerho on valitettavasti vappuaatolta peruttu, vaikka aamustahan se olisi ollut.
Onpa ihanaa, kun olet saanut oman alan töitä! Tekee hyvää mielelle ja sydämellekin, onnea ja menestystä <3

Hei, lahjoista puheen ollen. Mietin, että kerhokauden lopussa voisin Valon kerhotädeille jotain antaa, Valon nimissä. Leipomukset tulivat mieleen, niihin Valokin pääsisi osallistumaan, mutta olisiko muuta vinkkiä antaa tähän? Kukka on aina kiva, hyvää teetä...

Haalaripulmat ainakin jo joillain ratkaistu. Mitä te laitatte lapsillenne jalkaan? Meillä mennään kumppareissa tai talvikengissä ilman sukkaa. Ei osaa vielä ihan kesäkenkiä laittaa jalkaan, tuntuu pohja liian ohuelta, eikä villasukkaa enää mahdu.
 
Moi!

--- laihdutus urakka ei etene! Tuli semmonen suklaakakunkokoinen stoppi pääsiäisenä ja siihen se sitten jäi. Taas tekee mieli sipsejä ja voissapaistettuja perunoita. Ja kaikki maistuu.. ah niin hirveän hyvältä. Kait se on ostettava tuumaa isompi uimapuku ens kesäksi itellkin : )
Aurinkotuolit raahasin jo tuonne sivummalle...

Ei tainnut olla allergiaa Venlalla, koska menee jo ohi ja isännälläkin nokka vuotaa.

KENGÄT ovat meilla kumisaappat villasukalla. Kauppareissuille laitan autonkyytiin lenkkarit. tänään tuo kyllä puikkasi paljaat varpaat saappaisiin ja nautti kuulema kesäntulosta!

Meillä opetellaan pyytämään PUHEENVUOROA silloin kun tuntuu, että pitäisi päästä aikuisten kanssa puhumaan yhteen ääneen. Samanlaista kovenevaa kiljuntaa se on täälläkin. Kuulostaa todella rumalta ja huonolta käytökseltä. Mutta samoin, olen sitä mieltä Praniksen kanssa, että lapsi ei saa karjua aikuisia hiljaiseksi! Koitan Venlalle sanoa aina että odottaa omaa vuoroaan ja sitten myös muistaa antaa hänelle se puheenvuoro. yleensä siinä sitten käy, että eihän sillä ole mitään oikeeta asiaa.. ja menee puhuminen aivan öhkimiseksi ja hämillään vatkaamiseksi! Mutta näin meillä tätä pulmaa koitetaan saada aisoinin.

jA TUOSTAPA tuleekin mieleeni, että kamalan helppo on saada ihan omakin kullanmuru kasvatettua huonosti tai jättää jopa kasvattamatta. paljon helpompaa antaa periksi, kuin koittaa päivästä toiseen teroittaa niitä hyviä tapoja ja käyttäytymisen sääntöjä. (ja malleja)
välillä oikeen pelottaa, että mikä kauhukakara meilläkin tässä kasvaa... Perustempperamenttinen jääräpää. suomineito. kohukaunotar.

Mitä vielä? KERHOTÄDIN lahja! hm... asuuko kerhotäti maalla tai maantasalla? (rivari, talo?) Mä oon kerran vieny koriin kauniisti aseteltuja perennan taimia. Siinä tais olla pari IIRISTÄ, nupullaan olevaa MAKSARUOHOA, MEHITÄHTIä muutama ja sitä SAMMALLEIMUA... ope kiitti sitten vielä monen vuoden päästä, kun kadulla nähtiin, että hän sai ne kotipuutarhassa leviämään ja nyt muistaa aina eräät tietyt asiat,  kun IIRIKSET kukkivat alkukesästä! KUKKASIPULI pussi on kanssa ihan hauska... tai ne suloiset parveke yrtit...  Tai perinteinen HEDELMÄKORI, SALAATTIKORI, tyyliin keväinen "herkkukori". Paperikassillinen ihania keksejä.. lettusiirappia... jne. Tai vaikka se purkillinen paremaa lettuhilloa, kauniilla koristellulla kannella! jne... jne.. Monesti aivan tavallinen asia on juuri sopivan mukava.

ok. nyt tää mutsi lähtee TAAS pinoamaan klapeja. Pihaan on ilmestynyt uusi kuorma!


ps. laitoin blogiin kuvaa Venlan INTIAANIPRINSESSA päähineestä... aika omatekoinen viritys!

 
Mooi!

Kiitos lahjavinkeistä! Sormuksia tuo ei oikein osaa pitää, ja mielikuva "hauskasta lävistyksestä" veti sen verran villeihin ulottuvuuksiin, että ehkäpä ei :D
Leimojakin tuolla jo on, en tiiä, oisko se oikeesti lisää vailla... mutta täytyy vielä hetken pohtia. Elokuuhun on onneksi aikaa!

Mulla on ihan luksusomahetki täällä, oon yksin kotona! Vähän kolkuttaa paskamutsiolot takaraivossa, kun en juossut Joonaa heti hoidosta hakemaan... ajattelin tehdä ruoan eka valmiiksi, niin lähden sitten. Pääsee kapina suoraan pöytään. Mulla on nyt siis tässä vaan muutaman tunnin breikki ja illaks meen takas töihin pariks tunniks.

Onnittelut maariselle työkuvioista! Oman alan duuneja kun pääsee tekemään, niin onhan se kyllä verrattoman ihanaa! <3

Ja hennasille tuuletukset ihanasta anopista! Joskus sitä on tullut täälläkin huomattua, että anoppi aika hyvin on oppinut tuntemaan mun tyylin Joonan vaatteissa... tai sitten meillä on vaan sama maku :D

Mitähän muuta piti vielä nopeasti kertoa? Ainakin tarkistaa päivämäärä, että jokos sitä 3. vuosipäivää täällä vietetään... Pranametrilla tuo maaginen päivä ainakin jo ylittynyt, hurraa! :)

MUOKS: Hitto! Oma liittymispäivä oli eilen! Voi sitä ihanuutta ja onnea ja auvoa ja kaikkea jännää, mitä kolme vuotta sitten tänne liittymisessä oli! Ja kuinka silloin en olisi voinut kuvitellakaan, että yhdellä nettisivulla voi olla niin äärettömän suuri merkitys mun elämässä! Kiitos teille rakkaat ja ihanat näistä vuosista! <3
 
Aurinkoista iltapäivää mammat!

Unohdin eilen ihan kokonaan onnitella Maarista uudesta työhaasteesta. Onnea! Ja Pranametrille nyt saman tien onnittelut tulevasta hääpäivästä! :-) Meillä oli 10-vuotis kihlajaispäivä pari viikkoa sitten ja elokuussa onkin sitten 5. hääpäivä. Voi kamalaa, kun aika menee niin nopeasti. ;-)

Sanna, meidän iskällä oli 30-vuotis synttärit viime vuonna ja annoin hänelle lahjaksi kitaran. Omalle isälle ostettiin sisarusten kanssa sellainen "parempi" rannekello 50-vuotis lahjaksi. Hänen omansa kun oli sellainen kärsinyt versio. Anopin lahjoissa ollaan suosittu koru/hemmotteluhoito/kampaamolahjakortti -linjaa.
 
KUKKULUURUU! =)

Enpäs ehi nyt lukemaan mitään mutta äkkiä vaan täsäs ilmotan että poika syntyi 10.4. 2 päivää enen laskettua aikaa. Vaika mie muka uhosin olevani muutaman pvän kotona vielä pääsiäisen jälkeenki!! Synnytys oli ohi  6 tunnissa, samalla tavalal meni kuin esikostakin että  limatulppa irtos ja sitten iltasella alkoi supparit, kotona niitälaskin aj soitin sitten synnärille että nyt mie tuun, olin synnärillä 1,5h ja poika syntyi maailmaan 2 minuutin ponnitusvaiheen jälkeen =O)). Nopea poju =O)) hyvin voidaan ,palautunut olen mukavastija lähtöpainossakin olen jo, vautika vavau!!  Nyt lähen tai siis alan jatkamaan opparin muokkaamista mutta miepä laittelen kuulumisia täsäs myöhemmin =O)
 
OI ONNEA, ONNEA!
 

RINKKU JA PIKKUINEN POIKA.... ja koko muu väki!

Näin tämä meidänkin palstamme on liki kolmessa vuodessa kasvanut jo monilapsiseksi! Vois jo alkaa puhumaan perhe-palstasta, vauva palstan asemasta! Osalla näköjään, tosiaan, huh huh.. kolme vuotta kirjautumisesta oli tullut varkain täyteen! eipä sitä olisi sillon alussa uskonut, kun tänne kirjautui, mikä mahtava porukka meistä kehkeytyi! Kippis, sillekin!

Sanna! voi sinä pettämätön murulainen... miten minä saatoinkaan olla vihjaamatta ja samalla vihjata...HAUSKA LÄVISTYS! voihan sen laittaa jonnekin muuallekin, kun sinne! Ite joskus ajattelin että oisin ottanut ketjussa killuvan tähden tuohon kyynärpään yläpuolelle.. mutta sitte tulin toisiin ajatuksiin, ja hain pelkän kakkos reiän korvanlehteen. Joskin, korviksiakaan tulee enää harvoin kotioloissa laitettua! !!!

 NAAMIAISET perhekerhossa vietetty! Tultiin kotiin maha täynnä herkkuja. Ja tiedättekö, yks mammoista on kokki ja hän oli laittanut oikeaa SIMAA! Ei sitä semmoista purkki-uutetta, mitä  minä meinaan tehdä.. Ja se OIKEA SIMA oli hirveän hyvää! Venla lipitti kolme suurta lasillista! Muutenkin kekkertit meni mukavasti. Mulla oli konemusiikkia mukana. Ilmapallo-tanssit siitä syntyivät. "huugi guugi.." Vetnla tanssia renkutti evästystä ja askartelua lukuun ottamatta koko ajan. Kotona maistui peruna ja nyt vetelee päiväunia ja kolmatta tuntia....

Semmosta meidän kylillä! Ainiin, kiitos työ-projekti onnitteluista.. Sain tänään terveystarkastajan raportit tutkailtavaksi... tää mun kohde kun onkin julkinen tila. glups! taas!
 
Hei ihanaiset <3 On ollut ikävä. Ihanat Maarisen kauniit puheet siitä, miten kirjava ja iso porukka palstalle 2009 keväällä kirjautuineista onkaan tullut!! Paljon ihania iloisia ja myös varsin temppuilevia pikkutenavia :)

Ensinnäkin. Mulla on todella hyvä muisti mitä tulee tiettyihin asioihin ja esim. lapsuudestani muistan todella hyvin kaikkea. Vanhempana kiusaantuisivat kuoliaaksi jos kuulisivat kaiken mitä muistan. Heidän kaiken lusmuilun ja monta asiaa ymmärtää vasta nyt. Mitä on silloin sanottu ja tehty ja mitä se oikeasti on ollut.
Muistan myös olleeni TODELLA villi tyttö. Takkutukkainen ja likanaamainen, kahden isoveljen perässä kipittävä hirveä sisupussi. Hammaslääkärissä ei auennut suu, naapurin kukkapenkistä haettiin kukkia, tarhassa KIROILTIIN vuorotellen keinussa ja vaikka ja mitä. Paljon sai kuullakin sitten, sekä omilta että kaverien vanhemmilta. MUTTA ihan suht kunnollinen minusta tuli. Yläasteella aloin jopa saada sitten kehuja kavereiden vanhemmilta kun olin se joka kiittää, pyytää anteeksi jne.
Joskus aikojen alussa kerroin, että mulla on monisivuinen essee kun joku hoitajaopiskelija oli tarkkaillut mua viikon päiväkodissa kun olin kolme. Siihen on hauskaa peilata omia lapsia nyt, lapset on tomeria sisupusseja, kuten minäkin, mutta huomaan että varsinkin pojalla on sellainen äidiltä peritty laiskuusgeeni. Mikä vaikuttaa oppimiseen..... Nyt kun ollaan työnnetty häntä työntökahvasta uudella pyörällä niin on tosi haastavaa saada tuota mukulaa enää itse polkemaan!! Kuka hullu nyt näkee vaivaa ja polkee, kun voi vaan istua kuin presidentti ja ohjailla ja kiemurrella..... Siinä minusta tehdyssä esseessä luki, kuinka olin liikunnallisesti kehittynyt ja ikäisiäni tomerampi, mutta "pukemisessa A tarvitseekin jo paljon apua kun on hieman mukavuudenhaluinen ja laiska...." :D

Tulipa tekstiä, jos joku nuupahti kesken niin tiivistyksenä: Ihan kunnon ihmisiä näistä ohjauksessa ja rakkaudella kasvaa, vaikka epätoivon hetkiä mahtuu jokaiseen päivään ;) Kyllä mäkin revin välillä hiuksia päästä kun poika tekee kaikki temppunsa ja sitten Alisa 1v1kk perässä.... Sohvalla juostaan peräkanaa ja keittiönpöytää hakataan ruokailun välissä niin että talo raikaa.... Aargh.
Ja siis meillä on tuliterä punainen Tunturi Poni. Joku voi googlata jos haluaa, aivan sikamagee ja meilläkun taitaa pian olla tripp-trapp ja trull täällä kotona niin ostettiin ekalle uusi pyörä. Joka päivä on treenattu. Kypärä on vielä ostamatta, mutta eipä se vielä juuri oikein polje. Pitäis silti hakea.

Veljen perhe on tulossa viikonlopuksi, joten pitäisi hakea kaupasta viisi pussia ruokaa ja siivoilla paikkoja. :)
Raskaus sujuu ok, sain ekan ultran 13+0, aika paskamaista mielestäni, mutta ei auta kuin odottaa.... Pienet sydämensykkeet on kuultu pari kertaa, joten joku siellä on, ei vielä tiedä muuta. Toivottavasti kaikki on hyvin. Miehellä alkaa mennä hermot, kun mun pihvit ja pizzat vie meidän vararikkoon ;)

Jaksamista kaikkiin koteihin. Riidellä saa kun muistaa sopiakin. :) Meillä ainakin viedään tottelematon poika omaan sänkyyn ja ovi kiinni. Sitten se sieltä itkusilmässä kömpii ja tietää että ekana äidin/isän luo ja pyydetään anteeksi ja hali ja suukko. Itsekin yritän aina sanoa, että anteeksi kun äiti suuttui ja sanoa miksi. Sitten asia on käsitelty. Ja ei kun seuraavaa kertaa odottelemaan ;)

HYVÄÄ VAPUNAIKAA ja Rinkulle vielä vauvaonnittelut!

Hennas, babylux nettikaupassa oli ainakin vielä joku aika sitten välikausivaatetta alessa.
 
Hennas, niin ja siis prinsessan aarteet -blogissa löytyy alekoodi myös sinne outlet tuotteisiin. olikos se niin että jos ostaa 80 eurolla niin saa 25% alennusta koodilla prinsessanaarteet25....
 
http://tyllihame.blogspot.com/2012/03/rose-powder-ja-rusetit.html

ANTEEKSI vielä tämä yksi.
Jos takkiin voi rakastua niin olen kokenut sellaisen rakkauden. Ostin tälläisen takin (linkki johonkin blogiin, hain kuvahaulla) tytölleni ja se on NIIIN kaunis päällä. Aivan sikasuloinen!! Pipo on erilainen minulla, ostin takin värisen ja saman valmistajan ohuen pipon.
Takki on Ver de terren ja aivan huikea. Tytöllä oli viime keväänä vastasyntyneenä samanvärinen ja saman valmistajan fleecepuku ja rakastin sitäkin. Ihanaa oli siis löytää jotakin samaa vaikka käärö onkin muuttunut pikku myyksi <3

Höperöäiti. Kyllä.
 
Lauantai valkeni aurinkoisena ja näyttää jatkuvan varsin tuulisena ja puolipilvisenä... Ekat valkovuokot nähty eilen ja kevät esikot aukaisivat myös nuppunsa talon nurkalla! Jotta uskottava se nyt on, kesä tulee. Pakosti! Pesin jopa pientä uhmaa hehkuen lapsen toppa-vermeet "säilöön". Eli kaappin perälle ne tungin, koska eihän tästä Suomen kesästä voi tietää jos vaikka juhannuksena pitää karvakaulusta korville kiskoa. niin.

Amppuuuuu! Ihan älyttömältä tuntuu, että Alisa on jo yli vuoden! Sulla onkin siellä oikein lystikäs arki kahden piipertäjän kanssa. Kilpajuoksua sohvalla sisarusten kesken! Ihanaa! Ja sitten se uusi pikkuinen... OIKEA vauva! Eikö ole hauskaa, että kun kolmosta odottaa niin odottaa VAUVAA! Esikoisen maha-aikana ei oikeen hoksaa kunnolla, mitä sieltä tulee. Kakkosta odotellessa odottaa esikolle leikkikaveria .... kolmas, olin jotenkin niiiiiin babyfiilinkiä. Melkein kadehdittaa!

RUSETIT ja se IHANA TAKKI! Tiedätkö, se puuteriroosa rusetti-kauneus on puhutellut minua eilisestä saakka! Jotenkin se sporttisuuden ja romantiikan yhdistäminen tuossa vaatekappaleessa on ihanaa. Ja se leikkaus! vau. Ja meikä taas tuumii, että alanko piirtämään kavoja ja leikkelmään jotakin kangasta siihen suuntaan. Tekis mieli!

OMA LAPSUUS. no niin. Siinähän se selitys tulikin. Eipä ole tämäkään äiti mikään hissukka ollut. Paitsi ihmisissä. Meidän aikaan saatiin kunnon selkäsauna jos häpäistiin vanhemmat esim. kyläreissulla tai kirkossa. just. Ja varmana tehtiin se usein, koska ainakin vitsa oli jatkuvasti parkissa tuvan oven päällä. Ja siskon kanssa niitä konnankoukkuja räpellettiiin oikeen urakalla. Pahin tais olla kun naapurin mummon matonpesulaituri päästettiin koskeen... tai se kun toisella naapurilla oli heinänteko kesken... Hevosella se sitä niittyään tyhjensi. Me siskon kanssa kuikittiin kuusikossa ja pillastutettiin se hevonen karkuun. Polle laukkasi villinä kylille heinäkuorman kanssa ja isännän raivo oli jäätävää. Ihme, että meistä sitten tämmösiä kunnon ihmisiä tuli ollenkaan. Ja jos näin jälestäpäin ajattattelee, niin sen ajan mittapuun mukaan me kyllä ne selkäsaunat taidettiin ansaita.

Jaaaha... Ja vappu tulee ihan justiinsa! Tää perhe viettää sitä taas kotipihassa. Se mun rakas, yllämainittu, paskasiskoni tulee siippansa kera meidän nuotiolle. Ja muutama isompi lapsi, ne jotka eivät brunssaile Kaivarissa vapun päivänä.

Pitäskö hakea yhestä saksalais kaupasta halpa peruukki......
 
Takaisin
Top