Huhtikuiset 2019 ♡

Moi! Varovasti liityn mukaan :) Plussatesti tehty viikko sitten, kierto on ollut sekaisin maaliskuisen km jälkeen joten ei ihan varmuutta mikä olisi la, arviolta n. 8.4. Yritystä takana 2 vuotta, joten erittäin toivottu raskaus. Toivotaan että tällä kertaa kaikki menisi hyvin. Kotona ennestään 3,5v. tyttö. Päästään julkiselle varhaisultraan, jonka ajattelin varata tänään, saa sitten vähän mielenrauhaa onko kaikki niin kuin pitääkin..
 
Jokohan tänne voi tulla vai pitääkö olla plussa testissä?! Vielä en oo testannut, mutta olo on että plussa tulee. Närästelee ja erikoisen vahvoja unia mitä muistan ensimmäisen kohdalla olleen ensimmäisinä oireina...
 
Mä päätin rohkaistua ja soitin neuvolaan. Varasivat mulle niinkin aikaisen ajan kuin 20.8. eli kahden viikon päästä:eek: Aika tuli siis menkkojen mukaisen lasketun ajan mukaan, joka olis mulla jo 30.3., mutta koska mulla on pitkähkö kierto, on oikea laskettuaika on todennäköisesti 6.-9.4. Olin ajatellut varata varhaisultran samalle päivälle, mutta nyt mietin, että pitäisikö se ultra kuitenkin ottaa vähän aikaisemmino_O
 
Mulla kans menkoista laskettu aika n. viikon aikaisemmin, kuin pitäisi alkion iän mukaan olla. Sain onneksi neuvolaan ajan pari päivää varhaisultran jälkeen. Itsestä tuntuisi varmemmalta niin, mutta eihän kaikki edes käy varhaisultrassa, niin ei kai sillä periaatteessa väliä.
 
Mulla menee hölmösti väärinpäin ajat, 20.8. neuvola ja ultra 21.8. :confused: ei ollu järkeviä ultra-aikoja tarjolla :rolleyes:
 
Ooh, onpas ilmaantunut paljon uusia odottajia. Onnea plussanneille!

Meillä eka neuvola 22.8 ja mietin sitä varhaisultrassa käyntiä mahdollisesti samalle viikolle.
Toisaalta en tiedä kannattaako kun tässä on jo kohta kolmatta kertaa ultrailtu sen kohdun ulk epäilun ja kipuilun vuoksi. Torstaina olis luultavasti viimeinen käynti. Toivottavasti olis jo niin pitkällä että sykekin saatais kuulumaan niin vois huokaista
 
FortunaVictoria täällä kaikki sormet ristissä, et olis turhaa epäilyä ja sais sykkeen kuulumaan :)

Ja -maria- tervetuloa joukkoon ja onnitteluja kaikille muillekin plussanneille.

Itellä tämä raskaus jännittää jotenkin paljon enemmäm ku ensimmäinent, et onhan kaikki hyvin ja säilyy pieni matkassa loppuun asti. Ekasta sitä oli vaan kaikki nii uutta ettei oikein tajunnu stressatakaan.
 
Kuinkas paljon muuten syötte foolihappolisää tai muita vitamiineja?

Sain neuvola-ajan 13.9. päivälle, ajattelin varata varhaisultra-ajan raskausviikolle 8-9.

Huomaan itsestäni kkm jälkeen, että nyt pelottaa käydä vessassa ja nousta pytyltä.. Toivottavasti menee ohi :sorry:
 
Lucinda, mulla menee laadukas monivitamiini, d-vitamiini, foolihappo, kalsium ja omegat niin ja probiootteja syön myös :)
 
Itse siis syön tuota Multivitan raskaus-ja imetys vitamiineja, joissa on foolihappo mukana, mutta neuvola meinasi puhelimessa, että minun pitäisi syödä 400 mikrogr foolihappoa vielä tuon 500mikrogr päälle lisää (keliakia). Esikoisen odotuksessa kukaan ei puhunut mulle mitään, ettei tuo 500mikrogr riittäisi :confused:

Syön kalaöljykapseleita vielä päälle niille päiville, jolloin en kalaa syö.

Hoksasin just etten juurikaan maitotuotteita käytä, pitänee itsekin käydä kalsiumia ostamassa lisäksi.. :nailbiting:
 
Onnea plussanneille ❤ minulla loppui tuo tuhruttelu tänne kirjoittamisen jälkeen. Olo on kyllä silti kovin epäuskoinen. Väsyttää, turvottaa, kiukuttaa... eli ehken oireita kuitenkin. Aamulla ajattelin tehdä digin toivoen sen vahvistuneen 1-2 > 2-3. Soitin tänään neuvolaan ja yllätykseksi hän halusin varata kunnan ultra-ajan jo kuun lopulle. Koetun kohdunulkoisen takia, vaikkakin se on vuodelta 2012. Neuvola-aika sitten 22.8. Tänään oviksen mukaan 4+2, menkoista 4+4.
 
Moikkamoi! Minä varovasti liityn seuraan. Eilen illalla ja tänään aamuna haalea viiva, esikoinen syntyi 24.11 eikä sen jälkeen menkkoja ole näkynyt. Meneeköhän vielä huhtikuulle laskuettu aika? Jotain arviota heitin että jos on hedelmöittynyt parisen viikkoa sitten niin la olisi huhtikuun puolessa välissä. Sisaruksille tulisi silloin ikäeroa 1 v ja 5 kk
 
Mä syön myös tota Multivitaa ja aina välillä oon saattanut napata erillisen foolihappolisän päälle. Lisäksi oon syönyt viimeisen kolme kuukauden ajan 200 mg rautaa, mutta eilen otettujen verikokeiden mukaan ferritiini oli nyt hyvä, joten ehkä lopetan sen raudan toistaiseksi tähän.

Lucinda, ei siitä lisä foolihaposta pitäisi olla ainakaan mitään haittaa. Sanottiinko sulle, miksi sitä suositellaan keliakian takia?
 
Mä syön myös tota Multivitaa ja aina välillä oon saattanut napata erillisen foolihappolisän päälle. Lisäksi oon syönyt viimeisen kolme kuukauden ajan 200 mg rautaa, mutta eilen otettujen verikokeiden mukaan ferritiini oli nyt hyvä, joten ehkä lopetan sen raudan toistaiseksi tähän.

Lucinda, ei siitä lisä foolihaposta pitäisi olla ainakaan mitään haittaa. Sanottiinko sulle, miksi sitä suositellaan keliakian takia?

Keliaakikoilla on imeytymishäiriö, jonka vuoksi vitamiineja syödään vähän enemmän. Käsitin, että foolihappo on vesiliukoinen, eli kaippa sitä sitten on turvallista popsia.
 
Onnea - maria- ja Nauris plussasta!

Lucinda tiedän tunteen. Mulla aiheuttaa sydämen tykytystä jo kun valkkari ollut nyt runsaampaa niin koko ajan miettii että entä jos nyt holahtikin jotain muuta

Mulla on käytössä mama monivitamiini, sisältää foolihapon. Neuvolatäti ei siihen sen kummempia puhelimessa tuumannut, kuulema ok.
Oiskohan siitä raudasta sit apua myös väsymykseen, tuntuu että nyt on ihan veto pois.

Jos se tiiinnna oli jotai alun tiputteluvuotoa. Toivotaan ettei jatkuis. Hyvähän se on et tahtovat ultrata, ja saat sinäkin mielenrauhan
 
Kiitos kaikille! :)
Mä odottelen edelleen vahvempaa plussaa. Aiemmissakin raskauksissa kyllä tullut tosi pitkään haaleaa ennen kunnon vahvaa viivaa. Luulen että ovulaatio on ollut myöhemmin kuin kierron mukaan yleensä tai sitten kyllä kummastuttaa miksei viiva vieläkään ole tummempi. Tiedän ettei kaikille tule koskaan tummaa mutta tietty sitä sitten pohtii kaikennäköistä :confused005Kuitenkin normikierron mukaan kuukautiset olisivat jo yli viikon myöhässä.
Ostin tuon digitaalisen mikä näyttää viikot muttei se toiminut. Tyhjää ruutua vain näytti ja ohjeet sanoo että olisi väärin tehty jos ei mitään ilmesty näytölle. Varmaan pakko hakea uusi ja odotella huomiseen tai josko malttais ihan vaikka viikonloppuun.

tiiinnna, hyvä että vuoto helpotti. Mulla tuli esikoisesta aikoinaan tiputteluvuotoa viikota 5+ viikolle 12+ asti. Se oli hermoja raastavaa.

Nauris, onnea plussasta! :Heartred

Mä ostin myös tuota raskaus multivitaa. Sitä oon aiemminkin syönyt ja lisäksi on ollu rauta mutta nyt en vielä oo sitä aloittanu.
 
Toivottavasti plussa vahvistuu -maria-! Ehkä hedelmöitys on tapahtunut myöhemmin?

Mun oli pakko vielä tehdä vika digi kaapista pois ja näyttihän se onneksi 3+. Viikkoja hedelmöittymisestä laskettuna on nyt kuitenkin jo 5+3.
 
Ootko - maria- monta kertaa ehtinyt testaamaan? Mulla aikasemmissa meni kans pitkään ennen ku kunnon viivat. Testasin sillon huolissaan päivittäin ku oli tiputtelua.
Nyt tässä raskaudessa maltoin oottaa vähän enemmän ja tein 3 testiä ja vikassa alko oleen sit suht tummat viivat suunnilleen se viikko ku oli menkat myöhässä nii mulla näky testissä kunnolla et oottele vaan rauhassa, eiköhän ne ala tummumaan

Eikös ne hormonitasotkin kohoa aika yksilöllisesti.

Digeistä en osaa sanoa kyllä mitään kun en oo koskaan niillä testannut.. Varmaan kannattaa uusia jos se oli viallinen.
 
Takaisin
Top