Huhtikuiset 2019 ♡

1haaveissa :Heartred paljon jaksamista sinne! Toivottavasti uusi plussa tulee pian!

Doff86 mäkin soitin tänään neuvolaan, ajan sain elokuun viimeiselle viikolle:) Ehdin käydä varhaisultrassa ennen sitä varmistamassa oikean sijainnin. Lisäksi kävin hcg-labrassa tänään ja huomenna saan kuulla tuloksia. Todennäköisesti käyn vielä perjantainakin, jotta nähdään kuinka arvo nousee.

FortunaVictoria, tiedän kokemuksesta tuon piinan. Tsemppiä ja jaksamista, se epätietoisuudessa odottaminen on niin vaikeaa. Toivottavasti olis kaikki kuitenkin hyvin!
 
Pakko vielä kertoa yhdestä mielenkiintoisesta oireesta, joka on tuttu ensimmäisestä raskaudesta;
Otsan arkuus kuumalle! :wideyed:
Edellisessä raskaudessa tämä tuli vasta viimeisellä kolmanneksella, mutta nyt se alkoikin heti alussa! Eli otsaan sattuu esim. kuuma/lämmin vesi ja saunassa löylyn heitto! Hullua, mutta totta.
 
CoffeeQueen, toi on kyllä outo oire! Mikähän sen mahtaa aiheuttaa?:rolleyes:

Tänne on rantautunut alkuraskauden turvotus. Navan alapuolelle on ilmestynyt hassu pömppä. Sivuprofiili näyttää oikeasti vähän hassulta, kun rintojen alta napaan asti on litteää ja sitten heti navan alapuolella se pömpötys. Ihan eri paria mun mahan ylä- ja alaosa:grin

Mun olis tarkoitus soittaa perjantaina neuvolaan. Pitäisköhän silloin tehdä vielä varuiksi yksi testi, että näkisi, onko viiva vahvistunut?o_O Menee kyllä jo vainoharhailuksi, kun sain jo sen raskaana 2-3 digiin. Edellisen raskauden kkm aiheuttaa tällaista älytöntö epävarmuutta. Keskenmenneessä raskaudessa olin hirveän innokas soittamaan ja varailemaan kaikkea ajoissa. Nyt en haluaisi varata, etten joudu perumaan:sad001 Onko muilla samoja fiiliksiä?
 
Mrs.R.: kysyin viime raskaudessa siitä neuvolassa, niin ei ollut ihan ennenkuulumaton oire. Hormoneista sekin johtuu, kaikki vaan reagoi niihin niin erilailla! Täytyy vaan saunoa kylmä pyyhe otsalla :grin

Kyllä mullakin on nyt paljon epävarmempi olo, kuin Ekassa raskaudessa, vaikka mulla ei keskenmenoa olekaan taustalla. Tieto lisää tuskaa.. Mutta koitan nyt parhaani mukaan olla stressaamatta mistään ja otan rennommin muutenkin.
 
Mrs R, mulla vähän sama. En osaa yhtään luottaa siihen että kaikki menis hyvin, kun kevään ku oli niin hirveä kokemus..

Tänne on tullut väsymys, ja jatkuva yöheräily. Ei hyvä kombo yhtään :inpain:
 
CoffeeQueen, todellakin tieto lisää jossain määrin tuskaa. Ekan kanssa kaikki meni todella hyvin, ei juuri mitään oireita. Nyt kun on kuullut kaikenlaista ja tietää kaikesta paljon enemmän on jotenkin enemmän varuillaan :)

Mullakin ihan kauhea turvotus :D ja se näyttää jäätävältä, kun esikoisen synnyttyä ei ihan kaikki raskauskilot ole vielä lähteneet :D
 
Heippa, täältä liittyy joukkoon yksi tiistaina digitestillä plussannut. Kolmatta lasta haaveillaan. Toinen kierto "yrittämistä". Ongelmana itsellä on herkästi vuotava kohdunsuu, jota tutkittu ja poissuljettu mahdollisia syitä. Vuotoa helposti oviksen aikaan ja tässä kierrossa pieni tuhruttelu alkoi kp20 paikkeilla ja on ollut tähän päivään saakka. Sen vuoksi testinkin tein, kun aikaisemmat raskaudet alkoi samalla tapaa. Eli tuhrua, yleensä ruskeaa tulee tippa wckäynnillä... Saa nyt nähdä miten taas käy. Yksi kohdunulkoinen minulla takana. Aikaisemmissa raskauksissa olen vuodellut ensimmäisen kolmanneksen. Ärsyttävää, stressaavaa, hermoja raastavaa... Nyt koetan pitää hermot kasassa, tyyntyä odottelemaan ja rentoutumaan, sillä kesälomaakin olisi vielä ensi viikko jäljellä. Josko varaisin rv7 gynekäynnin. Neuvolan ajattelin varata tuon käynnin jälkeen, jotenkin tuntuu niin pelottavalta varata sitä vielä.
 
Onnea tiiinnna plussasta! :) ja tsemppiä vuotelun kanssa.

Täälläkin vatsaa turvottaa :D sitkun on tota omaa mahaa muutenkin ihan riittämiin, niin näyttää, että olis jollain rv +25 :rolleyes: Varasin tänään ajan alkuraskauden ultraan :eek: Se olis 21.8. vasta, viikkoja sillon pitäs olla menkoista laskettuna 8+2 ja ovulaatiosta laskettuna 7+6. Mitenkähän tässä jaksaa odottaa noin pitkälle :confused:
 
Kiitos tsempeista AnnaS. Minäkin varasin ajan ultraan 20.8.. mulla tosin vasta 6+2 tuolloin. 6+ olen tainnu käydä aikaisemmista, kun vuodot olleet silloinkin kiusana.
 
Mullakin on varhaisultra 21.8. Silloin oviksesta laskettuna olisi 7+2. Saadaan jännittää yhdessä.
 
Mä ajattelin mennä vasta vähän myöhemmin varhaisultraan tässä raskaudessa. Ehkä joskus elokuun viimeisellä viikolla, eli rv 8+0-5. Tai saa nyt nähdä, kestääkö hermot sinne asti.
 
Mullakin varhaisultra tulossa 17.8. kun oon lapsettomuuspolin asiakas. Sillon 7+1. Päivät matelee:coldfeet:
 
Sanopas zaeda muuta... Eikös kuitenkin viikolla 7 pitäisi kuitenkin kuulua jo syke?
 
Mun mielestä seiskaviikolla pitäs syke kuulua :) oon myös kuullu, että 5+6 on jo löytynyt syke. Mutta tietysti kannattaa malttaa vähä pidemmälle ultran kans. Sieltä mistä varasin ajan, niin on tapana ottaa aultraan 7-8 viikoilla. :D
 
Rv 7+1 on muuten jo kahdeksas (8.) raskausviikko ja silloin pitäisi sykkeen näkyä jo oikein hyvin, mikäli raskaus on alkanut silloin kun on oletettu. Sykkeen pitäisi näkyä tosiaan jo seitsemännellä raskausviikolla (rv 6+0-6) ja joillakin se on näkynyt jo kuudennen viikon lopulla. Yleensä varhaisultra suositellaan varaamaan aikaisintaan noin rv 7+0 siltä varalta, että raskaus onkin alkanut vähän myöhemmin.
 
Mulle antoivat naistentaudeilta ultra-ajan rv 8+0. Tuntuu tosiaan että siihen on ikuisuus. Tänään sain tietää hcg:n joka oli 2080 rv4+2. Huomenna uudelleen jotta nähdään miten nousee.
 
Mulla esikoisesta oli varhaisultra 7+2 ja hyvin näky syke silloin. Nytkään ei pitäisi olla viikoissa heittoja kun tiedän ovispäivän. Tuo 7+ on aikaisin mitä tuolla antavat v-ultra aikoja.
 
Tein tänä aamuna digitestin ja sunnuntainen 1-2 oli muuttunut, nyt näytti viikkoja 2-3. ☺ Soitan ehkä tänään neuvolaan ja varaan ekan ajan.
 
Moikka,

Täällä sivusta keskustelua seurannut, joka päätti tulla osaksi porukkaa Tein 1,5 vk sitten positiivisen testin, mutta olen ollut hyvin varovainen enkä ole uskoa tätä todeksi. Esikoisemme sai alkunsa lapsettomuushoidoilla 4 vuotta sitten. Nyt olisi hoitoihin ollut aika taas elokuun lopulla, mutta jos hyvin käy, ei tarvitsekaan aloittaa hoitoja. Elämä on ihmeellistä

Nyt pitäisi olla viikkoja 5+4, ensi viikon perjantaille varasin varhaisultran. Vasta sitten uskon, että onko tuolla oikeasti elämää kasvamassa. Pelottaa, koska oireita on ollut tosi vähän. R-testi oli ainakin maanantaina (5+0) vahva plussa. Muistelen, että esikoisesta olisi jo ollut aamupahoinvointia, nyt ei juuri mitään. Onko muilla jo paljon oireita?
 
Mulla tänään ekaa päivää kunnon aamupahoinvointia, ällöttävä olo siitä saakka kun nousin ylös. Onko vinkkejä, miten pitää se aisoissa? Sain ekan neuvolakäynnin varattua kolmen viikon päähän 24.8., jännää!
 
Takaisin
Top