Huhtikuiset 2019 ♡

Kiitos teille! Niin mä tässä olen itselleni koittanut takoa päähän, että vaikka mulla oli vielä heinäkuun alussa niukahkot kuukautiset,niin en ole mitenkään voinut jäädä raskaaksi,koska ultratkin niin sanovat.. tässä taustalla on vähn muutakin ollut,niin sen takia tämä asia on nyt painanut mieltäni koko raskauden.. mutta uskallan nyt luottaa,että ultrat pitää paikkaansa ja olen tullut vasta kuukautisten jälkeen raskaaksi.
Kuulostan varmaan ihan idiootilta,mutta päässä nyt pyörii kaiken moista.. :oops:
Turha niitä on itse spekuloida kun täällä on paljon odottavia mammoja sun kanssa pohtimassa jos tarve :D Kyllähän sitä päässään pyörittelee vaikka mitä jos tilanne epäselvä :)
 
Hei vaan pitkästä aikaa!

Olen ollut useamman viikon hiljaisuudessa verenvuotoepisodin jälkeen. On ollut niin epävarma ja pelokas olo, en ole uskaltanut luottaa että kaikki menee hyvin. Olin sairaslomalla neljä viikkoa ja nyt ekaa viikkoa takaisin töissä. Sydänääniä kävin neuvolassa kuunteluttamassa viikon välein, kun olin niin huolestunut. Aina pienen etsimisen jälkeen löytyi. Viime maanantaina oli kontrolli sairaalalla. Hematooma on edelleen, mutta lääkärin mukaan normaalia elämää saa elellä. Vauvan sydän löi ja liikuskeli. Nyt rv 17+1. Olin pari päivää sitten tuntevinani mahan läpi kädelle pienet potkut, mutta nyt ei taas tunnu mitään. Olen keksinyt siitäkin pienen paniikin, kun liikkeitä ei tunnu enää. Noh, huomenna onneksi lääkärineuvola.

Olen kateellisena lukenut täältä kuinka levollisia ja rentoja odottajia te muut tunnutte olevan :wink
 
Tänään oli toinen neuvola (15+4), väläytteli jo sairaslomasta kun supisteluja on ollut jo muutaman viikon. Aikaisinhan ne taas alkoivat, kuten edellisissäkin raskauksissa.. Pahoinvointi edelleen pitää kyllä levossa vapaa-ajalla ja arki-iltoina. Onneksi edes vähän enemmän on kyennyt liikkumaan vapaa-aikana.. Rakenneultraa odotellaan seuraavaksi, siihen vielä vajaa 5viikkoa. Liikkeitä tuntunut nyt parin viikon ajan.
 
Onko teillä missä vaiheessa lääkärineuvola? Mä just tajusin että mulle ei oo siihen ollenkaan varattu aikaa ja seuraava neuvola on 13.11 ja sillon on 18+jotain. Että pitääkö mun soitella sinne neuvolaan vai onko muillakaan sitä :confused:
 
Mulla oli rv 12+ lääkäri, ja siellähän sain kuulla sydänäänet ekaa kertaa, kun nt-ultra oli sit tuota seuraavalla viikolla. Mulle kyllä tarkotuksella varattiin lääkärikäynti aikasemmin, että pystyin varmistamaan mitä lääkkeitäni voin käyttää. Muuten olis ollu ehkä rv 15+ tai joskus.
 
Mulla on lääkärineuvola huomenna, kun on rv 15+1. Aikaa varatessa oli kyllä vielä luulo, että olis tuolloin rv 14+2, mut nt-ultrassa muuttui rv:t.
 
Muokattu viimeksi:
Mä käsitin, että eka neuvolalääkäri pitäisi olla n. 2vkon päästä nt-ultrasta. Tai näin terkka sanoi mulle. Mulla oli nt-ultra 14+1 ja lääkäri 15+5. Toinen neuvola käynti tulee noin rv 18+, mutta ennen rakenneultraa.
 
Mulla taas on lääkärineuvola marraskuun puolivälin kieppeillä 18+5, muistaakseni esikoisesta oli aika samoja aikoja.
 
Mulla ollut kaks neuvolakäyntiä ja nt-ultra. Rakenneultran 20+ tekee sitten historian takia lääkäri. Kaksi raskautta siis takana. Kolmas neivolakäynti on 22+.
 
Mullakin lääkärineuvola viikolla 18+. Mulla neuvolatäti mainitsi ekalla kerralla, että sen voi hyvin varata vähän myöhemmin kun olen perusterve ja raskaus on edennyt normaalisti. Mutta kai se normaalisti viim. noiden viikkojen tienoilla on..?
 
Mulla on lääkärineuvola nyt perjantaina. Silloin on virallisen LA:n mukaan 18+0.
 
Ja kiva, että Kevätleinikillä kaikki näyttäisi olevan hyvin:) En tiedä, kuinka huolettomalta odottajalta itse vaikutan, mutta koitan nyt nauttia siitä, että kaikki vaikuttaisi toistaiseksi olevan hyvin. Olen kuitenkin harmillisen tietoinen siitä, mikä kaikki voi vielä mennä pieleen.
 
Kiva oli kevätleinikki kuulla sinusta :)
Mulla huomenna rv 17+0 ja toinen neuvolakäynti. Lääkärikäynnistä ei olekaan tietoa. Pieniä vaatehankintoja olen nyt uskaltanut jo tehdä:rolleyes:
 
En tiedä milloin on neuvolalääkäri, parempi jos ei olis ollenkaan kun niin turhia käyntejä aina olleet :D Luultavasti joskus rakenneultran jälkeen kuten edellisissä raskauksissa.
 
Mulla lääkäri 14+6, eli ensi viikolla, toinen neuvolakäynti ehkä 17+, jos oikein muistan. Mitä tuolla lääkärikäynnillä oikein tehdään? Meidän neuvolassa ei oo ultraa, eli sitä ei ainakaan, eikä mulla oikeestaan oo ollu mitään kovin ihmeellistä, onko siis ihan diipadaapa käynti? Otatteko miehen sinne mukaan?

Kiva kuulla, kevätleinikki, että kaikki on hyvin siellä! :)

Hui, miten aikaseen tiiinnna supistuksia sulla! Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin loppuun asti. Millä viikoilla edelliset on syntyneet?

Mä mietin toiveajatteluna, voiko olla mahdollista tuntea liikkeitä tässä vaiheessa. Tuolla ihan alhaalla, just häpyluun reunan yläpuolella tuntu semmosta kevyttä sivelyä ja väreilyä ihan hetken aikaa. Vähän niinku ois höyhenellä kutitettu. Pari kertaa tuntunu, voiko olla jo liikkeitä, vai kuvittelenko? Huomenna kääntyy 14+0.
 
Mulla lääkäri 14+6, eli ensi viikolla, toinen neuvolakäynti ehkä 17+, jos oikein muistan. Mitä tuolla lääkärikäynnillä oikein tehdään? Meidän neuvolassa ei oo ultraa, eli sitä ei ainakaan, eikä mulla oikeestaan oo ollu mitään kovin ihmeellistä, onko siis ihan diipadaapa käynti? Otatteko miehen sinne mukaan?

Kiva kuulla, kevätleinikki, että kaikki on hyvin siellä! :)

Hui, miten aikaseen tiiinnna supistuksia sulla! Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin loppuun asti. Millä viikoilla edelliset on syntyneet?

Mä mietin toiveajatteluna, voiko olla mahdollista tuntea liikkeitä tässä vaiheessa. Tuolla ihan alhaalla, just häpyluun reunan yläpuolella tuntu semmosta kevyttä sivelyä ja väreilyä ihan hetken aikaa. Vähän niinku ois höyhenellä kutitettu. Pari kertaa tuntunu, voiko olla jo liikkeitä, vai kuvittelenko? Huomenna kääntyy 14+0.

Eka syntyi 38+2, mutta olinkin jalat kohotettuna kuukauden vuodelevossa (29-35). Toinen syntyi 35+6, silloin levossa reilun viikon (34-35).. Kivuttomia supistuksia olleet aina. Mutta onneksi ja onneksi jokainen raskaus on erilainen :) seurannassa vaan vähän tiiviimmin.
 
Mulla on jokaisessa raskaudessa tuntunut liikkeet viimeistään 13+ viikoilta itselle ja mies tuntenut käteensä 16+-17+ viikoilta :) Huvin yksilöllistä se on milloin liikkeet tuntee ja joillain se venyy yli puolivälin jos esim istukka edessä vaimentamassa ääniä.

Lääkärikäynneillä multa on kysytty kuulumiset ja jaksamisesta, sit tehny sisätutkimus ja toivotettu hyvää raskautta. Thl:n lääkäriläsikirjasta löytyy kaikkien käyntien sisällöt jos kiinnostaa :) Sieltä löytyy myös tiedot, että mitä aikanaan lastenneuvolakäynnit pitävät sisällään.
 
Okei, eli se hipsutus vois olla ihan oikeesti vauvan liikkeistä johtuvaa, aika ihanaa! :)

Pitääpä tutustua tuohon thl:n käsikirjaan, kiitos vinkistä!

Eka syntyi 38+2, mutta olinkin jalat kohotettuna kuukauden vuodelevossa (29-35). Toinen syntyi 35+6, silloin levossa reilun viikon (34-35).. Kivuttomia supistuksia olleet aina. Mutta onneksi ja onneksi jokainen raskaus on erilainen :) seurannassa vaan vähän tiiviimmin.

Ihan kivoille viikoille kuitenkin menneet, vaikka kurjaa varmasti pitkä vuodelepo. Jospa ne supistelut siitä asettuis tälläkin kertaa :)
 
Kiitos Warheart vinkistä, täytyy minunkin tutustua tuohon käsikirjaan :)

Ylihuomenna mulla olisi eka neuvolalääkäri rv 14+4. Alunperin oli nyt maanantaille varattu mutta siirrettiin loppuviikolle lääkärin poissaolon takia. Kyselinkin hoitajalta puhelimessa että mitä käynnillä tehdään, kuulema sisätutkimus ja arvioidaan minun voimavaroja ja työssäjaksamista. Ei hoitajan mukaan pitkä käynti :confused: Toivottavasti laittaa tuolla käynnillä lähetteen sinne rakenneultraan niin saisi joskus sen ajan itselleen tietoon niin kerettöisiin ja osattaisiin miehen kanssa sumplia työvuorot oikein ultraa ajatellen :shifty:
Seuraava neuvolakäynti taisi olla rv 18+1.

Täällä ei muuten mitään ihmeempiä, vointi on tasaantunut nyt toiselle kolmannekselle siirryttäessä ja pahoinvoinnit ja etovat olotkin on jääneet pois. Vielä ei raskausmasua luonnollisesti näy kun vyötäröllä on sitä ylimääräistä omasta takaa. Mutta paino ei ole noussut vaan peräti tippunut 3kg lähtöpainoon! Pienen sydänääniä olen kuunnellut dopplerilla viikoittain ja ne kuuluvat kokoajan paremmin :)
 
Salainensydän, onkohan sulla neuvolalääkäri ja terkka samassa? Meillä nimittäin oli toi voimavarakeskustelu tokassa neuvolassa, joka oli just joskus 14+ viikolla.

Candice kysyi tuosta miehen mukaan ottamisesta. Mulle sanottiin neuvolassa, että tää lääkärikäynti olis kuulemma vaan joku parinkymmenen minuutin juttu, jonne ei kannata ottaa miestä mukaan. Enemmän siis varmaan vaan nopee tutkimus ja hyvää jatkoa. Mun mies haluaa tosi paljon olla mukana kaikissa mahdollisissa neuvoloissa ym., mut tähän ei ole tulossa. Mutta ehkä noi käynnit on erilaisia eri paikkakunnilla? Musta esim. siinä tokassa neuvolassa, jossa keskusteltiin voimavaroista, oli hyvä olla mies mukana, koska keskusteltiin tavallaan kokonaisuutena meidän perheestä.
 
Takaisin
Top