Huhtikuiset 2019 ♡

Onko muita jotka ei oo vielä saanut dopplerilla sydänääniä kuulumaan? Nyt viikkoja 10+5 ja omasta mielestäni olen vaan istukan hurinan saanut kuulumaan.

Viikolla 8+4 käytiin varhaisultrassa, ja siellä piwni sydän sykki hienosti ja muutkin jutut näytti olevan mallillaan.

Silti takaraivossa jatkuva pelko, että nt-ultrassa tulisi huonoja uutisia... Tämä pieni on siis meidän toisemme. Esikoinen syntyi 2016 hirveän taistelun jälkeen hätäsektiolla. Lisäksi olen nuorempana sairastanut vakavan syövän, niin tuntuu että en uskalla antaa luottoa kropalleni, vaikka toisaalta varmaan suotavaa olisi ajatella että kroppa kesti syövän, hätäsektion ja nyt olisi vielä suomassa toisen pienen.

Mulla 10+6 enkä saanut ääniä kuuluviin. Edellisissä myös sain vasta 12+. Istukan humina kyllä kuuluu. Siirsin dopplerin sivuun ja koetan taas viikon päästä uudestaan.
 
Mullakaan ei kuulu dopplerilla sydänääniä, nyt siis 10+4. Mulla on voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu ja en mikään hoikka ole. Esikoisestakaan ei saatu sydänääniä kuulumaan neuvolassa pitkiin aikoihin, reilusti yli 12 viikon jälkeen.
 
@ kyfi9964740 pahoillani sinun puolesta, itsellä edellinen raskaus päättyi samalla lailla. Voimahalit ❤️
Lähetteet oli neuvolan mukaan tehty, mutta joku varmistus jäänyt tekemättää niin, ettei labroissa niitä nähty. Onneksi riitti soitto!
Kosmoskukallekin hirmuisesti voimahaleja!
 
Voi ei, täällä on paljon surullisia uutisia :sad001 voimia teille, jotka menetyksen olette kokeneet :Heartred

Meillä on np-ultra maanantaina ja näiden uutisten jälkeen alkoi jännittämään taas todella paljon. Hetken tässä on osannut nauttiakin jo raskaudesta, kun ei ole pahemmin ollut huonoa oloa.

Toivon pelkkiä hyviä uutisia kaikille tuleviin ultriin :Heartred
 
Kyfille suruvalittelut ❤️

Pari päivää mennyt nyt sohvalla maaten. Runsasta vuotoa ei nyt enää ole ollut, ruskeaa ja tilkka punaisempaa. Onneksi tänään oli niskapoimu-uä. Vauvalla oli kaikki rakenteet kohdillaan ja vastasi kooltaan viikkoja. Nyt mennään 12+5. Hoitajan ultrauksen jälkeen siirryimme lääkärille, joka katsoi ultrakuvista hematoomaa. 5cm kooltaan eli aika iso. Kirjoitti kolme viikkoa lisää sairaslomaa ja käski lepäillä. Kontrolli taas kolmen viikon päästä.
 
Tuntuu vaikealta ajatella että todella en tänne enää päivittele. Kiitos kaikille sanoista ja myös näistä viikoista jotka sain jakaa. Lääkkellinen tyhjennys näyttää ainakin tällä hetkellä siltä että on onnistunut. Kivut eivät olleet kamalia ja vuotokin pysyi kurissa. Pahaltahan se tuntui kun pari kertaa molskahti pönttöön jotain suurempaa mutta en jäänyt katsomaan. Toivon todella että tämä olisi tässä ja jälkivuoto ei kestäisi pitkään. Tavallaan lohduttaa ajatus että jos sitä vaan yrittäisi heti uudelleen mutta samalla pelko nostaa päätään että jaksaako sitä kaikkea tätä alusta. Olen kuitenkin kiitollinen näistä muutamista viikoista kun sain kokea mitä voisi olla kun odottaa omaa lasta, ennen en ollut varma haluanko ollenkaan omia lapsia. Kaikella on tarkoituksensa. Tsemppiä teille kaikille
 
Voimia kyfi :Heartred Anna itelles aikaa toipua, toivottavasti tärppää nopeasti uudestaan sitten, kun tuntuu, että oot valmis.
 
Voi surkeus mitä täälä on tapahtunu! Voimia ja tsemppiä kaikille keskenmenon kokeneille :sorry:

Mulla edelleen ollut viikon ajan rusehtavaa vuotoa enemmän ja vähemmän, välillä sellasta ruskeeta limaa..? :wideyed:

Neuvolasta sanoi, että aikaistetaan np-ultraa ja se on nyt maanantaina, sillon vikkkoja 11+2, onko liian aikaista ottaa se? Pelkään että niskaturvotus ei annan todellista lukemaa näin aikaisilla viikoilla? Vai mietinkö täälä taas ihan turhaan :shy:

11+0
 
Nelperi2, eiköhän se tulos ole luotettava. Viikkoja kuitenkin päälle sen vaadittavan 11. Itsellä oli nt 11+3 ja uskallan kyllä tulokseen luottaa. :)
 
Mulla oli kans 11+4 np-ultra ja hyvin sai niskaturvotuksen. Täällä meillä pitää 11+0 - 11+6 viikolla siellä käydäkin.
 
Täälläkin ekat verenvuodot :grumpy: vessakäynnillä ihan kirkasta. Paskaltahan se tuntuu, vaikka joka raskaudessa vuotoja ollutkin. Ei auta kun seurailla. Tänään 11+1.
 
Mäkin muuten kokeilin dopplerii joku aika sitten, mutta yllättäen ei löytyny todellakaan sykkeitä. :grin ei vaan malttanu olla kokeilematta... Jospa parin viikon sisään alkais kuuluu.. Ultraanki on ihan liian pitkä aika vielä. :wacky:
 
Mulla oli kans 11+4 np-ultra ja hyvin sai niskaturvotuksen. Täällä meillä pitää 11+0 - 11+6 viikolla siellä käydäkin.
Jännä miten vaihtelee kun meillä taas väli on rv 12+0-14+0. Itsellä vasta kun viikkoja jo 13+2.
 
Täällä 11+0-13+6 välillä tehtävä seulontaultra, sehän on valtakunnallinen suositus, mikä löytyy THL:n sivuilta myös. Se on kyllä jännä kun vaihtelee niin paljon o.O
 
Sellaista olen miettinyt, että milloin lasketaan raskauden 1. kolmanneksen päättyvän? Netistä olen lukenut vähän vaihtelevaa tietoa.
 
Näissä tosiaan on eroavaisuuksia..

"Raskausviikon 13. alussa sikiö on 10 viikon ikäinen. Raskauden ensimmäinen kolmannes on nyt takana, ja moni odottaja huokaisee tämän merkkipaalun kohdalla helpotuksesta – suurin osa keskenmenoista tapahtuu raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana, joten herkin aika on nyt ohi. 13. raskausviikosta puhutaan, kun raskaus on kestänyt 12 viikosta ja 0 päivästä 12 viikkoon ja 6 päivään (12+0 – 12+6)."

Eikös silloin toinen kolmannes ala raskausviikkona 12+0?
 
Takaisin
Top