Huhtikuiset 2019 ♡

@Kosmoskukka voimia suruun:Heartred tulethan kertomaan kun tärppää?

Onnea @Tytsyyy ja @CoffeeQueen !! Ei millään malttaisi odottaa itse tuota kahta viikkoa.. peukot pystyyn että gyne ultraisi huomenna 10+1 :whacky011
 
Tulin sairaalavuoteelta päivittämään tänne kuulumisia. Enpä olisi vielä päivällä uskonut että jo muutaman tunnin päästä olen ensiavussa.

Lähdin töistä hakemaan lasta päiväkodista ja autosta noustessa tunsin kuinka housuihin alkaa valua paljon. Kokeilin kädellä housuja ja verta. Valui polviin asti. Menin paniikkiin ja soitin miehelle. Sanoi että aja nyt suoraan sairaalaan, onneksi sairaala ihan lähellä. Ensiavun hoitaja vaan totesi luukulla, että eihän me mitään mahdeta jos kesken menee. Olin ihan itku kurkussa, niin otti mut osastolle kuitenkin. Odottelin täällä pitkään, otettiin verikokeita jne. Kipuja ei onneksi. Nuori lääkäri teki sisätutkimuksen ja sitten odotellin seuraavaksi gyneä ultraamaan.

Gyne ultrasi ja vauva on elossa ❤️ Minulla on aika iso hematooma, joka vuotaa. Tietenkin hematoomassa on omat keskenmenoriskinsä. Jään nyt sairaslomalle ja aion vaan maata.
 
Meilläkin perjantaina nt-ultra. Silloin on 11+5 ja toivottavasti saadaan nähdä elinvoimainen sikiö.

Tosi ikäviä uutisia Kosmoskukalla, tsemppiä sinne. ❤
 
Kevätleinikki, hui kauhistus! Onpa ollut tapahtumaa kerrakseen. Onneksi vauva on elossa! Toivotaan, että kaikki menee jatkossakin hyvin ja saisit lepäillä rauhassa.
 
Tsemppiä Kevätleinikki! Onneksi pienellä oli kuitenkin kaikki hyvin :Heartred Toivottavasti mitään ikävämpää ei pääse hematoomasta huolimatta tapahtumaan. Mitkä viikot sulla olikaan?
 
Voi ei, Kosmoskukka, voimia sinne!

Kevätleinikilläkin ollut tapahtumarikas päivä, varmasti säikäytti! Onneksi kaikki hyvin, lepäile ja ota ihan rauhassa nyt :Heartred
 
Kosmoskukalle voimia ja jaksamista, todella ikävää :Heartred

Kevätleinikki, nyt vaan sit lepoa. Kunpa alkaisi pian helpottaa :)

Mulla nt-ultra ensi keskiviikkona. Tuntuu ikuisuudelle nämä päivät. Onneksi doppleri lievittää aina pelkoa :)
 
Multakin on pari kertaa kysytty ennen raskautta ja onhan se aina sellanen :shifty:tilanne. Varsinkin muiden kuullen ja varsinkin jos ei ole...
@Kosmoskukka annettiinko sulle mitää aikaa vai käskettiinkö vaan seuraamaan? Tsemppihali:smiley-angelic003

Huomenna täällä verikokeet. Olen melko varma ettei neuvolasta ole laitettu lähetettä kun neuvolatäti oli pihalla kun lumiukko. En saanut edes virtsa-astiaa mukaan kun unohti antaa niin täytyy aamulla muistaa ettei mene vessaan....

Mä odotan labrassa, et neuvolan puhelin aukee.. lähette puuttuu..
 
Muokattu viimeksi:
@Tiinulii mulla oli kyllä lähete mutta täällä paikkakunnalla tarvitaan joku suostumuslomake, jota tämä neuvolatäti ei ollut antanut ja labroja ei katsota ilman sitä.. :)) eli juoksin sen yhden lapun perässä sitten ympäriinsä ja ramppasin labra-koulu-neuvola-labra ja aikaa meni lopultak koko pv. Tänään soitto neuvolan esimiehelle että haluan uuden tädin, tää oli viiminen niitti.
 
Jännä tällee ensimmäistä odottavana lukea miten erilailla nää kaikki käytännöt menee eri paikkakunnilla o_O meillä otettiin verikoe ihan neuvolassa ja myös ultrataan samassa paikassa. Virtsanäytteen oon myös antanut siellä neuvolassa nyt molemmilla kerroilla kun oon käynyt (eka käynti ja verikoe).

Kaikki käyntiajat on saatu yhdessä sovittua edellisellä käynnillä niin että päästään molemmat vanhemmat paikalle ja vielä meille mahdollisimman parhaaseen aikaan :)

Sit taas np-ultra on vasta kun on jo se 12 viikkoa täynnä eli meilläkin vasta viikon päästä vaikka nyt on jo rv 11+5 :nailbiting:
 
Kosmoskukalle voimia tuulimunasta toipumiseen:Heartred Keskenmeno on kyllä rankka kokemus.

Mekin oltiin tänään nt-ultrassa:) Kaikki oli hienosti ja vauva olikin kokonaista 4 päivää isompi kuin varhaisultran mukaan. Se oli kyllä tosi yllättävä uutinen:rolleyes: Mun virallinen laskettu aika onkin nyt jo maaliskuun puolella, koska se jäi siihen mitä se olisi menkkojen mukaan. Koon mukaan laskettu aika olisi 1.4. eli kolme päivää myöhemmin kuin virallinen laskettu aika. En nyt oikein tiedä, elänkö tänään sitten päivää rv 12+6 virallisen lasketun mukaan vai rv 12+3 sikiön koon mukaano_O
 
@Mrs R. Meilläkin onneksi neuvolassa varaillaan aina seuraavat ajat ja muut, mutta tuo labra piti itse varata ja siinäkin oltiin todella tarkkoja että se on just 10+0 viikolla. Vanhassa kotikunnassa ja Helsingissä ei kuulemma mitään tuollaista sanottu. Tosin neuvolatäti ei millään ymmärtänyt, että mun rv ei lasketa menkoista vaan sen varhaisultran mukaan mutta edelleen kaikkialla on väärät viikot :wacky: neuvolakortissakin.. en enää jaksanut 3 kerran jälkeen korjata häntä....
 
Hei kaikki! Ilmottaudun tälleen joukkoon vähän myöhässä kun unohdin koko paikan vaikka esikoisen odotus aikana täällä jotain kirjottelin.
Olen 25vuotias ja odotan toista lasta jonka laskettu aika on 1.4 :HeartredPerheeseen kuuluu viime viikolla 2 vuotta täyttänyt tyttö, avomies, 2koiraa, 2kissaa ja 2 pupua. En nyt osaa kertoa enempää:)
 
Mulla kans viikot mitä sattuu ja neuvolakortissa joku keskiarvo laskettuna mun arvion ja huonon ultramitan välille... Itse meen sen oman laskelman mukaan kun on todennäköisin ja sit np-ultrassahan se virallinen laskettu aika annetaan niin menen sen jälkeen sit sillä :)

Täällä tulee ultra-aika postissa, ultra tehtävä 11+0-13+6 jos haluaa seulontoihin osallistua. Verikoe taas käytävä antamassa noin 14vrk ennen ultraa. Mulla olis toi np-ultra 12.10., joten vielä hetkinen menee odotellessa. Tämä alkuraskaus on mennyt ihan hujauksessa, joten kylläpä sitä varmaan taas havahtuu ennen ultraa, että miten tämä nyt näin äkkiä tuli :D
 
Keskeytynyt keskenmeno.
Voi ei! Olen niin pahoillani:Heartred Sulla oli ilmeisesti samanlainen tilanne, kun mulla ensimmäisessä raskaudessa. Siinäkin todettiin keskeytynyt keskenmeno 10+1. Se oli niin surullinen kokemus:sad001 Voimia toipumiseen!
 
Kevätleinikki, voimia ja nyt vaan lepoa.
Mullakin nyt hematooma ja nyt on kolmisen viikkoa siitä kun vuodin ihan älyttömästi. Olin pari viikkoa ihan maaten sen jälkeen kun vatsakin oli hellänä siitä, mutta nyt taas tuntuu ihan normaalilta ja palasin töihinkin. Mitkä viikot sulla on?

Mulla viikon päästä np-ultra ja toivon että hematoomaa ei enää olisi tai että olisi edes pienentynyt niin voisi vähän nauttia raskaudesta ☺️ Yhdyntä ja uinti kielto silloin annettiin, enkä tiedä milloin uskaltaisin taas elää normaalisti XD
 
Onko muita jotka ei oo vielä saanut dopplerilla sydänääniä kuulumaan? Nyt viikkoja 10+5 ja omasta mielestäni olen vaan istukan hurinan saanut kuulumaan.

Viikolla 8+4 käytiin varhaisultrassa, ja siellä piwni sydän sykki hienosti ja muutkin jutut näytti olevan mallillaan.

Silti takaraivossa jatkuva pelko, että nt-ultrassa tulisi huonoja uutisia... Tämä pieni on siis meidän toisemme. Esikoinen syntyi 2016 hirveän taistelun jälkeen hätäsektiolla. Lisäksi olen nuorempana sairastanut vakavan syövän, niin tuntuu että en uskalla antaa luottoa kropalleni, vaikka toisaalta varmaan suotavaa olisi ajatella että kroppa kesti syövän, hätäsektion ja nyt olisi vielä suomassa toisen pienen.
 
Jopas teillä on täällä tapahtunut. Kevätleinikin tapaus varmasti säikäyttänyt. Ja kyfille paljon tsemppiä ja voimia menetykseen. Jospa mekin myöhemmin ensi vuoden puolella saataisiin kuitenkin vielä nyytit syliin.:Heartred

Oma jaksaminen on paljon paremmalla mallilla kuin eilen. Kyllä tämä tästä. Ehkä johtuu siitä että mua on tsempattu niin hyvin tuolla keskenmeno puolella. Kiitos myös niille jotka eilisen jälkeen ovat mua täällä tsempanneet.:)
 
Takaisin
Top