Hiukset

N

N4l4

Vieras
Otan aina kamalia paineita kampaamo käynneistä, koska en tiedä mitä haluan hiuksilleni tehtävän. En osaa yhtään sanoa millainen malli itselleni sopisi. Katselen netistä kuvia ja vinkkejä, mutta aivan mahdotonta ajatella miltä ne näyttäisivät omassa päässä. Mistä tiedän sopiiko tukka omiin kasvonpiirteisiin tai koko kroppaani? Siihenkin olen löytönyt "ohjeita" netistä, mutta en silti osaa. Olen muuttanut uuteen kaupunkiin, eikä vakiokampaajaa ole. Kävin viimeksi summassa lähikampaajalla, jolle yritin selittää tilanteeni ja annoin vapaat kädet. Hän ei kuitenkaan antanut mitään mielipidettä tai vinkkejä, vaan siisti vain latvat. Miten muut tietävät mikä itsellä näyttää hyvältä? 😅
 
Minulla on ollut sama kampaaja kohta 15vuotta, joten tuntee hiuslaadun täysin.

Olen siis uskaltanut kysyä, mitä voisi tehdä - etenkin kun raskaudet veivät puolet hiuksista, eivätkä hiukset koskaan enää kasvaneet takaisin ( nuorempi lapsi on jo 4v)

Kannattaa kuvata malleja, joista tykkää. Kampaajan pitäisi kyllä osata kertoa, jos ei onnistu/mikä voisi sopia kasvonpiirteisiin/hiuslaatuun.

On minullakin ollut ”huteja”, kun luottokampaajalle ei ( sairauden takia) saanut aikaa. Tummanruskeasta sävystä esimerkiksi tuli lähinnä violetti…
 
Minä taas tiedän, mitä hiuksiini haluan, mutta harvoin saan sitä. Enkä tosiaan tiedä, miten tämä on mahdollista, jos näyttää 2-4 esimerkkikuvaa jne. Lisäksi "siisti 5 cm latvoista" on aivan ylitsepääsemätön tehtävä joillekin kampaajille. Joskus kun ajattelee, että ei se nyt voi olla niin vaikeaa leikata viittä senttiä pois, niin kaikenlaista on kyllä nähty tälläkin ohjeistuksella. Lisäksi "blondit raidat" ovat joskus muuttuneet suklaanruskeiksi ja kerran jopa punasävyiseksi kokopään värjäykseksi.
 
Meillä sikäli onnekas tilanne, että kylällä on kaksi tosi taitavaa kampaajaa. Kuulin heistä positiivista palautetta lähipiiriltä ja päätin mennä toiselle. Hän sai kerrasta mun oranssiksi värjätyn tukan kauniin platinan vaaleaksi. 😁

Se positiivinen palaute ja mainostaminen kertoo paljon, jos kampaajalla on vaikka oma face sivu, niin voi tsekata mitä he tekee ja millaista jälkeä.

Esim. Vaalennuksessa on tärkeää ensin vaalentaa ja sitten sen jälkeen vielä taittaa se sävy jotta ei tuu keltaista. Ammattitaitoinen kampaaja osaa tämän.
 
Mulla myös tosi usein sama, etten tiedä mitä haluan hiuksille tehdä. Ja sitten on myös ollut kampaamokäyntejä, joilla on ollut ajatusta, mutta kampaaja ei ole osannut tai ymmärtänyt mitä haluan. Jonkin aikaa meni niin, että lopputulos oli aina polkka tai hartiamittainen, vaikka olin siihen kyllästynyt ja olisin halunnut jotain muuta. Lopulta löysin kampaajan, jonka kanssa oltiin samalla aaltopituudella ja hän leikkasi kivan tukan, vaikka en sinne mennessäkään oikein tiennyt mitä haluan.
 
Takaisin
Top