Hiukset lähtee!

Kyfi1440730

Silmät suurina ihmettelijä
Onko muilla samanlaista kokemusta, kun on lopettanu imettämisen niin hiukset alkaa lähtemään? Tätä on kestäny jo 2kk ja hiusten lähtö on tosi runsasta..ihan "tuppoina". Kysymys kuuluukin miten pitkään tää vielä jatkuu? Mulla ei oo kohta mitään hiuksia jäljellä.
Syön kyllä vitamiineja kuten biotiinia jne.
 
Mulla kokemusta hiusten lähdöstä, tosin ei imetyksen jälkeen; meillä edelleen siis imetys käynnissä. Syötkö kalkkia? Itsellä n 1,5v sitten lähti hiuksia ihan älyttömästi, ponnari oli puolta ohuempi, ja viemärin kansi aina täynnä hiuksia suihkun jälkeen.. Mulla oli ihan siis kalkin puutos, ja ilmeisen paha sellainen. Alotin kalkki kuurin 1500mg/pvä ja se auttoi! Imetyksen jälkeen tosin on myös hormoni peräistä tuo lähtö joten en tiedä onko tosta apua :meh:
 
Raskausaikana hiuksia lähtee reilusti normaalia vähemmän ja sitten synnytyksen jälkeen alkaa "sulkasato". Se on ihan normaalia ja liittyy hormonitoiminnan muutoksiin. Jos tuntuu jäävän päälle ja on myös muita oireita, kannattaa pyytää labroja kilpirauhasarvojen tsekkauttamiseksi.
 
Raskausaikana hiuspohja on levossa ja voi hyvin, tukka saattaa olla normaalia elinvoimaisempi. Synnytyksen jälkeen tilanne palautuu normaaliin ja ne hiukset, jotka jäi lähtemättä raskausaikana, lähtee sitten synnytyksen jälkeen.:rolleyes: Eli yleinen ja normaali murheenkryyni.
Mulla alkoi tukanlähtö kun vauvat oli noin 4-5kk muistaakseni ja sitä kesti sitten vuoden päivät ainakin. Sen jälkeen onkin tukka sitten jo aika hyvässä kunnossa.
 
Mulla 2013-2014 raskaana hiukset voi hyvin, mutta siitä synnytyksestä lähtie tippuu mm. Suihkun yhteydessä kaivoon monen monta hiusta. En oo kyllä kaljurotta mikä vähä ihmetyttää. Ja nyt rv 10 lopuillaan ja sama päällä yhä. Kilpirauhasen kokeet otettiin äsken, kun väsytti sikanaa eikä niissä mitään. Tähän on jo siis tympäännytty niin paljon, että sitä vaa kattoo lattiakaivoon "jaaaa..."
 
Hiuksia lähtee vaikka kuinka paljon, vaikka ihan täysimetys on vielä meneillään. En nyt ikinä ole mikään hulmukutri ollut, vaan kuontalo on tällainen ohukainen hiirenhäntä joka tapauksessa. Ja muutenkin, kun elämän prioriteetit eivät nyt juuri pyöri oman naaman ympärillä, niin eipä tuo juurikaan hätkähdytä. Vedetään vaikka siiliksi, jos nyt ihan kaljulta alkaa näyttää :p
 
Niin raskaus, ku synnytyskin ovat kyllä aika voimakkaita muutoksia ihmiskehossa ja päänahka on kyllä aika herkkä reagoimaan kaikenlaisiin muutoksiin.
Toisilla lähtee hiuksia ja toisilla taas tuntuu paksuuntuvan entisestään, ja kenellä alkaa rasvottumaan ja kenellä päänahka kutisemaan ja hilseilemään ym.
Ollaan kuitenkin yksilöitä.
Mut oli se huoli/ongelma mikä tahansa, niin itse ainakin suosittelen kampaamoissa myytäviä terapia shampoita ja -hoitoaineita.
Ite turvaudun herkästikin, jos jotain ilmenee. Ja AINA olen niistä apua saanutkin.
Ja ei vain shampoo, tai hoito, vaan ihan molemmat.
Omat suosikit on terapiashampoo ja -hoitoaine mm. hiustenlähtöön ja joskus käytän lisäksi vielä päänahkaan jätettävää hoitonestettä.
Eikä tarvi montaa kertaa käyttää, kun saan taas olla rauhallisin mielin hiusteni ja päänahkani kanssa. :happy:
 
Takaisin
Top