Himotukset

Porkkanaraate on tullut jätskin jälkeen :) Ihan alkuun oli jäätelö kermavaahto ja kinuskikastike :wink
 
Mulla ei nyt vois sanoa himoja olevan kun ruokahalu ihan nollassa ja kaikki ällöttää.
Mutta kuitenkin joinakin päivinä mulle saattaa tulla sellanen mieliteko että sitä tiettyä on pakkp saada syötäväksi. Esim. eilen oli saatava panini, sen itselleni soin kauppareissulla kun oon syöny niin huonosti että jos kolmen päivän välein haluun jotain tiettyä niin kyllä se on sitä syötävä.

Tällä hetkellä myslipatukat on ainoita mitä voin syödä ilman kuvotusta ja vaikeuksia :)
 
Jäätelöä oon syöny joka päivä ja riisifruttia:) en oo vaan päättäny kumpi on parempaa pirkan vaiko se alkuperäänen:) mutta pirkan riisifrutti kanelin makunen :happy093 :gen014 :cheers niin ja tomaattia :) mutta kalasta ja lihasta turha puhuakkaan:sad001
 
Rosson perunamuusi!! Ja subit, ne on ainoot mitkä menee 100% varmuudella alas, tulee vaa kalliiksi mennä rossoon syömään tai hakea subeja koko ajan
 
Riippuen hetkestä ja olosta joko mehujää, mandariini ja kirsikat tai sitten ranskalaiset ja sipsit. Ei kai sitä näillä eväillä pääse luut vilahtelemaan :happy118
 
Mulla hiilarit ja rasva tekee kauppansa aikalailla missä vaan muodossa (croissantit, sämpylät ja voita, patonkia ja tuorejuustoa jne.), nyt oon onneksi saanut syötyä myös hedelmiä ja pikkuhiljaa alkaa maitotuotteetkin tehdä kauppansa. Keksin että murojen ja vispipuuron kanssa saan syötyä maitoa :)
 
Maitotuotteet maistuu täälläkin. Ja ne hiilarit. Kun ei maistu oikeen mikään, niin oon aatellu että täytyy sitten syödä sitä mikä milloinkin maistuu. Yks päivä voi tehdä mieli pitsaa ja seuraavana päivänä ei taas yhtään. Vispipuuroa, jogurttia, rahkaa ja mansikoita varasin jääkaappiin. Vaalea leipä ja reilusti Oivariinia päälle. Ja piimälimppu Oivariinilla ja juustolla. Lihat ei oikein maistu, mutta menee taas jossain hampurilaisen välissä surutta...
 
Maito! Juon varmaan puolitoista litraa päivässä rasvatonta, ja varsinkin pahoinvoinnin ollessa pahimmillaan tuntui, että maito oli ainoa mikä meni alas. Lisäksi söin hulluna nektariineja, jotka on nyt vaihtunu omenoihin. Ihan perusruokaa, perunaa, höyrytettyjä vihanneksia, anopin pyydystämää ja paistamaa siikaa, niitä tekee mieli.
Jauheliha, kaikki makea, ja rasvainen etoo, eli ei karkkia, suklaata, keksejä, mitää sellasta mene alas. Normaalistikaan en syö eineksiä, leikkeleitä, makkaroita, tai punaista lihaa ollenkaan, mutta nyt on pari päivää tehnyt mieli hyvää ravintolan possupihviä sopivilla lisukkeilla. =)
 
öljymarinoituja artisokkia söin ihan himona parin päivän ajan, lienee oudoin himotus tähän mennessä.
Oon muuten syönyt aika normisti mut toi ja sit pasta voin ja ketsupin kanssa on tullut sellasina outoina puun takaa himotuksina :)
 
yksisana : kerroshamppari :D Onneks ei oo hesee kauheen lähelle ettei tuu liian usein käytyy ;P
 
Eilen kummastuin itsekin, kun tuli laitettua soijakastiketta raejuuston sekaan. Mutta mieli teki:D
 
Tomaatti :Heartred
Mikä on kyllä ihan ihme juttu ku en oo siitä aikasemmin oikeen välittänyt :D

Voiko sitä ihminen oikeesti enempää tomaattia ostaa? Vaan mehu ja keitto jäi puuttumaan!

ImageUploadedByVau Foorumi1372541016.969064.jpg
 
Hauskaa kuulla että jollain muullakin on himotuksena tomaatti! :D itse voisin syödä tomaattia sellaisenaan jatkuvasti ja ketsuppia pitää saada tunkea melkein joka ruokaan.. Toinen mikä menee alas on murot kun niihin laittaa paljon maitoa. Pahoinvointi on kyllä ollut niin voimakasta että mikään muu ei oikein tahdo mennä alas.

Pari viikkoa sitten himoitsin suolakurkkuja ja melkein itkin yksi yö kun en saanut suolakurkkupurkkia auki ja mies oli yötöissä.. :D mutta nyt taas suolakurkut etoo. Saas nähdä minkälaisia mieltymyksiä sitä kerkeää vielä tulla. :)
 
Rahka!
Ensin ostelin kaupasta niitä pikkupurkkeja, eihä siitä mitään tullu ja nyt lähes päivittäin teen rahkaa jääkaapin piukkaan ja syön sit sitä mukaa ko mieli tekee, eli siis lähes koko ajan on kippa kädessä tai lusikan kanssa jääkapilla :P
Ja sit on kaikki raikkaat hedelmät, omenaa on menny varmaa eniten :)
Kaikki rasvanen, makee ja suolanen (roskaruokamättö , karkit, sipsit yms) ei mee sitten millään alas, jo pelkkä ajatus inhottaa, hyh :S
 
Mulla oli viime raskaudessa sama, söin hirveesti hedelmiä ja kaikki herkut ja roskaruuat ällötti. Nyt ei oo oikein mitään himoja ollut moneen viikkoon, mutta ällötyksiä riittää. Ei varsinaisesti tekis mitään mieli niin täytyy syödä sitä mitä milloinkin tekee mieli. Tai pikemminkin mikä ei ällötä liikaa. Roskaruuat maistuu nyt, vähän turhankin usein on tullut syötyä ruuaksi joku hampurilaisateria :/
 
Kaikki tuore himottaa, ennen en välttämättä aina tehnyt lisukesalaattia pääruoalle mutta nyt on saatava aina jotain tuoretta. Valmisruoat todella ällöttää, on ihanaa syödä kaikkea hyvistä raaka-aineista tehtyä luomuruokaa. Mulla on ollut tässä sellanen super nektariini/persikka-vaihe, niitä menee aika tavalla... alkuraskaudesta etenkin söin hirveet määrät proteiinia, heti aamulla aloin paistella kananmunia. Vaikka olen kasvissyöjä, nyt raskausaikana on ollut pakko syödä kalaa kun sitä on tehnyt tuhottomasti mieli.

Ruoka-annosten koko on kyllä kasvanut rekkamies-tasolle, vähän jännitän että mitä vaaka sanoo seuraavalla neuvolakäynnillä, kotona kun ei vaakaa ole!
 
Mulla taas on mennyt niin päin etten pysty syömään paljoa. Ei ole paino noussut mutta se on hyvä kun mulla on ylipainoa muutenkin aika paljon. Eipähän tule niin helpolla radia. Ei tee myöskään mitään mieli. Leipää tulee lähinnä syötyä kun se menee helposti alas.
 
Takaisin
Top