Himot ja ällötykset

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Mä oon ihan hirvee Pepsi Maxin suurkuluttaja, mut se on nyt alkanut maistuu ällöltä. Jääkahviin on hirvee himo, mut yritän vähän himmailla, ettei litratolkulla tulis vedettyä. :grin
 
Valkosipuli himottaa. Tätä ei ole koskaan ennen raskauksissa ollut, enkä ole mikään valkosipulin ystävä.

Vielä ainakaan mikään ei ällötä. Kahvin juonti aikaisemmissa odotuksissa loppunut hyvin aikaisin.
 
Kaikkea raikasta ja kirpeetä tekee mieli. Twister mehujää ja sitrushedelmät :p
 
Mun tekisi valtavasti mieli suklaata, tämä varmasti lähinnä sen takia, ettei herkkuja saa syödä :sad001 Eilen söin illallisella jälkiruoaksi aivan pienen palan mutakakkua ja vaniljakastiketta ja napsahti taas sokerit yli sen takia.
 
Ei liity suoraan ruokaan, mutta roskis hais useemman metrin päästä niin pahalta että piti passittaa mies viemään se samantien ulos :hilarious:
 
Ei ole vielä ollut mitään selkeitä himoja tai ällötyksiä, mutta kauhea nälkä on kyllä kokoajan :grin
 
Mulla tänään aamull tökkäsi kahvi ihan tyystin! Tähän asti olen siis kahvia juonut päivittäin vähintään aamulla, monesti myös iltapäivästä. Useimmiten kofeiinittomana kylläkin. Mutta tänään aamulla yhtäkkiä ajatuskin kahvista kuvotti :woot:

Sama tapahtui edellisessäkin raskaudessa, en kylläkään muista missä vaiheessa, mutta pitkään olin täysin juomatta kahvia.
 
Jäiset marjat hyvä vinkki, pitääkin kokeilla. Mulla on tullut himo omenaan, ihanaa kun nyt saa kotimaisia omppuja. Niitä viipaleiksi ja jääkaappiin, sitten syö kylmänä niin ah :p

Ja jääkaappikylmät viinirypäleet uppoaa myös hyvin.

Mulla on nyt pari päivää ollut ihan hyvä ruokahalu, mutta nyt just alkaa vaikuttaa samalta kuin esikoista odottaessa, että mikään lämmin ruoka ei erityisemmin houkuta. Saa nähdä meneekö yhtä pahaksi kuin viime kerralla, silloin en viikkokausiin syönyt oikein muuta kuin kylmiä hedelmiä, vauvojen hedelmäsoseita kylmänä, ja tietynlaisia mauttomia paahtoleipiä kylmänä:wacky:
 
Vielä paranneltu versio jääkaappikylmistä omppuviipaleista, joista tuossa aiemmin kirjoitin. Omenaa viipaleiksi ja pakastimeen :hilarious: Niitä jyrsin täällä nyt onnessani :hilarious:
 
Mulla on nyt ainoo mieliteko ollu munakokkeli :hilarious: Muutoin ruokahaluton olo, ja mitään ei tee mieli. Hiivan haju tökkii. Kaikki raikas tuntuu kohtalaisen hyvältä. :rolleyes:
 
Söin monena päivänä kirpeitä omenoita pitkin päivää ja nyt ne omenat ällöttää :wtf:
 
Pahin ällötys on tällä hetkellä hampaiden pesu varsinkin aamuisin :depressed: Kohtalotovereita?
 
Eniten himottaa tavallinen ruoka. Söin aamupalaksi eilistä perunaa ja karjalanpaistia :hilarious:
Lisäks satsumat ja ananasmehu!
 
Pahin ällötys on tällä hetkellä hampaiden pesu varsinkin aamuisin :depressed: Kohtalotovereita?
Jep, eilen illallakin oli monta tuntia ollut ihan hyvä olo, kunnes sitten hampaita pestessä aloin yökkimään :grumpy:
 
Pahin ällötys tuntuu olevan edellisen päivän ruoka :hungover: Tehdään yleensä ruokaa sillei, että siitä saa vähintään eväät seuraavaksi päiväksi ja nyt aina se edellisenä päivänä ihan hyvin maistunut ruoka ällöttää jo ajatuksena :wacky:
 
Takaisin
Top