Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Ekassa raskaudessa himoitsin suolakurkkuja, juustonaksuja ja riisiä, toisessa suklaata. Jännä nähdä, mitä nyt tiedossa.
 
En ole huomannut vielä ällötyksiä tai himoja. Sokeriton limppari maistui pahala, mikä ei ole huono asia.
 
Vielä ei ole mitään muutosta suuntaan tai toiseen, aiemmissa ruisleipä suolakurkuilla on ollut alun hitti ennen suurinta pahoinvointia, jään odottelemaan mitä tapahtuu tällä kertaa:rolleyes:
 
Nyt alkaa tökkiä kaikki makeat leivonnaiset, normaalisti ei mitään ongelmaa :hilarious: normi ruoka uppoaa paremmin kuin hyvin. Just tehtiin pellillinen mokkapaloja ja ei tee mieli edes maistaa.
 
Tuntuisi olevan enemmän suolaisen himoja nyt. Jotkut makeat herkut, mitä normaalisti menisi rajattomasti, aiheuttaa lähinnä inhotusta.
 
Ällöttää käytännössä aivan kaikki. Jopa suklaa!!! :woot: tulee kyllä syötyä mitä sattuu, kun täytyy syödä sitä, mitä sillä hetkellä tekee mieli. Muuten ei saa mitään alas. Onneks sentään alkanut sipsien lisäksi maistu kaikki raikas, persikan palat mehussa on ollu pelastus. :smiley-ashamed004
 
Mulla ekassa raskaudessa ällötti suklaa, mutta nyt se vielä uppoaa (vähän liiankin hyvin). Mikään ei erityisesti himota tai ällötä, mutta pakko on syödä jatkuvasti tai iskee yleinen kuvotus.
 
Edellisessä raskaudessa söin alkuraskaudessa ihan sairaan määrän mandariineja. Muistan, että ne olivat ainoita, mitkä keuhkoputken tulehduksessa (joka kesti kuumeineen 3 viikkoa!) maistuivat. Ja ne olivat helppoja oksentaa. Ja mustikat!

Nyt ei vielä ole himoja eikä ällötyksiä, mutta kokonaisuudessaan semmoinen isojen annosten tökkiminen on olemassa. Ja ehkä raskaammat lämpimät ruuat ei aiheuta mitään jippii-elämyksiä.
 
Ei tee mieli syödä oikein mitään ja täysi olo tulee nopeasti. Käskin miestä heittämään jääkaapista raa'an naudanlihapihvin pois, kun se haisi niin pahalta. Hämmentynyt miesrukka teki työtä käskettyä, ei itse huomannut mitään hajuja. No, viikkoa myöhemmin tulikin plussa testiin :grin Viime raskaudessa suurkulutin mehujäitä ja mikään ei meinannut olla tarpeeksi kylmää.
 
Jaffa haisee tällä hetkellä nenään ihan yrjölle. Mä etsin meiltä jo kotoa oksennusta, ennen kuin tajusin että se onkin jaffa joka pistää kauempaa nenään. :hilarious:
 
Eilen meinasi kaupassa lentää laatta. Yökin ja sitten tajusin että tosiaan lounaasta on aika pitkä aika. Pikaeväs onneksi helpotti. Jännä miten muuten pahoinvoinnissa ei tulisi mieleenkään syödä mitään, mut nyt se onkin paras keino.
 
No kyllä! Tulee heti huono olo, jos ruoasta kuluu aikaa. Vaikka vasta viides viikko täällä meillä menossa..
 
Suolaiset ruuat himottaa ja tietenki kaikki energiapitoinen :grin makee ei onneks maistu isommissa määrin.
Rasittavaa kun ei voi luottaa oikein kropan nälkäviesteihin ja syyä niitten mukaan ku jotenkin tuntuu että se haluais haalia nyt enempikin sitä energiaa kun kulutukseen menee:smiley-ashamed004
 
Täällä ei vielä erityisiä himoja ole, mut oon huomannut, että kaikki terveellinen ruoka, kuten hedelmät ja perusruoka menee paremmin kuin hyvin alas. Esim. Sipsejä tai karkkia en saa enää edes alas muutamaa enempää kun ne maistuu joko liian suolaiselle tai oksettavalle :grin
Edellisessä raskaudessa, joka meni kesken, vedin kaksin käsin roskaruokaa - ranskalaisia, sipsejä, karkkia, popparia ja himoitsin hulluna kylmäsavulohta (vaikka se on kielletty) :smiley-ashamed004
Tää raskaus on ollut siis tosi erilainen, ei yhtään tee raskasta ruokaa mieli. Yhden kyllä erittäin hyvän ruuan kanssa syötävän makean oon löytänyt, nimittäin itse tekemän puolukkahillon, jota voisin syödä nyt kaiken kanssa :joyful: (normaalisti syön sitä jouluna liharuuan kera, jos sillonkaan) :hilarious:
Muakin etoo jos ei pääse syömään säännöllisesti vähän väliä ja nälkä olevinaan tosi usein. Onneksi oma työ sellainen, että säännöllinen ruokailu tulee ihan automaattisesti :bag:
 
Tällä hetkellä jäiset mustikat menee, muu on arpomista. Riisipuuroa teki aamulla mieli ja söinkin sitä kylmänä, mutta nyt en voi purjoamisen jälkeen kuvitellakaan sitä syöväni.. :hungover:
 
Mun alko tehdä ihan sikana mieli kylmäsavulohta, kun tajusin, että tänäkään jouluna en sitä saa. Voin ihan suussa maistaa, kuin hyvää se olis... :smiley-angry017
 
Ihme ja kumma on, että aamulla maistuu vielä kahvi! Esikoisen kanssa se oli ensimmäinen asia, joka tippui pois yökötysten vuoksi!
 
Tässä raskaudessa heti alussa rupesi tekemään mieli porkkanoita, samoin kuin tokassa raskaudessa :wacky: Aiemmissa raskauksissa olen syönyt kaikkea mitä käsiini saan (paitsi kielletyt ruoat) ja nyt olen syönyt terveellisemmin kuin koskaan. Miulla on "iltahimoja" varten varalla cashew suolapähkinöitä mutta ne on aivan liian suolaisia, ei voi syödä kuin pari. :wtf:
 
Takaisin
Top