Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
En tiiä voiko tätä laittaa yhtään raskauden piikkiin, mutta ennen plussaa teki hirveänä mieli tonnikalaa. Heräsin yöllä kaheltatoista tekeen tonnikalatahnaa leivän päälle :grin yöllä varmaan 4 leipää söin, tätä hullutusta kesti muutaman päivän. Nyt ei tee mieli YHTÄÄN tonnikalaa saati sitä tahnaa. Minulla enemmän tehnyt mieli kaikkea suolaista ja oikeaa ruokaa sokeriset ja herkut jääneet kokonaan pois joista yleensä tykkään ja se on hyvä.
 
Oon huomennut saman, et suolasta tekee hirveesti mieli enemmän. Oon samaan aikaan aika kova sokerihiiri, mut nyt ei tee esim. yhtää mieli karkkia. o_O
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jem
Just sama, mutta hyvä näin jos nuo herkut nyt jäis, edes näin alkuun :grin jännä kyllä kuinka voi kadota hetkessä sokerihampaan kolotus kun ennen syöny lähes joka pv jotain...
 
Mullakin tekeemieli suolasta enemmän. Ja oon yleensä oikea sokerihiiri.:smug:
 
Tänään ei enää mene juusto. Ei pysty edes melkeen sanomaan sitä sanaa :stop:. Normaalisti juustoa on aina pakko olla leivän päällä, muuten leipä tuntuu ihan turhalta. Ja salaatissa mozzarella yleensä ihan parasta, tänään ei todellakaan kuulunut omaan annokseen :wtf:

Tuttua esikoisen ajalta onneksi tämä.
 
Minua ei vielä (5+2) ällötä mikään, ei edes kahvi, vaikka viime viikolla joitain etomisia olikin (liittyi ehkä ennemminkin liian pitkään ruokaväliin, jos siihenkään). Mutta kahvia kyllä ei tee mieli yhtä paljon kuin yleensä eli on siinä jotain muutosta. Toinen omituinen (mutta näköjään yleinen, onpas täällä kohtalontovereita!) muutos on se, että makeaa ei tee mieli! Tokihan tässä kesän varjolla on ihan tottumuksesta pitänyt joka päivä vähän jäätelöä syödä, mutta ei kyllä ole sellaista hinkua kuin yleensä eikä kyllä ole tullut haettua jätskiä lisää.

Greippimehua olen juonut ihan onnessani, en tiedä onko nyt raskauteen liittyvä himo vai innostuinko ihan muuten vaan greippimehusta, kun sitä raskautta yrittäessämme litkin. Mulla ei ollut sitä kananmunanvalkuaisen kaltaista ovulaatiovuotoa, niin ajattelin, josko tuolla greippi-kikalla olisi vaikutusta asiaan. :laughing002 No, kyllähän se ensimmäisistä mehun litkimisistä heti sitten tärppäsikin. Oiskohan kuitenkin sattumaa. :wink

Mitäs mieltä olette näistä "vanhan kansan uskomuksista", että makeanhimo = tyttö ja suolainen/hapan = poika? Hitsi vieköön, olen yleensä aika rationaalinen ihminen, mutta tämä kaikki on niin jännittävää, että tekee mieli pohdiskella tällaisiakin hömpötyksiä! :woot:
 
Minulla ei pitänyt edellisestä raskaudesta ainakaan paikkaansa tuo, että suolaisesta poika ja makeasta tyttö. Oli ihan hirveä oikean ruoan himo ja kaikkea suolaista ym ja tyttö tuli. Nyt myös sama että mitään sokerista ei tee mieli :grin mutta ei tietoa asukkaasta
 
Mullakin toistaiseksi tehnyt enemmän suolaista mieli, eikä vielä varsinaisesti mikään ole ällöttänyt. Esikoistytön raskaudessa teki mieli suolakurkkua, klementiiniä ja päärynäjuissia. Kahvia en pystynyt juomaan ollenkaan. Saa nähdä miten menee tässä raskaudessa.
 
Mulla ei oo raskauksissa ikinä ollu mitään varsinaisia mielihaluja tai ällötyksiä. Molemmista söin kyllä hulluna jääpaloja, mut se on "oire" alhasesta hemoglobiinista ja alhanen se olikin. Saas nähä koska tästä alkaa :biggrin
 
Ruokahimo täälläkin taitaa enemmän olla, mutta mikään ei ole ällöttänyt normaalia enempää.:)
 
Minulla on hirveä nälkä koko ajan, mutta ei mitään erikoista himoa. Esikoisen raskaudessa teki paljon suolaista mieli ja poika tuli :) normaalisti olen sokerihiiri!
 
Kahvi alkaa pikkusen ällöttämään, tänään haisi jo pahalle eikä tehnyt yhtään mieli. Saapa nähä jääkö pois kokonaan :rolleyes:
 
Normaalisti olen sokerihiiri. Nyt olen himoinnut suolaisia ruokia. Tai sit olen ollut vaan aiempaa nälkäisempi, että ruoka maistunut erityisen hyvältä :grin
 
Nälkä on kasvanut, mutta possu on ruvennut ällöttää niin kuin joka kerta kun raskaana ollut
 
Kaikki kuvottaa. Kaurapuuro, kuplavesi ja jotkut hedelmät menee. Mielitekona salmiakki, jota ei nyt sovi syödä.
 
Täällä jo ennen plussaa himotti piimä ja himottaa kyllä edelleen :grin
 
Mä rupesin epäilemään että oon raskaana.
Kun aamukahvi rupesi tökkimään.
Vaikka rakastan kahvin tuoksua ja makua.

Herkkuja ei tee yhtään mieli. Kaikki makea maistuu liian makealta.
 
Siis apua, tää on ihan hassua :joyful: ikinä ennen ei oo mitään tehny mieli näin pitkään ja hartaasti! Mutta tässä jo monen monta päivää toi piimä himottanut ja nytkin vielä kun en oo noussut sängystä niin mietin kuinka mukavaa olisikaan just nyt saada iso kupillinen piimää :laughing021 ja en siis oo aiemmin pitänyt piimästä, mutta nyt se on suorastaan elämän eliksiiri mulle :laughing001
 
Mulla ei ole vielä mitään varsinaisia ällötyksiä, tänään amulla oli herätessä kyllä vähän huono olo ja kaurapuuro tökki. Sit taas kaikki raikas kuten marjat, hedelmät ja hedelmäsoseet/smoothiet maistuu nyt vieläkin paremmin kun normaalisti :happy:
 
Takaisin
Top