Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Vanhat ystäväni spelttinäkkäri ja maapäkinävoi, tapaamme jälleen :hungry:
 
Oudot ällötykset: Kaikki suolainen ja rasvainen, missä on juustoa. Siis mitä! Just ne samat asiat, joita edellisillä kierroksilla olen himoinnut. (Hyvä tässä vaiheessa sanoa tää ääneen, ihan varmasti kostautuu, eikä muutaman viikon päästä enää mikään muu kuin pakastepizzat pysy sisällä).
 
Ei tee oikein mitään mieli, mut mikään ei ällötäkkään. Ainoastaan marjoja voisin syödä koko ajan.
 
Maistuu fetasalaatti, porkkanat chilidipillä, appelsiinimehu ja tomaattiset ruuat/kastikkeet. Tuore tomaatti taas ällöttää (paitsi salaatissa) ja kahvi ei maistu. Muuten ällötykset vähän vaihtelee ja usein sama ruoka ei maistu enää uudelleen.

Esikoisen kohdalla omena maistui ihan oksennukselta, mutta nyt taas ei ole sitä.
 
Joko mä keitin tänä aamuna tosi pahaa kahvia, tai sit alko kahvi just maistua ihan kamalan kitkerältä. Samaa muistelen olleen esikoista odottaessakin. :yuck: Muuten ei erityisiä ällötyksiä eikä himoja. Paitsi että ruokaa täytyy saada, paljon ja jatkuvasti. Tervetuloa takas kuvaan, toinen aamiainen. :Heartred
 
Jogurtti, marjat, sitrushedelmät ja kasvikset - kaikki raikas - maistuu. Myös suolaa tekee ajoittain mieli - esim. oliiveja, juustoa jne. Erityisiä ällötyksiä ei toistaiseksi ole.
 
Joko mä keitin tänä aamuna tosi pahaa kahvia, tai sit alko kahvi just maistua ihan kamalan kitkerältä. Samaa muistelen olleen esikoista odottaessakin. :yuck: Muuten ei erityisiä ällötyksiä eikä himoja. Paitsi että ruokaa täytyy saada, paljon ja jatkuvasti. Tervetuloa takas kuvaan, toinen aamiainen. :Heartred


Mulla ihan sama. Jäätävä nälkä ja ruokahalu vaan kasvaa koko ajan! Yritä tässä nyt kattoo ettei liho.. Himoitsen lähinnä terveellistä (raikasta vihersalaattia) tai sit vastapainoksi hirveetä suolamättöä.. :hungover:
 
Mulla ihan sama. Jäätävä nälkä ja ruokahalu vaan kasvaa koko ajan! Yritä tässä nyt kattoo ettei liho.. Himoitsen lähinnä terveellistä (raikasta vihersalaattia) tai sit vastapainoksi hirveetä suolamättöä.. :hungover:

Täytyy koittaa löytää joku tasapaino. :joyful: Onneks ei oo ällöjä, niin on aika helppoa koittaa täyttää tätä pohjatonta vatsaa terveellisillä eväillä.
 
Ällöttää kaikki makea, tekee mieli kotiruokaa ja raikkaita salaatteja, myös hapankorput juustolla tuo helpotusta jos pahaolo alkaa kolkutella :hungover: välillä saatan himoita oikein jotain ruokaa, mutta kun sen saa eteen niin haukku tai kaks niin alkaa ällöttää :wideyed:
 
Muakin ällöttää kaikki makea. Suolaista tekee mieli ja pizzaa ym. Appelsiini mehu on parasta ja kahvi ei maistu ollenkaan :hungover:
 
Muakin ällöttää kaikki makea. Suolaista tekee mieli ja pizzaa ym. Appelsiini mehu on parasta ja kahvi ei maistu ollenkaan :hungover:
Sama täällä! Suklaakaan ei maistu :wtf: hamppareita ja pitsaa menny kyllä senkin edestä :smiley-ashamed005
 
Mua rupes himottaa nutella tänää, täytyy varmaa viikonloppuna ostaa :hungry:
 
Raikkaita ruokia tekee mieli. Oikeastaan mikään lämmitetty tai uunissa valmistettu ei meinaa upota. Hedelmiä kuten satsumoita, kylmiä viinirypäleitä,, vihreitä omenoita ja vesimeloonia voisin syödä ihan loputtomasti. Kahvia en pysty juomaan lainkaan, mikä oli aika shokki. Valkosipulin haju kuvottaa, vaikka aiemmin suorastaan oon rakastanut. Tosi vaikea tehdä ruokaa, kun uudelleen lämmitetty(jos tekee enemmän ruokaa) ei meinaa millään upota. Kalaa ollaan syöty runsaasti, vaikkakin tänään sekin maistui liian kalalle . Murot(corn flakes) ja kylmä maito(manteli) on parasta. ihan ikinä en oo välittänyt paitsi nyt.
 
Tänään piti syödä lohta mutta olikin pakko tehdä pasta bolognesea :hilarious: Oli hyvää mutta yhtäkkiä alkoi se tomaattipyre ällöttää et söin sitten äkkiä lautasen tyhjäks :grin
 
Takaisin
Top