Himot ja ällötykset

Niin ja meetwurstia, mut sitä ku ei saa nii ei saa tuoda myöskään kotia kaappiin:grin
 
Ihan hirveä himo ollut pari kuukautta muutamaan kesäsesonki tuotteisiin. Tietty grillimakkara ja possun ribsit. Ei malta odottaa että ilmestyy kauppoihin. Miehellekin annettu selkeä ohje että heti kun tulee kauppoihin niin pitää ostaa :wink
 
Pahoinvointi on vihdoin helpottanut, mutta monen ruoan jälkeen tulee yhä etova olo. Ainoa mihin on himo, on kaikki melonit. Ja raaka porkkana. Maitotuotteet eivät juurikaan uppoa ja niistä tulee huono olo. Sama koskee kaikkia herkkuja, paitsi salmiakkia. Pahin on suklaa. Yritin väkisin syödä pari pääsiäismunaa pääsiäisenä, mutta niistä tuli todella kuvottava olo.
Leivästäkin uppoaa parhaiten 100% kaura. Pizza on täysin nounou.

Toivottavasti ei jatku koko raskauden. Syömisestä on kadonnut kaikki nautinto.
 
Ihan hirveä himo ollut pari kuukautta muutamaan kesäsesonki tuotteisiin. Tietty grillimakkara ja possun ribsit. Ei malta odottaa että ilmestyy kauppoihin. Miehellekin annettu selkeä ohje että heti kun tulee kauppoihin niin pitää ostaa :wink

Meillä korkattiin grillikausi ribseillä ja makkaralla pari viikkoa sitten. :p Halloumi ja esimerkiksi parsa on kyllä enemmän mun juttuja...
 
Toisaalt o jotenki kateelline ku jo ekassa raskaudessa oikeen odotin et mitä ihmeellistä alkaa tekee mieli mut ei siis mitään erikoista :sorry: Ja tässäki raskaudessa sama juttu. Samat ruoat menee mitä ennenki raskautta ja ihan samat inhokit. Nooh, ehkä se himo/inhokki voi tulla vielä :grin
 
Tähän mennessä ei ole täälläkään mikään ruoka inhottanut tai himottanut. Tuntuu hassulta, jos joku nykyisin suosikkina oleva ruoka alkaisikin yhtäkkiä ällöttämään. Jää nähtäväksi, onhan tässä vielä aikaa
 
Mulla on ollut kyllä ihan kummallisia himoja viime raskaudessa kun sillon oli mämmi, mutta nyt se on vaan kasvikset! :woot: Siis syön niin paljon niitä että sisuskalut menneet ihan ruvelle. Ei ummetuksesta ole tietoakaan vaan aivan vastoinpäin:oops: Mikään ei oikein pysy sisällä..Lakritsia on tehnyt kanssa kauheasti mieli että voi olla matalan verenpaineen syytä kun on ollut noita heikotuksia. Mutta siis vege, niistä ei voi saada tarpeekseen, salaatit, keitot, muusit ja noh, ihan kaikki olomuodot :hilarious: Ainakin paino on lähtenyt kovaan laskuun tästä himosta eli eipä sinäänsä haittaa, ainoa vaan että niistä tulee välillä paha olo kun sokerit heittää ja sitten suolen toiminta on aivan infernaalisen nopeaa:inpain: Onko muita kohtalontovereita?
Ps. Jännä kun joku täällä mainitsi nuo maitotuotteet, mä voin allekirjoittaa ihan saman että tulee paha olo ja varsinkin jos erehtyy syömään aamusta!
 
Mulla on ollut kyllä ihan kummallisia himoja viime raskaudessa kun sillon oli mämmi, mutta nyt se on vaan kasvikset! :woot: Siis syön niin paljon niitä että sisuskalut menneet ihan ruvelle. Ei ummetuksesta ole tietoakaan vaan aivan vastoinpäin:oops: Mikään ei oikein pysy sisällä..Lakritsia on tehnyt kanssa kauheasti mieli että voi olla matalan verenpaineen syytä kun on ollut noita heikotuksia. Mutta siis vege, niistä ei voi saada tarpeekseen, salaatit, keitot, muusit ja noh, ihan kaikki olomuodot :hilarious: Ainakin paino on lähtenyt kovaan laskuun tästä himosta eli eipä sinäänsä haittaa, ainoa vaan että niistä tulee välillä paha olo kun sokerit heittää ja sitten suolen toiminta on aivan infernaalisen nopeaa:inpain: Onko muita kohtalontovereita?
Ps. Jännä kun joku täällä mainitsi nuo maitotuotteet, mä voin allekirjoittaa ihan saman että tulee paha olo ja varsinkin jos erehtyy syömään aamusta!

Samoilla tuon suolen toiminnan kanssa, aamulla pitää juosta herättyä veskiin. Ei voi yhtään heräillä kun toimii jo :laughing002 paino kanssa pysynyt pari kg alempana eikä vielä noussut. Huomaamatta kasvis vaihtoehdot maistunut kyllä kanssa
 
Joo siis aivan vastakohta sille alun ummetukselle!:hilarious: Liekö ne kuonat lähteneet liikkeelle oikein turbovauhdilla? Toivottavasti tällainen himotus olisi jatkuvaa ettei kasvaisi pieni sitten liian isoksi, se on jotenkin sellainen peloittava asia ainakin omalla kohdalla:eek: Onko mitään arvauksia mistä tollainen himo voisi johtua?:grin
 
Mulla on nyt vaan ylipäätään himo ruokaa/syömistä kohtaan. Viimeistään kahden tunnin kuluttua edellisestä ruokailusta on jo nälkä ja jotain syötävää saatava.. muuten yllättää tosi kova nälkä! Kaikki ruoka kelpaa ja kaikkea himoitsen. Mun maha on järkkyy iso pallo jo nyt (RV 14+3) ja vähän hirvittää miten isoksi tämä vielä tästä kasvaa. Mites muilla, jos on ollut hyvä ruokahalu, onko se jossain vaiheessa tasaantunut?
 
Mulla on nyt vaan ylipäätään himo ruokaa/syömistä kohtaan. Viimeistään kahden tunnin kuluttua edellisestä ruokailusta on jo nälkä ja jotain syötävää saatava.. muuten yllättää tosi kova nälkä! Kaikki ruoka kelpaa ja kaikkea himoitsen. Mun maha on järkkyy iso pallo jo nyt (RV 14+3) ja vähän hirvittää miten isoksi tämä vielä tästä kasvaa. Mites muilla, jos on ollut hyvä ruokahalu, onko se jossain vaiheessa tasaantunut?

Mulla ainakin on tasaantunut. Tai hyvä ettei oo hävinnyt ruokahalu kokonaan, varmaan tapahtui muutos joskus rv 15 hujakoilla... Kohtu kun rupeaa ottamaan oman tilansa niin tuntuu siltä ettei enää yksinkertaisesti mahdu sitä ruokaa sinne mahaan samalla tavalla, eikä sillai tee mielikään syödä. Oikeasti on päiviä kun vaan unohdan syödä ku ei sillai tuu sitä näläntunnetta eikä kukaan oo muistuttamassa. Syön aamupalalla suht kunnolla, ja seuraavan kerran joskus viiden ja seitsemän välillä kun miehen kanssa laitetaan ruoka, enkä silloinkaan läheskään sellaisia määriä ku upposi vielä muutama viikko sitten. Lapsen sentään muistan ruokkia ihan normaalisti. :p Nyt siis 17+2.
 
Mulla on nyt vaan ylipäätään himo ruokaa/syömistä kohtaan. Viimeistään kahden tunnin kuluttua edellisestä ruokailusta on jo nälkä ja jotain syötävää saatava.. muuten yllättää tosi kova nälkä! Kaikki ruoka kelpaa ja kaikkea himoitsen. Mun maha on järkkyy iso pallo jo nyt (RV 14+3) ja vähän hirvittää miten isoksi tämä vielä tästä kasvaa. Mites muilla, jos on ollut hyvä ruokahalu, onko se jossain vaiheessa tasaantunut?

Edelleen on ruokahalu kateissa. Syödä pitää ja nälkäkin tulee normi ruoka ja välipala aikoihin, mutta edelleenkään ei jaksa useimmiten syödä ns. täyttä annosta. Eli annoskoot edelleen normaalia pienempiä.

Maha on silti aika pallo jo, kun muutenkin vähän jo kasvanut ja siihen vielä hyvä turvotus päälle
 
Mulle tullut hirveä hinku erimakuisiin jaffoihin, sitrushedelmiin,ananakseen ja mansikoihin. Lisäksi höyrytetyt pakasteherneet raejuuston ja tomaatin kera menee lounaana/välipalana useita kertoja viikossa :-D
Raskautta edeltävästä lempparistani avokado on puolestaan muuttunut useimmiten puistattavaksi jo ihan ajatuksen tasolla. Kahvia ei pysty juomaan ku max puoli kuppia aamulla, ei mene alas. Mystisintä mulle on ehkä se ettei suklaa maistu :confused:
 
Huh tänään viimeinen päivä työressua. Tosin pitää vielä iltaa myöten jaksaa ajaa kotiin. Huomenna 18+0 ja pahoinvointi jatkuu edelleen. :meh: Työkaverit näyttää siltä että oottaa mun pyörtyvän minä hetkenä hyvänsä ja hurraavat aina kun saan jotain vähänkin syötyä :grin Verenpaineet onkin selvästi koko ajan matalat ja sen kyllä huomaa. Tälläsillä eväillä on mennyt taas koko viikko. Kasviksia, ihan vähän juustoa, pari haarukallista perunasalaatti ja patonkia. Toivottavasti paino ois ees pysynyt samana eikä jatkanut laskua..
 

Liitteet

  • IMG_20190509_112549.jpg
    IMG_20190509_112549.jpg
    52.2 KB · Katsottu: 16
Meidän tuleva vauva halusi juuri lounaaksi pelkkää keitettyä makaroonia ja ketsuppia :hilarious: onneksi taapero ei vielä tuomitse ja hänellä oli vähän ravitsevammat eväät.
 
Mun on tehnyt nyt ihan kauheasti mieli lakritsia ja salmiakkia, mut oon koittanut vastustaa, kun tiedän ettei saisi. :shifty: Mä en yleensä niitä syö juuri ikinä tai erityisemmin himoitse, niin tää on nyt vähän outoa.
 
Takaisin
Top