Himot ja ällötykset

Mulla vaihtelee ihan päivittäin että mikä ällöttää ja mitä tekee mieli syödä. Yks päivä pelkkä pekonin ajatteleminen sai oksennuksen nousemaan kurkkuun ja seuraavana päivänä söin hyvällä ruokahalulla kana-maalaissalaattia joss pekonia päällä mutta yleisesti kaikki makea ällöttää ja suolainen maistuu
 
Mä toivoisin jotain hassua himoa :) tosi moni kyseli siitä viime raskaudessaki eikä ollu mitää! Jospa tällä kertaa si ilmenee vielä :)
 
On kyllä tosi outoa, kun ei tee mieli yhtään mitään.
Jos jollain hetkellä tekee ihan vähänkään jotain mieli, niin se on haettava heti, niin tietää että saa ehkä syötyä. Niin huonosti on koko alkuraskauden aikana saanut mitään syötyä, että... Harmi, että yleisesti ottaen kaikki asiat ällöttää, ja mielitekoja tulee tosi harvoin.

Työpäivät olen selvinnyt välipala-appelsiineilla ja hapankorpuilla!
 
Tänään toimi ruisleipä voideltuna, jonka päällä oli sinisenlenkinsiivuja ja sinappia :). En oo siis vuosiin syönyt ruisleipää ja muut vaaleat leivät ei tosiaan mee alas. Sit oon himoinnut pitkään kääretortusta, ni sit kun jaksan niin teen sen :happy:.
 
Siis hyi, tein eilen kanaa ja riisiä ni yök se kana! Ei vaan pystyny syömään! Söin sit vaan pelkkää riisiä kastikkeella ku ei vaan uponnu mikään muu lautaselta
 
Himot: maustamaton luonnonjugu johon laitan viinirypäleitä sekaan.
Appelsiinit
Viime kesän pakastetut mansikat joita vedän sulaneena sellaisenaan. Harmi vaan ku ne pian loppuu!
 
Himot: Viime kesän pakastetut mansikat joita vedän sulaneena sellaisenaan. Harmi vaan ku ne pian loppuu!

Mä oon kanssa joka ilta vetässyt pussin mansikoita pakastimesta! :woot: Loppuu kanssa täältä ihan kohta :arghh:
 
Mä en pysty syömään melkein mitään lihaa. Yökin kovaan ääneen aina kun mies valmistaa itselleen mitä tahansa lihaa, oli se sitten nautaa tai kanaa, tai vaikka kalaa. :hungover: Hernekeittokin piti saada lihattomana.
 
Oi hernekeitto!!! Pitääpä mennä laittaa herneet likoamaan. :p
 
Kävin karkkikaupassa Oli kyllä masentava reissu, vaikka muutaman salmiakin uskalsin ostaa. Hirveä salmiakinhimo oli eilen illalla. :shifty:
Mulla on kaapissa vielä pari pussia, jotka sain joululahjaksi. Jossain vaiheessa varmasti pettää itsehillintä ja vedän ne naamaani. :oops: Esikoisen aikaan söin pussin Turkinpippureita yhdeltä istumalta, kun en kestänyt enää ilman.
 
Mulla taas nimenomaan sinihomejuusto on suurin pahe. Rakastan syödä esim. kokonaisen Aura-juuston yhdeltä istumalta. Eilen päätin sitten himoissani tehdä uunissa sinihomejuustopatonkia, ja sitä valmistellessani avasin Aura-paketin ja lohkaisin siitä iiiison palan ja olin laittamassa suuhun, kunnes tajusin että EI!! en saa edes murusta maistaa tuoreeltaan! Onneksi patonki valmistui uunissa nopeasti ja vähän ajan päästä sai Auran makua, vaikkakin eri muodossa.

Lakuhimoa tyynnytin Ingmanin Englantilainen lakritsi-jäätelöllä. Siinä on prosentuaalisesti tosi vähän lakua, mutta maistuu lakuisalle.

Mutta sinihomejuusto ja laku ovat herkkuja, joten niistä luopuminen ei haittaa oikeasti yhtään. Hyvin voi elää ilman. Eniten jokapäiväiseen elämään vaikuttaa se, ettei saa syödä fetaa. Normaalisti syömme mieheni kanssa joka ilta jotain kanaa/kalaa/lihaa isolla määrällä fetasalaattia. En keksi yhtään, että millä sen voisi korvata. Possunpihvi pelkällä salaatilla tuntuu niin kuivalta, saati sitten joku kanan rintafilee.. siksi kasvisten syönti on minulla ainakin vähentynyt aiemmasta :/
 
Vieläkään (12+0) ei mikään ällötä, mutta jalapenot himottaa! Mä oon syönyt niitä nyt niin paljon, että mun suoli sanoo kohta ittensä irti! :D Mutku ne vaan maistuu hyvältä, kaiken kanssa! :rolleyes:
 
Nyt oli pakko tehdä lohikeittoa kun kaveri lauttoi instagramiin omastaan kuvan... ja turkinpippureita voisin syödä vaikka kuinka koska auttavat pahoinvointiin. Äiti oli käymässä ja toi mulle niitä kamalan kasan. Yritän hillitä itseni:hilarious:
Kana ällöttää ja kahvi. Ja rakastan kahvia, niin ihan surettaa kun en voi juoda:arghh:
 
Mulla oli kauhea himo klementiineihin ja söin pussillinen niitä. Lopputuloksena suupieli aukes ja tulehtui.. ei enää klementiinejä tähän taloon! Mulla ei muuten oo kyllä mihinkään ruokaan himo, enemmänkin pitää miettiä et mitä söis kun ei mitään tee mieli.
Paitsi nyt keksin! Lohkoperunat majoneesilla, niitä voisin kyllä syödä..

Teen juominen loppui käytännössä kokonaan, aiemmin join 3 - 5 kuppia päivässä ja nyt ehkä just ja just yhden kupillisen.
 
Tekiskin jotain mieli. Lähinnä kaikki vaan ällöttää. Jos jotain välillä tekee mieli, niin mausteista ruokaa, mutta eipä oikein sitäkään. Pitäis vissiin jo alkaa seesteinen keskiraskaus, missä lie viipyy :D
 
Täällä ehkä kerran viikkoon tulee olo et tekee jotain tiettyä mieli. Yleensä se on just jotain kiinalaista, ranskalaisia, jauhelihaa... Pari kertaa ollut kyllä makeetakin kuten jäätelöä ja värikkäitä turkinpippureita :p
 
Oon aina rakastanut meiän tulisen nakkikeiton lientä, mut eilen illalla yllätin itteni ryystämässä sitä suoraan kauhasta... :facepalm:
 
Mun oli pakko lampsia Subwayhin ja kysyä onko tonnikalassa ja mun lempparikastikkeessa kananmunaa ja onhan niissä:meh: Ja mä olen tässä alkuraskauden aikana jo kaksi kertaa syönyt tuota komboa tietämättömänä:sorry:
 
Takaisin
Top