Himot ja ällötykset

Hyi että meinasin yökätä ku osu aamulla eilisen jauhelihakastikkeen haju nenään. Sinällään siis ihan normaalille haisi. Kyllä tulee pitkä odotus kun muutenkin oon herkkä hajuille ja nyt näköjään haisee pahalle kaikennäköset.
 
Siis mun tekee ihan sikana mieli salmiakkia! Muutenki karkkia tekee mieli enkä yleensä syö ollenkaan karkkia :grin
 
Siis mun tekee ihan sikana mieli salmiakkia! Muutenki karkkia tekee mieli enkä yleensä syö ollenkaan karkkia :grin

Mä en kans syö paljoa karkkia, ja jos jotain syön niin se on muutama salmiakki ruoan päälle.

Nyt kun salmiakki on "ei suositella ollenkaan" niin sitä tekee KOKO AJAN mieli! Onko tää nyt tällänen "kielletty hedelmä" -tarve vai mitä hittoa? o_O
 
Mä en syö yleensä ku suklaata.

Muistin just et esikoisen raskaudessa kans teki mieli salmiakkia ja sillon kyl söin sitä ehkä vähän enemmän kun ois pitäny :rolleyes:
 
Minua ällöttää kaiken normaalin ruuan haju, jauheliha, kana yms:yuck:.
 
Mua on alkanut ällöttämään kaikki punainen liha, edes leikkeleitä en pysty syömään, kana menee kyllä.
Makeaa ei myöskään tee yhtään mieli, vaikka normaalisti sitä rakastan, ehkä ihan hyväkin kyllä :D
Niitä juustoja mä uskallan kyllä aika hyvin syödä kun niissä vaan lukee valio, aura suositellaan kuumennettavaksi;

https://www.valio.fi/ammattilaiset/ravitsemus_ja_terveys/valion-juustot-raskausaikana/
 
Mie en voi enää syödä karkkeja jossa on jotai jauhoa, sokeria tai vastaavaa päällä, on niin ällöö suussa tuntuu tosi pahalle ja kylmänväreet iskee. Yöks. Ei saa olla siis ees toisista karkeista tarttunutta jauhoo.

Himoja ei o viel tullu.
 
Mullakin on joku ihme salmiakki-himo. En syö mitään karkkia, mutta tekee mieli sitä Classicin salmiakki-valkosuklaa-jädeä. Yleensä en ole ollut lainkaan sen perään.
 
Munkin tekis mieli salmiakkipääkalloja. Ja mustikkajäätelöä. :p
 
Inhottaa kypsän lantun haju! Ja pari kertaa ku tehny pitsaa, ni huh huh ku aromaa ilmassa! Käyny pihalla hengitteleen happea ni johan on pitsa si maistunut :D

Aika moni asia on, että ei vaan halua syödä! Ei vaan tee mieli, vaikka ei niinku inhota! Sympatiaa kaikille ketkä saa huonosti syötyä :Heartred
 
Maiksuli sama täällä. Vaikka ruoka tms ei varsinaisesti ällötä, niin silti ei tee mieli.

Jääkaapilla käyminen :D koittanut käydä mahdollisimman nopeasti ja ottaa tarvittavat mahdollisimman pienestä raosta. Eikä oo mikään yksittäinen ruoka mikä etoo, vaan ihan koko jääkaappi. :D
 
Heh joo! Välillä saattaa nälkä iskee ja kun avaa jääkaapin niin alkaa etomaan kaikki xD yritä siinä sitten väkisin syödä yhtään mitään..
 
Täällä pahoinvointi vaivaa reilusti, mistä
syystä ei saa oikein syötyä. Voisin syödä
pelkkää lämmintä ruokaa ja kaurapuuroa vain, niiiiin ja jääkylmää vettä ❤️
 
Mä oon täs viikon sisällä syönyt niin paljon appelsiineja, et alkaa mietityttää, että onks niille joku turvaraja. :joyful:
 
Nyt löyty ees hetkellinen helpotus Juissin ananas-appelsiinimehusta. Ei oo liian makeeta ja kylmänä helppoa juotavaa. Hirvittää ens viikolla palata takasi töihin, jos olo on edelleen tällainen. :eek:
 
Onko se nyt niin, että kieltolistalla ovat kotijuusto, tuorejuusto, leipäjuusto yms? Kamalaa, en muista yhtään tuollaista esikoisen ajalta. :confused:

Kahvi ei maistu, tuoremehu maistuu. Ja hedelmät ja kylmä vesi, nam. Tulee nopeasti kylläinen olo, mutta pitää syödä tosi usein, vatsa oikein kurnii. Miten alle sentin mittainen papu voi tällaista aiheuttaa? :woot:

Mulla ihan sama! Tulee tosi nopeasti kylläinen olo, mutta sit myös tulee taas aika pian nälkä.

Mua himottaa usein kaikki suolainen, ei hyvä :facepalm: Kahvia en juo enää aamuisin töissä, lounaan jälkeen juon tottumuksesta yhden kupin.

Toissapäivänä alkoi tekemään hirveästi mieli makaronilaatikkoa, pakko oli sitä tehdä kun pääsin kotiin. Seuraavana aauna sitten jo yököttikin sen haju :grin

Uudenvuoden aattona kaupassa yökötti jo pelkkä nakkien näkeminen. Vaihtelee paljon nämä yökötykset ja mielihalut.

Vettä juon aika paljon, ennenkin olen juonut, mutta nyt tuntuu että vielä sitäkin enemmän. Ja sen pitää olla tosi kylmää.
 
Juu noinhan se on, että kaikki pastöroimattomasta maidosta tehdyt juustot sekä pastöroidut pehmeät juustot (tuore- feta- leipä-, koti- ja raejuustot) on kiellettyjen listalla. Mutta mä kyllä aion edelleen laittaa salaattiini rae- tai fetajuustoa, mutta varmistan, että se on Suomessa tehtyä ja pastöroitua. Mä syön niin vähän maitotuotteita muutenkin, että jos noi kaksi jätetään vielä pois mun listalta, niin mun kalsiumin saanti rajoittuu taplettimuotoon!

Mä oon luullut, että raejuustoa saa syödä :eek: no mulla vasta ensi viikolla eka neuvola niin on kyllä lista valmiina kaikesta muustakin mistä en ole varma :grin
 
Mun tekee mieli Hesen hamppareita ja koska asun ulkomailla ei ole ihan helppoa tätä toteuttaa :hilarious: ja sit salmiakkia voisin syödä ihan jatkuvasti....
 
Takaisin
Top