Himot ja ällötykset

Tänään tuli sellainen olo, että pakko saada kinuskikakkua. :joyful: Huomenna leivottava.
 
Onneks kuulin eilen että sitä aurajuustoa ei saa syödä. Söin sitä nii onnellisena toissapäivänä ku sitä sai syyä2016 ku oli raskaana :hilarious:
 
Tänään on ällöttänyt koko päivän kaikki, ja kaupassakin totesin etten pysty edes ajattelemaan ruokaa. Kunnes sitten kotiin ajaessa näin horisontissa McDonald'sin valomainoksen... :facepalm:
 
No esikoisen kohdalla oot halvalla päässy. Toisen kohdalla on pitäny kai jo vähä vaivaaki nähdä... Etenki jos itte teit kaalikääryleet:eek:

Vaivaa näin joo sillä et tein ne kaalikääryleet ite, mut oli ne sen arvoisia. Yleensä mun ex mies pakkas kaalikäärylepäivänä ittensä ja isomman muksun autoon ja lähti anoppilaan syömään. :D En kyl ymmärrä miks, ku nehän oli sairaan hyviä.
Nyt on alkany ilmeisesti jonkisortin mielitekoja tulemaan. Esim pelkkä voissa paistettu sipuli... Tai keitetty kananmuna. Ehkä pahin,mistä haaveilen täl hetkel on kuitenki maksakastike tai säilykeherneet :eek:
Kahvia sentää ei enää mee ku pannullinen päiväs ja se käräytti mut mun bestikselle. Yleensä meil on se 4-5 pannullista menny aika hyvin ku se tänne tulee,mut eilen pannullinen puokkiin ja sit totesin et oon varmaa juonu ny jo vähä liikaa kahvia ku närästää. Siitä hän sitte hoksas asian.
 
Täällä ei mee kahvia enää yhtään, vaikka normaalisti tottunut juomaan sitä paljon!
Oon myös aina ollut karkkihiiri ja perso makealle, vaan toisin on nyt... nyt ehkä mehujään pystyisin syödä, mutta muuten ei kyllä mee mikään makea. Eilen alkoi tehdä mieli saarioisten tonnikalapastasalaattia (sitä, joka on siinä pienessä pyöreässä purkissa) ja sitähän oli pakko saada. Olin myös yks päivä ostoksilla kaupungilla kun tuli aivan järkyttävä pahoinvointikohtaus. Lähin paikka mihin mennä sitä potemaan oli mäkkäri :woot: Nappasin ranskalaiset ja pienen kokiksen ja istuskelin nurkassa hiljaa itsekseni miettien, että toivottavasti naama ei enää kovin kauaa viherrä. Ilmeisesti suola ja pieni kylmä juoma teki tehtävänsä ja käppäilin sieltä ulos kuin uutena ihmisenä 20min päästä.

Voi tulla joulusta kyllä hankala näillä ällötyksillä ja ruokarajoituksilla...
Alan varmaan itkeä kun en voi syödä mätiä ja savukalaa :confused:
 
Mullakin on alkanut tehdä mieli makeaa, vaikka yleensä tykkään suolaisesta enemmän. Onneksi mies tuo kohta kaupasta sekä jäätelöä että uunipizzaa, tänään herkutellaan! Hirveä nälkä, mutta mikään ei meinaa mennä alas. Josko edes herkut sitten. :)
 
Joo mullakin jäi tänään se toinen kupillinen kahvia ku äklötti niin paljon. Hirveesti ei kyllä maistuis yhtään mikään. Ruissipsejä sain menemään pekoni&sipuli-tuorejuustolla. Ruoanlaittaminenkin jo ällöttää.. :wtf:
 
Mulla tekee mieli kaikkea kotiruokaa! Äidin tekemää karjalanpaistia ja lihakeittoa ja perunamuusia :hilarious: ja enempi suolaista kyllä kuin makeaa. Oon jopa nuollut suolaa kämmeneltä:sorry: kahvia en voi enää juoda kun ällöttää. Musta tee maistuu.
 
Meillä taitaa jäädä kaikki joulumakeiset ja muut syömättä täysin. Mies ei juurikaan välitä, ja minä joka yleensä herkkupajatson on tyhjentänyt, en vaan pysty syödä mitään makeaa! Täytyy laittaa konvehtirasiat kiertoon kun käydään kavereilla kyläilemässä :wink

Colaa olen pystyny juoda lasin-kaksi ja se on tuntunut hyvältä vaihtelulta veden latkimiselle (kauhee jano koko ajan!). En kauheasti perusta hiilihapollisista - onko kenelläkään hyviä ideoita muusta juotavasta tavallisen hanaveden lisäksi? Vai pitäisikö vaan jääkaapittaa vettä sitruuna/limelohkoilla tms, niin saa vähän makua o_O
 
Täällä myös käsittämättömän omituinen tilanne: konvehdit ei maistu. :depressed: Glögiä taas voisin juoda litrakaupalla...
 
Meillä taitaa jäädä kaikki joulumakeiset ja muut syömättä täysin. Mies ei juurikaan välitä, ja minä joka yleensä herkkupajatson on tyhjentänyt, en vaan pysty syödä mitään makeaa! Täytyy laittaa konvehtirasiat kiertoon kun käydään kavereilla kyläilemässä :wink

Colaa olen pystyny juoda lasin-kaksi ja se on tuntunut hyvältä vaihtelulta veden latkimiselle (kauhee jano koko ajan!). En kauheasti perusta hiilihapollisista - onko kenelläkään hyviä ideoita muusta juotavasta tavallisen hanaveden lisäksi? Vai pitäisikö vaan jääkaapittaa vettä sitruuna/limelohkoilla tms, niin saa vähän makua o_O

Jääkaappiin vesikannu sitruuna- ja/tai limelohkoilla toimii! Tai voihan siihen laittaa muitaki hedelmiä tai vaikka marjoja sekaan.
 
Meillä taitaa jäädä kaikki joulumakeiset ja muut syömättä täysin. Mies ei juurikaan välitä, ja minä joka yleensä herkkupajatson on tyhjentänyt, en vaan pysty syödä mitään makeaa! Täytyy laittaa konvehtirasiat kiertoon kun käydään kavereilla kyläilemässä :wink

Colaa olen pystyny juoda lasin-kaksi ja se on tuntunut hyvältä vaihtelulta veden latkimiselle (kauhee jano koko ajan!). En kauheasti perusta hiilihapollisista - onko kenelläkään hyviä ideoita muusta juotavasta tavallisen hanaveden lisäksi? Vai pitäisikö vaan jääkaapittaa vettä sitruuna/limelohkoilla tms, niin saa vähän makua o_O

Jostain syystä esikoista odottaessa maistu ihan tosi hyvälle jääkaapissa ollu vesi kun kannuun laitto kurkku viipaleita
 
Mulla on maitohimo! En oo varmaan vuoteen juonut maitoa enkä oo tykännyt enää sen mausta ja nyt juon sitä koko ajan.
 
Mä rakastan normaalisti joululaatikoita ja kinkkua, jaksan syödä niitä joulun jälkeen parikin viikkoa. Nyt ei maistu mikään jouluruoka, ei laatikot, kinkku, silli, loimulohi... ainoastaan maistuu karkit ja sekahedelmäsoppa kermavaahdolla. Enkä edes ole sokerihiiri!

tiiamaria, tuo maito olisi kyllä tosi tarpeellinen himo. Suosituksissa lukee, että vähintään puoli litraa pitäisi juoda päivässä vähärasvaista maitotuotetta (maito, piimä, tms.). Toivottavasti iskee mullekin!
 
Mä oon ihan penskasta asti syöny ja silleen ihan tykännytkin karjalanpaistista. Nyt jouluna kun ruvettiin syömään ja mies tuli viereen istumaan lautasensa kanssa missä oli niitä karjalanpaistin lihakönttejä ni yökkäsin saman tien. En voinu kattoo ollenkaan siihen suuntaan ku rupes vähintäänkin puistattaan.
Makaronilaatikko oli kans tosi ällön näköstäkin jo. Vähän jäi normaalia suppeemmaksi nuo jouluruokailut.
Sinänsä ihan hyvä kun normaalisti jouluna paino pompsahtaa ainakin pari kiloo ylöspäin ja on suoli ihan jumissa, niin nyt ei ollut niitä ongelmia :grin
 
Miulla uppoaa klementiinejä ja appelsiinimehua. Muutenki kaikkee raikasta tekis vaan mieli, joulukinkku tökki ja pahasti.
 
Mullakin tekee raikasta mieli. Porkkanoita, klementiinejä, kurkkua, salaattia ja tietenkin vettä menisi kovastikin. Mikään ei vielä ainakaan ällötä.
 
Takaisin
Top