Himot ja ällötykset

Mulla ei oo mitään himoja mutta ei kyllä ällötyksiäkään. Oon niin onnellinen että tällä kertaa ei ainakaan vielä oo pahoinvointia. Kaks edellistä raskautta pystyin ensimmäiset kolme kuukautta syömään vaan omenaa ja vähän leipää.
 
Mää oon alkanu juoda tuoremehua, jota en ikinä ole juonut. Ja karkki maistuisi kovasti... :smiley-ashamed004
 
Ai että kun kuvotti Kismetin haju tossa yks päivä! Normaalisti mä en turhaan herkkujen kanssa nirsoile, mut nyt en vaan pystynyt syömään sitä. Tänään kans tekemäni linssikastike haisi tosi pahalta, vaikka se on sitä samaa mitä oon tehnyt monet kerrat.

Esikoista odottaessa ei ollut mitään tälläsia, mutta nyt alkoi aika vahvana. Oon aiemmin mielessäni saattanut vähän hymähdellä hajuherkille odottajille (ja muillekin) koska en oo yhtään ymmärtänyt mitä se on. Noh, nyt se ylimielisyys sitten kostautui! :wtf:
 
Onko se nyt niin, että kieltolistalla ovat kotijuusto, tuorejuusto, leipäjuusto yms? Kamalaa, en muista yhtään tuollaista esikoisen ajalta. :confused:

Kahvi ei maistu, tuoremehu maistuu. Ja hedelmät ja kylmä vesi, nam. Tulee nopeasti kylläinen olo, mutta pitää syödä tosi usein, vatsa oikein kurnii. Miten alle sentin mittainen papu voi tällaista aiheuttaa? :woot:
 
Ei täälläkää mee alas mitään makeeta eikä mitään muuta maitotuotetta ku maitokahvi ja juusto. Tänäön isompien lasten jäljiltä laitoin laseja tiskikoneeseen ja oksensin perään. Olivat juoneet laseista jugurttia. Täl hetkel ainoastaan kahvin ja arkijuuston voimilla pari päivää mennyt,joska jopa kuiva leipä närästää ja kaikki muu oksettaa.
Tää on melkosen kamalaa. Melkein olis nälkä mut ei sit kuitenkaa. Ja yks mikä ällöö iha hirveesti on tuoakanhaju. Mieheni polttaa aina sillointällöin ja se on hirvee lemu. Ite lopetin tupakanpolton reilu kuukaus sitte ja vaikka kaikki vaatteeni oon pessy, se haju tuntuu nenäs edelleen. :sour:
 
Onko se nyt niin, että kieltolistalla ovat kotijuusto, tuorejuusto, leipäjuusto yms? Kamalaa, en muista yhtään tuollaista esikoisen ajalta. :confused:

Juu noinhan se on, että kaikki pastöroimattomasta maidosta tehdyt juustot sekä pastöroidut pehmeät juustot (tuore- feta- leipä-, koti- ja raejuustot) on kiellettyjen listalla. Mutta mä kyllä aion edelleen laittaa salaattiini rae- tai fetajuustoa, mutta varmistan, että se on Suomessa tehtyä ja pastöroitua. Mä syön niin vähän maitotuotteita muutenkin, että jos noi kaksi jätetään vielä pois mun listalta, niin mun kalsiumin saanti rajoittuu taplettimuotoon!
 
Lisäys edelliseen, että kaikkia juustoja voi syödä kiehuvaksi kuumennettuina!
 
Just noin! Minä kun voisin elää muutenkin juustolla niin kyllä aion juustoja syödä. Katson vaan että on tosissaan suomalaisesta pastöroidusta maidosta tehtyä.
 
Mä en oo pystyny juomaan kahvia ollenkaan. Nyt tippu myös juusto mitä yleensä vedän ihan hulluna. Karkkia en yleensä syö mut nyt tekee kokoajan mieli makeeta. Jääkylmää vettä tekee kans mieli juoda kokoajan ja mielellään viel kuplilla, onneks meil on himassa soda stream ni saa tehtyä ite :grin
 
Hiilihappovesi on kyllä hyvää! Mä oon tosi huono juomaan hanavettä ja, jos juon, niin sen on oltava jääkylmää. Happovesi menee haaleampanakin.
 
Onko se nyt niin, että kieltolistalla ovat kotijuusto, tuorejuusto, leipäjuusto yms? Kamalaa, en muista yhtään tuollaista esikoisen ajalta. :confused:

Kahvi ei maistu, tuoremehu maistuu. Ja hedelmät ja kylmä vesi, nam. Tulee nopeasti kylläinen olo, mutta pitää syödä tosi usein, vatsa oikein kurnii. Miten alle sentin mittainen papu voi tällaista aiheuttaa? :woot:


Mulla on ihan samat fiilikset! Koko ajan on nälkä ja samaan aikaan ei tee mieli ruokaa.. :rolleyes: ja kaikki raikkaat ja kylmät juomat maistuu niin hyviltä!!
 
Tälle sokerihiirelle ei kans makee oikeen maistu. Tossa kokeilin vähän suklaata syödä kun sattu olemaan mut yök!!

Tuli uus juttu kans... Kävin nopeesti isossa kaupassa itekseni tossa ettdi huomen tarttis vaivautua niin leipäosastolle kun pääsin niin meinas yrjö lentää siitä leivän hajusta! o_O
Edellisessä raskaudessa ei ollu varsinaisia hajuällötyksiä, muuten kuin et saatto ruveta joku vahva haju pyörryttään, mut tää oli ihan uus juttu!

Mul oli edellisen kohdalla BANAANI se pahin viholline kaupas. Se haisi jäätävälle. Ja nyt muuten ku mietin,ni jännää, lidlin paistonurkka täytyy kiertää kaukaa, koska se haju... :/
 
Hajuherkkyyttä täälläki havaittavissa. Töissä oli kahvipöydässä tuoretta pullaa ja meinasin oksentaa siitä hajusta. Ja toinen mikä haisee ja maistuu aivan järjettömän pahalle, on broilerinfilee leikkeleet. Piti nakata roskiin ku ei voinu enää jääkaappia aukasta sen hajun takia.

Ylipäätään kaikki tuntuu maistuvan joka päivä vähä enemmän väärälle eikä mitään tee mieli.
 
Nimenomaan asiat on mustakin maistuneet jotenkin väärälle. Sellaset, minkä pitäis olla hyviä, ei oo. Tekis mieli mussuttaa jotain hyvää, mutta kun mikään ei ole hyvää just nyt! :shifty:

Me ei käytetä himassa mitään maitotuotteita, mutta eikös pari päivää sitten telkkarissa ollut joku granaattiomena-vuohenjuustosalaatti, jota nyt olis pakko saada. Siinä ehdin jo sekunnin ajatella, että kyllä mä nyt kerta vuoteen, joulun kunniaks vaikka voin ostaa sen palan vuohenjuustoa. Ja sit tajusin että niin joo, just se oli kiellettyä. Tosin kai sen kunnolla kuumentamalla vois syödä.. pitää miettiä.
 
Siis oikeestaan mitään ei tee mieli,koska kaikki tulee ylös ja lujaa. Ainoa joka veden lisäks pysyy toistaseks sisällä on maitokahvi. Mut jännä juttu jonka huomasin täs ku isommat lapset muovailuvahalla hääräsivät... Se muovailuvaha tuoksui niiiii hyvält,et sitä melkein alkoi tehdä jopa mieli!!
Edellisen kohdalla vetelin kaalikääryleitä jatkuvalla syötöllä ja ekan aikana oli peruna se märkä päiväuni! Siis pelkkä keitetty peruna!!!
No esikoisen kohdalla oot halvalla päässy. Toisen kohdalla on pitäny kai jo vähä vaivaaki nähdä... Etenki jos itte teit kaalikääryleet:eek:
 
Onko se nyt niin, että kieltolistalla ovat kotijuusto, tuorejuusto, leipäjuusto yms? Kamalaa, en muista yhtään tuollaista esikoisen ajalta. :confused:

Kahvi ei maistu, tuoremehu maistuu. Ja hedelmät ja kylmä vesi, nam. Tulee nopeasti kylläinen olo, mutta pitää syödä tosi usein, vatsa oikein kurnii. Miten alle sentin mittainen papu voi tällaista aiheuttaa? :woot:

Valion tuorejuustoo ainakin saa syödä, saako tänne laittaa linkin valion sivuille?
 
Mulle neuvolassa sanottiin, että kaikkea juustoa saa syödä kuumennettuna, muuten noi edellä mainitut on kielletty.
 
Mulla ei oo nyt kahvi tehnyt ollenkaan pahaa. Esikoisesta jouduin toisen aamukupillisen jättämään jo ennen plussaamista pois ku teki niin pahaa. Ja ekankin join vaan "pakosta" kun olis jääny aamuhorkka muuten päälle..
 
Suunnilleen kaikki ruoka ällöttää (tai kuten yllä kuvattiin osuvasti, maistuu väärältä). Mutta joitakin himojakin on, tomaatit ja tyrnimehu tällä hetkellä. Marjamehuja voisin muutenkin vedellä pitkin päivää, etenkin kuumana nyt kylmemmillä keleillä ja flunssassa.
 
Takaisin
Top