Himot ja ällötykset

Mä noudatan kans lchfää. Ootko kauan noudattanut?

Viime syksynä aloitin. Sitten kävin harhapoluilla, mutta aloitin uudestaan. Olin lähes täysin viljattomalla ja maha tykkäsi. Nyt todellakin täytyisi pyrkiä siihen taas takaisin. :)
 
Okei mä oon harjoitellut :):) sitä vuodesta 2011, silloin aloitin laihdutusaikeissa..painoin 107kg.. (178pitkä) laihduin myös 77kiloiseksi ja sen jälkeen olen vähitellen huomannut että se on ainoa tapa mun keholle pysyä hyvässä kunnossa, sekä psyykkisesti että fyysisesti. Nyt olen syyskuusta lähtien noudattanut sitä taas ja voin niin paljon paremmin! Siis paino enimmäkseen heitellyt 80-90n välissä mutta viime syksyn painoin 97,6 taas..plää..nyt sit ollaan 87,8. Nyt vaan tuntuu erilaiselta tällä kertaa, ihan kun olisin nyt oppinut mitä mä oikeesti tarvitsen ja miten voisin syödä loppuelämän. Ihana vaan että ruokavalio kunnossa kun plussa tuli! Nojah olipa vuodatus..
 
Täällä jatkuva loppumaton nälkä, joka oli kestänyt pari viikkoa tyssäsi seinään, kun tein plussan! Nyt 4+4 ja hyi yök, kun pitäis jotain syödä:hungover: Mies osti fazerin sinistä, kun luuli minun innostuvan (yleensä katoaa hetkessä..), vaan ei, otin pari palaa ja sen jälkeen joutunu makaan ku oksettaa nii paljon:dead: Esikoisesta söin ja söin.. Vaikka pahoinvointi kesti rv8-20+
 
Täällä viikolla 8 lähdössä käyntiin ja mitä noihin ällötyksiin ja himoihin tulee niin olen huomannut vaihteluja. Ensin tekee mieli jotain tiettyä jota himoitsee ylikaiken ja toiseksi se muuttaa muotoa ja tulee ällötys reaktio. Tällä hetkellä kaikki raikkaat ovat lemppareita eli jogurtit ja hedelmät ja hedelmistä erityisesti kylmät klementtiinit. Omena ja banaani maistuu myös, mutta kylmät ja mehukkaat klementtiinit ovat ykkönen ja toivottavasti ei tule ällötystä tähän. Tällä hetkellä mikään suolainen ei mene, esim. Puoliso oli ostanut pepperoni paketin, joka oli jääkaapissa auki haisi ja ällötti ihan hirveesti ja jouduin piilottamaan sen paketin niin etten nähnyt sitä. Onneksi hän pisteli sen kyllä aika nopeasti omiin suihin niin pääsin hajusta eroon. Niin ja piimä, joka oli suurta herkkua on nyt ällötys ja piimää on nyt kaks purkkia jääkaapissa kun piti ostaa varastoon kun oli piimän himo pahimmillaan. Suolakurkut ovat myös pannassa -ei pysty. Makeat ovat myös vähemmistöä, suklaa tai irtokarkit ei mene, mutta lakuhimo on valtava.
 
Muokattu viimeksi:
Mä en huomaa mitään himoja tai ällötyksiä :sad001 kaikki uppoo ihan niinku ennenkin. Viime raskaudesta muistan hetkellisenä ällötyksenä tuoreen ruisleivän hajun.. ja himona Hesburgerin kurkkumajoneesin :D itkin keskellä yötä miehelle että mutku mä haluuuuuuuuun! Ja miesparka läksi hakemaan :D nyt asutaan syrjemmässä, eli jos saan keskellä yötä ruokahimoja niin joudun vaan kestämään ne!
 
Hesen kurkkumajo on kyll hyvää :P sitähän saa kai jostain kaupastaki ostettua. Cittarista?
Viimeksi mä himoitsin sushia :O
 
Mulla on tää raskaus täysin päinvastainen. Edellisissä kärsin vain aamulla huonosta olosta jos ei heti syönyt aamupalaa. Elin myös molemmat raskaudet vesimelonin ja mannapuuron voimin. Salaatti maistui myös. Nyt tämä raskaus tuottaa päänvaivaa. Jatkuva ellotus ja pahoinvointi seuraa pitkin päivää, riippumatta siitä olenko syönyt tai en, huono olo iskee silti tasasesti. Haasteellista siitä tekee sen et joka kerta joutuu miettimään että mitä sitä nyt söis, koska kaikki ällöttää mitä kotoa löytyy. Ainoa minkä saisi uppoamaan on kaikki epäterveellinen !! Ranskalaiset, pullat, hampurilaiset... ja nämäkin vain grilliltä. Huoh, rankkaa on. Olen normaalipainoinen, mutta alkuraskaus on nostanut painoa jo 3.5 kg. Eipä tarvitse nousta samaan tahtiin jatkossa tai olen pulassa jo loppuraskaudessa. Onneksi väsymys ei tullut yhtä pahana kun pojista. :-) aamulla töihin nousu aiheuttaa oikeasti masentavaa tunnetta, täytyy toivoa et pian helpottaa. 7+0 siis tänään. Ehkä vielä 2 kk korkeintaan tätä oloa jäljellä, sitten toivottavasti helpottaa edes vähän. O:-)
 
Kahvin suurkuluttajana kahvi on nyt :yuck:. Kahteen päivään en ole nyt kahviin koskenut, kun yleensä sitä menee 2-4 kuppia päivässä.
 
Mua ällöttää tällä hetkellä vähän kaikki. Ei tekisi mieli syödä mitään, vaikka vatsassa kurnii, tosin kuvotus katoaa hetkeksi kun oikeasti saa jotain kurkusta alas. Hedelmät maistuu joten kuten, juomista ei oikein muu kuin vesi. Ihmeellistä on se, että tällainen sokerihiiri pystyy olemaan ilman sokeria! Voisikohan tämän olotilan myötä päästä eroon turhasta sokerista..? Noooh ainakin toivossa on hyvä elää, varsinkin kun muistaa miten jumalattomasti suklaata kului esikoisen imetystaipaleen alussa. :p
 
Mullakin nännit on muuttuneet paljon, kunnon turbonännit nykysin. Mieskin niille naureskelee välillä, näyttää vuorien huipuilta :grin
 
Mä löysin ruuan jota tekee mieli! Näkkäri voilla ja juustolla! Tähän asti ei oo oikein mikään maistunut :/
 
Pepsi ja jääpalat ja kaikki suolanen ja koko ajan nälkä..
Esikoisen aikana oli vaan jääpalat(johtu varmaankin rajusta pahoinvoinnista mikä kesti 35viikolle asti). Jännää nähdä miten raskaudet eroo toisistaan
 
Saako meetvurstia syödä raskaana? Mun mielestä joo, mutta yks tuttu on kanssa raskaana ja tarkka tämmöisistä asioista niin sen mielestä ei saa. Oli vissiin sitä mieltä että se on jotenkin kylmäkypsytettyä tai jotain...

Suolasta nimittäin tekee mieli :D
 
Evira ei suosita metwurstin syömistä, sillä siinä on toksoplasmariski. Metwursti on ilmakuivattua tai savustettua lihaa eli sitä ei ole kuumennettu yli 72 asteen lämpöiseksi.
 
Mulla on nälkäpahoinvointia ja makeapahoinvointia :) Lue: etova tunne. Pitäisi töihin keksiä jotain suolaista iltapäiväpalaa.
...Saikos pähkinöitä syödä normaalisti?
 
Niin, ne himot: Hesen tuplajuusto, Mäcin kana ja Kotipizzan Kotzone. En tiedä voiko laittaa raskauden piikkiin, mutta nälkä!
 
Mies keitti illalla kananmunia ja se haju, kun se tuli niitä viereen syömään :yuck: yyyyyh!
 
Niin, ne himot: Hesen tuplajuusto, Mäcin kana ja Kotipizzan Kotzone. En tiedä voiko laittaa raskauden piikkiin, mutta nälkä!

Mulla ei juurikaan ole nälkä, mutta päivittäin tekee mieli jotain rasvaista. Hampurilaista, pitsaa, tai ranskalaisia.
 
Takaisin
Top