Himot ja ällötykset

Vimpa

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Onko kenellekään tullut mitään himoja tai kuvotuksia minkään ruoan suhteen? Itse en pysty edes haistamaan saatika syömään höyrytettyä parsakaalia. Normaalisti syön kokonaisen parsakaalin ja se on ollut niin hyvää,mutta eilen melkein oksensin koko hajusta. Yritin maistaa mutta ei pystynyt,ajatuskin siitä mausta saa yökkimään. Ja lämmin ruoka on jotenkin ällöä,pitää hetki aina jäähdytellä ennen kun ruoka maistuu.
 
Mulla on hirveet himot tuoreeseen paprikaan! Parmesaani jota normaalisti rakastan niin haiseekin nyt niin pahalle että meinasi oksu tulla kun mies sitä eilen söi.
 
Mulla ei varsinaisesti ole mitään tiettyjä himoja tai ällötyksiä. Välillä kaikki ruoka ällöttää mutta sitten kun alkaakin vaan syödä niin maistuukin hyvältä. Kaikki tuoreet kasvikset ja hedelmät on parhaita. Ja tuo paprika! Se on kyllä parasta! Mulla on sitä jatkuvasti jääkaapissa ja leivän päälle laitan lähes aina nykyisellään! :)
 
Mulla on hirveet himot tuoreeseen paprikaan! Parmesaani jota normaalisti rakastan niin haiseekin nyt niin pahalle että meinasi oksu tulla kun mies sitä eilen söi.
eikös paprikasta saa luontaista foolihappoa? :) Ihan kun näin olisin jostain lukenut. Yritän vielä kattoo netistä jos löytyy joku sivu.
 
Mua ällöttää kaikki ruoka. Tekee mieli kylmää ja tuoretta, mutta ei silti mitään! Tosi hankalaa. Eilen töiden jälkeen teki mieli kamalasti nakkeja ja lihapiirakkaa, kävin kaupassa ja kiiruhdin kotiin. Kotona ei sitten enää tehnytkään niitä mieli, päinvastoin oksetti koko ajatus. Mulle on tullut nyt yökkimis-vaihe. Kaikki yököttää ja jos syö lämpimän ruuan tulee pala kurkkuun ja vatsa kipeeks. Samaa oli esikoisen odotusaikana.

Mehujäätelöä oon syönyt. Ja yks ilta söin sipsejä :P oikeen terveellistä ja monipuolista :p
 
Töissä en syö oikeestaan mitään. Välillä närpin jotain. Tänään mulla on eväänä neljä näkkileipää ja aamupalajuustoa. :D :/

No, mutta sen verran liikaa on vararavintoa, että kyllä me kasvavan vauvan kans pärjättäs vaikken söis koko raskausaikana murustakaan. :D
 
Käytännössä kaikki ällöttää. Aina välillä tulee joku mieleen mikä vois upota ja sitä sit äkkiä suuhun.

Vesi menee ja kurkku.. Välillä joku leipä ja mandariini. Mut ei kyl mitää jatkuvaa himoa. Odotan jo sitä että pystyn syömää niinku ennenkin. Se on ihanaa ku joku maistuu ja saa syyä sitä. Olo on vaa sit jälkeenpäin aika ällö yleensä. Pitää syyä ihan vähän ja todella usein. Sokeri taitaa olla se mikä helpoiten tekee huonon olon.
 
Ite oon aivan kauhee makean ystävä mutta nyt raskaana ollessa ei juurikaan mitään makeeta oo tehny mieli (tää sais jatkua hyvinkin pitkään x))) Tänään töissä oli yököttävä olo, en saanu syötyä oikein mitään. Onneks olo parani päivällä. Menin kaupan kautta kotio ja kaupasta tuli mukaan vaikka mitä suolasta. Ei sais mennä nälkäisenä kauppaan ;D
 
Ei ällötä mikään eikä ole mitään himoja. Mielitekoja toki on, sellaisia ohimeneviä, mutta se on ihan normaalia. Tai no joo, iltapalaksi on parin viikon ajan kelvannut vaan tietyt marjamurot, ehkä se menee tuohon himo-osastoon sitten.
 
Mulla mieli tekee kaikkea suolaista! Esim.meetvurstia en yleensä syö mutta nyt sitäkin menee leivän päällä.Sipsit ja pakaste yrttipatonki uppoaa myös hyvin :D Eli kaikki vähemmän terveellinen.Vastapainoksi onneksi myös vissyvesi sekä tuorekurkku (pitää olla jääkaappi kylmää) maistuu todella hyvälle.Tuo kurkku minulla on ollut aikaisemmissakin raskauksissa kovakin mieliteko ja mies sanoi kun plussassin että "Jaahas,kai se sitten pitää ruveta sitä kurkkua taas hamstraamaan" :)
 
Rasvanen ruoka ois täällä nammmm! Tänään just söin uunilohta, nami! Oli pakko jättää huomisellekkin! Avocado on yks nam, ja itse tekemäni gluteeniton pizza oi jesta! Viikonloppuna on pakko tehdä pizzaa eli vissii huomenna! (jos jaksan). Tänää kävin pari päivää himoitsemani Scifi-karkkipussin ja hyiii mikä olo tuli. Syötiin pussi kolmeen pekkaan, itehä mässäsin suurimman osan. Plöäääh! Ja Sinne meni yhden viikon ja neljän päivän namilakko :wtf: Lakkoa taidan yrittää uudestaan.
 
Nammm, ei saa puhuu pitsasta, kaipa sitä vois tänää hakee , vaihtelua omatekemään ku aina samaa jotenki
 
Täytetyt voikroisantit välissä juustoa,leikkelettä,kurkkua,tomaattia...maistuu sillonki ku huono olo...jogurttia pitää olla pika eväänä kaapissa ja tuoremehua...omenaa tulee kans napsittua...kirpeitä/raikkaita karkkeja jos huono olo tulee...mut huono olo lievää ja ei kovin monena päivänä oo ollut vielä onneksi....mut joka päivä syön ainakin yhden lämpimän ruuan ja koitan monipuolisesti syyä...mut jos heikko olo niin syön sitä mikä uppoaa...
 
Haha, mun teki ihan hirveesti mieli uunibanaania ja vaniliajäätelöä... En vetäny mitään övereitä mutta aamuyöstä kun tuli pahaolo niin mielessä oli vaan ne banaanit ja kuinka ällöttävälle ajatuskin niistä tuntui :D

Kahvia tekee mieli ja lakuja. Tottakai kun ne on nyt rajoitettu.
 
Takaisin
Top