Hikoilu

Emmy'

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Häiritseväksi oireeksi on viime viikkoina minun kohdallani kehittynyt jatkuva hikoilu. Minun ei edes tarvitse tehdä mitään niin hikoilen. Tarkistin huonelämpötilamme ja sen pitäisi olla ok. Tästä huolimatta hikoilen nukkuessani, hereillä ollessa ja odotas jos teen vähänkin jotain liikuntaa muistuttavaa.. Varsinkin nukkuminen hankaloituu jos on jatkuvasti liian kuuma. Kysyin neuvolalääkäriltä hikoilustani ja hän totesi sen olevan raskauteen liittyvää ja hormoneista johtuvaa. Kotona tietysti onnistuu vaatetuksen vähentäminen, mutta sitä ei ihan viitsisi vierailla ollessa tai julkisilla paikoilla alkaa pidemmän päälle harrastamaan! xD

Oletteko huomanneet hikoilevanne erityisen paljon kanssa-odottajat? Niin ja pakkoa sanoa, että kovasti tsemppiä niille, jotka ovat viimeisillään raskaana kesällä! (Ei käy kateeksi ei)
 
Mun yöhikoilua kuvaa hyvin se, että voisi ottaa yöpöydälle pikkupyyhkeen jolla kuivailis rintojenalusia. :D Päiväaikaan taas tulee tosi helpolla sellanen olo, kun istuisi takkatulen kuumuudessa tekokuituvaatteet päällä! Ja aiemmin oon hyvin pärjännyt deodorantilla, en oo ollut kovinkaa hikoilevaa tyyppiä, mutta nyt pitäisi varmaan siirtyä antiperspiranttiin. Ai niin, joskus olen miettiny että valunko lapsivettä mutta onkin vain ollu nivuset hiessä :D
 
Tuttua on täälläkin toi hiton hikoilu. :D On kyllä parempia päivä kun ei niin hikoiluta, mut heti kun vähänki tekee enemmän mihin on tottunu ni kyllä on heti pakko mennä suihkuun. Ja mulla vielä La 7.6, jaiks! Tähän aikaan vuodesta voi onneks avata ikkunan jos on liian kuuma ja hikinen olo!
 
Hennamami: Onneksi sullakaan ei ihan kuumimpaa kesää tarvitse hikoilun kanssa kärvistellä! Tosin taisi viime kesänä esim. kesäkuussa jo olla aikas kuuma.. Itse en varmaan viime vuoden heinä-elokuusta olisi selvinnyt hikoiluni kanssa tai ainakin tiukkaa olisi tehnyt! (Niin ja olinhan minä jo viime elokuussa raskaana, mutta raskaus vielä niin alussa, ettei raskaushikoilua silloin vielä ollut!) Välillä joudun pitämään makuuhuoneemme ovea auki (vaikka ulkona pakkasta) ja nukunkin ilman rihman kiertämää, vaikka yleensä pidän aina yöpaitaa. Sitten yöllä herään siihen, että janottaa ja hiki vaan lentää. Rauhoittavaa kuulla, etten ole ainoa hormoni-patteri, vaan tätä esiintyy muillakin! :D
 
nyt on rv 21 menossa, olen aina ollut vähän vilukissa joten kylmän tunteista en ole ollut ihmeissäni. nyt juuri tänä yönä sitten iski kuumuus! en saa nukuttua ja on ihan kauheeta, huoneenlämpötila ok, ja miehen mielestä ei oo kuuma, eli se olen vain minä :D. laitoin ikkunat auki että tulee läpiveto ja yritän nukkua pelkkä pussilakana päällä!  kauheeta ajatella että tää varmasti jatkuu , mutta kai kaikkeen tottuu! "innolla" odotan näitä hikivirtoja ja niiden hajuja :D
 
Huhhuh, kyllä vaan hikoiluttaa! Yleensä meillä on työpaikalla tosi viileetä ja pitää olla hurstit päällä, mutta nyt oon istunu siellä päivät läpeensä ikkuna auki ja t-paita päällä. Kotona ja joka puolella on kauheen kuuma! Hiki vaan valuu. Sit jos liikkuu, nii on kyllä kaksinverroin kuuma, ihan ku saunassa ois juoksulenkillä.
 
Takaisin
Top