Hemoglobiini

Lupita

Puuhakas puhuja
Marrasmammat 2018
Onko muilla pysynyt hyvissä lukemissa? Mulla oli Hb ennen raskautta yli 160, nyt enää 115. Vaikka ilmeisesti se sormenpäästä otettava näyttää hieman alakanttiin. Olen alusta alkaen kyllä hengästynyt todella pienestä, mutta väsymys on tullut mukaan vasta ihan viime viikkoina.

Oletteko saaneet lisäraudasta apua? Oletteko ottaneet ehkä jotain muita valmisteita lisäksi? Hemoglobiiniarvohan ei ole kuitenkaan pelkästään raudasta riippuvainen ja raudan imeytyminenkin ravintolisistä on vähän kyseenalaista
 
Kyllä laski hb... 111 on mitattu huonoimmillaan ja mä olen ollut ennen aktiivi luovuttaja ja aina arvot 150 yli.... Retafer lakkasi imeytymästä tossa jokin aika sitten, niin vaihdoin merkkiä obsidan nimiseen Nyt odotellaan hetki, että saadaan taas arvoja mitattua. Jotkut ei välttämättä tarvi rautaa lisäksi, riittää ne "mamma vitamiinin" tuotteet. Eikä kaikki niitäkään syö ja silti kaikki kunnossa. Riippuu niin paljon elimistön toiminnasta..
 
Mulla hb 133 mutta syön rautaa koska ferritiiniarvo oli vaan 37 eli pitkäaikaset rautavarastot alkaa olla loppumassa. Terkan sijainen sano viimeks että hb hyvä niin ei tarvis rautaa syödä mutta oma terkka sano tänään että joka päivä vaan rautatabletti ottaa koska ei se hyvä hemoglobiini välttämättä kato sitä onko rautavarastot kunnossa.

Nyt oon syöny vähä satunnaisesti Ferrodania, mutta kun söin päivittäin niin selkeesti oli skarpimpi olo eikä väsyttäny niin kamalasti.
Sulla Lupita aika reilusti tippunu hb niin kannattaa alottaa rautalisä.
 
Taisi olla hb alussa 146 ja oli tippunut 125 ei kuulemma ole syytä syödä rautaa. Täytyy tsempata ruuan kanssa jos saisi nostettua ilman rautatabletteja. Mamma vitamiinit käytössä.
 
134 tippu 112 ja alotettiin rautakuuri, obsidan 1tbl joka toinen päivä. Kolmen viikon päästä arvo oli 103 joten aloin syömään joka päivä. Kolmen viikon päästä arvo 124 ja nyt otan joka toinen päivä taas tabletin.
 
Mulla hb oli alussa 140. Nyt mitattiin niin oli 114. Varuiksi alan nyt syömään lisärautaa ettei lähde oikein putoamaan. Kokemuksesta tiedän että se ei nouse ellei nyt jo ala rautatabujen syönti.
 
Muista syistä kävin verikokeissa ja hb 111 ja kalium myös matala. Rautakuuri pitää aloittaa ja käydä uusissa kokeissa.
 
Syön rautaa Ferrodania joka toinen päivä ja nyt pitää alkaa syömään joka päivä koska ei ollu korjaantunu. 127 stä tippunut 113.
 
Mulla oli alussa hb 125 ja nyt 111, neuvolan terkkari sanoi vaan että kelpaa tässä tilanteessa
 
Takaisin
Top