Hematoomat, kokemuksia?

Pullahiiri

Näppärä viestien naputtelija
Maalismammat 2017
Rv 8+ tuli mieletön vuoto hyytymineen ja todettiin keskenmeno... No sikiö oli vielä hengissä ja raskaus jatkui...

Rv15+ tuli taas monen vuodottoman viikon jälkeen tuli mielettömät vuodot ja hyytymiä. Ilman kipuja. Keskenmeno oli taas päivystyksesä ensimmäinen sana mitä lääkäri sanoi. Mutta Synnytyspolilla taas ultrassa löytyi elävä sikiö ja osittsin kohdunsuulla istukka ja sen alla 2×2cm hematooma sekä istukan alla 4x5 cm hematooma.

Vuoto on loppunut ja kipuja ei ole, mitä nyt kasvukipuja kun kohtu kasvaa.

Olisiko jollain kertomuksia omasta hematooma-raskaudesta. Googlannut olen jos jonkinmoista kokemusta.
 
Mulla esikoisesta oli hematooma (myös muitaki ongelmia oli). Rv25+2 alko vuotaan ekan kerran ja silloin jouduinkin sit loppuraskaudeks saikulle. Sen jälkeen vuodot paheni, mutta niitä tuli tyylillä kerran kuukaudessa. Tuli niin paljon et menin pari kertaa sitten ambulanssilla sairaalaan ja synnytyssaliin, vaikka niillä kerroilla ei sitten syntynytkään. Ja osastolle aina pariks päiväks tarkkailuun. Mulla oli istukka myös alunperin kohdunsuulla, mutta nousi sit kohdun kasvaessa ylemmäs ja lopulta ei ollu enää tiellä.
Käytännössähän olin hyvin paljon vuodelevossa ja rv34 sain luvan alkaa vähä enemmän liikkuun kun vaan vessaan, suihkuun ja syömään ja rv37 niin ei tarvinnut enää varoa. Lopulta rv39 synnytys käynnistyi ihan luonnollisesti vesien menolla.

Raskausaika oli pelottavaa aikaa, vaikka vauvallahan ei ollut missään vaiheessa mitään hätää ja vuoto oli sinänsä ihan vaaratonta, vaikka ei siitä vuodon määrästä olis uskonut. Ja terveen pojan silloin sain, joka on nyt jo 2,5vuotias terve, iloinen isoveli. :)
 
Kiitos suski88 tarinastasi. Edelleen täälä odotan ja jännitä än saadaanko pieni maaliskuussa 15 päivä.
 
13+4 Muistan kuinka vaan anelin ettei vauva vaan jättäis mua huusin apua mutta eihän kukaan sitä yksin asuessa kuullut. Kaikkialle sattui ja verta valui oikein runsaita määriä. Lähdin itkien päivystykseen, josta käännyttivät kotiin "kesken se menee, ei me sille mitään voida tehdä." Ja vaikka anelin että tää on sairaala teidän kuuluu lähettää mut jatkotutkimuksiin niin ei he sellaista kuulemma tee. Sieltä poistuessa äitini oli kerennyt paikalle ja oli päättänyt viedä suoraan synnärille kun ei muita paikkoja tiennyt ja sieltä he ohjasivat sitten naistenpolille. Jälleen kerran koittivat käännyttää pois ku oltaisiin tarvittu päivystyksestä lähete. Onneksi itkien selitin kohtelun siellä ja he ottivat sisään ja vielä löytyi pieni naksu elävänä masusta.
Vuoto oli runsasta vielä seuraavan päivän(30 min välein siteen vaihto) kunnes hiipui muutamaan siteeseen päivässä.

Rv 15+4 kipu ja vuoto taas yltyi ja satuin juuri olemaan terveyskeskuksessa ja sain lähetteen naistenpolille. Sinne pääsin 16+0 ja kohdunsuulta löytyi 5x5 cm hematooma.
En saanut kummempia ohjeita sen hoitoon mutta netistä luin, että tässä tilassa usein määrätään vuodelepoon. Teen varastotyötä ja itkin päivät pitkät miten tapan oman lapseni tekemällä töitä.
Vuoto vähentyi taas ja rv20 jälkeen ei verta juurikaan ole enää tullut, kuin tippa silloin tällöin. Neuvolassa on kuultu sydänääniä, mutta pelottaa kun liikkeitä en tunne.
Tänään on kontrolliultra nyt rv21+0 ja toivotaan, että siellä se naksu kaikesta huolimatta on ja hematoona olisi valutellut itsensä pois jo ja uskaltaisi elää taas hieman vapaammin :)
 
Hui!
Aika tutunkuuloinen tarina.
Mulla on nyt suht stabiili tilanne ja Ab kuuri päällä (eilen loppui) ettei tulisi tulehdusta.
Maitohappobakteereja suun kautta ostin tänään apteekista kun lääkäri niitä suositteli antibioottikuurin jälkeen otettavaksi.
Mun istukka on kohdunsuulla osittain joten sen takia se ilmeisesti on vuodellut ja ilmeisesti aluksi tämä raskaus on alkanut kaksoisraskautena, ainahan kaksosraskauden on vähän ongelmallisempia.
Mulla oli kaksi viikkoa vuodosta kontrolliultra mutta seuraava ultra on vasta rakenneultraääni kuin viimeinen päivä.

Meillä laskettu-aika on 15.3 eli perässä tullaan:Heartred
 
Siis sait jonkun kuurin hematooman takia?

Mulla oli n.0,5cm vaan hematooma pienentyny, että ei ollutkaan ihan aihetta juhlaan.. toivoin jo suuresti että pääsis taas uimaan ja petipuuhiin [emoji55]
 
Siis sait jonkun kuurin hematooman takia?

Mulla oli n.0,5cm vaan hematooma pienentyny, että ei ollutkaan ihan aihetta juhlaan.. toivoin jo suuresti että pääsis taas uimaan ja petipuuhiin [emoji55]

Joo sain, tulehduksen tuoksun vuoksi viikon dalacin kuurin.
 
No jos jotain positiivista niin en vuoda enää.. mutta tänään oli ultra ja kun pyysin katsomaan hematoomaa vastaus oli "kyllä se siellä on"
Suoraan sanottuna koko ukko v*tuttaa ihan älyttömästi koska ei ole mikään ihmisystävällinen eikä selkeästi varsinkaan minua kohtaan.

Mikäs sun tilanne on?
 
Mulla on kanssa vuoti loppunut ja viimekerralla kun kävin oli muka hyvä tilanne ja ainakaan kohdun suulla ei ollut mitään hälyttävää.
NyT viikon on voimistunut supistukset ha niitä on ollut päivittäin, maanantaina olisi vasta rakenneultraääni mutta pelottaa ja mieli tekisi mennä aikaisemmin Synnytyspolilla käymään.
Töistä en enempää saa sairaslomaa ja tipun kelan sairauspäivärahalle, työkykyinen en koe olevani.
 
Tsemppiä sinne! Kerro sit mikä tilanne :)
Mä olen nyt ulkona omasta tilanteesta että missä mennään hematooman kanssa.. kun se ultraaja ukko (kenestä nyt laitoin tousen valituksen ja vaadin kolmannen rakenneultran jollekkin eri lääkärille) oli kirjottanut neuvolan tädin mukaan tietoihin että mitään ei enää ole ja mulle väittää että on.. mä kiehun niin taas v*tutuksesta
 
Moi! Kaikki oli hyvin, sikiö hyvin kasvanut, istukka noussut ja pienempi hematooma kutistunut (on edelleen olemassa) istukan reunassa.
Mulla näitä ei kontrolloi edelleenkään kukaan.
rv 28 on kättärille sitten istukan sijainnin ultra eli joulukuussa.
Vuotoja ei nyt toisaaiseksi ole ja hieno tilanne.
Nyt vain lonkka kiukuttelee.
 
Ei oo aikoihin vuotanut enää, ei edes kertaakaan edellisen diagnoosin jälkeen jonka mukaan se siellä vielä oli... liekö kadonnut jotenkin omia aikojaan?
Toivottavasti säkin saat hyviä uutisia piakkoin :)
 
Toivottavasti hyviä uutisia! :) Mulla taas oli nla lääkäri näkevinaan jonkinnäkösen alueen kohdussa mutta oli sitä mieltä ettei suoranaisesti oo hematooma niin ei tarvi alkaa seksiä ja uimista taas välttelemään. Eikä tosiaan oo vuotanukkaan enää, niin mikälie on...
Ja pikkutyypillä masussa kaikki hyvin ja potkiskelee päivittäin :)
 
Takaisin
Top