Helteisen heinäkuun höpinät

Täälä ei nyt oo taas ollu pariin päivään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. :( Eilen ei tainnu tulla yhtään ainutta kipeämpää supistustakaan. Toisaalta ihan hyvä, ku lauantaina ollaan menosa hyvän ystävän häihin. Muutenki oon ollu nyt ihan suht hyväsä kunnosa ja ajoittain pystyy vielä jopa nauttiin tästä raskaana olemisesta. Ainaki vähä viileempinä päivinä. Siitä huolimatta olisin valmis starttaan synnärille vaikka heti tältä istumalta! :)

Mulle tulee äitiysavustusta eka 97 euroa ja sitte tippuu 76 euroon. Meillä ei rahasta onneks juurikaan riidellä ja kaikki on ollu täysin yhteistä ihan alkuajoista lähtien. Tai no, ei ehkä vielä 15-vuotiaina, mutta hyvin pian kuitenki. :) Tämä on toiminu meillä hyvin, vaikka välillä ite tulee vähä purnattua miehen kalliimmista investoinneista, esim. uuen auton ostosta tai harrastusvälineistä. Mutta en tosiaan vois kuvitellakaan, että maksettais laskuja tai kauppaostoksia puoliks.

Tästä taitaa tulla laiskottelupäivä, mutta ehkä se sallittakoon täsä vaiheesa. :)
 
Tyttö tuli!
Pikainen päivitys täältä sairaalasta ennenkuin neiti heräilee syömään...
Sunnuntaita vasten yöllä klo 2 multa meni lapsivedet ja koska neiti oli edelleen perätilassa lähdettiin ambulanssilla sairaalaa kohti. Supistuksia ei ollut ja kohdunsuu oli kiinni ja kiinteä. Epäillään että perjantaina saamani koiran purema ja antibioottikuuri vaikuttivat asioiden etenemiseen...
Lääkäri ultrasi aamupäivällä vauvan ja totesi että lapsivettä ei todellakaan enää ole paljon mitään jäljellä, vauva perätilassa ja koska mulle ei oltu ehditty tekeen synnytystapa-arviota päätyi hän sektioon. Sitä arviota ei olisi sunnuntaina pystynyt täällä LKS:ssä edes tekeen. Puolen päivän jälkeen mentiin sitten leikkuriin ja kaikkien valmistelujen ja spinaalipuudutuksen jälkeen tyttö näki päivänvalon klo 13.35.
Ääntä lähti kuin hinaajasta heti ulospääsyn jälkeen ja ruokakin oli maistunut tosi hyvin heti syntymän jälkeen. Oli neiti ollut hamuamassa jo isänsä tissiä...
Nyt sitten harjoitellaan tätä yhteiseloa, imetys tuntuu onnistuvan kunhan vielä maitoa saadan nousemaan kunnolla. Tyttö on muutenkin tosi reipas ja kiltti.
Itse olin eilen vielä tosi kipeä mutta nyt tuntuu jo paljon paremmalta. Tuolla imetyksen onnistumisella on muuten tosi iso psykolooginen vaikutus, ainakin minun kohdalla. Katsotaan jos vaikka päästäis viikonlopuksi kotiin... Tsemppiä kaikille vielä odottaville, hyvää kannattaa odottaa ja kyllä se vauvan syntymä palkitsee sitten kaikki kärsityt vaivat!
 
Onnittelut Kutvonen!!!!! Ja kaikki muutkin, jotka jo nyytin ovat saaneet syliinsä. :)

En olekaan moneen viikkoon kirjoitellut: ensin oli töissä niin kamalat loppukiireet etten ehtinyt mitään "omaa" tehdä, ja sitten olenkin ollut lomalla ja pysynyt poissa koneelta. Ja nyt muistankin miksi: tää suoraselkäinen istuma-asento aiheuttaa jatkuvaa supistelua, auts!!

Eli samaa kuuluu tänne kuin suurimmalle osalle teistäkin: hellettä ja isoa, painavaa mahaa. Mulla tulee vasta perjantaina 38 vkoa täyteen, joten yritän edelleen ajatella synnytyksen ajoittuvan aikaisintaan parin viikon päähän. Muuten menee hermot.... Hyvä vaan että siellä masussa lihoo ja vahvistuu... (tää on tätä psyykkausta). Esikoinen tuli 39+3, eikä painanut kuin 3kg, joten sikäli ihan hyvä jos pysyy vielä sisällä.
 
En kyllä pysty yhtään juoksemaan tuon 2-vuotiaan perässä. Kivuttomia supistuksia tulee, ja sit se painaa niin paljon alas, että alkaa sattua kunnolla. Onneksi on mies vielä tän viikon lomalla. Auts, taas on maha pinkeänä. Mutta paikat on kiinni eikä pää ole vielä kiinnittynyt. Tosin ei mulla esikoinenkaan kiinnittynyt (tietääkseni?) missään vaiheessa, mutta ulos vain tuli kuitenkin. :) Ja huomaan että hermot napsuu helposti, kun tyttö pudottelee tahallaan ruokaa tai mitä tahansa lattialle. Jokainen ylimääräinen kumartuminen on LIIKAA!

Hauska kuulla teidän vitutuksia. NIIIIN tuttu tunne. Ja tää helle on niin pirun tuskastuttava. Eka tuli jo kesäkuussa, joten silloin pääsin niin paljon helpommalla. Toivottavasti edes loppuelokuu on myös lämmin, että saisi vauvakin nauttia vielä vähän kesästä!
 
idaho: Yö meni itseasiassa suhteellisen hyvin, siis ainakin muutamaan aiempaan verrattuna kun on ollu pää niin täynnä ajatuksia et kokoajan vaan nähny levottomia unia synnytyksestä ja pyöriny puolihereillä.. Tosin kissa piti tällä kertaa huolen mun valvottamisesta kun tuli kokoajan kiehnaa ja riehumaan siihen, no mut niin rasittavaa kun se onkin, se on myös aika söpöä.. :3

Mitään merkkejä synnytyksestä ei edelleenkään ilmassa.. Ajattelin tänää siivota ja imuroida koko kämpän, mut en vielä tiedä pystyykö kun huimaa ja pyörryttää niin perhanasti et jos tää ei mee ohi en oikeen kykene mihkään. :( Toivottavasti menis ohi niin pääsisin edes yrittämään käynnistellä vähän synnytystä..
 
Saas nähä pitääkö yöllä lähteä sairaalaan.  Oma tilanne siis tyystin muuttumaton, esikoinen taas on sairaampi kuin vielä ikinä.  Pojalla siis kuumekouristushistoriaa ja sen takia on kuumetta pidetty lääkkein pois.  Mutta nyt ei sitten kuumelääkkeistäkään ole iloa, tai joo, kuume laskee reiluksi tunniksi ja palaa sitten päälle neljäänkymppiin :((  Sydän syrjällään saa seurata että pysyykö toinen pieni tajuissaan :'(   Onneksi nesteitä on menny hyvin alas, ruokapuoli taas tökkii.  Sitten kun muita oireita ei ole kuin tuo hillittömän korkea kuume niin turha lähteä lääkäriinkään vielä :(((  Toivottavasti nyt menisi yö ilman komplikaatioita!  Päivällä on niin paljon helpompi seurata kuumetta ja hengitystä ja yleiskuntoa.
 
Kiva kuulla sonjastakin. :)

Täällä ei sitten mitään erikoista. Eilen supisteli ehkä normaalia enempi, mutta eipä nuo mitään näyttänyt tekevän, ku tässä istun. Kaikenlisäks nyt vauva pitää semmosta jytää tuolla, ettei ainakaan oo rauhottunut.

Moon: Toivottavasti poika paranee!

Äh.. Eipä mulla ole nyt mitään kirjottavaa. Ja nyt täällä haisee kakka. Eli vaipanvaihtoon..
 
täällä tuli vihdoin nukuttua tosi hyvin viime yö,. kun sia unen päästä kiinni :)
esikoinen nukku olohuoneessa mummin vieressä, vaikka yöllä pari kertaa heräs yskimään ja itkukin pääsi kun oksu lens yskimisen jälestä :/ 
Tänään meillä olin molemmilla neuvolat, eka esikolla ja sit mulla. pääsee näkemään onko tuolla tapahtunu yhtään mitään.. pareee olis.. ja nyt vois ihan hyvällä mielin alkaa synnytttään kun miehel loppu työt tuolla kaukana :) tosin ei vielä tänään aikanu tänne asti tulla, puoleen väliin vain, mut siitä nopeesti pääsee tulemaan jos lähtö tulee :)
 
Parempaa kohti mennään :)  Lapsonen edelleen kamppailee ton kuumeensa kanssa ja aamulla oksensi vuolaasti mutta on sen jälkeen onneksi ollut taas pirteä, hyväntuulinen ja VAUHDIKAS oma itsensä kuumeesta huolimatta :)  Ihanaa siis että meni just päikkäreille :D  Ruoka ei edelleenkään maita mutta nesteitä sentään menee.  Hienoa hienoa!

Mullakin on vointi ihan mainio!  Yöt on nyt viime päivinä ollu kylmiä joten on hyvin saanu viilennettyä kämppää kun on kaikki isot ikkunat avannu yöksi ja antanut 10-15 -asteisen yöilman tehdä tehtävänsä :)  Hiki on toki herkässä heti jos jotain tekee mutta huomattava parannus viime viikkoon.  Eikä vituta enää yhtä paljon, jaksaa tätä mahaakin taas kanniskella :D  Saattaa tässä olla sekin hyväntuulen tuoja että mies on nyt kuorsannut kaksi viimeisintä yötä sohvalla eikä oo häirinny mun yörauhaani.  Joskin poika on sitten itkeskellyt kun on ollu kipee ja herännyt tosi aikaisin (ennen kuutta siis).

Mulla oli joku kunnianhimoinen suunnitelma siivoilla tänään.  Täytyy kattoa josko omienkin päikkäreiden jälkeen pyyhkisi vähän pölyjä ja siivoaisi vaikka vessat ja keittiön.  Imuroimisen voi sitten jättää suosiolla vaikka huomiselle :)  Mutta ruokaa aion tänään laittaa.  Oon ollu tosi laiska sen suhteen viime päivinä, just vaan jotain paistovalmista heivannu uuniin.  Ei vaan oo inspiroinu ajatus kuuman hellan edessä seisoskelusta...

Sonja09:  Mukavaa kuulla susta pitkästä aikaa :)

Missäs sisita?

Tickerissä 17 päivää...  Muistan kun katoin joskus idahon tickeriä ja se 17 tuntu tosi vähältä!  Omalla kohdalla se tuntuu jotenkin paljon pidemmältä ajalta :D
 
Moon: Hyvä että poikas on parempaan päin :)

Huoh.... täälläkin yö nukuttu ihan hyvin ja vähän aikaa sitten sain vielä otyettua miehen vieressä päikkärit. Neuvola oli tänään ja voi vittu tota painoa ja sen nousua 2,2kg/2vkoa!!! HYI.

No sitten ku noustii miehen kanssa ylös, minä päikkäreiltä ja se yöunilta nii se rupes kyselee että mitäs tänää ruuaks. Ollaan tänää lähössä reissuun eikä siks olla käyty vähää aikaa kaupassa... Mää sitte sanoi ainoo terveellisen vaihtoehdon niin ei, ei kelpaa herralle! Hän haluaa pitsaa tai jotai muuta paskaa! No eiköhän siitä sitte saatu riita aikaseks. Tympii kyllä niin paljon ettei oo vähään aikaa tympiny. Ollaan varmaa viimeks yli 2vkoa sitte ees väitelty mistää ja nyt harmittaa :(. No sanoi miehelle että syököö mitä syö nii minä laitan ite itelleni jotai. Nyt jotenki muutenki ärsyttää se ku käy tässä kurkkimassa selän takana ja yrittää lukea näitä juttuja ja ku kiellän nii on nii marttyyria että miksei saa lukia, haukukko sää mua täällä!! Argh.... Tosi, tosi harvoin ees oon siitä mitää poikkipuolista sanonu täällä, mutta nyt vituttaa sen verran että oli pakko. Joo vali vali...

Iltasella pitäis sinne Ouluu lähteä. Aattelin ottaa synnäri kassin mukaa ja mies meinas laittaa turvakaukalon kiinni autoo että jos siellä joudutaa lähtee synnärille nii saada pienokainen kotia tuotua. Tuskimpa mitää tapahtuu, mutta ollaanpa varauduttu.
 
Päivitän ihan toooosi pikaisesti. Synnytystarinaa luvassa myöhemmin. Sairaalassa ollaan edelleen. Lääkärin tarkastuksessa kaikki oli kunnossa, mutta kätilö suositteli (suostutteli) vielä jäämään yhdeksi yöksi, koska poika on pieni (2930 g syntyessä, nyt 2790 g) ja joudutaan harjoittelemaan imetystä, haluavat nähdä että se sujuu hyvin, ettei tule ongelmia kotona. Rintaa ei huoli ollenkaan suuhun, imetys sujuu vaihtelevalla menestyksellä rintakumin avulla. Lisämaitoa saa joka syötöllä (tuttipulloa ei tarvitse kun näyttää niin heti suu auki). Meinaa jo rueta tympäisemään koko imetys, varsinkin kun siihen painostetaan täällä aika voimakkaasti. Olisihan se tärkeää, mutta kasvaa ne vauvat pulloruoallakin. Onneksi saatiin viime yöksi perhehuone, joten mies on seurana ja apuna. Mies olisi ollut kyllä valmis jo kotiin niinkuin minäkin, mutta uskotaan nyt kätilöitä ja ollaan vielä. On sitten turvallisempaa lähteä kotiin. Jos kaikki menee illalla ja yöllä hyvin niin voidaan lähteä aamulla kotiin. Mies on ollut tämän päivän töissä, eilenkin joutui käymään neuvottelemassa. Hommia ei kuitenkaan voi jättää tekemättä (deadlinet ei jousta), joten ymmärrän toki että ne pitää hoitaa. Työkavereilla on jo ennestään omat hommat hoidettavana.

Minulla on vointi hyvä. Alapää on toki kipeänä, kun kerkesi tulla pari repeämää, mutta muuten ei ole mitään ihmeellistä. Ainakaan vielä ei ole tullut niitä pukamia. Maha on vähän kovalla, ja kakan tekeminen "ekaa kertaa" jännittää vähän. :) Pitää juoda semmoista luumunektariinia. Tosiaan halusin peräruiskeen heti sairaalaan tultaessa, kun vatsa oli kovalla...

En kerennyt nyt ollenkaan lukea teidän kuulumisia, mutta lueskelen niitä kyllä heti kun kotiin pääsen ja poika nukkuu ja on aikaa paremmin... Täällä aika tuntuu menevän niin nopeasti, kolmen tunnin välein pitää imettää ja imetys aina venyy ja venyy...

Tsemppiä kaikille tulevaan koitokseen!
 
Taas yksin kökötän kotona ku mies läks viemää autoo huoltoon ja kävelee siitä mummollensa kahville. Olisin muuten lähteny mukaan mut en kyl jaksais kävellä sinne asti. Jotenki taas vituttaa.. Aamulla yritin tehä mikrossa puuroa ja seki meni ihan plörinäks. Kiehu sielt sitte yli. Sain siitäki jotku ihmeen itkupotkuraivarit.. Ärsyttää! taas hermot tosi kireellä tän kuumuuden takia. Eikä oo ees mitään vaatteita missä ei hikoilis näin paljon..Anteeks taas tää purkaus..

 
Kcatri: Älä ota liikaa paineita siitä imetyksestä. Niinkuin itsekin sanoit, että kyllä ne vauvat kasvaa myös pullolla. Itekin olin loppujen lopuksi viikon sairaalassa, ku olin niin epävarma imetyksessä. Ja tuntus sillon, että ne hoitajat vaan väkisten tunki tissiä pojan suuhun, ku ite olisin halunnut antaa mieluummin pullosta. Loppujen lopuksi viikon imetin poikaa kotona, jonka jälkeen "luovutin" (niinkuin nykyinen neuvolatätini mainitsi) ja annoin maidot pullosta. Niin ja jos aikaa ja halua riittää, niin voihan sitä äidinmaitoa myös pumpata..

Moon:Tosi kiva, että poika piristymään päin! Voisit lahjoittaa siivousintoa tännekin suuntaan.. Tosin sitä tarvittais rutkasti, ku huomenna alkaa sit ton lastenhuoneen remontti.. Huoh.. Joo noi omat päivät tuntuu aina niin turkasen pitkiltä. Mustakin nyt toi numero 7 on ihan piinallinen..

Sun_: meillä on tällä hetkellä ihan toistepäin. Mies haluais syyä hyvin kevyesti ja mää vihasesti siihen, et haluan pizzaa!!  :)

Viikko 39 täytty tänään. Väsymys on suuri ja millään ei jaksais mitään erikoista. Tänään onneks pääsee ihan rauhassa kattomaan paikallisen pesisjoukkueen peliä.. Poika jää miehen kanssa kotiin. Saan vähän omaa rauhaa.. Mies kyl yritti väkisten et otan pojan mukaan, mut tää taitaa olla viimenen mahollisuus ku pääsen rauhassa mitään peliä kattomaan..

Yritin tosa nukkua päikkäreitäkin, mut sit joutusin just ku olin nukahtamassa, mennä syöttämään pojalle välipalaa.. Siinä sit poika sai raivarin ja mä suutuin ja siinä se uneliaisuus katos.. Ei tullu uni uudestaan.

Supistukset? Mitä ne on? HUOH!

 
No täällä ollaan nyt taas paremmalla tuulella. Mieli on ku tuuliviiri taas vaihteeks :)
Nyt ilosin mielin reissuun! Taitaakin olla mun ja miehen viimenen reissu kahestaan piitkään aikaan... :)
 
Täällä nää apämääräiset supparit vaan jatkuu ja jatkuu..
neuvolalääkäri oli ihan ihmeissään ja hukassa ei yleensä kukaan ole auki kun se tutkii ja mie olin auki sen 2 cm ja kanavaa ei ollu jäljellä :D

Nyt tässä vaan ootellaan koska jatkaa avautumista kunnolla. koko ajan on supistellu, epämääräinen kipu on, mut ei voimakasta eikä voimistu.. kipu on välillä siellä ja välillä täällä :D ei millään jaksas tätä tunnetta kovin montaa päivää :D
 
Siala, täällä kärsitään samanlaisista olotiloista, kipu tosiaankin tuntuu välillä siellä ja välillä täällä :D Välillä supistaa samalla kun sattuu välillä taas ei. Ihime touhua tämä on.
 
tää on kyllä aivan pepusta tää olo tila... pari tuntia tässä valvonu kun ei tiiä supistaako vai ei, kun välillä sattuu ihan sika paljon ja välillä taas ei... 
pitäis varmaan tehä ruokaa, kun nälkäkin meinaa olla :D

Jee, ukko tuli yöllä 1 aikaan kotiin. ja oli tietty heti pakko kokeilla sitä yhtä ässää et jos se edistäs tätä tilannetta. 
 
Ihanaa, ihanaa sai nukkua melkein kaheksaan :)  Se tulikin tarpeeseen kun kärvistelin yön pissahätäisenä...  Nimittäin mennään tänään labraan pojan kanssa kumpainenkin, oli pakko pidätellä sitä infektionäytettä varten.  Ihan neljää tuntia en kyllä saanu sinniteltyä kun sitten olis yöunien osittaisen menetyksen lisäksi tullu pissa housuun...  Saa nyt välttää 3,5 tuntia.
 
Jospas tänään sais aikaseksi ton siivouksen loppuun viemisen.  Ja kerrankin tosiaan puhtaasti siivoamisen takia ilman taka-ajatuksia :D  En nimittäin tosiaan usko että synnytys hetkeen käynnistyisi.

Toivottavasti toi lapsi tosta nyt tokenisi, meille olis huomenna tulossa kauan kaivattuja vieraita.  Sekin homma peruuntuu jos ei muksu ole siksi parantunut.
 
Oli kyllä mukavaa päästä yksin kattomaan peliä. Sain siellä jopa kipeen supistuksen aikaan. Siihen se sitten jäi.

Yöllä nukuin todella hyvin. Lukuunottamatta muutamaa vessareissua, mutta uni tuli niitten jälkeen heti. Tosin vähän närästeli.

Muuten olotilassa ei juurikaan kehumista. Vitutusaste on kohonnut taas. Jotenkin sitä aattelee, et kyllä se sieltä syntyy. Mua nyt vaan ärsyttää ku oon oottanu sen syntymistä jo viikolta 37.. ja jos tää nyt menee kuitenkin reippaasti yli. Ärsyttää tää ku ei mitään oppinut viime kerrasta. Äh. Pitäis nyt vaan nauttia, ku pääsee helposti liikenteeseen yhen lapsen kaa jne jne.. Mut ei.. Ja sit ku haluaisin sinne isän 60 vuotis risteilylle elokuun lopussa. Ei tee kyl mieli mennä 2 viikkosen vauvan kaa. Mut ehkä 4 viikkosen vauvan kaa vois jo mennä.. Et kiire tässä tulee..:)

Meillä alko tapettien repiminen.. Eilen kokeilin ja haluaisin tänäänkin niitä repiä.. Tykkään näköjään tommosesta. Noh.. annan noitten miesten hoitaa.. Jos illalla on jotain repimistä vielä, ni voisin sinne mennä purkamaan agressioita..

Mites täällä muilla? On pikkasen hiljentynyt.. Kaikki synnyttämässä??

Hauskaa torstaita.. Täällä on viileetä.. Ihanaa..:)
 
mun pitäis vaan makoilla koko ajan niin tulis kivuliaita suppareita, ylhäällä ollessa ei juuri tule :/
eipä sit juuri saanu nukuttua viime yönä, nytki tänne tuli tyyppi kattomaan varastoa kun sen katto vuotaa. soitti kivasti varttia vaille 8 kun olin just saanu unenpäästä kiinni uudelleen :/
nyt oottelen et se saa asiansa hoidettua ja meen takas pötköttelemään ukon viereen :D
 
Huomenia!

Meillä olisi viikonloppuna niinkin ihana asia edessä, kuin MUUTTO! :/
Kurjaahan se on alkaa muuttoa tekemään näin lähellä h-hetkeä, mutta täällä mieheni enon omakotitalossa asumisesta ei siis tosissaan tullut yhtään mitään (edelleenkin liian pitkä tarina kirjoitettavaksi :D ) ja päätimme etsiä toisen asunnon. Omaa taloahan me olemme kokoajan etsineet, mutta emme ole löytäneet sopivaa, emmekä halua sen asian kanssa pitää kiirettä tai tehdä hätiköityjä päätöksiä. Siispä muutamme vuokralle rivitaloon joksikin aikaa, kunnes sopiva omakotitalo löytyy. Onneksi nyt löytyi tilava kaksio omalla, pienellä pihalla. Uskon että siinä pärjää vallan mainiosti pienen vauvan kanssa aluksi, kun samassa huoneessa nukkuu kuitenkin aika kauan meidän kanssamme.
Meillä siis pikkuisen kanssa "salainen sopimus", ettei syntyisi nyt viikonlopun aikana, että saataisiin kamat järjestykseen uuteen kotiin :) LA:han on 16.8, että ei sen puoleen vielä tarvitsekkaan kiirehtiä. Mitään tuntemuksia synnytyksen lähestymisestä ei ole ollut, mutta mistä noista tietää..

Minun tehtäväkseni jää siis nytkin se sohvatyynyjen kantaminen ja kaappien pyyhkiminen. Mies ei anna tehdä mitään raskaampaa :D Itseä harmittaa, ettei voi olla kauheasti apuna, mutta ehkä parempi näin.
Huomenna olisi aamusta neuvola, ihan hirvittää astua siihen vaa'alle, sekun näyttää todennäköisesti miljoonaa :D turvotustakin löytyy tällä hetkellä aivan liikaa. hyi!
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
 
Takaisin
Top