Helmikuun Hulinat!

Mulla nyt 9 päivää laskettuun aikaan enkä oo vielä kään saanu aikaseks pakata sairaala kassia = ) just pistin kavereille viestii että tällä viikolla sauna on lämmin joka ilta että saa tulla seraks sanoo kun sopii = ) on tää niin tätä kun ei oikeen mitään oireita oo mhinkään suuntaan = )
 
Mä pakkasin just viime viikolla sairaalakassin valmiiksi. Otin rintapumpusta lähtiin kaiken. :) Vauvan kotiutumisvaatteet enää vaan puuttuu. Niitäki oon kattonu jo vähän valmiiksi. Mitä vaatteita otatte vauvalle?
Mä aattelin kietasubodyn, housut, sukat ja siihen päälle vaikka sellanen koko potkuhousu juttu. Sit ulkovaatteeksi, tumput, töppöset, kypärämyssy ja hattu, sit aattelin kaukalopussia ja varuiks vielä peitto. Toki tietysti ilma määrää mitä sitten päälle laitetaan, mut mieluummin otan liikaa vaatetta ku liian vähän. :)
 
Mulla on body, housut, tumput, sukat, merinovillaneulepuku, neulotut tumput ja töppöset, kypärämyssy, fleecekaukalopussi.
Katotaan mitä loppupeleissä päälle laitetaan, pakkasen mukaan.
Vois vielä jonkun ohuen haalarin ottaa varuiksi jos tuo merinovillaneulepuku on liikaa..
Meillä kun matkaa sairaalasta kotiin 100km ja auto on kuitenkin lämmin..

Mä oon sanonu melkein koko raskauden joka päivä ja nyt näin kipeänä ei tule lähdettyä saunaan niin josko tämä saunomattomuus saisi synnytyksen käyntiin :D
 
Pitäisköhän itekki ottaa se äitiyspakkauksen villahaalari mukaan. Isohan se on, mutta mieluummin väljempi ku tiukka.

Mä rakastan saunaa ja joka päivä siellä käyn. En vois jättää saunaa pois. :D
 
Täällä kans 39+0 ja oireettomana mennään. Voiskin alkaa keräilee sairaalakassiin tavaroita. Se onki viiminen juttu mikä on tekemättä :)
 
Edith joskos se ennakois jotain! :)

Mulla oli vauvalle kotiutumisvaatteina kietasubody, sukat, housut, myssy, tumput, villasukat ja fleecehaalari ja untuvapussi kaukalos. :)
 
Ottakaa mahollisimman pienet vaatteet mukaan,newbornit oli isoja meiän tytsylle.Ja vaikka kuinka oli supistaja turvakaukalossa ni pikkunen hukku ihan kasaan,piti tunkea vaippoja fylliksi väliin että sai jotenkin inhimilliseen asentoon :wideyed:
Toiseks vauvan kanssa ei saa mennä ulos jos -10'c ->
 
Pakkohan se on sen matkaa ulkona viedä että saa autoon vaikka olisi yli 10 astetta. :)
 
Joo ulkoilla ei saa pakkasella mutta välimatkat on pakko tehdä, kattoo vaan että ilma on lämmintä mitä vauva hengittää :)
 
Ottakaa mahollisimman pienet vaatteet mukaan,newbornit oli isoja meiän tytsylle.Ja vaikka kuinka oli supistaja turvakaukalossa ni pikkunen hukku ihan kasaan,piti tunkea vaippoja fylliksi väliin että sai jotenkin inhimilliseen asentoon :wideyed:
Toiseks vauvan kanssa ei saa mennä ulos jos -10'c ->

Meillä taas oltiin esikoisen kohdalla tuotu sairaalaan 52 koon vaatteita, ja eihän poika niihin änkemälläkään mahtunut :joyful:. Pojalla kun oli 54 cm pituutta. Osa 62 koon vaatteistakin oli aivan sopivia silloin :p
 
Niin tuo rajoitus koskee ulkoilua.

Ja nuo vaatteet, jos on epävarma vauvan koosta, kannattaa ottaa parit eri vaatteet mukaan. Meillä vauvat olleet 49-50cm joten kaikki on tullut 50cm vaatteilla kotiin. :)
 
Joo laittaa harson siihen kaukalon eteen niin eristää lämpöö vähän ja tekee niin, että iskä voi mennä lämmittää autoo jo valmiiks, niin vauva pääsee suoraan lämpimään.

Meilläki syntymäpituutta oli 52cm ja 50cm vaatteet oli liian pieniä. Sairaalaan otin sillon 50 ja 56 senttiset vaatteet mukaan
 
ulkoilua juu tarkoitin,sain vähän semmosen muelikuvan joltain että synnäriltä kävellään vaunujen kanssa kotio :p
Ja totta tosiaan vaatetta pari eri kokoa mukaan vaan.Harmittaa vaan jos joutuu pidempiä matkoja ajelee jonkun pikkujutun takia.
Omat housut ja paita oli buenos,sairaalavaatteet on kamalia :yuck:

Toiv pakkaset hellittäis,haluis jo vaunuilemaan!
 
Millä viikoilla uskallatte vielä mennä uimikselle tai kylpylään? Pitääkö pelätä että joku limatulppa mäjähtää altaaseen? :grin
 
Mekaanikko en löytäny mistään sun synnytys kertomusta vaikka olit sen jonnekki vissiin kirjottanu.. Mitäs tykkäsit muuten lohjan synnäristä ja menikö kaikki hyvin?
 
Mekaanikko en löytäny mistään sun synnytys kertomusta vaikka olit sen jonnekki vissiin kirjottanu.. Mitäs tykkäsit muuten lohjan synnäristä ja menikö kaikki hyvin?

Kopioin sen tuonne synnytyskertomuksiin.
Aika lailla plussaa kaikki Lohjasta :happy:
Sain sen heidän mainostaman parhaan ison altaan,joka oli mun mielestä aivan surkeasti suunniteltu,mutta siinä vauhdissa ei kerinnyt muuttelemaan mitään paikkaa.Toinen miinus oli kokemattomat laborantit kun murjoi pikkusen jalat mustelmille,eikä saanut verta kunnolla kerättyä.
 
Takaisin
Top